הפסיכופתולוגיה של האוטו-אנטישמיות. כיצד יהודי ישראלי יכול לשנוא (אבל שנאת מוות של ממש, עם רצח בעיניים, כן?) את הדת של עצמו, את העם של עצמו, את המדינה

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
של עצמו?-הסבר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה.

חברים, מזו תקופה פעיל באתר משתמש ושמו lemner40. lemner40 הוא יהודי-ישראלי שמאלני-רדיקלי שפועל ימים כלילות כדי לכתוב והפיץ פוסטים ארוכים של אוטו-אנטישמיות, שנאת יהודים, שנאת עם ישראל, שנאת מדינת ישראל, עכירת ישראל ב-כ' וב-ק', ועידוד ירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה.

תקשיבו, ברמת העיקרון אני לא בן-אדם שמדבר פוליטיקה, וגם בוחר שלא להזדהות מבחינה פוליטית, ואם כבר, מעדיף להימנע מבחירת צד מלכתחילה, אבל גם אם נגיד שאני בוחר צד, אני עדיין יכול להבין ומבין את כל הצדדים וכל הדעות, או כמעט כל הדעות, ככה שאם לדוגמה נגיד שאני ימין, לא באמת יש לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, ואם אני בעצמי שמאל, אז בטח ובטח שאין לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, אבל אוטו-אנטישמיות, עכירת ישראל, שנאת ישראל, עידוד ירידה מהארץ, כל אלו מיהודי, לא תגידו עכשיו איזה מוסלמי, כל אלו מישראלי, לא תגידו עכשיו מישהו מחו"ל, שעוד מקדיש כמויות עצומות של כוחות, זמן ומאמצים לכל אלו ולכתיבת פוסטים ארוכים על כל אלו, ועוד בזמן מלחמת חובה על זכותנו האלוהית לחיות בארצנו הקדושה שאין עוד ארצות רבות שטובות כמוה, זה איפה שאפילו אני שם את הקו האדום, ככה שאם הגענו למצב שמאור בא ומדבר, זה אומר הרבה מאוד.

איך מישהו יכול לשנוא (אבל שנאת מוות של ממש ברמה של מוות בעיניים, כן?) את הדת של עצמו? את העם של עצמו? את המדינה של עצמו? האם מדובר במחלת נפש מסוג כלשהו?

אפילו אני, עם כל חוכמתי, ועד שפתאום וביום שבת האחרון הייתה לי הארה באשר לפשר הדבר, הדבר נשגב מבינתי, עד שכאמור, הייתה לי הארה.

קודם כל, בוא נתחיל מהשתלשלות אירועים קטנה שקרתה בשבוע שעבר. אני במקרה נכנסתי לעוד אחד משרשורי האוטו-אנטישמיות והשנאת עם ישראל ומדינת ישראל הקשים מאוד של lemner40, ופשוט הזדעזעתי מהשנאה הכה רבה שהאיש הזה רוחש לאנשיו ולמדינתו, והמאמצים הכה רבים שהאיש משקיע בכתיבת פוסטים ארוכים לשם הפצת שנאה זאת, כל זה, כאמור, בעת מלחמה. בשלב הזה, אפילו אני כבר לא יכולתי לשתוק, וכתבתי לו תגובת ביקורת קצרה אך ממצה. ביקרתי אותו על האוטו-אנטישמיות (כלומר שנאת דתו, אנשיו, עמו ומדינתו), עכירת הישראל שלו ועידודו ירידה מהארץ.

אמרתי לו איך שזה לא פחות ממדהים כמה מלל, מאמץ וכוחות, דם יזע ודמעות הוא שופך פה על אוטו-אנטישמיות, עידוד ירידה מהארץ ועכירת ישראל. אמרתי לו שרבין מצא את המילים המדויקות בשביל לתאר אנשים כמוהו, אבל שלא אחזור עליהן מפאת כבוד בסיסי ומינימאלי לשיח ולנוכחים. ואז סיימתי בכך שאמרתי לו שזה שהוא ירד מהארץ זה דבר אחד וזה שלו, אבל איזו תועלת הוא מפיק מעידוד אחרים לרדת בעקבותיו?

על תגובתי זאת, לא הייתה לו כל תשובה קונקרטית או מענה הולם, וכל תגובתו הייתה התפרצות של שטף ארוך וממושך של קללות ועלבונות, כמובן מנותקים לחלוטין מהמציאות.

ברגע ההוא, ידעתי שני דברים.

הדבר הראשון, שצדקתי בכל מילה שאמרתי, שהרי שאם לא הייתי צודק בכל מילה שאמרתי, היה בידו ובכוחו להשיב באמצעות מענה קונקרטי הסותר את הטענות. בחוסר יכולתו לסתור את הטענות ולספק מענה של ממש על איך שהוא אינו כל מה שאמרתי, הוכח הלכה למעשה שהוא כל מה שאמרתי-אוטו-אנטישמי ששונא את דתו, את אנשיו, את עמו ואת מדינתו, שהוא עוכר ישראל ושהוא מעודד ירידה מהארץ.

הדבר השני שידעתי באותו הרגע ובעקבות תגובתו, הכל-כך רגשנית ומתרגשת, כועסת, מתעצבנת ומתפרצת, תגובה אינסטינקטיבית כאילו הוכש על-ידי נחש, כאילו מישהו דרך לו על העצב הכי רגיש שיש, הדבר השני שידעתי באותו רגע הוא שהכאבתי לו מאוד, וזאת מכיוון שכאמור, צדקתי בכל מה שאמרתי, אבל לא רק זה, אלא גם שהוא לא אהב את זה שאני צודק בכל מה שאמרתי, וזה למה זה כאב כל-כך, כי הרי בסופו של דבר, מה אמרתי? אמרתי דברים שהם נכונים, ואמרתי דברים עליו, ולכן ברגע שאנחנו אומרים משהו שהוא גם נכון והוא גם משהו על מישהו, ותגובתו של אותו מישהו היא כל-כך הרבה כאב, שמוליד כזאת התפרצות אדירה של קללות ועלבונות מכוערים מתוך צורך אינסטינקטיבי להתפוצץ על מי שהכאיב לו כל-כך, זה הרגע שבו אנחנו מבינים ולומדים שאותו אדם לא אוהב את אותה אמת על עצמו, ולכן לא אוהב את עצמו, לפחות לא את התכונות שבו שהצביעו עליהם, ושהוא לא אוהב את עצמו בצורה הזאת, עם התכונות האלו.

lemner40 הוא לא רק אוטו-אנטישמי ששונא את דתו, את אנשיו, את עמו ואת מדינתו, עוכר ישראל ומעודד ירידה מהארץ, נפולת של נמושות, גיס חמישי, בוגד במדינה שפועל על-מנת להחלישה ולקרעה מבפנים בשעת מלחמה. קשה לו וכואב לו עם זה שהוא כזה והוא לא אוהב את עצמו ככה.

כל זה נורא מעניין, אבל עדיין מותיר אותנו עם עוד שאלה גדולה מרכזית אחת-למה? למה הוא כזה אוטו-אנטישמי, עוכר ישראל, מעודד ירידה מהארץ, אויב המדינה, גיס חמישי? וגם אם הוא כזה למה הוא משקיע בכך מאמצים כה רבים וזה כה חשוב לו להיות כזה ולנהוג כך ללא הפסק? בוודאי כאשר כפי מה שהוכח, עמוק בפנים הוא לא באמת רוצה להיות כזה ולנהוג כך. שכשחושבים על זה, זה בעצם בדיוק אבל בדיוק מה ששאלתי אותו והוא מעולם לא ענה עליו קונקרטית אלא רק התפוצץ עד השמיים במחזה מרהיב מחד גיסא, אך מעורר רחמים ואמפתיה מאידך גיסא.

אז זהו, שיומיים לאחר שיחתנו, ביום שבת ולאחר כיומיים של מחשבה הבנתי את זה ופיצחתי את זה. כיצד יכול להיות הדבר. כיצד יכולה להיות כזאת פארסה, וכיצד יש כאלו אנשים, יהודים, ישראלים, אוטו-אנטישמיים, ששונאים את דתם, עמם ומדינתם, מעודדים ירידה מהארץ, עוכרי ישראל, גיס חמישי.

התשובה וההסבר הם כאלו: במתכונתם המודרנית, רוב האנשים האלו הם יורדים מהארץ. מדובר באנשים שתחילה כל, הם אותה נפולת של נמושות שעליה דיבר רבין, שבגלל קשיים לא באמת כאלו קשים שמדינת ישראל צריכה להתמודד איתם, ובגלל חולשתם כאנשים חלשים, ולכן בגלל היותם נמושות, ולמרות שכאמור הקשיים לא באמת כאלו נוראיים, הם "נשברו", ירדו מהארץ הנפלאה שלנו, שכאמור היא אחת הארצות הטובות בעולם, ולכן הם מפסידים כעת את כל מנעמיה ותענוגותיה של הארץ הנפלאה הזאת ושל חיים יהודיים בציון.

לאחר שזה קורה, קורים שלוש דברים:

1. לאחר שבהיותם נפולת של נמושות, הם נשברו כך, בצורה כל-כך עלובה, מעוררת רחמים ופתאטית, עכשיו יש להם ביטחון עצמי נמוך בנוגע לעצמם ובנוגע ליכולותיהם.

