Haim raveh
New member
הערפל והסכנות
שלום טייסים ביום חמישי האחרון רציתי [ זה לא מספיק לרצות, צריך לעשות ] לכתוב על תופעת מזג האויר שהייתה ושהולכת אולי להיות. אההה ?? מה לעשות ? אני צריך גם לעבוד מעט ,אתם כבר מכירים , 70 משפחות שאני דואג להם שלא תאחר המשכורת ושגם תהיה ברמה סבירה. אז הייתי עסוק וכאילו שעכשיו אני עושה כלום. לעצם העניין. ביום חמישי בבוקר עבר ענן / ערפל את אזור פ"ת וכנראה גם במקומות אחרים. בימים הבאים אתם יודעים שהיה ערפל כבד במקומות רבים. אין אני רוצה לנתח למה הגיע הערפל אך רוצה אני לעורר את הזהירות הנדרשת בזמן חשד לערפל. בעונות המעבר שאנו בסופה של עונה זו מאופיינים ערפילים. אין לנו לדאוג מערפילים כבדים כשאנו קמים בבוקר ורואים אותם. רואים אותם !!! וברור שלא טסים !!! התוצאה ,זה לא מסוכן. אלו שאנו לא רואים אותם ופתאום הם עולים מהים באזור רצועת החוף , או הנבנים סביבנו במקומות אחרים אלו המסוכנים ביותר. הם הערפילים "שפתאום" מצפים אותנו "בצמר גפן" לא ידידותי והיכולים לגרום לתאונות ו/או צרות שונות ומשונות. איך נמנעים מצרות ? א. בודקים תחזית מזג אויר. ב. כשאנו בטיסה מסתכלים סביב. סביב אני מתכוון לאופק שהוא כידוע קדימה לצדדים וגם לאחור. אחת כשאנו רואים אויר "חלבי" פירושו לחות גבוה שהיא עם מפל טמפרטורה ערפל . הערפל יכול להגיע בהסעה אלינו ואז לא נטוס כמובן לכיוונו אלא להתרחק אך לתכנן נחיתה מיידית ככול האפשר. באם הערפל נבנה סביבנו מייד לנחות. למי אני מתכוון ? ממ"גים כמובן ! טרייקים ואולטרהלייטים זכותם לקרוא המלצה זו .! טיסה בתוך אויר "חלבי מאוד" יכולה להסתיים ב"זמן אפס" בראות אפס . את המשמעות של התקלות כזו כדאי שלא תחוו . ואם נתקלתם [ ואני יכול בהחלט להוסיף ברוב טיפשותכם ] אז מה ? נפסיק פתאום לטוס? הדרך הטובה בדרך כלל להיחלץ מהמצב בסיכון נמוך יותר היא ... לנחות מיידית באם יש אפשרות. בשום פנים לא למשוך את הטיסה בתקווה שעוד מעט נראה טוב יותר. לא רואים – לא נוחתים- לא ממשיכים בישרה ואופקית. פותחים מנוע עד הסוף , צוברים גובה עד שנהיה מעל הערפל. מחפשים חור בערפל מסתכלים סביב ומחפשים לא רק סביבנו למטה אלא גם אל המרחקים. בודקים מצב דלק , עוברים לטיסה חסכונית ,שוקלים האם לעבור לאזור אחר ,למשל לכיוון ההרים באם רואים אותם אולי הערפל עדיין לא טיפס על ההרים. טרייקים / אז"מים, יש קשר לבקרות תשתמשו .הם רואים אתכם ויכולים לכוון אתכם. אין להתבייש מהמשפט "איני מזדהה או אין קשר ראייה עם הקרקע". אם יש מספיק דלק ואין דרך לראות את הקרקע ,שהיה באוויר תעביר זמן ואולי יתפוגג הערפל. אם שום דבר לא עוזר ואין אתם יכולים לראות קרקע אתם "בביג שיט" לא יכול לעזור לכם יותר נגמרו לי ההצעות. אולי בעצם עוד עצה קטנה וטובה. אל תטוסו בתנאים חשודים. לא נעים להעלות זיכרונות. בעמק יזראל המריא אז"מ לפני מספר שנים באוויר חשוד. ראה הטייס עם נוסע כי אין ראות טובה ומייד פנה חזרה לנחיתה . לא שפר מזלם פגעו בעץ ברוש והם לא איתנו וחבל. חיים רוה .
