הפיטס טס!../images/Emo99.gif../images/Emo160.gif
מי היה היום בהרצליה? וראה אותי טס בפיטס! יצחקי הטיס (לפי הוראותי ...חצי אמת) ועשה שלוש הקפות. בשבוע הבא אני מקווה לעשות הקפות/סולו/ארובטיקה (כרגע בחיפה בלבד) וואו! לקח "רק" שנה מהיום שרכשתי את המטוס ועד שטסתי עליו בישראל. הטרור הבירוקרטי (בארה"ב ובישראל) כמעט יותר גרוע מהטרור הפלסטיני
לפני ששואלים "איך זה כל כך הרבה זמן" הרי זה לפניכם. למי ששוקל להביא מטוס "חריג" (לא סתם 172) - ראו הוזהרתם... אפריל 2001 - רכישה וטיסה על המטוס עד סוף החודש. המטוס בסטטוס "ניסיוני" כי הורכב עליו פרופ 3 להבים מודרני שטרם אושר (אמור להתקבל אישור סופי תוך שבועיים) מאי 2001 - עוד שבוע ועוד שבוע ואין מסמכים. יוני 2001 - מסתבר שה FAA רוצה "עוד בדיקה אחת". לשם כך נדרש כיול של מדי המהירות (קדמי ואחורי) - לפרק מהמטוס, ...להרכיב יולי 2001 - מבצעים עוד טיסת ניסוי, מקבלים אישור לפרופ מה FAA, מחליפים גלגל זנב, מבצעים AD שונים, מוסיפים פילטר שמן ומחליפים את מיישר הזרם (למיישר פחות בעייתי) אוגוסט 2001 - האיש שמוסמך לחתום על המטוס לא מוכן לחתום בלי שהמטוס ימחק מרישום - מכתב ל FAA והמתנה. לאחר מכן האיש "נעלם" לחופשה. ספטמבר 2001 - האיש שמוסמך לחתום טוען שהמטוס היה "ניסוני" בזמן שנמחק מרישום(!!!) ולכן יקבל EXPORT CofA נסיוני בלבד! בירור קצר - ה FAA מוכן להחזיר את הרישום בהסכמת הבעלים המקוריים... ולאחר מכן מקבלים טופס אישור לפרופלור מחזירים את הרישום ל"נורמאלי" ומוחקים את הרישום!!! האיש שמוסמך לחתום נזכר שחייבים למחוק את מספר המטוס- צובעים בלבן על המספר. אורטובר 2001 - לאחר פירוק המטוס, מתברר שלא יכנס לקונטיינר 20 פיט. מבררים מחירים ל 40 פיט, כולל בחור מישראל שעושה לי טובה, שבסופו של דבר נותנת מחיר טוב אבל לוקח המון זמן מיותר. סיפורים, טלפונים..."מה הוא לא התקשר..." נובמבר 2001 - כבר יש משלוח ימי אבל מחכים לקונטינר להשלח ביבשה... רק בסוף נובמבר הפיטס סוף סוף בתוך הקונטינר! עוד התקשקשות עם הרציף, הביטוח... ולאיזה אוניה(שבוע) הוא יעלה. דצמבר 2001 - הקונטינר בים - עם עצירה באנגליה ינואר 2002 - הקונטינר מגיע. בלגן עם המכס שדורש "חשבונית מקור" עם חותמת (בסוף משלמים "כופר" 15,000 שקל עד שתגיע החשבונית). בסוף ינואר המכולה בהרצליה פברואר 2002 - בתחילת פברואר מבוצעת טיסת ניסוי לאחר ההרכבה. ואז אפשר לקבוע "תור" ל CofA. מרץ 2002 - מבוצע CofA, ואז מתחילות "דרישות", כמו הוכחה שהפרופ (שלקח חודשים לאשר עם ה FAA) באמת "בסדר" ...ודרישה לבצע עוד מיני בדיקות מנוע (שבארה"ב הן לא חובה) אפריל 2002 - המנהל כמובן בחופשת פסח ושאר ירקות, ועכשיו הם רוצים מכתב מהחברה המייצרת, ש"באמת באמת הם יצרו את המטוס" וכן, הם בעלי תעודת הסוג (שבמנהל עוד רשומה על שם ישן) 11.4.02 - מסמכי COFA חתומים ע"י המנהל מתקבלים. אבל אני בחו"ל ואחר כך יש חג ואסור לעשות הקפות... 18.4.02 - המטוס טס! כמובן, אם לא הייתי רוכש מטוס עם פרופ "ממש חדש" זה היה יותר פשוט, בפרט אם המטוס היה רשום כ"נורמלי" במקור. מצד שני, המדריך שלי, לאחר שנדפק לו קראנק שני בפיטס (200 שעות אחרי אוברול מנוע) החליט להחליף לפרופ כמו שלי (3 להבים - פחות עומס) וזה עלה לו 12,000 דולר לפרופ עצמו+הרכבה, והוא המתין בלי לטוס 4 חודשים(!)... כך שמבחינה זאת כנראה שעשיתי את הדבר הנכון (עם הפרופ הישן גם ממש לא מומלץ לבצע תרגילים מבוססי אפקט גירוסקופי - שהם כיף מדהים וניתנים לביצוע עם הפרופ החדש - כפי שהמדריך הדגים לי לפני שבוע. זה היה בהקשר של ספינים כי תמיד אחרי תרגול כזה "לומשובאק" וכו´ זה נגמר בספין די מטורף (שאני הייתי אחראי לצאת ממנו)
מי היה היום בהרצליה? וראה אותי טס בפיטס! יצחקי הטיס (לפי הוראותי ...חצי אמת) ועשה שלוש הקפות. בשבוע הבא אני מקווה לעשות הקפות/סולו/ארובטיקה (כרגע בחיפה בלבד) וואו! לקח "רק" שנה מהיום שרכשתי את המטוס ועד שטסתי עליו בישראל. הטרור הבירוקרטי (בארה"ב ובישראל) כמעט יותר גרוע מהטרור הפלסטיני