2. הם גם כועסים שעכשיו ולאחר שנשברו בצורה הזאת, הכל-כך עלובה ומעוררת רחמים, בגלל איזו מלחמה פעם בעשרים שנה, קצת פקקים בכבישים ומי-יודע איזה עוד שטויות שכל אחד אחר יכול להתמודד איתן, אבל אותם הן הבריחו, הם גם כועסים על כך שהם אינם זוכים עוד ליהנות מישראל הנפלאה כל-כך והנהדרת כל-כך שלנו, וכועסים עלינו כי אנחנו חזקים, בעלי יכולות ובעלי מסוגלות, ולכן נשארים פה, נהנים, עפים על החיים, מגשימים את החלום הציוני וחיים בבית הלאומי שלנו, בעודם הם נאלצים בעקבות חולשתם ועליבותם כנפולת של נמושות כפי מה שתיאר אותם רבין, אחד משלהם (רוב היורדים הם שמאל), אז אם הוא אומר, אז בכלל, ונאלצים לחיות בגולה בין הגויים, מוקפים באנטישמיות מכל עבר.

3. הם כועסים ופגועים מעצם כל מי שנשארים בישראל, כי ההישארות של שאר היהודים בישראל היא עלבון עבורם, כי היהודים הפטריוטיים ואוהבי הארץ שנשארים פה למרות מעט הקשיים, למעשה מוכיחים שאין שום בעיה רצינית או משמעותית עם ישראל, ושאלו הם, היורדים, שחלשים, שמסכנים, שחסרי כושר עמידות, שנמושות.

בעקבות שלושת אלו, קורה התהליך הבא: מה שקורה, זה שהיורדים מהארץ, שהם מלכתחילה שמאל, מתחילים לפתח נטיות אוטו-אנטישמיות ושנאה עזה כלפי דתם, עמם ומדינתם. שנאה עזה כלפי דתם כי דתם מזוהה עם עמם ושנאה עזה כלפי עמם כי בשעה שעמם יכול, מצליח וימשיך להצליח להתגבר ולהתעלם ממעט הבעיות הלא משמעותיות המאפיינות את החיים בישראל, ולכן ליהנות מישראל, תענוגותיה ונפלאותיה, היורדים מהארץ הם נפולת של נמושות שלא היו מסוגלים להתגבר על מכשולים קטנים אלו ולזכות בתגמול הגדול של החיים הנהדרים במדינה הנהדרת שלנו. לכן אותה נפולת הנמושות עליה נמנה lemner40, קודם כל מקנאת בעם של עצמה, בעקבות כך שהיא מקנאת בעם של עצמה היא מתחילה גם לכעוס על העם של עצמה, ואז בעקבות הכעס על העם של עצמה, אותה נפולת נמושות מתחילה לבסוף גם לשנוא את העם של עצמה. כמובן שזה גם לא מאוד עוזר עצם זה שכל יהודי שחי וממשיך לחיות בישראל מוכיח שאין שום בעיה משמעותית ראויה לציון עם ישראל ושהבעיה היא אצל היורדים הנמושות, מה שרק עוד יותר ממלא את היורדים בקנאה, כעס ושנאה כלפי היהודים הפטריוטים שמשנסים מותניים, ממשיכים לחיות פה, לא כזה-כזה סובלים כי הבעיות לא באמת כאלו-כאלו קשות, ואז נהנים מהתגמול הגדול של החיים הנפלאים במדינה הנפלאה הזאת.

לאחר כל זה, והנה הגענו אל הפיתרון והנה התשובה לתעלומה-הסיבה שהיורדים מהארץ לא מסתפקים בחלקם הגדול בעצם ירידתם, מעודדים נוספים אחריהם לרדת, ולמעשה יוצאים למסע צלב על-מנת לעודד אוטו-אנטישמיות, לעודד שנאת יהדות על-ידי יהודים ולעודד שנאת ישראל על-ידי ישראלים, מכיוון שככל שיעודדו ויצליחו חלילה במזימתם השטנית והעלובה כנפולת של נמושות לעודד את כל אלו, הם למעשה גם יצליחו בתוכניתם ובמזימתם לעודד עוד ועוד ירידה מהארץ ושיבה לגלות, והסיבה שהם מעודדים ורוצים לעודד ירידה מהארץ ושיבה לגלות, זה כי כל יהודי-ישראלי פטריוטי אוהב ישראל, כלומר כל יהודי-ישראלי נורמאלי ושפוי שהוא אינו נמושה חסרת כושר עמידות מינימאלית, שהם מצליחים ויצליחו לעודד לרדת מהארץ, למעשה מוכיח ויוכיח, לפחות כביכול ולמראית עין, שהיורדים הנמושות עוכרי ישראל הם בסדר גמור, וזאת ישראל שלא בסדר, כי הנה, עוד אנשים הולכים ועוזבים. ישראל קשה! ישראל נוראית! המצב שלה מחמיר מיום ליום! בסוף כולם יעזבו! אנחנו בסדר! אנחנו לא נפולת של נמושות! זאת ישראל שעלובה ורעה וקשה! זאת ישראל שלא בסדר! זה בדיוק מה שהיורדים רוצים. זה מה שנותן להם לגיטימציה, מחזיר להם את הביטחון העצמי, מוכיח להם בפני עצמם שהם לא נמושות חסרות כושר עמידות, שישראל באמת לא כזאת נהדרת והם לא מפסידים כולם שהם לוזרים נמושות אז הם לא יכלו להישאר בגלל כמה קשיים קטנים ולא משמעותיים וכדומה'.

וזה היה ההסבר של כל התהליך וכל הפסיכופתולוגיה של אוטו-אנטישמיות, שנאת האוטו-אנטישמים את הדת של עצמם, שנאתם האוטו-אנטישמים את העם של עצמם, שנאת האוטו-אנטישמים את המדינה של עצמם, והצורך האובססיבי והכפייתי שלהם לעודד עוד ועוד שנאת יהדות על-ידי יהודים, שנאת ישראל על-ידי ישראלים, ומעל הכול, עוד ועוד ירידה מהארץ אחריהם של יהודים נוספים, על-מנת לזכות מחדש באישור שלהם את עצמם, בביטחונם העצמי, והערך העצמי שלהם, וזאת מטרת העל שלהם.

וזה הסיפור של האוטו-אנטישמיות, שנאת היהדות, שנאת העם הישראלי, שנאת הישראל, והאקטיביזם הרב מאוד בנושא, של lemner40 ואוטו-אנטישמיים נוספים כדוגמתו.

אני כל-כך שמח שהצלחתי להבין את כל הדברים האלו, במיוחד בהתחשב בעצם כך שכאמור, lemner40 לא שיתף פעולה (מסיבות שעכשיו הן מובנות לאחר שפיצחתי את הכול בעצמי והבנתי את הבושה הגדולה והכאב הגדול שאנשים כמו lemner40 נושאים איתם) והשאיר אותי להבין הכול לבד. הגעתי להרבה הארות חשובות בנושא זה וחשבתי שחשוב שאחלוק אותן עם החברים על-מנת לעזור להם להבין את התופעה המכוערת.

נסיים בכך שנאחל לימים שקטים יותר, של פחות אוטו-אנטישמיות, ושל פחות אויבים מבפנים, שזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים אותו, בשעה שיש לנו אויבים כה רבים מבחוץ.

שיהיה המשך שבוע נפלא לכל החברים ולכל עם ישראל.

8169f4.jpg
 

בון דוק

Well-known member
של עצמו?-הסבר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה.

חברים, מזו תקופה פעיל באתר משתמש ושמו lemner40. lemner40 הוא יהודי-ישראלי שמאלני-רדיקלי שפועל ימים כלילות כדי לכתוב והפיץ פוסטים ארוכים של אוטו-אנטישמיות, שנאת יהודים, שנאת עם ישראל, שנאת מדינת ישראל, עכירת ישראל ב-כ' וב-ק', ועידוד ירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה.

תקשיבו, ברמת העיקרון אני לא בן-אדם שמדבר פוליטיקה, וגם בוחר שלא להזדהות מבחינה פוליטית, ואם כבר, מעדיף להימנע מבחירת צד מלכתחילה, אבל גם אם נגיד שאני בוחר צד, אני עדיין יכול להבין ומבין את כל הצדדים וכל הדעות, או כמעט כל הדעות, ככה שאם לדוגמה נגיד שאני ימין, לא באמת יש לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, ואם אני בעצמי שמאל, אז בטח ובטח שאין לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, אבל אוטו-אנטישמיות, עכירת ישראל, שנאת ישראל, עידוד ירידה מהארץ, כל אלו מיהודי, לא תגידו עכשיו איזה מוסלמי, כל אלו מישראלי, לא תגידו עכשיו מישהו מחו"ל, שעוד מקדיש כמויות עצומות של כוחות, זמן ומאמצים לכל אלו ולכתיבת פוסטים ארוכים על כל אלו, ועוד בזמן מלחמת חובה על זכותנו האלוהית לחיות בארצנו הקדושה שאין עוד ארצות רבות שטובות כמוה, זה איפה שאפילו אני שם את הקו האדום, ככה שאם הגענו למצב שמאור בא ומדבר, זה אומר הרבה מאוד.

