יוסף בן דוד שורץ
New member
הפונדמנטליזם היהודי משתולל
היום יחליט בג"צ האם לאסור את מצעד הגאווה בירושלים לאור טענת המשטרה כי היא נערכת לסיכול פיגוע אפשרי במקום אחר בארץ. יש להבין דבר אחד פשוט השאלה של מצעד הגאווה הוא שאלה דמוקרטית, שכן מצעד הגאווה מעלה את השאלה האם זכותם של הומו-לסביות, לחיות את חייהם ללא כל הפלייה ורדיפות. זאת שאלה דמוקרטית בדומה לכל השאלות הדמוקרטיות האחרות: שוויון הנשים, זכות ההפלה, דיכוי על בסיס צבע, אמונה דתית או פוליטי, מוצא לאומי ואתני. אין זה נכון שמדובר כאן בשתי זכויות שוות נוגדות, הזכות לאמונה דתית מול הזכות להבעת דעה. מדובר כאן בזכות הדמוקרטית של ההומואים-לסביות כאשר הצד החרדי-ימני מנסה למנוע זכות זאת. לפני 48 ניתן היה להסתובב ביום שבת בשכונות חרדיות עם סיגריה דלוקה והחרדים לא היו מגיבים, סבתי שהתגוררה במאה שערים סיפרה זאת לא אחת. אולם מאז 1967 חלק ניכר מהחרדים נכנס לפוליטיקה בצד הימני חלקם הפכו למתנחלים כבעיר אמנואל והשאלה אינה שאלה של אמונה דתית, אלא התנגדות לזכות הדמוקרטית לא רק של ההומואים-לסביות אלא של הנשים ושל הערבים אזרחים וכבושים. לא מזמן התבשרנו כי החרדים דורשים להוריד פרסומות על אוטובוסים המראים נשים מוכות. בפרסומת לא הייתה שום חשיפה של גוף הנשים להוציא פנים עצובות וליפסטיק מרוח על הפה כתוצאה מסטירה. גם אין זה נכון כי השאלה היא הפרובוקציה בהם חשים החרדים לכאורה עקב הלבוש הלא צנוע של המפגינים, יש להם התנגדות פוליטית לזכות הדמוקרטית של ההומואים-לסביות משום שבעיניהם זה איום על המשפחה בה מצבה של האישה נחות. לא במקרה הפשיסט מרזל כך מעורבים בנושא עד האוזניים והם במידה גדולה יוזמי האלימות. גם אם המצעד היה צועד בלבוש צנוע הם היו תוקפים. המשטרה הן מסיבות פוליטיות והן מסיבות של חוסר רצון להגן על ההומואים מנסה בכל דרך למנוע את המצעד. אם אכן יפסוק הבג"צ כי יש לבטל את המצעד עקב הפרה הקדושה בישראל, יהיה זה אולי לקח להומואים-לסביות המאמינים מתוך תמימות פוליטית כי תפקיד המשטרה הוא להגן על זכויות דמוקרטיות של כל האזרחים. המשטרה מגינה על הסדר הפוליטי הנדחף ימינה ועוד ימינה בישראל. בימנו כל זכות דמוקרטית היא תחת התקפה והמשטרה היא כלי להבטחת התקפות אלו כפי שלמשל אירועי אוקטובר 2000 הוכיחו, או חוסר ההגנה של המשטרה על אזרחים וכבושים ערבים מול מתנחלים אלימים . הכוח היחיד שיכול להגן על זכויות דמוקרטיות בתקופה זו הוא מעמד העובדים במאבק מהפכני. אולם בארץ זו דואגים השליטים למנוע את התפתחותו של המאבק באמצעות הפניית הזעם המצטבר של מרבית האוכלוסייה נגד השליטים המושחתים ובעלי ההון לתעלות הביוב של הלאומנות והגזענות. מסיבה זו ההכרה של מעמד העובדים עדיין משרכת רחוק מאחורי המציאות הנוראה אותה יוצר מחנה הריאקציה . לאחר המהפכה הבולשביקית האינטרנציונל הקומוניסטי שהוקם על ידי לנין וטרוצקי היה בחזית מאוחדת עם תנועת ההומואים בגרמניה. אולם השתלטות הסטליניסטים החזירה לאחור גם שאלה זו, כאשר ההומואים מוצגים כבעיה של דקדנציה . אני חושש מאוד ממה שיקרה ביום שישי כאשר הימין הפונדמנטליסטי הדומה לימין הנוצרי בארצות הברית, אותו מיצג בוש, יתקוף באלימות בהמית והמשטרה גם אם תהיה נוכחת תעמיד פנים כי היא מגוננת על התהלוכה ובפועל לא מונעת את האלימות, ומארגני ההפגנה סומכים על משטרה זו.
