הפיטס טס!

הפיטס טס!../images/Emo99.gif../images/Emo160.gif

מי היה היום בהרצליה? וראה אותי טס בפיטס! יצחקי הטיס (לפי הוראותי ...חצי אמת) ועשה שלוש הקפות. בשבוע הבא אני מקווה לעשות הקפות/סולו/ארובטיקה (כרגע בחיפה בלבד) וואו! לקח "רק" שנה מהיום שרכשתי את המטוס ועד שטסתי עליו בישראל. הטרור הבירוקרטי (בארה"ב ובישראל) כמעט יותר גרוע מהטרור הפלסטיני
לפני ששואלים "איך זה כל כך הרבה זמן" הרי זה לפניכם. למי ששוקל להביא מטוס "חריג" (לא סתם 172) - ראו הוזהרתם... אפריל 2001 - רכישה וטיסה על המטוס עד סוף החודש. המטוס בסטטוס "ניסיוני" כי הורכב עליו פרופ 3 להבים מודרני שטרם אושר (אמור להתקבל אישור סופי תוך שבועיים) מאי 2001 - עוד שבוע ועוד שבוע ואין מסמכים. יוני 2001 - מסתבר שה FAA רוצה "עוד בדיקה אחת". לשם כך נדרש כיול של מדי המהירות (קדמי ואחורי) - לפרק מהמטוס, ...להרכיב יולי 2001 - מבצעים עוד טיסת ניסוי, מקבלים אישור לפרופ מה FAA, מחליפים גלגל זנב, מבצעים AD שונים, מוסיפים פילטר שמן ומחליפים את מיישר הזרם (למיישר פחות בעייתי) אוגוסט 2001 - האיש שמוסמך לחתום על המטוס לא מוכן לחתום בלי שהמטוס ימחק מרישום - מכתב ל FAA והמתנה. לאחר מכן האיש "נעלם" לחופשה. ספטמבר 2001 - האיש שמוסמך לחתום טוען שהמטוס היה "ניסוני" בזמן שנמחק מרישום(!!!) ולכן יקבל EXPORT CofA נסיוני בלבד! בירור קצר - ה FAA מוכן להחזיר את הרישום בהסכמת הבעלים המקוריים... ולאחר מכן מקבלים טופס אישור לפרופלור מחזירים את הרישום ל"נורמאלי" ומוחקים את הרישום!!! האיש שמוסמך לחתום נזכר שחייבים למחוק את מספר המטוס- צובעים בלבן על המספר. אורטובר 2001 - לאחר פירוק המטוס, מתברר שלא יכנס לקונטיינר 20 פיט. מבררים מחירים ל 40 פיט, כולל בחור מישראל שעושה לי טובה, שבסופו של דבר נותנת מחיר טוב אבל לוקח המון זמן מיותר. סיפורים, טלפונים..."מה הוא לא התקשר..." נובמבר 2001 - כבר יש משלוח ימי אבל מחכים לקונטינר להשלח ביבשה... רק בסוף נובמבר הפיטס סוף סוף בתוך הקונטינר! עוד התקשקשות עם הרציף, הביטוח... ולאיזה אוניה(שבוע) הוא יעלה. דצמבר 2001 - הקונטינר בים - עם עצירה באנגליה ינואר 2002 - הקונטינר מגיע. בלגן עם המכס שדורש "חשבונית מקור" עם חותמת (בסוף משלמים "כופר" 15,000 שקל עד שתגיע החשבונית). בסוף ינואר המכולה בהרצליה פברואר 2002 - בתחילת פברואר מבוצעת טיסת ניסוי לאחר ההרכבה. ואז אפשר לקבוע "תור" ל CofA. מרץ 2002 - מבוצע CofA, ואז מתחילות "דרישות", כמו הוכחה שהפרופ (שלקח חודשים לאשר עם ה FAA) באמת "בסדר" ...ודרישה לבצע עוד מיני בדיקות מנוע (שבארה"ב הן לא חובה) אפריל 2002 - המנהל כמובן בחופשת פסח ושאר ירקות, ועכשיו הם רוצים מכתב מהחברה המייצרת, ש"באמת באמת הם יצרו את המטוס" וכן, הם בעלי תעודת הסוג (שבמנהל עוד רשומה על שם ישן) 11.4.02 - מסמכי COFA חתומים ע"י המנהל מתקבלים. אבל אני בחו"ל ואחר כך יש חג ואסור לעשות הקפות... 18.4.02 - המטוס טס! כמובן, אם לא הייתי רוכש מטוס עם פרופ "ממש חדש" זה היה יותר פשוט, בפרט אם המטוס היה רשום כ"נורמלי" במקור. מצד שני, המדריך שלי, לאחר שנדפק לו קראנק שני בפיטס (200 שעות אחרי אוברול מנוע) החליט להחליף לפרופ כמו שלי (3 להבים - פחות עומס) וזה עלה לו 12,000 דולר לפרופ עצמו+הרכבה, והוא המתין בלי לטוס 4 חודשים(!)... כך שמבחינה זאת כנראה שעשיתי את הדבר הנכון (עם הפרופ הישן גם ממש לא מומלץ לבצע תרגילים מבוססי אפקט גירוסקופי - שהם כיף מדהים וניתנים לביצוע עם הפרופ החדש - כפי שהמדריך הדגים לי לפני שבוע. זה היה בהקשר של ספינים כי תמיד אחרי תרגול כזה "לומשובאק" וכו´ זה נגמר בספין די מטורף (שאני הייתי אחראי לצאת ממנו)
 