איך מישהו יכול לשנוא (אבל שנאת מוות של ממש ברמה של מוות בעיניים, כן?) את הדת של עצמו? את העם של עצמו? את המדינה של עצמו? האם מדובר במחלת נפש מסוג כלשהו?

אפילו אני, עם כל חוכמתי, ועד שפתאום וביום שבת האחרון הייתה לי הארה באשר לפשר הדבר, הדבר נשגב מבינתי, עד שכאמור, הייתה לי הארה.

קודם כל, בוא נתחיל מהשתלשלות אירועים קטנה שקרתה בשבוע שעבר. אני במקרה נכנסתי לעוד אחד משרשורי האוטו-אנטישמיות והשנאת עם ישראל ומדינת ישראל הקשים מאוד של lemner40, ופשוט הזדעזעתי מהשנאה הכה רבה שהאיש הזה רוחש לאנשיו ולמדינתו, והמאמצים הכה רבים שהאיש משקיע בכתיבת פוסטים ארוכים לשם הפצת שנאה זאת, כל זה, כאמור, בעת מלחמה. בשלב הזה, אפילו אני כבר לא יכולתי לשתוק, וכתבתי לו תגובת ביקורת קצרה אך ממצה. ביקרתי אותו על האוטו-אנטישמיות (כלומר שנאת דתו, אנשיו, עמו ומדינתו), עכירת הישראל שלו ועידודו ירידה מהארץ.

אמרתי לו איך שזה לא פחות ממדהים כמה מלל, מאמץ וכוחות, דם יזע ודמעות הוא שופך פה על אוטו-אנטישמיות, עידוד ירידה מהארץ ועכירת ישראל. אמרתי לו שרבין מצא את המילים המדויקות בשביל לתאר אנשים כמוהו, אבל שלא אחזור עליהן מפאת כבוד בסיסי ומינימאלי לשיח ולנוכחים. ואז סיימתי בכך שאמרתי לו שזה שהוא ירד מהארץ זה דבר אחד וזה שלו, אבל איזו תועלת הוא מפיק מעידוד אחרים לרדת בעקבותיו?

על תגובתי זאת, לא הייתה לו כל תשובה קונקרטית או מענה הולם, וכל תגובתו הייתה התפרצות של שטף ארוך וממושך של קללות ועלבונות, כמובן מנותקים לחלוטין מהמציאות.

ברגע ההוא, ידעתי שני דברים.

הדבר הראשון, שצדקתי בכל מילה שאמרתי, שהרי שאם לא הייתי צודק בכל מילה שאמרתי, היה בידו ובכוחו להשיב באמצעות מענה קונקרטי הסותר את הטענות. בחוסר יכולתו לסתור את הטענות ולספק מענה של ממש על איך שהוא אינו כל מה שאמרתי, הוכח הלכה למעשה שהוא כל מה שאמרתי-אוטו-אנטישמי ששונא את דתו, את אנשיו, את עמו ואת מדינתו, שהוא עוכר ישראל ושהוא מעודד ירידה מהארץ.

הדבר השני שידעתי באותו הרגע ובעקבות תגובתו, הכל-כך רגשנית ומתרגשת, כועסת, מתעצבנת ומתפרצת, תגובה אינסטינקטיבית כאילו הוכש על-ידי נחש, כאילו מישהו דרך לו על העצב הכי רגיש שיש, הדבר השני שידעתי באותו רגע הוא שהכאבתי לו מאוד, וזאת מכיוון שכאמור, צדקתי בכל מה שאמרתי, אבל לא רק זה, אלא גם שהוא לא אהב את זה שאני צודק בכל מה שאמרתי, וזה למה זה כאב כל-כך, כי הרי בסופו של דבר, מה אמרתי? אמרתי דברים שהם נכונים, ואמרתי דברים עליו, ולכן ברגע שאנחנו אומרים משהו שהוא גם נכון והוא גם משהו על מישהו, ותגובתו של אותו מישהו היא כל-כך הרבה כאב, שמוליד כזאת התפרצות אדירה של קללות ועלבונות מכוערים מתוך צורך אינסטינקטיבי להתפוצץ על מי שהכאיב לו כל-כך, זה הרגע שבו אנחנו מבינים ולומדים שאותו אדם לא אוהב את אותה אמת על עצמו, ולכן לא אוהב את עצמו, לפחות לא את התכונות שבו שהצביעו עליהם, ושהוא לא אוהב את עצמו בצורה הזאת, עם התכונות האלו.

lemner40 הוא לא רק אוטו-אנטישמי ששונא את דתו, את אנשיו, את עמו ואת מדינתו, עוכר ישראל ומעודד ירידה מהארץ, נפולת של נמושות, גיס חמישי, בוגד במדינה שפועל על-מנת להחלישה ולקרעה מבפנים בשעת מלחמה. קשה לו וכואב לו עם זה שהוא כזה והוא לא אוהב את עצמו ככה.

כל זה נורא מעניין, אבל עדיין מותיר אותנו עם עוד שאלה גדולה מרכזית אחת-למה? למה הוא כזה אוטו-אנטישמי, עוכר ישראל, מעודד ירידה מהארץ, אויב המדינה, גיס חמישי? וגם אם הוא כזה למה הוא משקיע בכך מאמצים כה רבים וזה כה חשוב לו להיות כזה ולנהוג כך ללא הפסק? בוודאי כאשר כפי מה שהוכח, עמוק בפנים הוא לא באמת רוצה להיות כזה ולנהוג כך. שכשחושבים על זה, זה בעצם בדיוק אבל בדיוק מה ששאלתי אותו והוא מעולם לא ענה עליו קונקרטית אלא רק התפוצץ עד השמיים במחזה מרהיב מחד גיסא, אך מעורר רחמים ואמפתיה מאידך גיסא.

אז זהו, שיומיים לאחר שיחתנו, ביום שבת ולאחר כיומיים של מחשבה הבנתי את זה ופיצחתי את זה. כיצד יכול להיות הדבר. כיצד יכולה להיות כזאת פארסה, וכיצד יש כאלו אנשים, יהודים, ישראלים, אוטו-אנטישמיים, ששונאים את דתם, עמם ומדינתם, מעודדים ירידה מהארץ, עוכרי ישראל, גיס חמישי.

התשובה וההסבר הם כאלו: במתכונתם המודרנית, רוב האנשים האלו הם יורדים מהארץ. מדובר באנשים שתחילה כל, הם אותה נפולת של נמושות שעליה דיבר רבין, שבגלל קשיים לא באמת כאלו קשים שמדינת ישראל צריכה להתמודד איתם, ובגלל חולשתם כאנשים חלשים, ולכן בגלל היותם נמושות, ולמרות שכאמור הקשיים לא באמת כאלו נוראיים, הם "נשברו", ירדו מהארץ הנפלאה שלנו, שכאמור היא אחת הארצות הטובות בעולם, ולכן הם מפסידים כעת את כל מנעמיה ותענוגותיה של הארץ הנפלאה הזאת ושל חיים יהודיים בציון.

לאחר שזה קורה, קורים שלוש דברים:

1. לאחר שבהיותם נפולת של נמושות, הם נשברו כך, בצורה כל-כך עלובה, מעוררת רחמים ופתאטית, עכשיו יש להם ביטחון עצמי נמוך בנוגע לעצמם ובנוגע ליכולותיהם.

2. הם גם כועסים שעכשיו ולאחר שנשברו בצורה הזאת, הכל-כך עלובה ומעוררת רחמים, בגלל איזו מלחמה פעם בעשרים שנה, קצת פקקים בכבישים ומי-יודע איזה עוד שטויות שכל אחד אחר יכול להתמודד איתן, אבל אותם הן הבריחו, הם גם כועסים על כך שהם אינם זוכים עוד ליהנות מישראל הנפלאה כל-כך והנהדרת כל-כך שלנו, וכועסים עלינו כי אנחנו חזקים, בעלי יכולות ובעלי מסוגלות, ולכן נשארים פה, נהנים, עפים על החיים, מגשימים את החלום הציוני וחיים בבית הלאומי שלנו, בעודם הם נאלצים בעקבות חולשתם ועליבותם כנפולת של נמושות כפי מה שתיאר אותם רבין, אחד משלהם (רוב היורדים הם שמאל), אז אם הוא אומר, אז בכלל, ונאלצים לחיות בגולה בין הגויים, מוקפים באנטישמיות מכל עבר.

3. הם כועסים ופגועים מעצם כל מי שנשארים בישראל, כי ההישארות של שאר היהודים בישראל היא עלבון עבורם, כי היהודים הפטריוטיים ואוהבי הארץ שנשארים פה למרות מעט הקשיים, למעשה מוכיחים שאין שום בעיה רצינית או משמעותית עם ישראל, ושאלו הם, היורדים, שחלשים, שמסכנים, שחסרי כושר עמידות, שנמושות.

