הפעם לי יש שאלה.

vapgv

New member
הפעם לי יש שאלה.

אני עובדת דרך חברה עם חיות בגנים וגם מציגה סיפורים בזמני הפנוי. גם אני נתקלתי בבעיה עם הבלונים ולהכין מספוג זה רעיון גדול תודה. השאלה שלי, כיצד אני יכולה לרכז חצי שעה את הקטנים בחבורה,יש סדר מסויים בהצגת סיפור?
 

vapgv

New member
דרך אגב דבי הבטחת עכבר פשוט והסבר על קוף

זה עדיין בתוקף?
 
VAPGV אני זוכרת הבעיה שלא היה לי זמן

להתפנות למחשב. [בעיות רפואיות עם הוריי] מבטיחה בזמן הקרוב . מתנצלת דבוש
 
אם השאלה שלך הייתה איך כולם יקשיבו לסיפור

ולא יעשו בלאגן.... זה כבר סוד! סתם.... הכל תלוי באיך אנחנו מגישים את הסיפור ואיך אנחנו מספרים אותו. הרי בשעת סיפור כל היופי שזה יותר מסתם סיפור רגיל הרי אני יכול לבחור את אותו הספר ולקרוא אותו ב- 10 דקות לילדים אבל שעת סיפור יותר ארוכה כי היא רוצה לתת יותר העשרה זאת אומרת מתחילים בצורה נחמדה איזה סיפור תקראי להם ועל מה הוא מסופר ולפני שמתחילים אפשר לעשות מן "חימום" לילדים. אפשר בסיפור לשלב את הילידים על ידי כך שהם יציגו או להפוך את זה למן תיאטרון בובות עם סיפור. יש המון דרכים לספר את הסיפור בצורה מעניינת כדי שהילדים יהיו מרוכזים ושהסיפור מעניין. אם הילדים לא מרוכזים ומתחילים לעשות דברים אחרים סימן שהסיפור לא מעניין. מה שנפלא שגם ילדים שבד"כ מפריעים אם הסיפור יעניין אותם הם ייהיו פעורי פה ויסתכלו ויקשיבו כל הסיפור בלי להפריע בכלל.
 

vapgv

New member
תודה רבה רועי. אתה עובד בגנים?

לפעמים הילדים ממש לא מרוכזים ואני לא יודעת למה. מה הסיפורים שמתאימים לגיל שנתיים ולא מצתי סיפור לחנוכה.
 
לא אני לא עובד בגנים....

אני לומד בתיכון אבל שנה שעברה יצא לי לעשות התחייבות אישית ובחרתי לעשות זאת בגנים ע"י הצגת תיאטרון בובות, סיפורים ודברים מהסוג הזה. אזמדתי מה הילדים יותר אוהבים פחות אוהבים איך לרכוש את ליבם. הבנתי שילדים קשובים כאשר הסיפור מעניין, ומסופר בצורה מעניינת או מוצג בצורה מעניינת למדתי שילדים לא אוהבים לשמוע שוב ושוב ושוב את אותם הקלאסיקות המוכרות: כיפה אדומה, עמי ותמי וכיוצא בהם. ועלה לי רעיון שחוץ מלספר סיפורים לא מוכרים אפשר לטבל את הקלאסיקות המוכרות מה שעושים בתיאטרון מאחר והסיפור קליל וקצר אנו מאריכים אותו ומשנים אותו טיפה ע"י טיבול כלומר כיפה אדומה פוגשת חיות שונות והזאב אומר לכיפה אדומה לקטוף לסבתא פרחים והיא הולכת לקטוף פרחים ובעצם הזאב מתחפש למוכרת הפרחים ונותן לכיפה אדומה פרח שירדים אותה ובזמן הזה הולך לסבתא ואוכל אותה חבריה של כיפה אדומה מעירים אותה ומצילים אותה ואת סבתה. ויש עוד המון דרכים לטבל שהסיפור יהיה פיקנטי מעניין והכי חשוב לא משעמם. הייתי ממליץ לך לעבוד עם סיפורים מתוך הספרים הגדולים של דבורה עומר : "מגדל קוביות", "הנשיקה שהלכה לאיבוד" (מאוד ממולץ). יש את האחת והיחידה סמדר שיר שיש לה סיפורים לילדים וספר אחד לחגים שנקרא "חג שמח"- יש שם שני סיפורים על חנוכה "למה שונא תומר את חנוכה", "דגנית הסופגנית". עוד ספר עם סיפורים נחמדים ואף מלמדים ומעשירים "מסע האגדות הקסומות של נורית יובל- סיפורים כמו "התרנגולת שסירבה להטיל ביצים", "איך קיבל הקנגורו זנב", "מי יישא את הנסיכה" חלק מהסיפורים הם ליותר בוגרים בערך לסביבות גיל 4- 7. וכמובן יש סיפור ספציפי שהייתי ממליך לך עליו "הסוד של חומי". וזהו מקווה שעזרתי לך...
 

בוניאן

New member
יש סדר מסויים בהצגת סיפור:

התחלה-אמצע-סוף,במהלך הסיפור \הצגתו העניין צריך להיות ברור,אחרת את "מאבדת" אותם אני מניחה שמדובר בהפעלת בובות או דמויות כלשהן... ישנן כמה נקודות שעוזרות להצלחת הפעילות[ולא על פי הסדר]: אופן הצגת הסיפור- אפקט המתח ואלמנט ההפתעה,חוש הומור ,שיתוף הקהל מוסיקה,תפאורה [אפילו מס' אלמנטים יעשו את העבודה] ומעט אסרטיביות לא מזיקה
. בהצלחה אגב ,אני קצת מבולבלת:אהבת את רעיון הבלונים?
 
אני לא כל כך בעד בלוני ספוג.

מסיבה אחת פשוטה......זה לא בלון
גם אני מנפחת את הבלון בגודל קטן כדי שהפיצוץ ישמע עמום. אך חשוב להביא בלון ולא משהו אחר. דבוש
 
למעלה