כן ותמשיך להרוס הרי הבעיה היא לא רק המערכת של
משרד החינוך, הבעיה היא באיזו אוירה חי הילד?
הילד בחברה שלנו הוא פוטנציאל צרכני - לתקשורת
הילד בחברה שלנו הוא בעייה - למשפחה ולכן "שמה" אותו במסגרות לא אוהבות מגיל שלושה חודשים (מטפלת פעוטון ועוד ועוד...)
הילד בחברה שלנו הוא נודניק לכן נותנים לו לצפות בטלויזיה מגיל אפס כדי שאמא ואבא יתפנו לעיסוקיהם...
הילד הוא ראי המשפחה החומרית לכן עוטפים אותו במותגים, עורכים לו ימי הולדת ובר מצווה נוצצים ומושקעים כספית שזה חבל"ז עוטפים אותו באיפון, אייפד טבלט וכל מיני מכשירים אלקטרניים רק שיעזוב אותנו לנפשנו אבל שכולם יראו כמה אני "דואג" לילד כמה אני משקיע בו.
אין לנו זמן לילד שלנו לכן מאכילים אותו באוכל מזין מאוד - זבל של אוכל - אוכל מהיר אוכל קנוי מזון תעשייתי
ואח"כ שולחים אותו למערכת חינוך בה המורים הפכו להיות שוטרים בלי סמכות
שולחים אותו למערכת עייף, שבע, בלי אתגרים וההורים תמיד יצדיקו את הינוקא כי אין להם כוחות להתמודד עם הבעיות
אז לך תפריט את המערכת ונראה מה יקרה לילד שלך במערכת מופרטת...
אבל מה זה הפתרון הכי קל
שלפה מהמותן ויאללה ממשיכים בחיים הרגילים בלי לזעזע את יסודות החברה הרקובים
כי כדי לשנות את המערכת צריך לעשות מהפכה בתפיסה שלנו
איזה חיים לעזאזל אתה רוצה לילדיך לכשיגדלו ויהיו לבוגרים אזרחים מהשורה?
איזה מערכת יחסים הוא יפתח עם החברה הסובבת אותו,
איזה מין בן אדם אתה רוצה לראות בחברה העתידית?
לפי קריטריונים אלו צריך לבנות את החברה
צריך לערוך שינוי מערכתי במשפחה ובחברה ואז ממילא גם המערכת תשתנה
ולשם כך דרושה העזה בחשיבה ולא הפרטה