הפסקת שיפוטיות?
השיפוטיות עומדת בסכנה, היא סובלת לאחרונה מיחסי ציבור גרועים והיא סובלת. אתמול הגיע אלי בקשה דחופה לומר כמה מילים להגנתה. כמו כל אחד העומד לדין, גם היא ראויה לייצוג הולם. אז לפני שאנו מוציאים אותה להורג כדאי להאזין לצד שלה ולתת לה צ´נס להגן על עצמה. 1. השיפוטיות באה לעולם מיומו הראשון. הראשון שמצא אותה ראויה והולמת היה אלוהים בכבודו ובעצמו. בסוף כל יום בחן אלוהים את מעשיו וסיכם אותם בסיפוק: "וירא אלוהים כי טוב" ואם זה טוב לאלוהים מי אנו שנלין. 2. לאחר שנמצאו ראויים לקבלת התורה, מסר אלוהים לאדם את עשרת הדיברות ושם הציב את הקוים וכללי המשחק והציב גם את שופטי הקו ואת השופט הראשי. בלעדי ערכי יסוד אלה והשופטים שמינה לא היו חיינו שונים מאלו של החיות. 3. השיפוט היא הפעולה שעושה כל יצור כולל האדם, כאשר הוא בוחן את המציאות מנקודת המבט של "מועיל לי או לא מועיל לי" ללא השיפוט הזה והפעולות הנובעות מכך לא יכול אף יצור לשרוד. 4. השיפוט מגן על האדם מפני האויב הגרוע יותר ממנו והוא חוסר יכולת שיפוט בכלל. 5. השיפוט היא פעולה לא רצונית אלא חלק ממנגנונים טבעיים ואוטומטיים של האדם, כמו נשימה, עיכול, הליכה וכו´. כל פגיעה במנגנון הזה היא כמו פגיעה במנגנוני קיום אחרים. 6. השיפוט מחלק את המציאות לפלחים קטנים שאותם אנו יכולים "לבלוע" 7. דחיית מנגנון השיפוט והצגתו כמנגנון שיש להתמודד אתו היא מעשה שיפוטי בעליל והוא בסך הכל דרכו של האגו להתחפש לאגו אחר. הדרך הבדוקה להפסקת השיפוטיות היא להפסיק לחיות.
השיפוטיות עומדת בסכנה, היא סובלת לאחרונה מיחסי ציבור גרועים והיא סובלת. אתמול הגיע אלי בקשה דחופה לומר כמה מילים להגנתה. כמו כל אחד העומד לדין, גם היא ראויה לייצוג הולם. אז לפני שאנו מוציאים אותה להורג כדאי להאזין לצד שלה ולתת לה צ´נס להגן על עצמה. 1. השיפוטיות באה לעולם מיומו הראשון. הראשון שמצא אותה ראויה והולמת היה אלוהים בכבודו ובעצמו. בסוף כל יום בחן אלוהים את מעשיו וסיכם אותם בסיפוק: "וירא אלוהים כי טוב" ואם זה טוב לאלוהים מי אנו שנלין. 2. לאחר שנמצאו ראויים לקבלת התורה, מסר אלוהים לאדם את עשרת הדיברות ושם הציב את הקוים וכללי המשחק והציב גם את שופטי הקו ואת השופט הראשי. בלעדי ערכי יסוד אלה והשופטים שמינה לא היו חיינו שונים מאלו של החיות. 3. השיפוט היא הפעולה שעושה כל יצור כולל האדם, כאשר הוא בוחן את המציאות מנקודת המבט של "מועיל לי או לא מועיל לי" ללא השיפוט הזה והפעולות הנובעות מכך לא יכול אף יצור לשרוד. 4. השיפוט מגן על האדם מפני האויב הגרוע יותר ממנו והוא חוסר יכולת שיפוט בכלל. 5. השיפוט היא פעולה לא רצונית אלא חלק ממנגנונים טבעיים ואוטומטיים של האדם, כמו נשימה, עיכול, הליכה וכו´. כל פגיעה במנגנון הזה היא כמו פגיעה במנגנוני קיום אחרים. 6. השיפוט מחלק את המציאות לפלחים קטנים שאותם אנו יכולים "לבלוע" 7. דחיית מנגנון השיפוט והצגתו כמנגנון שיש להתמודד אתו היא מעשה שיפוטי בעליל והוא בסך הכל דרכו של האגו להתחפש לאגו אחר. הדרך הבדוקה להפסקת השיפוטיות היא להפסיק לחיות.