בעקבות שלושת אלו, קורה התהליך הבא: מה שקורה, זה שהיורדים מהארץ, שהם מלכתחילה שמאל, מתחילים לפתח נטיות אוטו-אנטישמיות ושנאה עזה כלפי דתם, עמם ומדינתם. שנאה עזה כלפי דתם כי דתם מזוהה עם עמם ושנאה עזה כלפי עמם כי בשעה שעמם יכול, מצליח וימשיך להצליח להתגבר ולהתעלם ממעט הבעיות הלא משמעותיות המאפיינות את החיים בישראל, ולכן ליהנות מישראל, תענוגותיה ונפלאותיה, היורדים מהארץ הם נפולת של נמושות שלא היו מסוגלים להתגבר על מכשולים קטנים אלו ולזכות בתגמול הגדול של החיים הנהדרים במדינה הנהדרת שלנו. לכן אותה נפולת הנמושות עליה נמנה lemner40, קודם כל מקנאת בעם של עצמה, בעקבות כך שהיא מקנאת בעם של עצמה היא מתחילה גם לכעוס על העם של עצמה, ואז בעקבות הכעס על העם של עצמה, אותה נפולת נמושות מתחילה לבסוף גם לשנוא את העם של עצמה. כמובן שזה גם לא מאוד עוזר עצם זה שכל יהודי שחי וממשיך לחיות בישראל מוכיח שאין שום בעיה משמעותית ראויה לציון עם ישראל ושהבעיה היא אצל היורדים הנמושות, מה שרק עוד יותר ממלא את היורדים בקנאה, כעס ושנאה כלפי היהודים הפטריוטים שמשנסים מותניים, ממשיכים לחיות פה, לא כזה-כזה סובלים כי הבעיות לא באמת כאלו-כאלו קשות, ואז נהנים מהתגמול הגדול של החיים הנפלאים במדינה הנפלאה הזאת.

לאחר כל זה, והנה הגענו אל הפיתרון והנה התשובה לתעלומה-הסיבה שהיורדים מהארץ לא מסתפקים בחלקם הגדול בעצם ירידתם, מעודדים נוספים אחריהם לרדת, ולמעשה יוצאים למסע צלב על-מנת לעודד אוטו-אנטישמיות, לעודד שנאת יהדות על-ידי יהודים ולעודד שנאת ישראל על-ידי ישראלים, מכיוון שככל שיעודדו ויצליחו חלילה במזימתם השטנית והעלובה כנפולת של נמושות לעודד את כל אלו, הם למעשה גם יצליחו בתוכניתם ובמזימתם לעודד עוד ועוד ירידה מהארץ ושיבה לגלות, והסיבה שהם מעודדים ורוצים לעודד ירידה מהארץ ושיבה לגלות, זה כי כל יהודי-ישראלי פטריוטי אוהב ישראל, כלומר כל יהודי-ישראלי נורמאלי ושפוי שהוא אינו נמושה חסרת כושר עמידות מינימאלית, שהם מצליחים ויצליחו לעודד לרדת מהארץ, למעשה מוכיח ויוכיח, לפחות כביכול ולמראית עין, שהיורדים הנמושות עוכרי ישראל הם בסדר גמור, וזאת ישראל שלא בסדר, כי הנה, עוד אנשים הולכים ועוזבים. ישראל קשה! ישראל נוראית! המצב שלה מחמיר מיום ליום! בסוף כולם יעזבו! אנחנו בסדר! אנחנו לא נפולת של נמושות! זאת ישראל שעלובה ורעה וקשה! זאת ישראל שלא בסדר! זה בדיוק מה שהיורדים רוצים. זה מה שנותן להם לגיטימציה, מחזיר להם את הביטחון העצמי, מוכיח להם בפני עצמם שהם לא נמושות חסרות כושר עמידות, שישראל באמת לא כזאת נהדרת והם לא מפסידים כולם שהם לוזרים נמושות אז הם לא יכלו להישאר בגלל כמה קשיים קטנים ולא משמעותיים וכדומה'.

וזה היה ההסבר של כל התהליך וכל הפסיכופתולוגיה של אוטו-אנטישמיות, שנאת האוטו-אנטישמים את הדת של עצמם, שנאתם האוטו-אנטישמים את העם של עצמם, שנאת האוטו-אנטישמים את המדינה של עצמם, והצורך האובססיבי והכפייתי שלהם לעודד עוד ועוד שנאת יהדות על-ידי יהודים, שנאת ישראל על-ידי ישראלים, ומעל הכול, עוד ועוד ירידה מהארץ אחריהם של יהודים נוספים, על-מנת לזכות מחדש באישור שלהם את עצמם, בביטחונם העצמי, והערך העצמי שלהם, וזאת מטרת העל שלהם.

וזה הסיפור של האוטו-אנטישמיות, שנאת היהדות, שנאת העם הישראלי, שנאת הישראל, והאקטיביזם הרב מאוד בנושא, של lemner40 ואוטו-אנטישמיים נוספים כדוגמתו.

אני כל-כך שמח שהצלחתי להבין את כל הדברים האלו, במיוחד בהתחשב בעצם כך שכאמור, lemner40 לא שיתף פעולה (מסיבות שעכשיו הן מובנות לאחר שפיצחתי את הכול בעצמי והבנתי את הבושה הגדולה והכאב הגדול שאנשים כמו lemner40 נושאים איתם) והשאיר אותי להבין הכול לבד. הגעתי להרבה הארות חשובות בנושא זה וחשבתי שחשוב שאחלוק אותן עם החברים על-מנת לעזור להם להבין את התופעה המכוערת.

נסיים בכך שנאחל לימים שקטים יותר, של פחות אוטו-אנטישמיות, ושל פחות אויבים מבפנים, שזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים אותו, בשעה שיש לנו אויבים כה רבים מבחוץ.

שיהיה המשך שבוע נפלא לכל החברים ולכל עם ישראל.

צפה בקובץ המצורף 113036
אתה צודק מדובר בגולש שמזהם את בפורום הגידופים רבים
 
נערך לאחרונה ב:

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אתה צודק מדובר בגולש שמזהם את בפורום הגידופים רבים
הוא נחסם בגינם למשך חודש שלם על-ידי האדמין לפני זמן לא רב, אך נראה שהוא לא למד את הלקח, או לחלופין, ייתכן ומדובר במשהו שמגיע מתוך מקום של חוסר אונים.

אתה לא מכיר אותה כי היא "מלפני זמנך" אבל הוא מזכיר לי מישהי שפעם כתבה פה ושבגלל חולשה בוטה של האידיאולוגיה, הדעות ויכולת הדיון, כל פעם שאמרו לה "לא, את לא צודקת" והסבירו למה, לא הייתה לה תגובה קונקרטית והולמת, כי היא הייתה טועה והצד השני היה צודק, באופן סדרתי, שוב ושוב ושוב, אז כל פעם היא הגיבה בכתיבה בגופן גדול מאוד, ובמטחים ארוכים וממושכים של קללות, זאת מתוך חולשה של האידיאולוגיות והדעות השגויות שלה, ומתוך היעדר יכולת לתגובה קונקרטית והולמת, כי מה היא כבר יכולה להגיד? היא טועה והוכיחו את זה, אבל היא לא הייתה בוגרת מספיק בשביל להודות בטעויותיה ולהחליף את דעותיה, אז היא פשוט הייתה מגדילה גופן ומקללת את כל המתנגדים לדעותיה מתוך חוסר אונים וחולשה אינטלקטואלית ומוסרית. וייתכן שגם עוד משהו אבל לא נדבר על זה.

בכל מקרה, למה אני מזכיר אותה עכשיו? כי יש לי הרגשה שאתו זה בדיוק אותו סיפור. יש לו בדיוק את אותה ההתנהלות, הנובעת ככל הנראה מאותה חולשה של האידיאולוגיה, הדעות והמוסר, מה שגורם לו להתחבא מאחורי גידופים קשים ברגע שהוכיחו את טעותו.

ברגע שלא נותנים לו להתחמק והבן-אדם השני יותר מידי חכם ואומר לו "נו? ותגובה קונקרטית על כל מה שאמרתי, יש לך?", הוא מבין שנחשף הבלוף שלו ושהבינו את כל המגננה שלו והאסטרטגיה שלו בשביל לא להודות בטעות, הוא שולף את נשק יום הדין, ומודיעך חגיגית שהוא שם אותך על התעלם (הבריחה האולטימטיבית).

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל





של עצמו?-הסבר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה.



חברים, מזו תקופה פעיל באתר משתמש ושמו





lemner40. lemner40















הוא יהודי-ישראלי שמאלני-רדיקלי שפועל ימים כלילות כדי לכתוב והפיץ פוסטים ארוכים של אוטו-אנטישמיות, שנאת יהודים, שנאת עם ישראל, שנאת מדינת ישראל, עכירת ישראל ב-כ' וב-ק', ועידוד ירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה.




