הפסקת ביטוח סעודי של חברת כלל

Liorlevniv

New member
הפסקת ביטוח סעודי של חברת כלל

הורי בני כתשעים, קיבלו לפני מספר חודשים מכתב מחברת כלל, בה הם היו מבוטחים בביטוח סיעודי מזה שנים, כי הכיסוי הביטוחי יסתיים בסוף שנת 2013, זאת בגלל החלטת הממונה על הביטוחים מטעם האוצר להפסיק את הביטוחים הקיבוציים. ניתנה להם האפשרות להמשיך את הביטוח לשניהם במחיר מופקע של כ-5000 ש״ח בחודש. כמובן שלא ריאלי ובזאת למעשה הפסידו את כל שנות הביטוח שצברו. האם מישהו יודע או קיבל מכתב שערורייתי זה, והאם אפשר לפעול נגד החלטה שכזאת. אודה על תשובתכם חגית
 
חגית שלום

אכן שערורייתי ! ולדעתי מהווה עילה לתביעה ייצוגית, אשמח אם גולשים אחרים ישתפו אותנו בחוויה דומה אולי נוכל להשיג בפורום ייעוץ של עורך דין מתמחה לצורך כך.
בכל מקרה כטיפול ראשוני הייתי מציע לך לפנות אליהם במכתב - לבקש לתקן את המעוות ולאיים בתביעה - האם יצרת איתם קשר כל שהוא בינתיים ?
ישמח אותך לשמוע בכל אופן שהביטוחים הללו ברוב המקרים מיותרים בחלק גדול של המקרים - כלומר בנושא של אשפוז מוסדי - בית אבות - הם לרוב לא תורמים כלל הם מועלים בחלק מהמקרים בנושא של עובדים זרים - אבל בוודאי לא שווים את ההשקעה לאורך השנים.
אפרט יותר מאוחר פה למה זה לפעמים רק מזיק שיש לך ביטוח סיעודי - ואברר לך מול עורך דין מומחה מה כדאי לעשות הלאה מעבר לאיום ומכתב - אם בכלל.
בהצלחה
 
תוספת לתשובה

הבטחתי להבהיר את דעתי בנושא הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים,

אציין ראשית שוב שבנוגע לעזרה במימון החזקת עובד זר בבית הביטוחים אכן מועילים, וכשמפעילים ביטוח כזה במצב שקשיש סיעודי מחזיק עובד זר, נחסך כסף רב למשפחה (כ 3000 ₪ לחודש משך מקסימום 5 שנים).
אך עם זאת בנוגע לאשפוז בבתי אבות - אותו מממנת המדינה/משרד הבריאות - לעיתים הביטוח אותו שילמת בנאמנות שנים רבות דווקא גורם לך נזק כספי ניכר מידי חודש.
בכדאי להיות זכאי למימון משרד הבריאות - ישנו חישוב כספי לפי קריטריונים של משרד הבריאות, וישנה תקרת סכום של כ 11,000 ₪ שאם אתה עובר אותה בחישוב הזה, אתה נמצא לא זכאי למימון משרד הבריאות ועליך לשלם באופן פרטי לאשפוז מוסדי.
נמצא שנתקלתי הרבה פעמים שקשיש שהפך סיעודי והשתתפותו לפי החישוב הכלכלי שערך לו משרד הבריאות כן מזכה אותו למימון מדינה - קוד משרד הבריאות - אבל הוא לא יהיה זכאי למימון מדינה כיוון שיש לו ביטוח סיעודי של קופת חולים המעניק לו הכנסה נוספת של בין 5,000 ₪ ל 10,000 ₪ לחודש - ואז הוא עובר מבחינת משרד הבריאות את הרף של 11,000 ₪.
הבעיה שמימון מוסדי פרטי עולה הרבה יותר מ 10,000 ₪ כ 13,000 ₪, ולכן יינזק אותו אדם שעבר רק בקצת את סף משרד הבריאות - בכ 2000 ₪ לחודש רק משום ש"בעוונותיו" עשה ביטוח סיעודי.

לסיכום - הביטוחים הללו הם ראשית לזמן מוגבל - ויש בהם עוד ניואנסים - בתחום האשפוז המוסדי - בתי אבות - שעושים אותם לעיתים ללא כדאיים.
 
ביטוח סיעודי

שלום רב,

המפקח על הביטוח האריך את המועד להפסקת הכיסוי הביטוחי עד סוף שנת 2014. על כן הייתי ממליץ לפנות שוב לחברת הביטוח ולוודא שהכיסוי ממשיך.

לעניות דעתי חשוב מאוד לשמור על כיסוי ביטוחי בתחום הסיעוד.
 

dinahg

New member
ביטוח סיעודי ע"י קופות החולים

האם כל התשלומים כל השנים ששילמנו לביטוחים סיעודיים לקופות החולים שיעזרו לנו בעת הצורך ילכו לעיבוד ? מה יקרה משיהפך לסיעודי אחרי שנת 2014 ? לא משנה כמה שנים ששולמו כ-20 שנה.

בברכה דינה
 
ביטול הפוליסה

המפקח על הביטוח טרם מסר את עמדתו לגבי הוראות המעבר. לשם גיבוש עמדתו הוא דחה את העניין לסוף שנת 2014.
 

Liorlevniv

New member
ביטוח סיעודי

ראשית תודה לשניכם על התשובות.
בדקתי גם באתר של משרד האוצר בנושא.
השארתי מספר הודעות בסוכנות הביטוח , כנראה מתחמקים.
אגב הבנתי שהוריי היו שייכים לארגון אזרחים בוגרים וכנראה אצטרך לפנות אליהם לקבל פרטים.
 

עמיקם10

New member
צלצלה אחת בשם חברת הראל-וכללית מושלם והציעה

עדכון לביטוח הסיעודי-עבור אישפוז ותאונות אישיות. היא ידעה את כל הפרטים האישיים ובסוף ביקשה את המספר..של כרטיס האשראי.
כידוע המושלם משולם דרך כרטיס קופת חולים כללית -מושלם בחשבון שפרטיו נמצאים אצלם. אמרתי לה שפרטי כרטיס אשראי אני לא מוסר-לאף אחד..בשום מקרה.
אז אני לא אוכל לעדכן את הסיעודי שלכם..אמרתי לה שלא תעדכן..מה אתם אומרים ?
 

EFFE 7

New member
במשך שנים רבות שלמתי סכום רב עבור ביטוח

סיעודי בחברת כלל וזה במסגרת מקום עבודתו של בעלי ז"ל.
פתאום נפלה ההחלטה שכל הביטוח שנעשה מבוטל.
מה אני עשיתי?
פשוט קודם כל בטלתי שתי מנות שעבורן הייתי צריכה לשלם 400 ש"ח לחודש
ונשארתי עם מנה אחת שחצי ממנה ממילא אני צריכה לשלם כמקבלת גמלה ממקום עבודתו
של בעלי ואני שלמה עם סכום זה.
ולא, לא עושה שום ביטוח נוסף - יש כבר ניסיון רב שברגע האמת, חברות הביטוח מחכות עד
שהאדם גוסס ואז מפצים בסכום מזערי.
שהכסף יישאר בכיסי מוטב מאשר בכיסם.
 
ברוך בואך לפורום עמיקם

לדעתי - גש לסניף קופ"ח שלך - ותברר עם פקידה פנים מול פנים - למה פנו אליך - ולמה רצו תשלום.

בהצלחה
 
למעלה