הפסקת הריון בשבוע 10 - שאלות

הפסקת הריון בשבוע 10 - שאלות

היי,

אני כרגע בשבוע 10. לפני כשבוע, בבדיקת רופא ראשונית, נמצא שק הריון ללא עובר, ממצא שאושר על ידי אותו הרופא שבוע לאחר מכן. מיידית הוא הוציא לי הפנייה למיון לסיום ההריון. היות ומדובר באדון קצר רוח שלא הראה יותר מדי סבלנות לשאלות (ויוחלף בעתיד בשל כך, ללא ספק), אני מגיעה לכאן כיוון שאני קלולסית לגמרי בנושא (הייתי בהריון בעבר, אבל הוא הסתיים בילד בריא).

מה בעצם אני אמורה לעשות? פשוט להגיע למיון ו... ייקחו אותי לעבור גרידה? אני צריכה לתאם איתם לפני? להביא משהו איתי, חוץ מההפנייה ותעודה מזהה? להיות בצום? יש שעות שבהן יותר ופחות טוב להגיע אליהן למיון נשים? (כנראה בי"ח מאיר).

תודה מראש על המענה המהיר.
 

nela11

New member
היי

קודם כל, מצטערת על האובדן שלך. כשקרה לי מקרה דומה- בשבוע 9 שק הריון ריק- הלכתי למיון ונתנו לי מנת ציטוטק. לא היה צורך בגרידה. מגיעים למיון עם הפנייה מהרופא, אם יש בדיקות אולטראסאונד אחרונות- עדיף לקחת, אבל במיון בכל מקרה עושים גם בדיקות דם וגם אולטראסאונד לפני שמאשפזים במחלקה. כן צריך תעודת זהות. גם אם תחליטי שאת מעדיפה גרידה- לא עושים על המקום כשאין חשש לזיהום. לי בכלל הציעו גם את האופציה לחכות שבועיים-שלושה ולראות אם ייפול לבד. אבל אם תרצי גרידה- יקבעו לך תאריך ויסבירו את כל מה שרלוונטי. לגבי שעות המיון- בכל מקרה ייקח המון זמן...
 

secondtime82

New member
מנסה

קודם כל, ההפנייה ניתנה לפני שבוע? תבדקי אם היא בתוקף כי הפנייה למיון היא ל 24 שעות ושלא יטרטרו אותך סתם. אני כשקיבלתי הפנייה לגרידה בחרתי לא ללכת מיד לבית חולים אלא התקשרתי וקבעתי תור באסותא (אני במכבי אז קובעים לי לשם בלי מסמכים נוספים) קבעו לי לשבוע אחר כך. במקרה שלי זה קצת הסתבך ובסופו של דבר במקום לבצע גרידה נשלחתי למיון נשים ואז גילו לי חוץ רחמי ואושפזתי לשבועיים. אבל מאחר ויש לך שק ברחם אני מניחה שזה לא המקרה. לגבי כמה זמן במיון, יגידו לך פה המנוסות. אבל יכולה לומר לך שבהיותי מאושפזת במחלקת נשים (באיכילוב) פגשתי לא מעט שהגיעו לגרידה וזה לקח זמן גם כשעלו כבר למחלקה כי הייתה עדיפות לניתוחים דחופים. אז קחי בחשבון את זה ותדאגו כמובן לסידור לילדים אם יש. זה אגב אחרי שהרופא במרפאה אמר לי שזה רק עניין של כמה שעות וזהו ... ובלי קשר לכל הנאמר, רוצה להשתתף בצערך על האובדן, לשלוח לך חיבוק ולאחל לך שהתהליך הכואב יסתיים במהרה ותזכי להריון תקין בקרוב.
 
משתתפת בצערך על האובדן

למיטב ידיעתי וכפי שנכתב בתגובות מעליי, שק הריון ללא עובר עשוי לאפשר לך בחירה בין:
1. המתנה להפלה ספונטנית.
2. הפלה באמצעות ציטוטק (כדורים).
3. גרידה.

לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות (כתבתי על ההבדלים בהרחבה בעבר, את יכולה לעשות חיפוש בפורום).
בתמציתיות:
הפלה ספונטנית והפלת ציטוטק עלולות להיות מלוות בדימום רב (למרות שלפעמים הדימום ממש סביר) + קרישי דם, את בהחלט עשויה לראות את שק ההריון, ייתכנו שאריות שיחייבו גרידה או פרוצדורה אחרת להוצאת השאריות.
גרידה מבוצעת בהרדמה (קצרה יחסית) בבי"ח, אחריה ייתכן דימום ברמה של וסת, גם אחרי גרידה ייתכנו שאריות אבל באחוזים נמוכים יותר ביחס לציטוטק.

באופן אישי ובהפלות בשבועות מוקדמים עברתי 2 הפלות ציטוטק ו-2 גרידות (היו לי שאריות גם אחרי ציטוטק וגם אחרי גרידות, אבל אני מקרה חריג).
בהפלת הציטוטק השניה שלע הדימום היה כבד מאוד וביליתי לילה באשפוז. בסופו של דבר כשבוע אחרי הציטוטק עברתי גרידה ולאחריה החלטתי שלא אעבור יותר הפלות ציטוטק.

מבחינת תיאום התור לגרידה, בכל בי"ח מבוצע מעט אחרת, אבל אני לא מאמינה שיהיה בי"ח שיקבל אותך לגרידה על המקום.
שווה אולי להתקשר לביה"ח שרלוונטי לך ולברר בטלפון מה הנהלים שלהם.
ציטוטק בדרך כלל כן יינתן על המקום, וברוב בתי החולים מזמינים לביקורת יומיים או שלושה אחרי מנת הציטוטק, על מנת לבדוק אם צריך מנה נוספת.
אם יש לך מסמך רשמי עם סוג הדם, כדאי להביא איתך לביה"ח. אם אין לך - יעשו לך בדיקת סוג דם שם. בלי קשר לאופן ההפלה, במידה וסוג הדם שלך שלילי, כנראה תצטרכי לקבל זריקה שמנטרלת יצירת נוגדנים מסויימים, כדי שבהריונות עתידיים הגוף שלך לא ידחה עוברים עם סוג דם חיובי.

אם את מעוניינת בגרידה, סביר להניח שהתור בבתי חולים ציבוריים יהיה לשבוע הבא.
אם יש לך ביטוח פרטי שמכסה, קיימת אפשרות לבצע גרידה אצל רופאים פרטיים.

תומכת בהחלטה שלך לא להישאר מטופלת של רופא קצר רוח.
זכותך כמטופלת לקבל תשובות מהרופאים. וזה לא משנה אם את אצל רופא פרטי, רופא קופה או רופא בבי"ח.
מכיוון שבמצבך (שק ללא עובר) כנראה שיש אפשרות לבחור איך את רוצה לעבור את ההפלה, אני מחזקת אותך לשאול את הרופאים עד שתרגישי שאת מבינה איזו דרך עדיפה עבורך (או יותר נכון איזו דרך פחות נוראית עבורך).
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


אין לי מה להוסיף על דבריהן המדויקים של הנשים הנפלאות פה.
מזמינה אותך בכל עת לכתוב ו/או לשאול ככל שתרגישי צורך בכך.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

Danone7

New member
משתתפת בצערך יקירה

במיון לא עושים גרידה במיידי...
כשזה קרה לי לפני פחות מחודש התקשרתי לקבוע טוב במיון נשים.
בשרון נתנו לי תור לעוד שבועיים, במאיר לעוד שבוע..
בסוף עשיתי באופן פרטי במדיקל סנטר בהרצליה. בכללית מושלם נותנים לך רשימה של רופאים. השתתפות עצמית 300 שח. קבעו לי תור תוך מס' ימים, ההליך שם מסודר ונעים..
הצוות היה אדיב ומכיל..
בנימה אישית, אני ממש משתתפת בצערך ומאחלת לך הריון תקין וידיים מלאות אמן!
אמן!!!
 
למעלה