היום יחליט בג"צ האם לאסור את מצעד הגאווה בירושלים לאור טענת המשטרה כי היא נערכת לסיכול פיגוע אפשרי במקום אחר בארץ. יש להבין דבר אחד פשוט השאלה של מצעד הגאווה הוא שאלה דמוקרטית, שכן מצעד הגאווה מעלה את השאלה האם זכותם של הומו-לסביות, לחיות את חייהם ללא כל הפלייה ורדיפות. זאת שאלה דמוקרטית בדומה לכל השאלות הדמוקרטיות האחרות: שוויון הנשים, זכות ההפלה, דיכוי על בסיס צבע, אמונה דתית או פוליטי, מוצא לאומי ואתני. אין זה נכון שמדובר כאן בשתי זכויות שוות נוגדות, הזכות לאמונה דתית מול הזכות להבעת דעה. מדובר כאן בזכות הדמוקרטית של ההומואים-לסביות כאשר הצד החרדי-ימני מנסה למנוע זכות זאת. לפני 48 ניתן היה להסתובב ביום שבת בשכונות חרדיות עם סיגריה דלוקה והחרדים לא היו מגיבים, סבתי שהתגוררה במאה שערים סיפרה זאת לא אחת. אולם מאז 1967 חלק ניכר מהחרדים נכנס לפוליטיקה בצד הימני חלקם הפכו למתנחלים כבעיר אמנואל והשאלה אינה שאלה של אמונה דתית, אלא התנגדות לזכות הדמוקרטית לא רק של ההומואים-לסביות אלא של הנשים ושל הערבים אזרחים וכבושים. לא מזמן התבשרנו כי החרדים דורשים להוריד פרסומות על אוטובוסים המראים נשים מוכות. בפרסומת לא הייתה שום חשיפה של גוף הנשים להוציא פנים עצובות וליפסטיק מרוח על הפה כתוצאה מסטירה. גם אין זה נכון כי השאלה היא הפרובוקציה בהם חשים החרדים לכאורה עקב הלבוש הלא צנוע של המפגינים, יש להם התנגדות פוליטית לזכות הדמוקרטית של ההומואים-לסביות משום שבעיניהם זה איום על המשפחה בה מצבה של האישה נחות. לא במקרה הפשיסט מרזל כך מעורבים בנושא עד האוזניים והם במידה גדולה יוזמי האלימות. גם אם המצעד היה צועד בלבוש צנוע הם היו תוקפים. המשטרה הן מסיבות פוליטיות והן מסיבות של חוסר רצון להגן על ההומואים מנסה בכל דרך למנוע את המצעד. אם אכן יפסוק הבג"צ כי יש לבטל את המצעד עקב הפרה הקדושה בישראל, יהיה זה אולי לקח להומואים-לסביות המאמינים מתוך תמימות פוליטית כי תפקיד המשטרה הוא להגן על זכויות דמוקרטיות של כל האזרחים. המשטרה מגינה על הסדר הפוליטי הנדחף ימינה ועוד ימינה בישראל. בימנו כל זכות דמוקרטית היא תחת התקפה והמשטרה היא כלי להבטחת התקפות אלו כפי שלמשל אירועי אוקטובר 2000 הוכיחו, או חוסר ההגנה של המשטרה על אזרחים וכבושים ערבים מול מתנחלים אלימים . הכוח היחיד שיכול להגן על זכויות דמוקרטיות בתקופה זו הוא מעמד העובדים במאבק מהפכני. אולם בארץ זו דואגים השליטים למנוע את התפתחותו של המאבק באמצעות הפניית הזעם המצטבר של מרבית האוכלוסייה נגד השליטים המושחתים ובעלי ההון לתעלות הביוב של הלאומנות והגזענות. מסיבה זו ההכרה של מעמד העובדים עדיין משרכת רחוק מאחורי המציאות הנוראה אותה יוצר מחנה הריאקציה . לאחר המהפכה הבולשביקית האינטרנציונל הקומוניסטי שהוקם על ידי לנין וטרוצקי היה בחזית מאוחדת עם תנועת ההומואים בגרמניה. אולם השתלטות הסטליניסטים החזירה לאחור גם שאלה זו, כאשר ההומואים מוצגים כבעיה של דקדנציה . אני חושש מאוד ממה שיקרה ביום שישי כאשר הימין הפונדמנטליסטי הדומה לימין הנוצרי בארצות הברית, אותו מיצג בוש, יתקוף באלימות בהמית והמשטרה גם אם תהיה נוכחת תעמיד פנים כי היא מגוננת על התהלוכה ובפועל לא מונעת את האלימות, ומארגני ההפגנה סומכים על משטרה זו.