שלום טייסים ביום חמישי האחרון רציתי [ זה לא מספיק לרצות, צריך לעשות ] לכתוב על תופעת מזג האויר שהייתה ושהולכת אולי להיות. אההה ?? מה לעשות ? אני צריך גם לעבוד מעט ,אתם כבר מכירים , 70 משפחות שאני דואג להם שלא תאחר המשכורת ושגם תהיה ברמה סבירה. אז הייתי עסוק וכאילו שעכשיו אני עושה כלום. לעצם העניין. ביום חמישי בבוקר עבר ענן / ערפל את אזור פ"ת וכנראה גם במקומות אחרים. בימים הבאים אתם יודעים שהיה ערפל כבד במקומות רבים. אין אני רוצה לנתח למה הגיע הערפל אך רוצה אני לעורר את הזהירות הנדרשת בזמן חשד לערפל. בעונות המעבר שאנו בסופה של עונה זו מאופיינים ערפילים. אין לנו לדאוג מערפילים כבדים כשאנו קמים בבוקר ורואים אותם. רואים אותם !!! וברור שלא טסים !!! התוצאה ,זה לא מסוכן. אלו שאנו לא רואים אותם ופתאום הם עולים מהים באזור רצועת החוף , או הנבנים סביבנו במקומות אחרים אלו המסוכנים ביותר. הם הערפילים "שפתאום" מצפים אותנו "בצמר גפן" לא ידידותי והיכולים לגרום לתאונות ו/או צרות שונות ומשונות. איך נמנעים מצרות ? א. בודקים תחזית מזג אויר. ב. כשאנו בטיסה מסתכלים סביב. סביב אני מתכוון לאופק שהוא כידוע קדימה לצדדים וגם לאחור. אחת כשאנו רואים אויר "חלבי" פירושו לחות גבוה שהיא עם מפל טמפרטורה ערפל . הערפל יכול להגיע בהסעה אלינו ואז לא נטוס כמובן לכיוונו אלא להתרחק אך לתכנן נחיתה מיידית ככול האפשר. באם הערפל נבנה סביבנו מייד לנחות. למי אני מתכוון ? ממ"גים כמובן ! טרייקים ואולטרהלייטים זכותם לקרוא המלצה זו .! טיסה בתוך אויר "חלבי מאוד" יכולה להסתיים ב"זמן אפס" בראות אפס . את המשמעות של התקלות כזו כדאי שלא תחוו . ואם נתקלתם [ ואני יכול בהחלט להוסיף ברוב טיפשותכם ] אז מה ? נפסיק פתאום לטוס? הדרך הטובה בדרך כלל להיחלץ מהמצב בסיכון נמוך יותר היא ... לנחות מיידית באם יש אפשרות. בשום פנים לא למשוך את הטיסה בתקווה שעוד מעט נראה טוב יותר. לא רואים – לא נוחתים- לא ממשיכים בישרה ואופקית. פותחים מנוע עד הסוף , צוברים גובה עד שנהיה מעל הערפל. מחפשים חור בערפל מסתכלים סביב ומחפשים לא רק סביבנו למטה אלא גם אל המרחקים. בודקים מצב דלק , עוברים לטיסה חסכונית ,שוקלים האם לעבור לאזור אחר ,למשל לכיוון ההרים באם רואים אותם אולי הערפל עדיין לא טיפס על ההרים. טרייקים / אז"מים, יש קשר לבקרות תשתמשו .הם רואים אתכם ויכולים לכוון אתכם. אין להתבייש מהמשפט "איני מזדהה או אין קשר ראייה עם הקרקע". אם יש מספיק דלק ואין דרך לראות את הקרקע ,שהיה באוויר תעביר זמן ואולי יתפוגג הערפל. אם שום דבר לא עוזר ואין אתם יכולים לראות קרקע אתם "בביג שיט" לא יכול לעזור לכם יותר נגמרו לי ההצעות. אולי בעצם עוד עצה קטנה וטובה. אל תטוסו בתנאים חשודים. לא נעים להעלות זיכרונות. בעמק יזראל המריא אז"מ לפני מספר שנים באוויר חשוד. ראה הטייס עם נוסע כי אין ראות טובה ומייד פנה חזרה לנחיתה . לא שפר מזלם פגעו בעץ ברוש והם לא איתנו וחבל. חיים רוה .