העתקות ומחוננים.

freckled

New member
העתקות ומחוננים.

למחוננים קיימת בעיה חברתית בעיקר במיוחד בתהליך ההתבגרות. האם ייווצר מצב שילד מחונן יעתיק בבחינה כחלק מההתמודדות החברתית שלו?
 

freckled

New member
צר לי לאכזב את שניכם

הפירוש של "חנון" בין היתר הוא מצליח מאד בלימודים או בתחומים שונים ובעל IQ גבוה מהאחרים בכיתה. אך בעל מיומנויות חברתיות לקויות. אמתין בסבלנות לבעלי האינטליגנציה שמזדהים עם הנאמר. תודה בכל אופן
 

noname202

New member
*מגלגלת עיניים*

אנחנו לא הצלחנו להגיע להגדרה המדוייקת של "חנון", אני שמחה שאת באה ומודיעה לנו מה אנחנו
בעיקר, כשיש כאן אנשים שמגדירים את עצמם בחנונים, ולא תופסים את עצמם כאנשים העונים להגדרה שנתת.
 

Wing Chan

New member
אה, אתה טועה.

אני חנון ויש לי חרא של ציונים. ואני ממש לא חכם. אם אני קורע את התחת למבחנים וחורש כמו מטורף - זה כדי לגרד את ה65-70, בדר"כ. אם אני מקבל עזרה זה עולה למעלה. חוץ ממקצועות שקל לי בהם כמו אנגלית שאני מוציא איזה 80 בלי להניד עפעף. ועדיין - אני חנון גאה. למה? אקשן פיגיורז, תחומי עניין חנוניים, משחקי מחשב... - רק תבחר תחום.
 
אה, באמת?

קיבלתי 70 בביולוגיה והיום בשבוע הספר קניתי את "קיצור תולדות הזמן" של הוקינג וחרשתי על הדוכן של אופוס.
 

תמיר1991

New member
לא הבנתי מה העתקות במבחנים

קשורות להתמודדות חברתית... 99% מעתיקים במבחנים, רובם באותה המידה - והסיבה פשוטה, רצון להעלות את הציון, גם אם אין לך שום בעיה חברתית....
תמיר.
 

freckled

New member
תודה על התשובה,

אך יש קשר הדוק בין העתקות לרצייה חברתית. (כמה שהרוב פה יתעקש שזה לא נכון, אני אשמח להעלות את מיטב המחקרים בנושא) ולכן השאלה כאן נוגעת לגבי מחוננים. האם הם מעתיקים מתוך רצון להגיע להישגיות מסוימת שהחברה מצפה מהם להצטיין בכל תחום? או מכיוון שהם מעדיפים להיות אחד מהח'ברה. הרי הבעיה של ה"ג'יקים" (שאגב, מחוננות יכולה להתבטא במשהו ספציפי בלבד כגון מצטיין בספורט או במתמטיקה וכו') היא הרצון להיות חלק מכלל התלמידים בחברה ולא להיות השונה, המתבודד והמוקצה בגלל המיוחדות שבו או ההצטיינות שלו. בוא נאמר שהשאלה מתאימה גם לתלמידים נכשלים, שכל כישלון מוסיף לדימוי העצמי שלהם עוד שלב נמוך. האם אתה רואה את נושא העתקות כחיובי? מלבד הרצון להגיע לציון עובר, האם לדעתך ישנן עוד סיבות?
 

Jos711

New member
../images/Emo45.gif מה שהוא אמר.

מה שמזכיר לי שפעם בבוחן בביולוגיה עשינו העתקה קבוצתית. D:
 

noname202

New member
אני לא חושבת שילד יעתיק במטרה להיות

יותר מקובל או משהו בסגנון..אולי אם כבר, לתת להעתיק.
 

תמיר1991

New member
זהו...../images/Emo6.gif

מה הקשר בין מעמד חברתי לציונים גבוהים במבחנים? תמיר.
 

תמיר1991

New member
מבחינתי עוד סיבות, אני מעתיק כדי

לשפר ציונים בחלק מהמקצועות שאני יותר חלש בהם. מה הקשר בין היכולת הספציפית שלי בתנ"ך או בפיזיקה לבין מעמדי החברתי? אם בבצפר שלך אנשים עם ציונים גבוהים יותר הם "מקובלים" יותר, הבעיה לא אצלנו...
תמיר.
 

מה ה מצב

New member
בהחלט יש קשר.

בכיתות הנמוכות מי שיותר מצליח בלימודים יש לו יותר חברים. לדעתי בתיכון זה כבר מתהפך- ככל שהציונים שלך יותר נמוכים אתה יותר מגניב.. (במילעיל) וחוץ מזה קרא את התגובה של נימסט. אני מסכימה עם כל מילה.
 

noname202

New member
האמת שגם זו [לפחות אצלי בביה"ס] סתם

סטיגמה. רוב התלמידים המצטיינים אצלנו מקובלים, אפילו מאוד. אצלנו למשל, הקריטריון ל"מי יהיה מקובל" לא מבוסס על ציונים, אלא על מראה.. [אאוץ'
]
 

Nimst

New member
בוודאי שזה יכול לקרות

ברגע שיש ציפיות - מההורים, מהמורים, מהסביבה - להצליח במבחנים, הגיוני שילד יפנה להעתקות אם הוא מרגיש שהוא לא מסוגל להשיג את הציון המצופה ממנו לבד. לכל החבר'ה שאומרים שהסיבה העיקרית להעתקות היא העלאת הציון, אני ממש לא מסכימה. אולי באוניברסיטה, אבל בטח שלא בבית הספר. מעטים התלמידים שלומדים (או מעתיקים, for that matter) בשביל הציון גרידא, כי הציון עצמו לא כל כך משנה אלא אם כן אתה חושב בכיתה ו' על שאיפותיך ללמוד פיזיקה באונ'. הציון מסמל משהו. מן הסתם לילדים מחוננים הוא יהיה חשוב יותר כי הם מרגישים הרבה פעמים כאילו הם נמדדים אך ורק לפי ההישגים הלימודיים שלהם. הם ירגישו לחוצים להצליח ועלולים להעתיק. אם אתה שואל באופן אישי, קשה לי לענות. אף פעם לא בדקתי אם אני מחוננת או לא, אבל כן היה עליי לחץ להצליח בלימודים מצד אמא. לא בגלל שהיא חשבה שאני מאוד חכמה, אלא כי היא פרפקציוניסטית. בטח שהעתקתי כמה פעמים, אבל באמת שקשה לי להיות אובייקטיבית להגיד מה בדיוק היו הסיבות שלי.
 
למעלה