הפורום תופס גובה...

הפורום תופס גובה...

לחיים הכט ולועד הממ"גים, אני מוכרח לציין בסיפוק שהפורום הרישמי של הממ"גים משתפר ללא הרף ותופס גובה ותאוצה. ניתוח תאונות אויריות והפקת לקחים, אירגון אירועים וכנסים, דיון בנושאים מיקצועיים וכו', הם לעניות דעתי, הבסיס הנכון לפורום הרישמי של האגודה לממ"גים. מה שחסר לי באמת בפורום זה השתתפות מקיפה יותר של החברים באגודה כולל חויות טיס, תמונות, שיפורים והמצאות ועוד נושאים שיכולים להעשיר את כולנו. ואני כבר מעמיד נושא אחד לדיון החברים וזה סוג השמן המומלץ היום למנוע 2 פעימות והאם עדיף שמן מינרלי, סינטטי או חצי סינטטי. שבת שלום בני נדלר
 
שמן למנוע 2 פעימות

מונע יש לתחזק על-פי הוראות היצרן בלבד!! ניתן להתעדכן אצל מי שהוסמך על-ידי היצרן (יצרן המנוע) באחזקה ותיקון לשמות יצרני השמנים המותרים לשימוש בכל סוג של מנוע המורכב על הממ"ג רוב המוחלט של המנועים בממ"גים ובאז"מים הם תוצרת ROTAX). כל שימוש בשמן שלא הומלץ לשימוש על-ידי היצרן עלול לפגוע באמינות עבודת המנוע ולעיתים אף לגרום לתקלות חמורות עד להדממתו בעת טיסה (קאט-מנוע). יתכן כי יצרן יציין הרכבים כימים מסויימים שחייבים להיות בהרכב השמן וזאת על מנת להימנע על "הצבעה" ישירה לשם של יצרן השמנים. בכל מיקרה, בארץ נצבר ניסיון רב בשעות מנוע ובשימוש בשמנים שהוכיחו כי הם אמינים ויעילים בהפעלה אמינה של מנועי הממ"ג והאז"ם. טיסות בטוחות.
 

Haim raveh

New member
אני חולק על...

המשפט "מנוע יש לתחזק רק ע"פ הוראות היצרן" !!!!!!!!!!!!!!! ב"רוטקס" החיים הם שונים. למה אני מתכוון. מקווה לכתוב בעתיד , אין לי זמן כרגע , ממהר לטיסה ב"לנסאייר" חיים רוה
 

GIL B

New member
תיקון/עידכון/תוספת קטנה...

להלן כמה נתונים,קודם כל לגבי משפט הפתיחה של חיים... "יש להצמד להוראות יצרן"...מה שמתאים לפעמים לכלים באירופה לא בהכרח מתאים לישראל,.בישראל זו אחת מהמדינות הבודדות בעולם שאין תקן לשמן!!! כל אחד יכול לנסוע מחר לירדן ולטורקיה ולייבא שמנים. תוכלו לקרוא לו בני נדלר 20W\50 --אף אחד לא יבדוק את תכולתו ומפרטו של השמן..הופתעתם???-ברוכים הבאים לישראל. דבר נוסף ,מחזק את דברי חיים לגבי שמנים שלא עומדים במפרטים ואסביר,בארץ יש מספר לא מבוטל של יבואני שמנים,אסתכן ואומר לפי בדיקות שערכנו,שחלקם עומדים בתקן וחלקם לא מתקרבים אפילו,אנו קוראים להם בארץ,יבואני המדבקיות...והמבין יבין.זה לא סוד שזה קיים בכל ענף הרכב והתעשיה בשנים האחרונות...שמן קונים בחברות מוכרות,שיש להם אבא.! אומנם תבואו ותגידו,טוב,לבן אדם יש אינטרסים מסחריים,אז אגדיל ואומר ,נכון אני מייצג את פז שמנים וכימיקלים מעל ל 15 שנה,אבל.-מפרגן למתחרים כגון סונול,טקסקו וולווליין ועוד,.במידה והם עומדים מפרטים. אל תקנו שמנים מחברות שאינכם יודעים את מקורם... עכשו לגבי השמנים עצמם:בארץ ובעולם אין יותר תקן לחצי סינטטי!!!! אין שמן כזה יותר.ולמי שיש, זה מפרט ותקן ישן!!! החברות הגדולות והיצרניות בארץ ובעולם מזמן איחדו את השמנים כך שיש שמן מינרלי,ושמן סינטטי.הצמיגויות משתנות בהתאם לתקני ובקשות היצרנים. ולהבהרה בנושא המפרטים: שמן מינרלי בעל התקן המתקדם ביותר שקיים בשוק הינו ברמת TCW-3 ומוכיח את עצמו עד היום. בעבר עבדו עם שמן ברמת TCW-2-שלא עומד היום בתקנים!! לגבי שמן סינטטי-השמן חייב להיות בתקן TC+ --ולא אחר,אין ולא קיים TCW-3 סינטטי!!!- אורך חיי השמן- השמן כשהוא סגור באריזתו המקורית ואטום,חיי המדף שלו הם עד 3 שנים! ,שמן שנפתח והועבר לכלי קיבול אחרים,לא אטומים,יבוא בצורה כזו או אחרת במגע עם אוויר והתוצאה,התחמצנות והתפרקות מרכיבי השמן,במידה ואתם קונים באריזות גדולות ומעבירים את השמן לאריזות קטנות יש לאטום ככל האפשר את האריזות. בברכת שבת שלום גיל.
 
