הפינה השבועית - מקימים בית ספר
כבר כמה חודשים מסתובבת בראשי המחשבה על בית הספר האידיאלי. פרויקט זה יביא לידי ביטוי את הערכים המהותיים ביותר שלי. הערכים החשובים ביותר לאדם הם הערכים אותם הוא רוצה להקנות לילדיו. מסיבה זו דחיתי שוב ושוב פרויקט זה עד לזמן בו אוכל להקדיש לו את תשומת הלב הראויה. התכוונתי להעלות שאלות בנושא מהותי זה בפורום. לפני כמה ימים התחלתי לקרוא את הספר "דרוש הכפר כולו" של הילארי רודאהם קלינטון. בספר דובר על חינוך, והוא היה אחת הסיבות בגללן םקחתי דף והתחלתי לרשום את השאלות שיש לענות עליהן על מנת לתאר את בית הספר האידיאלי. הגעתי בקלות שני דפים, וזאת מבלי שנגעתי בכל הנקודות החשובות. באותו היום הבנתי שהרעיון להעלות את הנושא בשרשור אחד שגוי. השרשור יהיה ארוך מידי, ולא תהיה אפשרות לדיון מעמיק. שלחתי מסר לגילי היקרה וביקשתי את עצתה. עצתה הייתה לפצל את הנושא למספר דיונים. מכיוון שהשאלות רבות ומהותיות החלטתי להעלות שאלה אחת בשבוע, בפינה שבועית. אני מקווה שכל חברי הפורום יביעו את דעתם, ושלא רק כל אחת בנפרד תחליט מה הוא בית הספר האידיאלי בעיניה, אלא גם נוכל להסכים על בית ספר פורומי משותף, בית ספר שלו היה קיים, כולנו היינו מסכימים לשלוח לשם אל ילדינו, האמיתיים או ההיפוטטיים. בדף שלי היו מספר נושאים, וחלק מהם היו שלובים זה בזה, כך שלא ניתן לקבוע דבר אחד בטרם נקבעו הנושאים הקודמים. התלבטתי מאיזו שאלה להתחיל, והקשבתי ליקום. את התשובה מצאתי אתמול. אתמול הייתה לי בגרות בלשון. במהלך הבגרות נערים ששיחקו במגרש מאחורי הכיתה הפריעו לנבחנים, ואחת הנערות צעקה להם וביקשה לשחק בשקט, ולא לצעוק ולהפריע. כאשר אחד מהנבחנים סיים את הבחינה, המשגיח על הבחינה ביקש ממנו שיגש לנערים המפריעים , הנער אמר שיבקש מהם להפסיק. המשגיח אמר שעדיף שיתן להם שתי סתירות. ולי היה ברור שלו הוא היה מורה, הרי שכל ניסיון שלו לחנך בצורה שתמנע אלימות יעלה בתוהו. בהתחלה חשבתי לשאול מהן הדרישות מהמורים בבית הספר. אולם אז הבנתי שאוכל לשאול רק בנוגע לאיכויות האישיות שלהם, ולא בנוגע להשכלתם המקצועית, שכן כדי לשאול על כך יש צורך קודם לקבוע מה הם מקצועות הלימוד. אז התכוונתי לשאול מה הן תכונות האופי שצריכות להיות למורים, ולבקש מכם לסדר אותן על פי סדר עדיפויות או שיטת ניקוד כלשהי. אולם אז שאלתי את עצמי, האם אין זו אפליה פסולה של אדם 0 לא לקבל אותו לעבודה כי דעותיו בנושא חינוך שונות מדעת בית הספר. מצד שני, הרי חינוך ילדים הוא נושא חשוב, ודרך החינוך הבסיסית ביותר, ויש האומרים שהיחידה האפשרית, היא דוגמא אישית. כך שהנושא לדיון הראשון שאני מעלה הוא: האם נכון לתת לדעותיו ותכונותיו של המועמד להיות מורה משקת בהחלטה האם לקבלו לעבודה? אם כן, אילו תכונות אופי נחוצות, ובאיזה סדר עדיפויות? ושיר לשבועות: http://www.youtube.com/watch?v=QrBazMxQ6I0