תקשיבו, ברמת העיקרון אני לא בן-אדם שמדבר פוליטיקה, וגם בוחר שלא להזדהות מבחינה פוליטית, ואם כבר, מעדיף להימנע מבחירת צד מלכתחילה, אבל גם אם נגיד שאני בוחר צד, אני עדיין יכול להבין ומבין את כל הצדדים וכל הדעות, או כמעט כל הדעות, ככה שאם לדוגמה נגיד שאני ימין, לא באמת יש לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, ואם אני בעצמי שמאל, אז בטח ובטח שאין לי בעיה עם אנשים שהם שמאל, אבל אוטו-אנטישמיות, עכירת ישראל, שנאת ישראל, עידוד ירידה מהארץ, כל אלו מיהודי, לא תגידו עכשיו איזה מוסלמי, כל אלו מישראלי, לא תגידו עכשיו מישהו מחו"ל, שעוד מקדיש כמויות עצומות של כוחות, זמן ומאמצים לכל אלו ולכתיבת פוסטים ארוכים על כל אלו, ועוד בזמן מלחמת חובה על זכותנו האלוהית לחיות בארצנו הקדושה שאין עוד ארצות רבות שטובות כמוה, זה איפה שאפילו אני שם את הקו האדום, ככה שאם הגענו למצב שמאור בא ומדבר, זה אומר הרבה מאוד.



איך מישהו יכול לשנוא (אבל שנאת מוות של ממש ברמה של מוות בעיניים, כן?) את הדת של עצמו? את העם של עצמו? את המדינה של עצמו? האם מדובר במחלת נפש מסוג כלשהו?



אפילו אני, עם כל חוכמתי, ועד שפתאום וביום שבת האחרון הייתה לי הארה באשר לפשר הדבר, הדבר נשגב מבינתי, עד שכאמור, הייתה לי הארה.



קודם כל, בוא נתחיל מהשתלשלות אירועים קטנה שקרתה בשבוע שעבר. אני במקרה נכנסתי לעוד אחד משרשורי האוטו-אנטישמיות והשנאת עם ישראל ומדינת ישראל הקשים מאוד של






lemner40















, ופשוט הזדעזעתי מהשנאה הכה רבה שהאיש הזה רוחש לאנשיו ולמדינתו, והמאמצים הכה רבים שהאיש משקיע בכתיבת פוסטים ארוכים לשם הפצת שנאה זאת, כל זה, כאמור, בעת מלחמה. בשלב הזה, אפילו אני כבר לא יכולתי לשתוק, וכתבתי לו תגובת ביקורת קצרה אך ממצה. ביקרתי אותו על האוטו-אנטישמיות (כלומר שנאת דתו, אנשיו, עמו ומדינתו), עכירת הישראל שלו ועידודו ירידה מהארץ.




אמרתי לו איך שזה לא פחות ממדהים כמה מלל, מאמץ וכוחות, דם יזע ודמעות הוא שופך פה על אוטו-אנטישמיות, עידוד ירידה מהארץ ועכירת ישראל. אמרתי לו שרבין מצא את המילים המדויקות בשביל לתאר אנשים כמוהו, אבל שלא אחזור עליהן מפאת כבוד בסיסי ומינימאלי לשיח ולנוכחים. ואז סיימתי בכך שאמרתי לו שזה שהוא ירד מהארץ זה דבר אחד וזה שלו, אבל איזו תועלת הוא מפיק מעידוד אחרים לרדת בעקבותיו?



על תגובתי זאת, לא הייתה לו כל תשובה קונקרטית או מענה הולם, וכל תגובתו הייתה התפרצות של שטף ארוך וממושך של קללות ועלבונות, כמובן מנותקים לחלוטין מהמציאות.



ברגע ההוא, ידעתי שני דברים.



הדבר הראשון, שצדקתי בכל מילה שאמרתי, שהרי שאם לא הייתי צודק בכל מילה שאמרתי, היה בידו ובכוחו להשיב באמצעות מענה קונקרטי הסותר את הטענות. בחוסר יכולתו לסתור את הטענות ולספק מענה של ממש על איך שהוא אינו כל מה שאמרתי, הוכח הלכה למעשה שהוא כל מה שאמרתי-אוטו-אנטישמי ששונא את דתו, את אנשיו, את עמו ואת מדינתו, שהוא עוכר ישראל ושהוא מעודד ירידה מהארץ.








א.מ.ל.ק ולמרות זאת 3 הערות.

1. נראה שהכותב נדבק מכותב אחר, שלשמחת כולנו אינו ממשיך ומעכיר את פני הפורום. שוב ושוב ושוב הוא חוזר על ביטוי אופייני של רעהו.

2. מבלי שאתייחס לעובדה, באם אותו כותב כן או לא ירד מהארץ, והמ.ח.פ. אפילו לא טרח לצרף קישור לקבילותיו, הרי שמבחינתי, כל הנאום המייסר והמייגע הזה אינו שווה ולו פרוטה שחוקה אחת. וזאת גם מעבר לכך שממש בפורום הזה, שורץ איש ימין קיצוני במיוחד, שגם הוא אינו חי בארץ, ואצבעותיו יורקות אש וגופנית (ולו ניתן היה, הוא היה מצרף לזה גם אטום) וכלפיו ה-מ.ח.פ. נהיה עיוור ואילם.

3. יבוא ויואיל האדון מ.ח.פ. ויסביר לכל קוראי דברי הבלבלה שלו, מדוע הוא כאזרח ישראלי צעיר ובריא לא תרם את חובו למדינה והוא עצמו כיהן (ומכהן) כנפולת נמושות מהסוג העלוב ביותר! שיסביר לנו אחת ולתמיד, הכיצד הוא מעז לכנות את האחר בכינויי גנאי שכאלה, כאשר הוא לא שירת כלל בצבא וכאשר גם היום, בלהט הלחימה הארוכה והמתמשכת, הוא אינו טורח ומתנדב לפחות כאזרח, שמשהו מהקורה כאן כן איכפת לו וכן מעסיק אותו.
תודה.
 

בון דוק

Well-known member
א.מ.ל.ק ולמרות זאת 3 הערות.

1. נראה שהכותב נדבק מכותב אחר, שלשמחת כולנו אינו ממשיך ומעכיר את פני הפורום. שוב ושוב ושוב הוא חוזר על ביטוי אופייני של רעהו.

2. מבלי שאתייחס לעובדה, באם אותו כותב כן או לא ירד מהארץ, והמ.ח.פ. אפילו לא טרח לצרף קישור לקבילותיו, הרי שמבחינתי, כל הנאום המייסר והמייגע הזה אינו שווה ולו פרוטה שחוקה אחת. וזאת גם מעבר לכך שממש בפורום הזה, שורץ איש ימין קיצוני במיוחד, שגם הוא אינו חי בארץ, ואצבעותיו יורקות אש וגופנית (ולו ניתן היה, הוא היה מצרף לזה גם אטום) וכלפיו ה-מ.ח.פ. נהיה עיוור ואילם.

3. יבוא ויואיל האדון מ.ח.פ. ויסביר לכל קוראי דברי הבלבלה שלו, מדוע הוא כאזרח ישראלי צעיר ובריא לא תרם את חובו למדינה והוא עצמו כיהן (ומכהן) כנפולת נמושות מהסוג העלוב ביותר! שיסביר לנו אחת ולתמיד, הכיצד הוא מעז לכנות את האחר בכינויי גנאי שכאלה, כאשר הוא לא שירת כלל בצבא וכאשר גם היום, בלהט הלחימה הארוכה והמתמשכת, הוא אינו טורח ומתנדב לפחות כאזרח, שמשהו מהקורה כאן כן איכפת לו וכן מעסיק אותו.
תודה.
שטויות
אין לך מושג מי גר בארץ ומי בחו"ל
מי שירת והיכן
יש גם גולשים שמחלקים לעצמם תארים, מקצועות והם בעלי חברות משגשגות
אז כתבו
 
יבוא ויואיל האדון מ.ח.פ. ויסביר לכל קוראי דברי הבלבלה שלו, מדוע הוא כאזרח ישראלי צעיר ובריא לא תרם את חובו למדינה והוא עצמו כיהן (ומכהן) כנפולת נמושות מהסוג העלוב ביותר! שיסביר לנו אחת ולתמיד, הכיצד הוא מעז לכנות את האחר בכינויי גנאי שכאלה, כאשר הוא לא שירת כלל בצבא וכאשר גם היום, בלהט הלחימה הארוכה והמתמשכת, הוא אינו טורח ומתנדב לפחות כאזרח, שמשהו מהקורה כאן כן איכפת לו וכן מעסיק אותו.
פשוט,ההסבר שה"סגול" מבחינה פסיכולוגית דופק למח"פ את הסבבה של להיות כאן.

הוא מכניס לו את המציאות כמו שהוא מפרש אותה - ולפי פרשנות זאת לא כדאי להיות כאן.

כיון שמח"פ נאלץ להיות כאן בין אם רוצה או לא וזאת משום חולשתו הנפשית,אז יש בעיה.


ולמה הוא לא משרת,מתנדב וכד'?

עכשיו אתה רוצה להרוס לו את הסבבה של להיות כאן?

הוא עסוק בדברים חשובים,הס איש טיפש 😸
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
פשוט,ההסבר שה"סגול" מבחינה פסיכולוגית דופק למח"פ את הסבבה של להיות כאן.
הוא מכניס לו את המציאות כמו שהוא מפרש אותה - ולפי פרשנות זאת לא כדאי להיות כאן.
כיון שמח"פ נאלץ להיות כאן בין אם רוצה או לא וזאת משום חולשתו הנפשית,אז יש בעיה.