המשך בנושא שמן המנוע...

שלום חברים בספר התחזוקה של רוטקס שקיבלתי אותו עם מנוע 582 בשנת 1999 רשום:- Oil-in-fuel with Super-two stroke oil,proposed ASTM/CEC standard API-TC,mixing ratio 1:50 זה מה שכתוב בספר המנוע והשאלה היא האם אני/אנחנו משתמשים בשמן הנכון והמומלץ על ידי היצרן או שיש שמן יותר נכון/טוב עבורנו. בשנים הראשונות השתמשנו בשמן מרין של סונול, אחר כך STP ונידמה לי שכבר כ- 3 שנים אני משתמש בשמן פז TCW-3 . והנה עכשיו אני רואה שגיל אומר שהשמן הזה מינרלי (פז), כאשר יש רבים שאומרים ששמן סינטטי עדיף . מה דעתכם ? בני נדלר
 

GIL B

New member
לבני נדלר:

בני שלום. אני לא בא לשכנע, אני בא להסביר עובדות מקצועיות בלבד.עזוב את אלה "שאומרים"..מישהו מהם בעל מקצוע בעניין??? שלא ישתמע מדברי שאני כעוס או משהו... במידה ולא שוכנעת מדברי,הכי פשוט ,כנס לאומני ,תפוס לשיחה את איציק ,והוא יסביר לך .... אזרוק לכם עוד עצם.....לחיים או לאגודה... אשמח לארגן מפגש בפז שמנים וכימיקלים להרצאה עם מהנדס השמנים של החברה,והוא ישפוך קצת אור על העניין,מעבר למה שאני הסברתי. כמובן וברור שזה מלווה בארוחת צהרים אצלינו..תארגנו את העניין והרי הזמנתי, סיור במתקני הייצור,המעבדות,הרצאה וארוחה.אוף,שוב שיווקתי את עצמי. ולמען הסר הספק..אני משתמש גם בפז וגם בסונול....((-: גיל
 

מופז2

New member
לכל ה"מומחים"

ראשית עלי לציין שאינני טייס ממ"ג, אולם כבעל נסיון בתעופה ברצוני להדגיש "כלי טיס אינו מכונית" והמבין יבין.
 

shai g

New member
הכי פשוט ללמוד מהנסיון

מכיוון שהתלבטתי בעניין הזה לא מעט ושמעתי המון דעות (השמן הנ"ל מפייח פחות / השמן הזה איכותי יותר / וכ"ו) הלכתי לשאול את מי שיש לו הכי הרבה נסיון בארץ במנועי רוטקס תעופתיים. הלא הוא איציק מאומני. יהיו כאלה שיגידו שיש לו אינטרס "למכור" שמן מחברה מסויימת. צ'טער, אבל אני לא מאמין שטויות האלה. ממילא את השמן איננו קונים דרכו. אני משתמש בסונול מרין TCW-3. ואני קונה אותו ישירות מהסוכן בארץ, בעזרתו האדיבה של חבר מהבראנז'ה. שי
 
בעולם לא מכרים סונול או פז

כל החברות של האולטרליטים באה"ב מישתמשים בשמן tcw-3 שלPenzoil 2-Cycle ולא אף חברה אחרת. אין בעיה לקנות את השמן בארץ הוא מגיע בגלון של 4 ליטר גם כל החברות שמספקות חלקים לאולטרליטים באה"ב כולם מוכרים את השמן הזה אז אני כרגע משתמש בשמן הזה. אבל כל אחד שישתמש באיזה שמן שנוח לו
 