כבר כמה חודשים מסתובבת בראשי המחשבה על בית הספר האידיאלי. פרויקט זה יביא לידי ביטוי את הערכים המהותיים ביותר שלי. הערכים החשובים ביותר לאדם הם הערכים אותם הוא רוצה להקנות לילדיו. מסיבה זו דחיתי שוב ושוב פרויקט זה עד לזמן בו אוכל להקדיש לו את תשומת הלב הראויה. התכוונתי להעלות שאלות בנושא מהותי זה בפורום. לפני כמה ימים התחלתי לקרוא את הספר "דרוש הכפר כולו" של הילארי רודאהם קלינטון. בספר דובר על חינוך, והוא היה אחת הסיבות בגללן םקחתי דף והתחלתי לרשום את השאלות שיש לענות עליהן על מנת לתאר את בית הספר האידיאלי. הגעתי בקלות שני דפים, וזאת מבלי שנגעתי בכל הנקודות החשובות. באותו היום הבנתי שהרעיון להעלות את הנושא בשרשור אחד שגוי. השרשור יהיה ארוך מידי, ולא תהיה אפשרות לדיון מעמיק. שלחתי מסר לגילי היקרה וביקשתי את עצתה. עצתה הייתה לפצל את הנושא למספר דיונים. מכיוון שהשאלות רבות ומהותיות החלטתי להעלות שאלה אחת בשבוע, בפינה שבועית. אני מקווה שכל חברי הפורום יביעו את דעתם, ושלא רק כל אחת בנפרד תחליט מה הוא בית הספר האידיאלי בעיניה, אלא גם נוכל להסכים על בית ספר פורומי משותף, בית ספר שלו היה קיים, כולנו היינו מסכימים לשלוח לשם אל ילדינו, האמיתיים או ההיפוטטיים. בדף שלי היו מספר נושאים, וחלק מהם היו שלובים זה בזה, כך שלא ניתן לקבוע דבר אחד בטרם נקבעו הנושאים הקודמים. התלבטתי מאיזו שאלה להתחיל, והקשבתי ליקום. את התשובה מצאתי אתמול. אתמול הייתה לי בגרות בלשון. במהלך הבגרות נערים ששיחקו במגרש מאחורי הכיתה הפריעו לנבחנים, ואחת הנערות צעקה להם וביקשה לשחק בשקט, ולא לצעוק ולהפריע. כאשר אחד מהנבחנים סיים את הבחינה, המשגיח על הבחינה ביקש ממנו שיגש לנערים המפריעים , הנער אמר שיבקש מהם להפסיק. המשגיח אמר שעדיף שיתן להם שתי סתירות. ולי היה ברור שלו הוא היה מורה, הרי שכל ניסיון שלו לחנך בצורה שתמנע אלימות יעלה בתוהו. בהתחלה חשבתי לשאול מהן הדרישות מהמורים בבית הספר. אולם אז הבנתי שאוכל לשאול רק בנוגע לאיכויות האישיות שלהם, ולא בנוגע להשכלתם המקצועית, שכן כדי לשאול על כך יש צורך קודם לקבוע מה הם מקצועות הלימוד. אז התכוונתי לשאול מה הן תכונות האופי שצריכות להיות למורים, ולבקש מכם לסדר אותן על פי סדר עדיפויות או שיטת ניקוד כלשהי. אולם אז שאלתי את עצמי, האם אין זו אפליה פסולה של אדם 0 לא לקבל אותו לעבודה כי דעותיו בנושא חינוך שונות מדעת בית הספר. מצד שני, הרי חינוך ילדים הוא נושא חשוב, ודרך החינוך הבסיסית ביותר, ויש האומרים שהיחידה האפשרית, היא דוגמא אישית. כך שהנושא לדיון הראשון שאני מעלה הוא: האם נכון לתת לדעותיו ותכונותיו של המועמד להיות מורה משקת בהחלטה האם לקבלו לעבודה? אם כן, אילו תכונות אופי נחוצות, ובאיזה סדר עדיפויות? ושיר לשבועות: http://www.youtube.com/watch?v=QrBazMxQ6I0