הפורום נפתח בול בזמן - דו"ח מהירות לא מוצדק

CallMeCavanaugh

New member
הפורום נפתח בול בזמן - דו"ח מהירות לא מוצדק

שלום לכולם

לפני זמן מה קיבלתי דו"ח מהירות עקב נסיעה במהירות 71 קמ"ש בכביש בו מגבלת המהירות, לטענת המשטרה, היא 50 קמ"ש. לאורך הכביש מוצבים תמרורי הגבלת מהירות ל-70 קמ"ש.

פניתי למע"צ (לא זוכר איך קוראים להם היום), שהדרך באחריותם, ושאלתי מתי הוצבו התמרורים. קיבלתי מכתב בו כתוב שתמרורי הגבלת המהירות בכביש הוצבו בשנת 2007, אבל לא מפורט במכתב מהי הגבלת המהירות. בנוסף, לקח למכתב זמן להגיע וכבר עברו 30 הימים שבהם ניתן לבקש ביטול דו"ח.

האם אני עדיין יכול לבקש ביטול באופן כלשהו? אם כן, מה עלי לכתוב בבקשת הביטול כדי שיהיה ברור שהגבלת המהירות עליה כתבו מע"צ היא 70 קמ"ש?

במידה ומאוחר מדי עם בקשת הביטול, אבקש להישפט. מה להביא למשפט כדי להוכיח שמדובר בכביש של 70 קמ"ש? מה הסיכויים שהשופט יהיה קטנוני ויגיד "71 זה עדיין יותר מ-70" ויוציא אותי אשם?

תודה לכולם, ובהצלחה עם הפורום - אני צופה פה עומס כבד
 

efibau

New member
דוח מהירות


שלום ידידי.

כמה שאלות ונקודות לברור.
- ציינת שכעת מוצבים תמרורים שמגבילים את המהירות ל 70.
גש למקום, צלם את הרכב שלך עם התמרור ותשלח את התמונה יחד עם מכתב הסבר תמים שקבלת דוח על מגבלת מהירות 50 כאשר התמרור מראה 70. (אני מכיר מקרה שביטלו למישהו דוח על מקרה דומה עקב שינוי תמרורים. ראש מדור תנועה לא בדק את תאריכי הצבת התמרורים. שווה לנסות. בדרך כלל אין קשר בין הגוף ששולח לך את הדוח לבין הקצין שמקבל את מכתב הערעור שלך ). זה הדבר הראשון שהייתי עושה. לגבי הזמן שחלף, אל תדאג, כי ברגע ששלחת מכתב(רשום), הזמן עוצר מלכת..
- האם קבלת את הדוח ביד משוטר או בדואר? ואם בדואר, האם צויין שרכבך צולם?
- ציינת שפנית למע"צ. האם פנית בכתב? אם כן, זו אסמכתא שתוכל לצרף בפנייה למחלקת התנועה במשטרה ובה בקשה לביטול הדוח עקב הסיבות
שאתה מפרט לגבי אי בהירות מועד הצבת התמרורים.
- נא בדוק בדוח אם כל הפרטים שלך ושל הרכב מדוייקים ומתאימים לרשום בתעודת הזהות וברשיון הרכב. זה דבר ראשון שבודקים בעת קבלת דוח
תנועה- משטרתי או מהרשות המקומית. טעות קטנה ואי התאמה, והדוח אינו שווה.("כמעט כל שגיאה או אי בהירות בדו"ח עשויה להביא לביטולו. שימו לב לטעויות במספר, סוג וצבע הרכב וכתב יד לא קריא של הפקח. חשוב גם לוודא שהדוח מולא במלואו והפקח לא שכח למלא פרטים חשובים כמו תאריך ושעת העבירה או אפילו את פרטיו. היעדר פרטים רלוונטיים עשוי להוות עילה לערעור על הקנס ולביטולו." מתוך: "כך תבטלו דוח תנועה"./מאת לן מידן).
- לא ציינת זאת, אבל אני מניח שהקנס לא נמוך ובוודאי יש גם נקודות, היות ואתה כותב שאתה מעוניין להישפט. באמת כמו שרשמת, העיקר במשפט הוא שכדי שיהיה סיכוי שתזוכה הוא להביא הוכחות. האם יש לך אפשרות להביא רישום כלשהו לגבי כך שהמהירות קודם קבלת הדוח היתה 70 קמ"ש?
הייתי אולי משקיע כאן יותר מאמץ כדי לנסות להשיג אישור כזה(מע"צ או מחלקת הדרכים).


לגבי השופט, בטח לא אני יכול לומר לך לגבי שופטי תעבורה ומידת ההתחשבות שלהם בנאשם. ממה שאני יודע כמו נהגים אחרים, יש תפיסה מקובלת שהשופט קודם כל רוצה לסיים מהר ככל האפשר את הטיפול בתיק כדי לעבור לתיק הבא. כמו כן שהוא נוטה לצד של המשטרה כי ההוכחה(הנסיבתית או שלא) היא שלה.

לסיום, אם תרצה אסייע לך בכתיבת הדוח לאחר שתשלח לי במסר או בקומונה שלי את הפרטים. (http://www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?communaid=39465&r=1)
 

CallMeCavanaugh

New member
אני אפרט

קודם כל - תודה.

יש בידי מכתב ממע"צ שתמרורי המהירות בכביש הוצבו בשנת 2007, וה"עבירה" עליה קיבלתי את הדו"ח התבצעה בשנת 2012, כך שבהחלט יש לי הוכחה שמגבלת המהירות הייתה 70 בזמן ביצוע העבירה.

זה נכון שכשאני שולח מכתב רשום הזמן עוצר, אבל 30 הימים לא עומדים לעבור בקרוב - הם כבר חלפו.

לגבי אופן קבלת הדו"ח - מדובר ברכב חברה, הוא הגיע תחילה לחברה ולאחר מכן הועבר אלי כשפרטי הועברו למשטרה. הוא התקבל בדואר. הצילום נעשה על ידי מצלמה, לא מדובר באקדח לייזר. אין פרטים על הרכב עצמו בדו"ח מלבד מספר הרישוי, שאינו שגוי.

שוב תודה.
 

efibau

New member
אז החומר שבידך

מספיק ,לדעתי,בשלב זה כדי לכתוב מכתב במיידי לראש מדור תנועה במשטרת התנועה ששייכת לעיר בה קבלת את הדוח.
צרף את המסמכים, כתוב מכתב מנמק מדוע הדוח איננו צודק ובקש את ביטולו.
כמובן כדאי לציין שעקב כך שהרכב הוא רכב חברה, החומר הגיע אליך באיחור ועקב כך לא עמדת בלו"ז הרשום בדוח.
לא יודע לומר לך בשלב זה אם זה יוביל על בטוח לביטול הדוח. אבל שוב, על פי החומר שאתה מביא, נראה לי סיבה מספקת להגיש מכתב עירעור.
 

CallMeCavanaugh

New member
אני אשלח מכתב בהמשך היום

נקווה לביטול, אם לא - אבקש להישפט. אומרים שעוד לפני תאריך המשפט נוהגים להתקשר לאנשים שביקשו להישפט ולהציע עסקת טיעון - במקרה כזה אולי אצליח לשכנע אותם לבטל את התיק בלי שהוא יגיע לבית משפט בכלל.

תודה
 
למעלה