GIL B

New member
בואו נעשה סדר:

יונתן שלום,קודם כל הבהרה נוספת,נכון שבעולם לא מכירים את פז או סונול.פז וסונול ועוד כמה חברות גדולות מייצרות שמן בתקנים הכי מחמירים. השמן עליו אתה מדבר מיובא ע"י חברה שיווקית שאיני רוצה לציין את שמה,אבל ואבל גדול...היא או כל יבואן שמנים אחר בארץ מביא את השמן הזול והאטרקטבי לשיווק עבורו.את זה קשה לכם להבין ולהפנים.,היום יש, מחר אין!! מסכים שבארה"ב משתשמים גם בשמן הזה ובעוד כמה סוגים ממה שאני יודע(והנושא בדוק) להזכירכם לפני שנתיים בערך היה דיון ארוך בנושא בפורום השכן,ועל שמן שהשתמשו בו תקופה די ארוכה ופתאום נעלם מהשוק המקומי,ואז מה? למי פונים? מה עושים. ? איך כתבת?..שכל אחד ישתמש באיזה שמן שנוח לו....ואל תשכחו 2% ((-: להשתמע גיל
 

GIL B

New member
מר מופז היקר:

רק לידעתך,כאחד מספקי השמנים בעל אישור תקנים תעופתיים,הנני עומד מאחורי דברי...גם למטוסים שלך ,תרצה או לא,אם בידעתך ואם לא,אני מספק שמנים, גריזים תעופתיים ,ושמנים הידראולים מיוחדים בתקן תעופתי למפרטי בואינג ואחרים,מפסיק משכנע?.. טוב נו,גם דלק...(-: והמבין יבין...
 

GIL B

New member
תשובה

היי יוסי בעבר השמן החצי סינטטי 10W40 היה אכן כך.כיום השמן מיוצר בטכנולוגיה סינטטית(תערובת סינטטית). ההבדל שאצלך זה קצת שונה ,למיטב ידעתי ,ותקן אותי עם אני טועה.... השמן אצלך נשאר בעוקה,להבדיל מאיתנו בעלי ה 582 עדיין מומלץ להשאר בסינטטי כזה או אחר ולא מינרלי ל 912 שבוע טוב.
 

ד ו ד 9 9

New member
גיל תוכל לומר מה מומלץ למנוע שתי

פעימות שמן מינרלי או סינטטי? תודה מראש
 
אני מציע להרים את הכפפה שגיל זרק...

שבוע טוב לכל החברים, אני מציע לועד האגודה להרים את הכפפה ולארגן יום סיור ב"פז" כפי שגיל הציע (רצוי שזה יהיה ביום ששי). סיור כזה יתן לנו להבין את התהליכים ביצור השמן ובכלל ממה עושים אותו ואיזה פרמטרים ותכונות נידרשות נילקחים בחשבון על ידי היצרנים (למשל, תכונה שמעניינת אותי-כמה זמן השמן יכול להשאר במיכל הדלק באופן יעיל ולא להתפרק-הנ"ל בגלל שאני מערבב את השמן מראש עם הדלק ולא עם משאבת מינון). גיל, בנתיים עד שהסיור יצא לפועל, אנא הפץ בפורום את המפרט הטכני של שמן פז TCW-3 כדי שנוכל לדעת את התכונות הבסיסיות שלו. הנ"ל חשוב לי גם באופן אישי, כי זה השמן שאני משתמש כבר כמה שנים. בתודה בני נדלר
 

מופז2

New member
מר גיל

לא ברור לי מה קפצת, איננו מכירים לכן אני לא מצדד בדעתך או נגדך, ס"ה אני קורא באתר מספר דעות וכל אחת אחרת, כל מה שהזהרתי הוא מסיכון חיי אדם, לפי הבנתי השאלה היתה לגבי סוג השמן ואתה עונה על יצרן מסוים שנראה לי משום מה שיש לך ענין אישי במוצריו, אתה עדיין חושב שאתה אובייקטיבי? אם כל הכבוד לכם אני עדיין חושב שאתם משחקים באש. אני מאחל לכם בהצלחה.
 

talav

New member
TCW-3

משתמש בTCW-3 של סונול,שמן לסירות מירוץ והכלי עושה רושם של מרוצה.
 
למעלה