הפחד מסירוב

tlingit

New member
הפחד מסירוב

מתאמן שכדי להצליח בעבודתו נדרש לעבוד מול לקוחות או לקוחות פוטנציאליים ובמהלך האימון הגענו לתובנה שאחד הקשיים הגדולים שלו הוא הפחד מסירוב: התחושה הלא נעימה שתגובה שלילית או צוננת לפניה שלו עלולה לגרום לו ובמקביל החשש מביקורת והערות מזלזלות על איכות או תוכן הדבר המוצע תודו שזו קומבינציה מרתיעה, לא? כלי שקיבלתי פעם בנושא הזה היה נפלא בפשטותו (לפחות בעיני): לוקחים דף, כותבים עליו 20-30 פעמים את המילה "לא" ובכל פעם שלקוח מסרב, מסמנים קו על אחד ה'לא'ים מעניין אותי אם יש לכם רעיונות נוספים כלים ו/או דרכים לעזור למתאמן שלי לפתור את הקושי הזה, הפחד מסירוב
 

אוריק3

New member
כן טלי רעיון חביב אבל 20 זה המון לא? נסי דרך

דמיון מודרך אולי.. הרפיה ולאחר מכן דימוי מלא בפרטים של שיחה עם לקוח. כאשר הוא מגיב בסרוב ומרגיש חזק ובטוח מייד לאחר קבלת התשובה. תוך שהוא משבח עצמו על החלטתו העניינית והמוצדקת. זכרי לומר לו להשתמש בכל חושיו בעת הדימוי. עד שתי דקות. חזרה על התהליך תקבע את הדמוי. או שניתן לעגן אותו אם את יודעת אייך. בהצלחה רבה
 
באותו הקשר....מכיוון אחר

האם במהלך האימונים בדקתם איך המתאמן עצמו מרגיש כשהוא צריך לסרב? סקרנית לתשובתך.
 

tlingit

New member
לא נעים לו לסרב

מרגיש נוח רק אם יש לו סיבה "חיצונית" שלא תלויה בו
 
../images/Emo13.gif

התבוננות על הקושי דרך עצמו לדעתי תקדם את מטרת האימון. הייתי מתחילה בהתבוננות בלזהות סיטואציות בחיי היום יום שלא נאמר הלא. שהלא יאמר באיזה צליל הוא נאמר רק שהלא יהיה בעוצמות ובצליל המתאים לאישיותו. הלא מאחרים יקבל צליל אחר.
 

Y A R A

New member
סירוב והגשמה עצמית

ממה שחוויתי, פעמים רבות הפחד מן הדחייה , או הסירוב הוא הצד השני של מימוש ההצלחה וההגשמה. יותר קל לדבר על למה יגידו לך לא, מאשר למה יגידו לך כן. לכן, אני מציעה לראות כיצד ההצלחה קשורה לזה. אולי לקחת אותו לחזון של ההצלחה באופן מלא ולקשור את זה למוכרות של החשש מן הסירוב. יכול להיות שנוח לו להשאר באזור הזה ולמשוך אותך לשם בלי שתשימי לב. מעבר לזה, בכל הנוגע לתרגילים שקשורים לסירוב עצמו, הייתי כמאמנת מעמידה פנים כלקוחה שמסרבת להצעתו ומשם כל כך הרבה אפשרויות אימון נפתחות. התגובה, המילים, אנרגיה, שפת הגוף. מקווה שעזרתי. יערה
 

tlingit

New member
אם הבנתי נכון

את מקשרת את הפחד מסירוב עם השארות באיזור הנוחות ותודה על הרעיון, את מחזקת אותי בכיוון ששקלתי - להיעזר ב"סימולציות"
 

Y A R A

New member
הבנת נכון../images/Emo45.gif

ואיזה יופי של דיון. קיבלתי פה כמה תובנות מעניינות לעצמי.
 
אז השאלה היא איך נותנים קונוטציה חיובית

לסירוב. נכון? איך מפסיקים לראות בו אירוע מפחיד ואולי מסרס ומתחילים לראות בו אירוע ענייני ומקדם. אני הייתי מצרפת איזה אקט נוסף לוי. אולי כל פעם שהוא מסמן X סירובים הוא מפרגן לעצמו משהו שהוא רוצה. כי הוא עשה עוד צעד שקירב אותו למטרה. אולי אחרי כל סימון של סירוב לעשות נשימות להרפיה ולהגיד לעצמו איזשהי מנטרה חיובית. משהו בסגנון. בהצלחה.
 

