הפסקת שיפוטיות?

הפסקת שיפוטיות?

השיפוטיות עומדת בסכנה, היא סובלת לאחרונה מיחסי ציבור גרועים והיא סובלת. אתמול הגיע אלי בקשה דחופה לומר כמה מילים להגנתה. כמו כל אחד העומד לדין, גם היא ראויה לייצוג הולם. אז לפני שאנו מוציאים אותה להורג כדאי להאזין לצד שלה ולתת לה צ´נס להגן על עצמה. 1. השיפוטיות באה לעולם מיומו הראשון. הראשון שמצא אותה ראויה והולמת היה אלוהים בכבודו ובעצמו. בסוף כל יום בחן אלוהים את מעשיו וסיכם אותם בסיפוק: "וירא אלוהים כי טוב" ואם זה טוב לאלוהים מי אנו שנלין. 2. לאחר שנמצאו ראויים לקבלת התורה, מסר אלוהים לאדם את עשרת הדיברות ושם הציב את הקוים וכללי המשחק והציב גם את שופטי הקו ואת השופט הראשי. בלעדי ערכי יסוד אלה והשופטים שמינה לא היו חיינו שונים מאלו של החיות. 3. השיפוט היא הפעולה שעושה כל יצור כולל האדם, כאשר הוא בוחן את המציאות מנקודת המבט של "מועיל לי או לא מועיל לי" ללא השיפוט הזה והפעולות הנובעות מכך לא יכול אף יצור לשרוד. 4. השיפוט מגן על האדם מפני האויב הגרוע יותר ממנו והוא חוסר יכולת שיפוט בכלל. 5. השיפוט היא פעולה לא רצונית אלא חלק ממנגנונים טבעיים ואוטומטיים של האדם, כמו נשימה, עיכול, הליכה וכו´. כל פגיעה במנגנון הזה היא כמו פגיעה במנגנוני קיום אחרים. 6. השיפוט מחלק את המציאות לפלחים קטנים שאותם אנו יכולים "לבלוע" 7. דחיית מנגנון השיפוט והצגתו כמנגנון שיש להתמודד אתו היא מעשה שיפוטי בעליל והוא בסך הכל דרכו של האגו להתחפש לאגו אחר. הדרך הבדוקה להפסקת השיפוטיות היא להפסיק לחיות.
 
האם זו אותה גברת, בשינוי אדרת...

נדמה לי כי אתה דן במילה שיפוטיות או במושג , מנקודת מבט שונה מזו אליה הורגלנו , שכן אני קולטת מתוך דבריך יותר כושר הבחנה מאשר שיפוטיות.אני חושבת שלשפוט זה לחרוץ דין ביחס לדברים מסוימים. אין אני רואה אותי כברת סמכה לחרוץ דינו של איש. ההבחנה בין מה שנכון או לא נכון לי , ולי בלבד,מהווה מהות של בחירה חופשית. נ.ב. האות מספר 70 במקלדת של לא מתפקדת , כך שמילים רבות בטקסט אותו רציתי לכתוב הוחלפו אור וחג שמח לורי
 
אבחנה ושיפוטיות

אני רק ממלא פה את תפקיד הסנגור כדי שיהיה משפט הוגן... ולא התכוונתי לחריצת דין התכוונתי להעדפה אישית שאותה לעולם לא נוכל לבטל. מרגע שיש העדפה אישית יש שיפוטיות.
 
נדמה לי ואולי אני טועה

אך העדפה מסוימת , לדעתי הינה סוג של בחירה ולא שיפוטיות. BY לורי
 
נדמה לי גם

העדפה היא ביסוד השיפוטיות. הפעולות הנובעות בעקבות ההעדפה יכולות להיות רבות ומגוונות. ההעדפות שלנו מבוססות על הבחירות שלנו. הדרך לבטא את משאלותינו, רצוננו והעדפותינו תלויות באופיינו, מצבנו הנפשי בכל רגע, ומידת הדחיפות של ההעדפה הרצון והצורך בזמן אמיתי. המבחן הוא תמיד בזמן אמיתי. והמבחן הוא עד כמה אני יכול לממש את העדפותי תוך פגיעה מינימלית בהעדפותיו של הזולת הנמצא במרחב המחייה הפיסי והנפשי שלי. השיפוט אינו רע או טוב. השאלה היחידה הערכית היא מהו סולם הערכים שעל פי אנו שופטים. ובנוסף עלינו להבחין בין שיפוט המעשה לשיפוט העושה. כל שיפוט המבלבל בין השניים יוצר מצוקה אצל הנשפט. שיפוט או ביקורת בעקבות שיפוט המאפשרים לנחשף לה אבחנה בין שניהם עשוי להיות בעל ערך. שיפוט שאינו מבחין בין העושה למעשה מצמית, מקטין, מחליש וממית. יש לי ביקורת מאוד נוקבת לגבי דברים רבים הנאמרים כאן בפורום אולם אין לי לרגע ספק בכוונה וביכולת של הדוברים. (שאלמלא כן לא הייתי טורח)
 

rainbow too

New member
הפסקת השיפוטיות.

