הפוטנציאל הבלתי ממומש של שביל ישראל
כתבה מעניינת, על מחקר שערכו ד"ר נגה קולינס ומיכל דרמנסקי מהחוג לג"ג באונ' חיפה.
מעט מהכתוב:
"שביל ישראל הוא בעל פוטנציאל תיירותי גדול", אומר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות. "כמו שיש את טור דה מון בלאן באירופה - כך גם שביל ישראל יכול להתפתח. זה מוצר שמשלב חופים, מקומות קדושים ואפילו מדבר".
לדבריו, "יש תיירים שמגיעים לישראל במחלקת עסקים, ובכל זאת ישמחו להשלים את החופשה שלהם בשביל ישראל כדי לקבל חוויה אחרת. זה התייר החדש שאנחנו צריכים להכין תשתיות בשבילו - של לינה, הקפצות מים ואוכל, ושילוט. זה האתגר הגדול שלנו - לאפשר לתיירים תשתית בשביל ישראל כמו בשבילים אחרים בעולם, שירגישו שיש כאן סטנדרט עולמי.
"מלאכי השביל (מתנדבים שעוזרים למטיילים בשביל; ר"ר) עושים עבודה נהדרת ועוזרים למטיילים בכל הקשור ללינה", מוסיף הלוי, "אך צריך להרחיב את זה. זה קהל שצריך שירותים נורמליים, כמו מקלחות ומקומות לאכול בהם. בדרום כבר יש מקומות שמתקרבים לזה, והכוונה שלנו היא לחבור לחברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל כדי להקים תשתית שתתמוך בזה".
אחת התוצאות העיקריות העולות מהמחקר היא חוסר שביעות רצון המטיילים מן התשתיות (וכמי שעשה כמה קטעים מן השביל, ולמרות שאני הכי רחוק מלהיות "מפונק שטח" - אני מצטרף לתלונות
).
כתבה מעניינת, על מחקר שערכו ד"ר נגה קולינס ומיכל דרמנסקי מהחוג לג"ג באונ' חיפה.
מעט מהכתוב:
"שביל ישראל הוא בעל פוטנציאל תיירותי גדול", אומר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות. "כמו שיש את טור דה מון בלאן באירופה - כך גם שביל ישראל יכול להתפתח. זה מוצר שמשלב חופים, מקומות קדושים ואפילו מדבר".
לדבריו, "יש תיירים שמגיעים לישראל במחלקת עסקים, ובכל זאת ישמחו להשלים את החופשה שלהם בשביל ישראל כדי לקבל חוויה אחרת. זה התייר החדש שאנחנו צריכים להכין תשתיות בשבילו - של לינה, הקפצות מים ואוכל, ושילוט. זה האתגר הגדול שלנו - לאפשר לתיירים תשתית בשביל ישראל כמו בשבילים אחרים בעולם, שירגישו שיש כאן סטנדרט עולמי.
"מלאכי השביל (מתנדבים שעוזרים למטיילים בשביל; ר"ר) עושים עבודה נהדרת ועוזרים למטיילים בכל הקשור ללינה", מוסיף הלוי, "אך צריך להרחיב את זה. זה קהל שצריך שירותים נורמליים, כמו מקלחות ומקומות לאכול בהם. בדרום כבר יש מקומות שמתקרבים לזה, והכוונה שלנו היא לחבור לחברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל כדי להקים תשתית שתתמוך בזה".
אחת התוצאות העיקריות העולות מהמחקר היא חוסר שביעות רצון המטיילים מן התשתיות (וכמי שעשה כמה קטעים מן השביל, ולמרות שאני הכי רחוק מלהיות "מפונק שטח" - אני מצטרף לתלונות