ולמה הוא לא משרת,מתנדב וכד'?
עכשיו אתה רוצה להרוס לו את הסבבה של להיות כאן?
הוא עסוק בדברים חשובים,הס איש טיפש
😸
וואלה​
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
פשוט,ההסבר שה"סגול" מבחינה פסיכולוגית דופק למח"פ את הסבבה של להיות כאן.
הוא מכניס לו את המציאות כמו שהוא מפרש אותה - ולפי פרשנות זאת לא כדאי להיות כאן.
כיון שמח"פ נאלץ להיות כאן בין אם רוצה או לא וזאת משום חולשתו הנפשית,אז יש בעיה.

ולמה הוא לא משרת,מתנדב וכד'?
עכשיו אתה רוצה להרוס לו את הסבבה של להיות כאן?
הוא עסוק בדברים חשובים,הס איש טיפש
😸
האם שמת לב, שהשירשור הזה ירד במהירות אל תהום הנשייה, מבלי שהאדון מ.ח.פ. התייחס לתגובתי? איכשהו נראה לי, שהיבלת שחשפתי פה גרמה לו לאלם; מה שמוכיח כי ההסבר שלך היה מדויק.​
 
האם שמת לב, שהשירשור הזה ירד במהירות אל תהום הנשייה, מבלי שהאדון מ.ח.פ. התייחס לתגובתי? איכשהו נראה לי, שהיבלת שחשפתי פה גרמה לו לאלם; מה שמוכיח כי ההסבר שלך היה מדויק.​
ברמה הפילוסופית ניתן להגיד שחו"ח נותן פיתרון - לכסח את הערבים/לזרוק עליהם אטום(גם אם הוא לא פרקטי/טוב בצורה קיצונית

לדעת רוב האנשים),בעוד למנר אומר אין מה לעשות תרדו מהארץ,

יתכן שחוסר הפיתרון איך אפשר לשפר את המצב של מי שנשאר בארץ הוא גם מפריע לו - מה ששוב חוזר לרעיון שהוא לכוד כאן.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
1. נראה שהכותב נדבק מכותב אחר, שלשמחת כולנו אינו ממשיך ומעכיר את פני הפורום. שוב ושוב ושוב הוא חוזר על ביטוי אופייני של רעהו.
🤷‍♂️
2. מבלי שאתייחס לעובדה, באם אותו כותב כן או לא ירד מהארץ
הוא כתב שהוא ירד.
והמ.ח.פ. אפילו לא טרח לצרף קישור לקבילותיו,
אוי, נו באמת, איפה אני אמצא את זה עכשיו? הוא ירד. עבר למאוריציוס.
הרי שמבחינתי, כל הנאום המייסר והמייגע הזה אינו שווה ולו פרוטה שחוקה אחת. וזאת גם מעבר לכך שממש בפורום הזה, שורץ איש ימין קיצוני במיוחד, שגם הוא אינו חי בארץ, ואצבעותיו יורקות אש וגופנית (ולו ניתן היה, הוא היה מצרף לזה גם אטום) וכלפיו ה-מ.ח.פ. נהיה עיוור ואילם.
אני לא מספר מה אני, ימין או שמאל, ואפילו יותר מכך, אני נוטה להימנע מבחירת צד ברור, ומבין את כל הצדדים אז יכול להיות גם שאני לא זה ולא זה, לא במובן של "אני מרכז", אלא אולי במחובן של "אני כלום". אולי במובן של "אני לא צד בדבר בכלל". ובכל זאת, יצחק רבין, אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו לנו, לצדו של מנחם בגין, אמר פעם, וזה לא ציטוט מדויק אבל בערך, "בלי קשר לימין או שמאל, תמיד צריך ומוטב להיזהר מאנשי הקצוות". כוונתו של רבין הייתה, שבלי קשר למהו הצד הצודק כביכול של המפה הפוליטית, בהנחה שבכלל יש כזה, הרדיקלים, אפילו של הצד הצודק במידה ויש כזה, הם בהכרח מגזימים, כי הדרך הנכונה היא שביל הזהב, או בין הימין לשמאל, או בתוך אחד הצדדים, אבל אפילו אם התשובה הנכונה היא לא שביל הזהב בין הימין לשמאל, אלא לדוגמה שביל הזהב בין כל צדדי הימין, או לחלופין, שביל הזהב בין כל צדדי השמאל, עדיין ואפילו במקרה הזה, משמעות הדבר היא שהרדיקלים בהכרח טועים, ולא משנה מאיזה צד.

עכשיו נותרת השאלה, אם כל זה נכון, למה אני בא ובאתי דווקא על היורדים מהארץ, הנמנים ברובם על השמאל, אבל לא סתם שמאל, אלא השמאל הרדיקלי, ואני לא בא ולא באתי לדוגמה על הימין הרדיקלי, תומך רצח העם באזרחים החפים מפשע (כשלעצמם) של מדינות האויב הדיקטטוריות מסביב, שהאזרחים שלהן הם בעצמם קורבנות של אותם משטרים רודניים? למה אני לא "בא" על הימין הרדיקלי, עם הפנטזיות החולניות על חילול שואות אטומיות באמצעות שימוש בכלי נשק גרעיניים בריכוזי אוכלוסייה?

העניין הוא כזה-בלי קשר לאם אני ימין או שמאל, בהנחה שאני בכלל איזשהו משהו ואיזשהו צד לעניין, לדעתי השמאל הרדיקלי (הטועה והמגזים, כמובן) עושה יותר נזק מאשר הימין הרדיקלי (הטועה והמגזים גם הוא, ברור).

ועכשיו עולה השאלה, מדוע זוהי טענתי? הרי הימין הרדיקלי תומך ברציחות עם והרג של מיליונים באמצעות נשק להשמדה המונית. השמאל הרדיקלי "בסך הכול" מעודד ירידה מהארץ ושיבה לגלות. לכן, על-פניו, הימין הרדיקלי גרוע יותר.

העניין הוא, שעם כל הכבוד למה שכל אחד מהצדדים אומר, ומהי כוונתו של כל צד, בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה.

דברי הימין הרדיקלי הרבה יותר קיצוניים, אבל ברור שאף-אחד לא יקשיב להם. זה השמאל הרדיקלי, עם האמירות והמטרות הקיצוניות פחות, שדווקא בגלל שדבריו קיצוניים פחות, יותר מצליח במבחן התוצאה, וגורם למדינת ישראל יותר נזק. לכן "באתי" דווקא על השמאל הרדיקלי, האוטו-אנטישמי, שונא דתו, שונא עמו, שונא מדינתו, עכירת ישראל ב-כ' וב-ק', ומעודד ירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה, ושמגיע לתוצאות של ממש.

ברור שגם הימין הרדיקלי תומך השואה האטומית הוא טועה ואומר הרבה שטויות, אבל אין טעם להילחם במי שאף-אחד לא מקשיב להם, לא עושה את מה שהם אומרים ושמגיע לאפס עגול במבחן התוצאה.
3. יבוא ויואיל האדון מ.ח.פ. ויסביר לכל קוראי דברי הבלבלה שלו, מדוע הוא כאזרח ישראלי צעיר ובריא לא תרם את חובו למדינה והוא עצמו כיהן (ומכהן) כנפולת נמושות מהסוג העלוב ביותר! שיסביר לנו אחת ולתמיד, הכיצד הוא מעז לכנות את האחר בכינויי גנאי שכאלה, כאשר הוא לא שירת כלל בצבא וכאשר גם היום, בלהט הלחימה הארוכה והמתמשכת, הוא אינו טורח ומתנדב לפחות כאזרח, שמשהו מהקורה כאן כן איכפת לו וכן מעסיק אותו.
תודה.
ההבדל ביני לבין lemner40, ובאופן כללי, ההבדל ביני לבין כל האוטו-אנטישמיים, שונאי דתם, שונאי עמם, שונאי מדינתם, עוכרי הישראל ב-כ' וב-ק' ומעודדי הירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה (למה אתה גם מגן בכלל עליו ועליהם? נכון שאתה שמאל אבל לא עד כדי כך, לא? אז מה? אחוות לוחמים כללית כזאת? כי גם הוא שמאל? אפילו אם גם לדעתך הוא מגזים?), זה שאני אולי לא תרמתי, אבל גם לא הזקתי, זאת בשעה שהאנשים שאני מדבר עליהם, גורמים לנזק.
האם שמת לב, שהשירשור הזה ירד במהירות אל תהום הנשייה, מבלי שהאדון מ.ח.פ. התייחס לתגובתי? איכשהו נראה לי, שהיבלת שחשפתי פה גרמה לו לאלם; מה שמוכיח כי ההסבר שלך היה מדויק.
יש לך מושג כמה עסוק אני?