shosh arie

New member
מודל אפר"ת

אפרת= ארוע, פרשנות, רגש, תגובה. לקחת ארוע מסויים שקרה ולנתח אותו לפי המודל. זה ישקף עבורו את הדברים. נניח שהמתאמן שלך הציע ללקוח פוטנציאלי מוצר/רעיון כלשהו. האירוע: הלקוח אמר "לא" הפרשנות: אני לא יודע למכור הרגש: אכזבה מעצמי התגובה: הסתגרות ואז , את אותו מקרה, לנתח כאשר את מבקשת מהמתאמן שלך לשנות את הפרשנות שלו למה שקר, ואת כל היתר בהתאם.
 

tlingit

New member
../images/Emo13.gif אהבתי את התוספת

הרעיון שלך בהחלט מוסיף ומחזק את מה שאפשר להפיק מה"תרגיל" של רשימת הלא
וכן, האתגר הוא לתת קונוטציה חיובית לסירוב. מאד קשה לו עם זה.
 
רעיון נוסף

קיבלת פה הרבה רעיונות יפים אני אוסיף עוד אחד.. לרוב אנו יוצאים על מנת לקבל "כן" והפחד מה"לא" מפריע, משתק... לכן אני מציע.... בשבוע הקרוב שילך להשיג 5 פעמים "לא"... שזו תיהיה מטרת הפגישה שלו.. המטרה שלו השבוע הוא לקבל "לא".. לאחר שהוא משיג את זה .. ניתן לדבר בעצם על מה שקרה.. עצם העובדה שהוא קיבל "לא" זו הצלחה.. שכן הוא השיג את המטרה שהוא תכנן להשיג ולכן יש מקום להוקרות.. שאלי אותו האם היה חשש כאשר בא במטרה להגיע ל"לא"?... מכיוון שהוא "רוצה" שיסרבו לו.. אין חשש על איך נראית הפרזנטציה.. אין חשש לטעות.. אין מחשבות על איך רואים אותו אחרים.. יש רק עשיה נקייה .. אור ואהבה
 

Yin

New member
איום על הזהות העצמית כמצב חרום

יש כאן, לדעתי, דוגמה לזילות המושג "מצב חרום". פחד לא עומד בפני עצמו, יש בבסיסו שלל הנחות בסיס ומחשבות רציונליות. אני יכול לנחש למה הברנש פוחד - בכל סרוב או מחשבה על סרוב הוא מרגיש איום על חייו, ממש כמו עומד מולו טיגריס גדול ורעב. התגובה שהוא בוחר היא, כפי הנראה, קפיאה, בריחה או לחימה (אני מניח שקפיאה היא התגובה השכיחה יותר). לוּ יכול היה המתאמן לצקת משמעות פחות מאיימת לסרוב, אולי היה לו קל יותר לקבל אותו. ואם היה לו יותר קל לקבל סרוב, אולי לא היה מקבלו כלל... עוד נקודה, לדעתי אין בעיה עם פחד, יש בעיה עם הפחד מהפחד. עדי
 

tlingit

New member
הפחד מהפחד

הפחד שמא יהיה כאב אכן. וזו מטרת חלק מהעשיה - לפגוש את האירוע המפחיד בעוצמות נמוכות ובכך להפחית מה"כאב" שהוא גורם תודה
 
Run to your fear

יש מושג ששמעתי פעם מרובין שארמה ואהבתי אותו Run to your fear אנחנו עסוקים הרוב הזמן לברוח מהפחד שלנו, להמנע ממנו וזאת ע"י שאנחנו נמנעים מסיטואציות שמעוררות בנו את הפחד הזה (כמו מכירה שמסתיימת בלא) התוצאה היא שאין לנו "זמן איכות" עם הסיטואציות ועם הפחד ומין הסתם לא למדנו להכיר אף אחד מהם באמת וכפועל יוצא ביום שאנו פוגשים בסיטואציה ובפחד ללא הכנה מוקדמת אנחנו מאבדים את העשתונות (קופאים, בורחים או תוקפים כדיברי עדי) אילו למדנו לייצר בנודע זמן איכות עם סיטואציות אלו היינו לומדים אותם ומייצרים מרחב תגובות אפקטיבי, היינו לומדים להכיל אותם. Run to your fear משמע, רוץ אל עבר הפחדים שלך, תתחכך בהם, הפוך זאת לאמצעי להתפתחות. הסיטואציות המפחידות אלו הן הבונוס שלך, בלב כל פחד נמצאת מקפצה התפתחותית.
 

tlingit

New member
../images/Emo13.gif

תודה לך אני לוקחת את 'זמן איכות עם הפחד' את ההכנה המוקדמת ואת הייצור העצמי מקסים
 
כשהלקוח אומר לא, למה הוא מתכוון?

