הפגנה של הנשים בכחול - במוצ"ש בכיכר העיר

מגי 336

New member
הפגנה של הנשים בכחול - במוצ"ש בכיכר העיר

האם מישהו היה, ראה, השתתף, התנגד? מה דעתכם על הנושא השנוי במחלוקת הזה? אני עוברת לעיתים קרובות במחסומים לכיוון השומרון, רק 10 דקות מכפר סבא, ובכל זאת - נראה כאילו עוברים לנוף אחר, הוויה שונה... שורות ארוכות ארוכות של רכבים ישראלים ופלסטינים עוצרות לפני המחסום לשני הכיוונים, החיילים בודקים רכב רכב, תעודות זהות, מבט אל תוך הרכב, שואלים "האם הכל בסדר"? כן. למה? קרה משהו? לא. בדיקה שגרתית. חיילים צעירים, יכולים להיות הילדים שלנו... הם בעצם שומרים עלינו מפני כניסה של מחבלים אל תוך תחומי הארץ, ורבים המקרים בם אכן תפסו מחבלים בדרך לפיגוע. 10 דקות מכפר סבא... אני לא רואה השפלות, אני רואה בדיקה מדוקדקת של כל מי שנראה חשוד, כל מי שאין לו אישור כניסה... הרי כבר היו מקרים של העברת חמרי חבלה באמבולנסים ובמכוניות משפחתיות תמימות. אז.. מה דעתכם?
 

coach miriam

New member
אני חושבת שכבר היו מקרים גם לכאן וגם לכאן

זה קל מאוד לחייל כמו שאת אומרת שהוא עוד ילד וקיבל לידיים כוח עצום על חיי האנשים הללו ...קל לו מאוד לקחת את זה רחוק יותר עד מקום שבו הוא לא רק מבזה את מי שהוא מטפל בו אלא מבזה את עצמו ואותנו כמדינה. אז חשוב לשמור על ראש נכון ועל המידה. זה שצריך מחסום ושצריך לבדוק כל אחד זה ודאי ומצד שני יש לנהוג באדיבות בכל אחד ולא להתעלל באנשים רק בגלל שנתנו לך כוח בידיים. הרי רוב האנשים במחסום הם לא מחבלים , הם סתם אנשים פשוטים שצריכים שירותים כאן במדינה. היינו יכולים לא להחזיק בהם ולא לתת להם שירותים אלא לתת להם מדינה ושידאגו לעצמם...אבל אם לקחנו אחריות עליהם אנחנו צריכים לנהוג בהם בכבוד.
 
נוהגים בכבוד עם דורשי טובתך

ואם יש אנשים שרוצים לבוא ולעשות פיגוע ליד הבית שלי אז אני מסכימה שיבדקו טוב טוב מה הם מעבירים במחסומים. איך החיילים יכולים לדעת מי מחבל ומי לא אם הם לא יבדקו? כל הכבוד לחיילים שלנו!
 

coach miriam

New member
בודאי שהחיילים לא יכולים לדעת מי מחבל

ובודאי שהם צריכים לבדוק היטב , אבל יש הבדל בין לבדוק היטב לבין השפלה . זה מה שנראה לי שהנשים הללו מנסות למנוע , את ההשפלה. כי כשחייל משפיל מישהו אחר הוא גם משפיל את עצמו ואת המדינה שהוא מייצג.
 
למה את מתכוונת בהשפלה האם היית שם וראית?

אני חושבת שמה שעושה התקשורת זה עוול לחיילים שרק עושים את העבודה שלהם. אני לא מאמינה שבהחלטה גורפת עומדים במחסומים ומשפילים בכוונה את מי שרוצה לעבור. אולי יש חשודים בהעברת מטענים ואז מבקשים מהם להבדק והם קוראים לזה השפלה. מה את רוצה שיהיו עוד ילדים הרוגים באוטובוסים מתפוצצים? אם היית במחסומים וראית השפלה אז בבקשה הסבירי למה הכוונה שלך. אולי לא הבנתי טוב.
 
למעלה