הפיצוי לדוגמה
שלום,
העברתי מחשב חדש שהתגלו בו תקלות שונות למעבדת תיקונים לפי תנאי האחריות.
אחרי כחודש המחשב חזר אליי לא מתוקן לכן העברתי אותו שוב למעבדה. גם התיקון השני התארך, מה שגרם למעבדה להעביר ליצרן בקשה להחלפת המחשב בחדש.
גם אני העברתי בקשה דומה לשירות הלקוחות של היצרן ולמעבדה, במייל.
אני לא יודעת כמה זמן עוד אצטרך לחכות לתשובה מהיצרן, התקשרתי פעמים רבות וגם שלחתי מיילים אבל לצערי, ללא תגובה מצד הנמענים.
לכן, אני מעוניינת לתבוע לפי תיקון "פיצוי לדוגמה" והשאלות שלי-
1. לפי מה שהבנתי, במקרה כזה אני צריכה לתבוע את המעבדה והיבואן(ים). האם כך? ואם כן- האם אפשר לתבוע את היבואנים גם אם לא הצלחתי ליצור איתם קשר לפני הגשת התביעה (כלומר האם יש להם אחריות מעצם היותם יבואנים גם אם הם אומרים שלא)?
2. עד כמה שהבנתי (ואשמח לתיקון אם הבנתי לא נכון), למרות שמדובר בתביעה "ללא הוכחת נזק", אני בכל זאת צריכה להראות שנגרם לי נזק- זמן בטלפונים, נסיעות למעבדה וכו'.
אם זה באמת כך, אז מה המשמעות של "ללא הוכחה" והאם העובדה שביקשתי מהמעבדה- וגם קיבלתי ממנה- מחשב חליפי לחלק מהתקופה בה המחשב היה אצלם, עלולה להחליש את הקייס שלי?
3. האם במידה ועוד לפני בירור התביעה בביהמ"ש תגיע תשובה חיובית מהיצרן אצטרך לבטל את התביעה? בסופו של דבר, המטרה שלי היא לסיים את העניין ולהנות מהמחשב אותו רכשתי לפני חודשים. מצד שני, יש כאן התנהלות בעייתית של המעבדה כשגרה וזה מרגיז. ועוד- האם זו בעיה מבחינת בית המשפט לבטל תביעה עוד לפני הדיון, או שמקובל להגיע לפשרות גם בתביעות קטנות?
תודה רבה.
שלום,
העברתי מחשב חדש שהתגלו בו תקלות שונות למעבדת תיקונים לפי תנאי האחריות.
אחרי כחודש המחשב חזר אליי לא מתוקן לכן העברתי אותו שוב למעבדה. גם התיקון השני התארך, מה שגרם למעבדה להעביר ליצרן בקשה להחלפת המחשב בחדש.
גם אני העברתי בקשה דומה לשירות הלקוחות של היצרן ולמעבדה, במייל.
אני לא יודעת כמה זמן עוד אצטרך לחכות לתשובה מהיצרן, התקשרתי פעמים רבות וגם שלחתי מיילים אבל לצערי, ללא תגובה מצד הנמענים.
לכן, אני מעוניינת לתבוע לפי תיקון "פיצוי לדוגמה" והשאלות שלי-
1. לפי מה שהבנתי, במקרה כזה אני צריכה לתבוע את המעבדה והיבואן(ים). האם כך? ואם כן- האם אפשר לתבוע את היבואנים גם אם לא הצלחתי ליצור איתם קשר לפני הגשת התביעה (כלומר האם יש להם אחריות מעצם היותם יבואנים גם אם הם אומרים שלא)?
2. עד כמה שהבנתי (ואשמח לתיקון אם הבנתי לא נכון), למרות שמדובר בתביעה "ללא הוכחת נזק", אני בכל זאת צריכה להראות שנגרם לי נזק- זמן בטלפונים, נסיעות למעבדה וכו'.
אם זה באמת כך, אז מה המשמעות של "ללא הוכחה" והאם העובדה שביקשתי מהמעבדה- וגם קיבלתי ממנה- מחשב חליפי לחלק מהתקופה בה המחשב היה אצלם, עלולה להחליש את הקייס שלי?
3. האם במידה ועוד לפני בירור התביעה בביהמ"ש תגיע תשובה חיובית מהיצרן אצטרך לבטל את התביעה? בסופו של דבר, המטרה שלי היא לסיים את העניין ולהנות מהמחשב אותו רכשתי לפני חודשים. מצד שני, יש כאן התנהלות בעייתית של המעבדה כשגרה וזה מרגיז. ועוד- האם זו בעיה מבחינת בית המשפט לבטל תביעה עוד לפני הדיון, או שמקובל להגיע לפשרות גם בתביעות קטנות?
תודה רבה.