כאשר לקוח אומר "לא" נחרץ ומידי לרוב כאן אין בעיה כי הסיפור נגמר מהר עוד בטרם "פיחתנו לגביו תאוריות" הבעיה היא כאשר אין "לא" נחרץ כי אם התנגדויות שככול שהן מתמשכות המוכר מפרש אותן כ"לא" מחזק אותן ולעיתים אף קוטע את המכירה בעצמו בפועל מה שקורה הוא, שכאשר לקוח מציג התנגדות "אין לי כרגע תקציב לזה", "האם ההכשרה שלך מתאימה?", "לא נראה לי ש...ישמחו לקבל את המוצר", "למה אימון ולא טיפול", "תגיד זה לא טרנד?" מאחורי ההתנגדות נמצאת דאגה הלקוח מודאג ממשהו, הוא רוצה לקנות אך בתוך תוכו חושש הוא חושש שמא ישלם על דבר שאחר כך ימצא כלא שמיש ולא יוכל לחזור בו הוא חושש שמא לא יקבל את התמיכה הנאותה לאחר הקניה הוא חושש שמא יתפס באופן כזה או אחר אצל אלו שהוא רוכש עבורם הוא חושש להתאכזב, ולא פעם להתאכזב מעצמו. תפקידו של איש מכירות מיומן (כל אחד מאיתנו, לא?) לאתר מאחורי כל התנגדות את הדאגה של הלקוח ולתת לה מענה הולם. דרך טובה לאימון בנושא זה היא לאמן את האוזן לשמוע דאגות ולא התנגדויות בסדנאות שאני מקיים בנושא הזה (תקשורת בינאישית) ישנם שני תרגילים התרגיל הראשון --------------- אני נותן רשימה של התנגדויות אותם המשתתפים צריכים לתרגם לדאגות ולתת לדאגות מענה הולם מענה הולם מורכב משני חלקים 1. שיקוף הדאגה דוגמא למאמנים הלקוח: "מה בכלל אפשר להשיג באימון אישי?" מאמן: אני מבין מדבריך שאתה חושש שלא תשיג את התוצאות הרצויות בתהליך האימון דוגמא למוכר מתנות לחג למקומות עבודה מנהל משאבי אנוש: באמת, ספר שירים לא נראה לי מתנה אטרקטיבית מספיק משווק: אני מבין מדבריך שאתה חושש שהמתנה לא תתקבל בברכה ע"י העובדים 2. הצגת פקרספקטיבה חדשה על הדאגה דרך מידע חדש, הצגת אפשרויות חדשות, הבנה שונה של המוצר/שרות, חקירת העובדות מאחורי הדאגה מאמן: אימון זה בהחלט תהליך שדורש מחוייבות ובסיס להצלחה שלו הוא בהירות לגבי המטרות אותן אתה רוצה להשיג בהנחה שאתה ניכנס לתהליך אימון, מה היית רוצה להשיג, מה היית מציב כמטרה? -- ללקוח יש חשש מאי בפקת תוצאות, חשש המבוססת על סיבות השמורות עימו, החשש הוא כללי ולא ספציפי למטרות האישיות שלו, יכול להיות שבעקבות החשש הוא אפילו לא התחיל להעלות בדעתו מטרות ספציפיות אנחנו רוצים להוריד אותו אל הקרקע, לדבר על מטרות, לדבר ממוקד ולא באויר שינוי הפרספקטיבה יאפשר ניתוק אסוציאטיבי של החשש מנושא האימון ולמעשה ניטרולו לפחות בשיחה זו. משווק:בשנה שעברה מכרנו למעלה מ 30,000 עותקים לחברות שונות במשק וקיבלנו פידבקים נרגשים הן מהמנהלים והן מהעובדים, אין שום בעיה לקשר אותך אל ממליצים שכאלו, -- נטיית הביטחון בלקוח שהוא עושה את הדבר הנכון, דרך הצגת עובדות חד משמעיות שניתנות לגיבוי מידי, דרך הצגת מידע משמעותי ואפשרות לגיבויו בהמלצות אנחנו מנטרלים את הפן הזה בדאגה התרגיל השני - מבוסס על הראשון ----------------------------------- משחק תפקידים בו על המוכר לאתר ולתת מענה לדאגות בתוך שיחה ממש כאשר משחקים שני משתתפים מהקבוצה האחד משווק והשני הלקוח הפוטנציאלי כמובן שאני מנחה אותם קודם בעיקר את הלקוח אילו התנגדויות "לשתול" בשיחה התפקיד של שאר המשתתפים הוא לזהות בעצמם את הדאגות ויותר מאוחר לנתח יחד עם ה"משווק" איך הייתה השיחה. נקודה חשובה מאוד - את הטכניקות האלו קשה מאוד להפעיל כמניפולציה, חובה על המשווק להיות אותנטי ולטובת הלקוח על מנת להצליח חובה עליו לשים את הלקוח במרכז ולהיות קשוב לו. זה הבסיס להצלחה.
 
למעלה