הפארק הצפוני של פ"ת (נקרא גם בשמות: הפארק המטרופוליני של
פ"ת ופארק הירקון של פ"ת).
ראש העיר של פ"ת החליט להפוך את עירו למדינה קטנה בתוך מדינת ישראל.
לכן הוא מקדם את הקמת הפארק הענק הזה שיהיה ממש בגודל של עיר. כרגע עיריית פ"ת נלחמת במלחמת חורמה משפטית נגד כל גני הארועים והעסקים הפרטיים במתחם ירקונים ע"מ לפנותם. עד לפינויים, לא ניתן להתחיל להקים את הפארק.
הפארק הענק יכלול מס' רב של חידושים לטובת תושבי פ"ת ואזור המרכז:
1. מרכז מבקרים ענק בפארק המיחזור החדש שיוקם בתחנת המעבר והמיון לפסולת באזור התעשייה סגולה בקצה רחוב הרכבת. פארק המיחזור יהיה זהה לפארק בחירייה.
עיריית פתח תקווה כבר טיפלה בהר הזבל שהיה שם שהכיל כמאה אלף טון של פסולת.
ההר כוסה בחול, ביריעות מיוחדות ובאדמה וכרגע הוא הר ירוק שמכוסה בצימחייה.
2. הסתרת המחלפים שבתוך הפארק.
בתוך הפארק יש שלושה מחלפים: מחלף ירקון, מחלף התקווה ומחלף קפלן (זהו שמו הרשמי של צומת הכניסה לבית העלמין ירקון שיהפוך למחלף עם סלילת כביש 491).
עיריית פ"ת מתכננת להשאיר מסביב למחלפים אזורי גידול חקלאי שייצרו חיץ ירוק של עצים ושיחים בין המבלים בפארק לבין המחלפים. המטעים והפרדסים יסתירו את המחלפים הסואנים מעיני הנופשים בפארק.
3. כבישי גישה חדשים ורחבים לתחנת הרכבת סגולה.
כביש אחד ייצור גישה מזרחית לתחנת הרכבת מכיוון כביש עוקף פ"ת החדש (כביש 40 החדש).
כביש שני ייצור גישה מערבית לתחנת הרכבת מכיוון רחוב הרכבת דרך הגשר של ההפרדה המפלסית שמעל מסילת הרכבת. הגשר כבר הוקם ומשמש היום בעיקר את המשאיות העירוניות לפינוי אשפה בדרכם לתחנת המעבר והמיון לפסולת.
4. שני שבילי אופניים ממרכז העיר לתוך הפארק.
מכיכר המייסדים ועד לפארק ייסללו שבילי אופניים לאורך רחוב בר-כוכבא ולאורך רחוב פינסקר.
שבילי האופניים ימשיכו לאורך רחוב הרכבת (רחוב הרכבת יוארך דרומה עד לציר גיסין) עד לפארק.
5. חיבור הפארקים הקטנטנים של שכונות צפון העיר לפארק הענק.
הפארק הענק יישלח "אצבעות" לתוך שכונות צפון העיר וכך יווצר חיבור בינו לבינן.
6. הקמת מתקני נופש וספורט בכל רחבי הפארק ובמיוחד על גדות הירקון.
7. מרכז לימודי על תולדות פ"ת ותולדות מדינת ישראל סביב האתרים הארכיאולוגיים הרבים שבפארק והמבנים לשימור שבו.
פ"ת ופארק הירקון של פ"ת).
ראש העיר של פ"ת החליט להפוך את עירו למדינה קטנה בתוך מדינת ישראל.
לכן הוא מקדם את הקמת הפארק הענק הזה שיהיה ממש בגודל של עיר. כרגע עיריית פ"ת נלחמת במלחמת חורמה משפטית נגד כל גני הארועים והעסקים הפרטיים במתחם ירקונים ע"מ לפנותם. עד לפינויים, לא ניתן להתחיל להקים את הפארק.
הפארק הענק יכלול מס' רב של חידושים לטובת תושבי פ"ת ואזור המרכז:
1. מרכז מבקרים ענק בפארק המיחזור החדש שיוקם בתחנת המעבר והמיון לפסולת באזור התעשייה סגולה בקצה רחוב הרכבת. פארק המיחזור יהיה זהה לפארק בחירייה.
עיריית פתח תקווה כבר טיפלה בהר הזבל שהיה שם שהכיל כמאה אלף טון של פסולת.
ההר כוסה בחול, ביריעות מיוחדות ובאדמה וכרגע הוא הר ירוק שמכוסה בצימחייה.
2. הסתרת המחלפים שבתוך הפארק.
בתוך הפארק יש שלושה מחלפים: מחלף ירקון, מחלף התקווה ומחלף קפלן (זהו שמו הרשמי של צומת הכניסה לבית העלמין ירקון שיהפוך למחלף עם סלילת כביש 491).
עיריית פ"ת מתכננת להשאיר מסביב למחלפים אזורי גידול חקלאי שייצרו חיץ ירוק של עצים ושיחים בין המבלים בפארק לבין המחלפים. המטעים והפרדסים יסתירו את המחלפים הסואנים מעיני הנופשים בפארק.
3. כבישי גישה חדשים ורחבים לתחנת הרכבת סגולה.
כביש אחד ייצור גישה מזרחית לתחנת הרכבת מכיוון כביש עוקף פ"ת החדש (כביש 40 החדש).
כביש שני ייצור גישה מערבית לתחנת הרכבת מכיוון רחוב הרכבת דרך הגשר של ההפרדה המפלסית שמעל מסילת הרכבת. הגשר כבר הוקם ומשמש היום בעיקר את המשאיות העירוניות לפינוי אשפה בדרכם לתחנת המעבר והמיון לפסולת.
4. שני שבילי אופניים ממרכז העיר לתוך הפארק.
מכיכר המייסדים ועד לפארק ייסללו שבילי אופניים לאורך רחוב בר-כוכבא ולאורך רחוב פינסקר.
שבילי האופניים ימשיכו לאורך רחוב הרכבת (רחוב הרכבת יוארך דרומה עד לציר גיסין) עד לפארק.
5. חיבור הפארקים הקטנטנים של שכונות צפון העיר לפארק הענק.
הפארק הענק יישלח "אצבעות" לתוך שכונות צפון העיר וכך יווצר חיבור בינו לבינן.
6. הקמת מתקני נופש וספורט בכל רחבי הפארק ובמיוחד על גדות הירקון.
7. מרכז לימודי על תולדות פ"ת ותולדות מדינת ישראל סביב האתרים הארכיאולוגיים הרבים שבפארק והמבנים לשימור שבו.