אני לומד כרגע קורס במהלך סמסטר מקוצר ומזורז (אפילו ביחס לסמסטר קיץ), שיש לי מבחן בקורס הזה בבספטמבר, חוץ מזה יש לי עוד מבחן בספטמבר, וחוץ ממנו יש לי גם את מבחן המתא"ם בספטמבר, יש לי עבודות הגשה בקורס הזה חוץ מהמבחן והעוד שני מבחנים, חוץ מכל זה אני משתדל להקדיש שעה-שעתיים ביום לתפוז כי אני המלך שלכם ובלעדיי תזעקו נשמתכם לשמיים ותתלשו שיערות, מלבד כל זה אני גם גאון רב פעלים שמקדיש זמן לפרויקטים צדדיים של מדע ויצירה, וחוץ מכל זה, מנסה להקדיש גם קצת זמן לנוח, לחיות ולבלות כדי שדעתי לא תיטרף עליי, דבר שאני גם ככה נמצא בסיכון גבוה אליו כי זה ידוע שגאונים מופלגים מצויים בסיכון גבוה יותר לפיתוח של בעיות נפשיות, ובשעה שבינתיים אני בריא בנפשי, אין להכחיש את העובדה שאני האדם החכם ביותר עלי-אדמות. העיקר שאחרי כל זה, הבוגד האוטו-אנטישמי, מעודד הירידה מהארץ והעוכר ישראל, המתלונן על כך שהמומחה הוא שליח של הממשלה, כאילו שלהיות שליח של איראן זה יותר טוב, lemner40, קורא לי עצלן, אבל הוא בן-אדם לא חכם, אז זה לא כאילו שציפינו ליותר מידי ואנחנו איננו מאוכזבים.

החיים שלי הם כמו החיים של דקסטר ב"דקסטר" בעונה הרביעית. במילים אחרות, נוצר מצב לא פשוט בזמן האחרון, שבו יש לי יותר מידי מחויבויות, וגם קודם החיים שלי לא בדיוק היו חיים במקצב נמוך.

אם לא הייתי נגד סמים, ממזמן הייתי עוזב את הקפה ועובר לקוקאין, שמעתי שזה מעיר וממריץ הרבה יותר טוב.

1000_F_87026636_Yd2Ah7swKWKLuEtqZ3HeGQJDEL0x0FIO.jpg
 

בון דוק

Well-known member
האם שמת לב, שהשירשור הזה ירד במהירות אל תהום הנשייה, מבלי שהאדון מ.ח.פ. התייחס לתגובתי? איכשהו נראה לי, שהיבלת שחשפתי פה גרמה לו לאלם; מה שמוכיח כי ההסבר שלך היה מדויק.​
אתה יותר גרוע מרחל'ה הרכלנית
 

סטילהוק1

Well-known member
לאורך כל ההיסטוריה האנושית היו בוגדים שמאלנים אוטו-אנטישמיים ותאווי בצע שפעלו נגד בני עמם מול אוייבי ושונאי העם היהודי. ולכן לא פלא שיש גם היום בוגדים שמאלנים נאלחים וחלאתיים תומכי טרור המזדהים עם האוייב המוסלמי הפונדמנטליסטי הרצחני ויהיו גם בעתיד. השאלה מה עושים לגביהם ואיך צריכים לנהוג בהם אזרחי ישראל צריכה לעלות לסדר היום הציבורי הן בכנסת והן בקרב הציבור הישראלי עצמו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
🤷‍♂️

הוא כתב שהוא ירד.
כתב אז כתב. אם אתה נוטה להאמין לו אז ירד. מה שהוא עשה בחייו, זה הוא עשה ועבורו זה טוב? דיינו. רבים ירדו אף הם וזכותך לחשוב עליהם ככל שבא לך.
אוי, נו באמת, איפה אני אמצא את זה עכשיו? הוא ירד. עבר למאוריציוס.
לא התכוונתי ל"היכן הוא נמצא". התכוונתי לפוסט שהביא אותך לפתוח את השרשור הזה. אבל זה בסדר. מצאתי.
אני לא מספר מה אני, ימין או שמאל, ואפילו יותר מכך, אני נוטה להימנע מבחירת צד ברור, ומבין את כל הצדדים אז יכול להיות גם שאני לא זה ולא זה, לא במובן של "אני מרכז", אלא אולי במחובן של "אני כלום". אולי במובן של "אני לא צד בדבר בכלל". ובכל זאת, יצחק רבין, אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו לנו, לצדו של מנחם בגין, אמר פעם, וזה לא ציטוט מדויק אבל בערך, "בלי קשר לימין או שמאל, תמיד צריך ומוטב להיזהר מאנשי הקצוות". כוונתו של רבין הייתה, שבלי קשר למהו הצד הצודק כביכול של המפה הפוליטית, בהנחה שבכלל יש כזה, הרדיקלים, אפילו של הצד הצודק במידה ויש כזה, הם בהכרח מגזימים, כי הדרך הנכונה היא שביל הזהב, או בין הימין לשמאל, או בתוך אחד הצדדים, אבל אפילו אם התשובה הנכונה היא לא שביל הזהב בין הימין לשמאל, אלא לדוגמה שביל הזהב בין כל צדדי הימין, או לחלופין, שביל הזהב בין כל צדדי השמאל, עדיין ואפילו במקרה הזה, משמעות הדבר היא שהרדיקלים בהכרח טועים, ולא משנה מאיזה צד.
לא שאלתי. זה לא מה שמעניין פה וסתם התעלקת על הנושא הזה שאינו רלוונטי.
עכשיו נותרת השאלה, אם כל זה נכון, למה אני בא ובאתי דווקא על היורדים מהארץ, הנמנים ברובם על השמאל, אבל לא סתם שמאל, אלא השמאל הרדיקלי, ואני לא בא ולא באתי לדוגמה על הימין הרדיקלי, תומך רצח העם באזרחים החפים מפשע (כשלעצמם) של מדינות האויב הדיקטטוריות מסביב, שהאזרחים שלהן הם בעצמם קורבנות של אותם משטרים רודניים? למה אני לא "בא" על הימין הרדיקלי, עם הפנטזיות החולניות על חילול שואות אטומיות באמצעות שימוש בכלי נשק גרעיניים בריכוזי אוכלוסייה?
אתה בעצמך הוכחת שזה אותו דבר רק שמהכיוון הנגדי. זו קיצוניות וגם זו. לאנשים שונים יש את השיקולים שלהם מדוע הם יורדים ואגב, לא כל דבר שהם אומרים זו הסיבה, גם אם הם חושבים או נותנים לזולת להבין שזו אכן הסיבה. מדובר בתירוצים ובהונאה, וזה כולל גם הונאה עצמית.
העניין הוא כזה-בלי קשר לאם אני ימין או שמאל, בהנחה שאני בכלל איזשהו משהו ואיזשהו צד לעניין, לדעתי השמאל הרדיקלי (הטועה והמגזים, כמובן) עושה יותר נזק מאשר הימין הרדיקלי (הטועה והמגזים גם הוא, ברור).
וגם זה לא נכון, כי ה"מתנדב" שהחליט לחסל את רבין לא בא מהשמאל. כלומר: הימין הקיצוני בהחלט מסוכן יותר בשעת אמת, בשל היות אצבעו קלה על ההדק ואין זה המקרה היחיד שמוכיח זאת. אז תגיד שזה שניסה להתנקש בטראמפ הוא לא "ימין"? אז הוא סתם מטורף. יש גם כאלה = כאלה שאין להם נטייה קיצונית כלשהי, אבל הם פשוט לא מאוזנים. גם זה שרצח את ג'ון לנון היה כנראה כזה. וכן... זה לא מעיד על כלום.
ועכשיו עולה השאלה, מדוע זוהי טענתי? הרי הימין הרדיקלי תומך ברציחות עם והרג של מיליונים באמצעות נשק להשמדה המונית. השמאל הרדיקלי "בסך הכול" מעודד ירידה מהארץ ושיבה לגלות. לכן, על-פניו, הימין הרדיקלי גרוע יותר.

העניין הוא, שעם כל הכבוד למה שכל אחד מהצדדים אומר, ומהי כוונתו של כל צד, בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה.
שבמקרים רבים הוא רע מאד. אפילו הראש האשם מחשיב את עצמו כימין וראה למה הוא גרם. אז או שהוא שקרן והוא בעצם שמאל, או שהוא לא שפוי, או שהוא ימין מזיק. בכל מקרה, הוא רע מאד לעמו ולמדינתו. ואגב, יש הטוענים נגדו, שברגע שיפרוש מתפקידו, מזוודותיו כבר מוכנות לנטישת הארץ (ככל שלא תיאסר עליו היציאה מבעוד מועד). גם העובדה שהוא דווקא כן דואג לחיסולים קיצוניים מעידה עליו שהוא ימין שמבעיר אש (רצון עז להוכיח עצמה, גם כשהוא מודע שיגיע הרגע לנקמה קשה מצד האויב). כי הוא "חייב" לשדר שהוא אמיץ ויש לו את היכולות 'לרוצץ את ראש הנחש'.
דברי הימין הרדיקלי הרבה יותר קיצוניים, אבל ברור שאף-אחד לא יקשיב להם. זה השמאל הרדיקלי, עם האמירות והמטרות הקיצוניות פחות, שדווקא בגלל שדבריו קיצוניים פחות, יותר מצליח במבחן התוצאה, וגורם למדינת ישראל יותר נזק. לכן "באתי" דווקא על השמאל הרדיקלי, האוטו-אנטישמי, שונא דתו, שונא עמו, שונא מדינתו, עכירת ישראל ב-כ' וב-ק', ומעודד ירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה, ושמגיע לתוצאות של ממש.