אין מדובר בשיפוט למען הבחנה, או למען דיוק. מדובר בשיפוט על מעשיינו ומעשיהם של אחרים.. מי אנחנו שנשפוט אחרים או את עצמנו? כשאנו שופטים אנשים אחרים או את עצמנו אנו מוצאים אותם/אותנו אשמים, ואם הם/אנחנו אשמים אנו מוצאים שהם/אנחנו ראויים לעונש, ומענישים אותם/אותנו על כך. שפיטה מהסוג הזה, היא אנרגייה שלילית, שאינה מוסיפה לאדם ששופט, ומוציאה אנרגיות מיותרות. ואנחנו הרי מדברים פה על חיסכון באנרגייה. אף אחד לא בא פה ל"הרוג" את השופט.. אלא פשוט לא להזדהות איתו.. ולשחרר את השפיטה מהתודעה... חיים ללא שפיטה...הא....שווה ח ו פ ש .
 
שיפוט הוגן

יש לי הרגשה שאין לך מושג ירוק על מה את מדברת. "מי אנחנו שניפוט?" איזו קלישאה חסרת מובן. אנו בני אדם! אנו חיים, אנו בוחרים, אנו רוצים, אנו חוששים, אנו שואפים, אנו חולמים, כמו כל אחד אחר. אנו מהלכים בחיים ומנסים להפיק מהם משמעות וסיפוק. מה שאני מציע לך הוא להחליף את הקלישאה החבוטה הזאת "מי אנחנו שנשפוט?" במשהו קצת יותר מובן וצלול. אני מציע לך שאלה אחרת לשאול את עצמך בכל פעם: " איך אני יכול להגשים את חלומי מבלי לגזול את זה של זולתי?" זו השאלה שעליה יש להשיב בכל רגע של מפגש עם הזולת. אני מניח שלזו היתה כוונתך ואם כן אשמח אם תתחילי בכך שתשאלי אותי, את עצמך ואת כל מי שמוכן להשיב איך עושים זאת לעזאזל. שימוש הולם במילים מתחיל קודם כל ביצירת מפגש שבו יכולים שני חלומות להתקיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. את השפיטה איננו יכולים לשחרר מהתודעה. ככל שנרצה כך תתחפר יותר תסתווה יותר ותהתל בנו יותר. הדבר היחיד שניתן לעשות היא לשנות את הערכים שעל פיהם אנו שופטים. ומילה לגבי חופש: נסי לענות על שאלה פשוטה: מהו חופש?
 

rainbow too

New member
החופש

להיות העצמי הגבוה שלנו, לחיות את החיים באהבה, ללא פחד, ללא אשמה, ללא בושה. להיות מה שאנחנו רוצים להיות, לעשות בכל רגע נתון את מה שאנחנו מרגישים לנכון לאותו הרגע. החופש הוא להיות מי שאנחנו באמת, ולא מה שמכתיבה לנו החברה. לאף אדם אין את הזכות לשפוט את זולתו. אני יודע טוב מאד, על מה אני מדבר. יש לי הרגשה חיים ששוב אתה מניח הנחות..הלא כן? ותודה על ההצעה, אשתמש בה, ואני מקווה שכך תעשה גם אתה.
 
צלם את עצמך

צלם את עצמך במצלמת וידאו בזמן שאתה מדבר עם אדם אחר. צפה בסרט שים לב אם מה שאתה רואה תואם את מה שחשבת שהשני ראה בזמן שדיברת. שים לב אם אתה מאמין לעצמך כשאתה צופה בדמותך על המסך. חפש מאיפה נובע הפער ותדע את התשובה.
 

rainbow too

New member
לראות מעבר לעצמך.../images/Emo26.gif

בעזרת הדימיון אני יכול לעשות זאת, ועושה זאת. אין לי צורך במצלמה בכדי לראות את עצמי מבחוץ. מעבר לזה כבר צולמתי בארועים משפחתיים שונים... ובאמת ראיתי דברים אחרים מאיך שחוויתי את המציאות באותו זמן נתון. אז? זה לא אומר דבר על מה שהאדם שממולי חווה באותם רגעים. זה רק מראה את עצמי ואת הסיטואצייה מנקודת מבט אחרת. ברוך הבא חיים לפורום ארבע ההסכמות. שכולנו כבר קיבלנו אותם עוד לפני שקראנו את הספר. רק שלא היינו מודעים אליהם כמו היום. אחרת לא היינו מקבלים אותם. בהרבה אהבה ללא תנאי, אור, וימים טובים.
 

בארס

New member
שמונה מאות שיעורים על שיפוט ../images/Emo140.gif

תלמיד: מורי האהוב! מהו הדבר החשוב ביותר בחיים? מורה אהוב: שיפוט טוב ! תלמיד אהוב גם: ואיך רוכשים שיפוט טוב? מורה: שיפוט רע !
 
למעלה