הפסקת הנקה לבן 10 חודשים

Daharma1

New member
הפסקת הנקה לבן 10 חודשים

הגעתי למקום שאני רוצה להפסיק להניק אך בלי לפגוע בתינוק שלי רגשית, כמובן. התרגל, הרגלתי אותו לינוק לפני שינה.. כמובן שרוצה גם כשמתעורר.. אוכל מאוד יפה מוצקים. ההנקה היא כעזר לשינה וחיבור רגשי כרגע. הגעתי למקום שממש מאסתי בהנקה. יש לו גם 2 שיניים... יודעת שחיתוך מהיר יפגע בו. אני איתו בביית ויש לנו עוד חודשיים כמעט עד שאשוב לעבודה. יונק בבוקר קצת, בצהריים לפני השינה ובלילה לפני השינה וכשמתעורר בלילה. לפעמים מצליחה לדלג על הנקת הצהריים. תעזרו לי בבקשה
 
גמילה מהנקה

הי,
גמילה מהנקה אכן דורשת תקופת הסתגלות של התינוק לשינוי ואם אכן אין לחץ מבחינתך העדפה היא לגמילה הדרגתית.
צריך לדעת שכל שינוי של הרגל עשוי להיות מלווה בתסכול , בכי, כעס ומאוד חשוב לעמוד מאחורי ההחלטה, ברגע שאת תהיי בטוחה בהחלטך כך יהיה לך קל יותר להתמודד עם הביצוע.
לפני שאני אפרט את תהליך הגמילה חשוב לראות שאכן זה זמן טוב להתחיל מרבית התינוקות בגיל 10 חודשים עדיין זקוקים לתמיכה של ההנקה/ בקבוק כי ההזנה ע"י מוצקים לא לגמרי מבוססת ולא תמיד הערך הקולרי הוא מספק ויש חשיבות להשלמה.
כן אפשר להגיד שתינוק בן עשרה חודשים, במשקל תקין אמור להיות מסוגל לעבור לילה שלם של שינה ללא צורך בהנקה במהלכה ויכול להסתפק בהנקה לפני השינה והנקה בשעות הבוקר המוקדמות.
לגבי ההנקה לפני השינה קשה לי לקבוע האם מדובר בצורך רגשי בלבד או שעדיין יש ערך תזונתי להנקה, מה שנכון לעשות בתור התחלה זה לנסות להפריד את הקשר בין ההנקה לשינה ,למשל לנהל טקס הכנה לשינה שמתחיל בארוחת ערב, מקלחת , הלבשה אולי תהליך מגע , הנקה קצרה שאת בוחרת מתי לסיים ושיר או ספר תמונות שמתאים לגילו, להימנע מההרדמות על השד תוך כדי ההנקה.
לגבי ההנקות במהלך הבוקר והצהריים נראה שאיתן יהיה לך קל יותר להתחיל את תהליך הגמילה.
איך עושים את זה פשוט לשנות את ההרגל,
עם ההתעוררות בבוקר לא לחכות שיבקש את ההנקה ולאפשר אלא לצאת מהחדר לגאוג מבעוד מועד לארוחת בוקר מזינה ומעניינת, פשוט לשנות את האווירה או את הדפוס כפי שהוא מתנהל נכון להיום. כך גם לגבי הצהריים, כמובן לדאוג לארוחת ביניים, אורחת צהריים יחסית בשעה מוקדמת (סביב 12:00) לא להגיע למקום של רעב גדול ואחרי הארוחה אם בד"כ את מניקה עד הירדמות תשני את הדפוס למשל להניח במנשא ולהסתובב, לצאת לטיול בעגלה , לחפש פעילות שתהיה שונה מהרגיל. מן הסתם בימים הראשונים תתקלי בהתנגדות אבל כמה ימים (4-5) של עמידה עיקשת לנוכח הרצון הדרישה להנקה תרד.
אחרי שתבססי את הגמילה במשך היום תעברי לגמילה של הלילה וגם כאן הייתי מתחילה קודם בהפרדה של הקשר הנקה - שינה ורק כאשר זה מתבסס הייתי עוברת להנקות הלילה.
במהלך הלילה נכון יהיה לגייס את בן זוגך כשותף, זה מאוד קשה לעמוד מול תינוק בוכה בלילה בידיעה שהפתרון להרגעה אצלך. העדפה היא לא למהר להוציא מהמיטה אלא לנסות להרגיע ע"י מגע כשהוא עדיין במיטה וזה במטרה לא להחליף הרגל אחד באחר. אם בכל זאת יש בכי וקושי לחזור לשינה כן לקחת לידיים לנסות להרגיע ע"י מגע, תנועה מונטונית, שימוש בקול וברגע שנרגע להחזיר למיטה וחוזר חלילה, זה יכול להיות תהליך ארוך וקשה אבל מאוד חשוב להיות יציבים ובטוחים בתהליך בכדי לא להעביר מסרים שונים, גם כאן יידרשו מספר ימים עד להתבססות התהליך.
לסיכום, תתחילי בשקילה תראי שאכן מדדי הגדילה תקינים, תעשי מעקב אחרי התזונה היומית תוודאי שאכן הוא מקבל ארוחות מזינות ובעלות ערך קלורי מספק
ותבחרי את ההנקה או ההנקות שאיתן יהיה לך הכי קל להתמודד בתהליך הגמילה (לדעתי הנקות היום) ברגע שהגמילה תתבסס תעברי להתמודד עם ההנקות המורכבות יותר (לרוב בלילה).
אין מניעה מלשנות את הסדר אם את מעדיפה,
מקווה שההסבר היה מועיל ושפך מעט אור על הנושא,
בהצלחה,
ליאת ארנון
 
למעלה