ברור שגם הימין הרדיקלי תומך השואה האטומית הוא טועה ואומר הרבה שטויות, אבל אין טעם להילחם במי שאף-אחד לא מקשיב להם, לא עושה את מה שהם אומרים ושמגיע לאפס עגול במבחן התוצאה.
וגם כאן... אתה יודע... שכשמשחקים באש, בסוף היא פורצת. וזה גם כן כבר קרה: זה קרה (בין היתר) בשריפה בכרמל וזה קרה גם בצפת.
ההבדל ביני לבין lemner40, ובאופן כללי, ההבדל ביני לבין כל האוטו-אנטישמיים, שונאי דתם, שונאי עמם, שונאי מדינתם, עוכרי הישראל ב-כ' וב-ק' ומעודדי הירידה מהארץ, הכול בשעת מלחמה (למה אתה גם מגן בכלל עליו ועליהם? נכון שאתה שמאל אבל לא עד כדי כך, לא? אז מה? אחוות לוחמים כללית כזאת? כי גם הוא שמאל? אפילו אם גם לדעתך הוא מגזים?), זה שאני אולי לא תרמתי, אבל גם לא הזקתי, זאת בשעה שהאנשים שאני מדבר עליהם, גורמים לנזק.
איני מגן וזו הטעות שלך לחשוב שאני מגן. כל מה שכתבתי, לא נבע מתוך הגנה אם כלפיו ואם כלפי החוח. כל שטענתי, טענתי שלך באופן אישי, אין כל זכות להתפוצץ עליו, כל עוד לא תרמת ולו יום אחד למען ביטחון המדינה, אם בשעת האמת, כשהיה עליך להתגייס לתקופת שירות החובה שלך בצבא ואם כעת, כשעליך לתרום בדרך כלשהי למאמץ המלחמתי. ואם לא תרמת דבר (ולא מסיבות רפואיות שמנעו זאת ממך)? הרי שאינך טוב ממנו גם אם אתה ממשיך ומתגורר כאן בארץ המוכה הזו.

ואם פעם טענת, שכמלך, אינך אמור להתגייס? גם זו אמירה שקרית במהותה. שאול המלך (המלך הראשון של עם ישראל), נהרג (או נפל על חרבו) במהלך מלחמה שהוא ובנו הנסיך יהונתן (שגם הוא נהרג) השתתפו בה. ודוד המלך? גם הוא ביצע מעשי גבורה: הוא היה זה שהרג את גולית הפלישתי והוא גם הביא לשאול 200 עורלות פלישתים, שאותן הוא כנראה לא כרת במהלך היות בעלי העורלות בחיים. אז עזוב את זה שהוא שגל את בתשבע בזמן מלחמה, ואפילו שלח את בעלה להיהרג, כדי שיוכל להמשיך ולבעול את הבתשבע ההיא. אז הוא כבר היה מבוגר יותר ו"המעמד חייב". ולראייה: גם הראש האשם נוהג להתחבא במקלט אטומי כשהמדינה מאויימת במטח של 300 מעופפים, בו בזמן שכל פשוטי העם נמצאים בסכנה מיידית ו-וודאית.
יש לך מושג כמה עסוק אני?
זה ממש לא לעניין. רבים איבדו עסקים כי הם מגוייסים כבר חודשים ארוכים.
רבים איבדו גם את רכושם ומי יודע מה הם יקבלו מהמדינה בתמורה לכך.
רבים איבדו את עתידם המשפחתי, כי הם עזבו אישה הרה או תינוק בביתם ורצו להתגייס.
אז גם אתה הקטון, יכולת לדחות את עיסוקיך הממש חשובים במספר חודשים. מאום לא היה קורה לך אילו עשית זאת.
אני לומד כרגע קורס במהלך סמסטר מקוצר ומזורז (אפילו ביחס לסמסטר קיץ), שיש לי מבחן בקורס הזה בבספטמבר, חוץ מזה יש לי עוד מבחן בספטמבר, וחוץ ממנו יש לי גם את מבחן המתא"ם בספטמבר, יש לי עבודות הגשה בקורס הזה חוץ מהמבחן והעוד שני מבחנים, חוץ מכל זה אני משתדל להקדיש שעה-שעתיים ביום לתפוז כי אני המלך שלכם ובלעדיי תזעקו נשמתכם לשמיים ותתלשו שיערות, מלבד כל זה אני גם גאון רב פעלים שמקדיש זמן לפרויקטים צדדיים של מדע ויצירה, וחוץ מכל זה, מנסה להקדיש גם קצת זמן לנוח, לחיות ולבלות כדי שדעתי לא תיטרף עליי, דבר שאני גם ככה נמצא בסיכון גבוה אליו כי זה ידוע שגאונים מופלגים מצויים בסיכון גבוה יותר לפיתוח של בעיות נפשיות, ובשעה שבינתיים אני בריא בנפשי, אין להכחיש את העובדה שאני האדם החכם ביותר עלי-אדמות. העיקר שאחרי כל זה, הבוגד האוטו-אנטישמי, מעודד הירידה מהארץ והעוכר ישראל, המתלונן על כך שהמומחה הוא שליח של הממשלה, כאילו שלהיות שליח של איראן זה יותר טוב, lemner40, קורא לי עצלן, אבל הוא בן-אדם לא חכם, אז זה לא כאילו שציפינו ליותר מידי ואנחנו איננו מאוכזבים.
גם זה בולשיט. ולמה? אתה הלוא בן 26. אתה לא התגייסת, כך שיכולת להתחיל את לימודיך האקדמיים כבר בהיותך בן 18. אז אם רק בגיל 26 הגעת לסיום התואר הראשון, בה בעת שיכולת להגיע לכך כבר בגיל 22? מה זה אומר עליך? זה מעיד על כך, שבכל מקרה, בזבזת כ-4 שנים על משהו שלא שייך לצבא ולא שייך ללימודים. איני שואל כעת על מה ולמה, אבל העובדה היא עובדה.
החיים שלי הם כמו החיים של דקסטר ב"דקסטר" בעונה הרביעית. במילים אחרות, נוצר מצב לא פשוט בזמן האחרון, שבו יש לי יותר מידי מחויבויות, וגם קודם החיים שלי לא בדיוק היו חיים במקצב נמוך.
עובדה שכן. בזבזת 4 שנים.
אם לא הייתי נגד סמים, ממזמן הייתי עוזב את הקפה ועובר לקוקאין, שמעתי שזה מעיר וממריץ הרבה יותר טוב.

צפה בקובץ המצורף 113526
מה זה שייך? ולמה לא התייחסת לעובדה, מדוע אתה, כפטריוט ישראלי (כביכול), לא תרמת 3 שנים כמו שכל נער בן 18 חייב לתרום, וגם כעת אינך תורם?
בוא ולא ניכנס ל"עד כמה" אני כן תרמתי לביטחון מדינתנו, יחד עם זאת שכן התגייסתי. אבל העובדות מלמדות, ששירתי 3 שנים תמימות כחייל סדיר ועוד 400 ימי מילואים לאורך שנותיי בגילאים הרלוונטיים. אז בוא ונסכם, שאל חובתי כלפי המדינה דווקא כן מילאתי.

אז לסיכום: נראה, שאתה מנסה להתחמק מהעיקר, כאשר אתה מורח אותנו בעוד ועוד סיפורים מתפתלים על מה שלא ממש שייך. לכן, לא יצאת ידי חובה, ולא ענית על שאלתי העיקרית. לאור זאת, יהא עלי לקבוע, שאתה אדם משתמט, ולכן, אין לך כל זכות לתקוף את למנר40 או את חוח. חוח לפחות הסביר לי באריכות מה הייתה תרומתו לביטחון המדינה, וללא כל ספק, הוא גם שילם על כך מחיר שעלה לו בבריאות.

ואילו אתה? אתה פשוט צריך לעמוד בפינה, לשתוק ולהתבייש.
 
ואילו אתה? אתה פשוט צריך לעמוד בפינה, לשתוק ולהתבייש.
אני לא בטוח שצריך "לשלם מחיר" בשביל לחוות דיעה.

אני למשל עזבתי את השיריון אחרי שראיתי שאין יחס טוב בטירונות.

ז"א להבנתי אדם שמקבל משכורת נמוכה ונמצא בתנאים קשים בשטח עם סיכון לא קטן לבריאותו צריך לקבל תנאים של מלך

בשביל לפצות על עוגמת הנפש. הבנתי שאין כבוד מצד השלטון בעוד אנחנו נמצאים בדמוקרטיה - משהו לא מתחבר.

הרי השלטון היה צריך ללקק לי את התחת ולהתחנף אלי תדיר שאני מסכים לבצע את העבודה הזאת אם מדובר באמת בשלטון העם.

במקום זאת נותנים לי להיות בטירונות בלי לישון מספיק,אין נעליים מפנקות/בריאות ורצים על אבנים,האימונים

קשים מידי למי שאמור להיות בתוך טנק, ולא נותנים מספיק זמן לאכול.

גם לא הבנתי למה אני צריך לשמור "כמו כושי" שיש מערכות שמירה אוטומטיות כבר בשנות ה90 המוקדמות.

ז"א מישהו חוסך עלי.

למה כל הנאום הזה(שאולי שמעת אותו כבר פעם)?

להראות שהמדינה דופקת כמעט את כולם אז לדפוק את המדינה בצורה חוקית זה נורמלי יחסית.
 
למעלה