הרבה הרבה מזל טוב

לשפוך מלח על המטוס נגד העין הרעה וכו וכו. ישר כח טוס בזהירות אורי
 
תודה למברכים!

לגבי תמונות, היו בוואלה לרוב ואתה עדין יכול למצוא אותם. לא אשמתי שהצטרפת לפורום רק אתמול.
 
כל הכבוד והמון ../images/Emo49.gif !!!

היי מיקי ! שמחתי מאד לשמוע שסוף סוף טסת במטוס ! אנא עדכן אותי מתי בשבוע הבא אתה בחיפה, ואני אגיע לראות את הפלא. ד"א, קיבלתי את הרשיון הפרטי בשבוע שעבר. בהצלחה, דודי.
 
מזל טוב גם לך!

נו עשית כבר שימוש ברשיון הפרטי? לי לקח כמעט שנה עד שלקחתי מטוס (לא אז"מ) סולו אחרי הרשיון... בין לבין זה תמיד היה עוד הסבה/הדרכה וכולי...
 
בקרוב ...

אני מקווה שלא יקח לי שנה להתחיל ולנצל הרישיון, למרות שאני סומך עליך שאכן את השנה שעליה דיברת ניצלת היטב... אני מתכנן משהו קצר לשבת הבאה ומשם נמשיך הלאה. מתי אתה בא לטוס בזלין? עדכן אותי (טל´) לגבי מועד הגעתך לחיפה, נוכל להפגש וגם אביא לך את ה-CD. דודי.
 
בזלין 2 מקומות כבר טסתי

טסתי בזלין של קובי (2 מקומות, והוא גם עשה ארובטיקה, באזורי חיפה) מתל-אביב. הזלין הוא קודם כל מטוס ואחר כך ארובטי (בפיטס זה הפוך) בסה"כ אוירון חמוד, איטי יחסית לכח, מיכשור נהדר, וסטיק עצבני. בין 182RG, הפיטס הדריפטר ושלושה P92 שבעליהם מרשים לי לטוס עליהם (כולל זה שהיה שלי) ולא לשכוח פייפר, לא נראה לי שאבצע ממש הסבה לזלין בקרוב... כאשכנע את יצחקי לטוס לחיפה (חקלאי בפיטס? ...) - בהחלט אתקשר. ומנחם - מה בדיוק על חשבונך, הקפה או ההקפה (סתם....)
 

rozenek

New member
Miki - Beaurocracy ?

you complain about beaurocracy in Israel ? you ain`t seen nothin`yet.... try Italy - where it tok me a year-and-a-half just to resgistrate a Light I bought and imported from Slovakia, due to 5 fu..... kg.s difference between my declaration of the plane`s wieight - based on the manufacturer`s manual - and what they had in Rome on an earlier model. zeev
 
כל הכבוד ../images/Emo70.gif והמון המון מזל טוב ../images/Emo70.gif

תוכל בבקשה לכתוב מתי אתה חושב להטיס אותו ואם בבוקר/צהריים/בין ערביים ? (כדי שנוכל לראות)
מזל טוב !!!!
 
ברגע שאדע לנחות לבד...

ברגע שאדע לנחות לבד, אני מבטיח לך שאטוס 3-5 פעמים בשבוע, בדרך כלל באזור 9-11 בבוקר, ולכל מי שירצה לראות יהיה שפע של הזדמנויות. רק אחרי 100 שעות/שנה אני אשקול לקחת נוסע, אז בינתיים מי שמוכרח יכול לבקש מיצחקי, שיש לו אישור לקחת כל אחד על פי שיקול דעתו האישי.
 
אני חדש פה אבלל...

המטוס נראה ממש ממש ממש יפה ואני מאכל לך בהצלחה ושתצליח לנחות בשלום מגיע לך אחרי כל ההתעללות הבירוקרטית שעברת אלירן.
 

dantzur

New member
המון מזל טוב, הרבה הנאה../images/Emo48.gif

וכמובן קמצוץ זהירות...
 
למעלה