Ccyclist
Well-known member
עיינתי ב Govmap והתיכנון ברעננה יוצר פער בעייתי מאד בין הענפים - 2 ק"מ בין התחנות או קילומטר אחד בין מנהרות המסילה.
במערכות מטרו וותיקות נקודות השקה בין קווים יוצרים מרכזים משניים בפרברים השונים. מי שנסע לשוק קמדן בלונדון ראה כיצד התמשקות שתי זרועות הקו הצפוני יצרו מרכז עירוני תוסס בטבעת השניה, מי שירחיק הלאה לפרברים יגלה שבמקרים רבים תחנות עם התמשקויות אחרות יוצרות גם הן מרכזים משניים בפרברים חיצוניים יותר.
לדעתי הזרוע של רעננה צריכה תחנת השקה עם הזרוע של כפ"ס בתחנת צומת רעננה. החיבוריות האזורית מהשקה כזו תאפשר נסיעת מטרו בין הערים, מה שלא סביר בהחלפה בתחנת הפיצול המתוכננת בהוד השרון.
זה מחייב איזה סיבוב לאזור צומת רעננה, אבל מאפשר גם תחנה שניה באחוזה, כקילומטר מזו של יד לבנים באזור שכיום מתוכנן בו עיקול מסילתי, וכן תחנה נוספת בכפ"ס.
כמי שמכיר את התחתית של לונדון 4 עשורים, כולל 12 שנות מגורים בפרברי העיר - אני מבקש שלא "תסבירו" לי מהו תפקידו של המטרו אלא אם שהיתם בפרברים ולא במרכז העיר. הקווים שמחברים למרכז העיר מחברים גם למרכזי המשנה, דבר שמעשיר את החיים בפרברים כי יש רמה נוספת של מסחר ובילוי בדרך למרכז העיר. כשאפשר לנסוע כמה תחנות במטרו ליעד קרוב יחסית זה מקרב אותו יותר מנסיעה באוטובוס.
במערכות מטרו וותיקות נקודות השקה בין קווים יוצרים מרכזים משניים בפרברים השונים. מי שנסע לשוק קמדן בלונדון ראה כיצד התמשקות שתי זרועות הקו הצפוני יצרו מרכז עירוני תוסס בטבעת השניה, מי שירחיק הלאה לפרברים יגלה שבמקרים רבים תחנות עם התמשקויות אחרות יוצרות גם הן מרכזים משניים בפרברים חיצוניים יותר.
לדעתי הזרוע של רעננה צריכה תחנת השקה עם הזרוע של כפ"ס בתחנת צומת רעננה. החיבוריות האזורית מהשקה כזו תאפשר נסיעת מטרו בין הערים, מה שלא סביר בהחלפה בתחנת הפיצול המתוכננת בהוד השרון.
זה מחייב איזה סיבוב לאזור צומת רעננה, אבל מאפשר גם תחנה שניה באחוזה, כקילומטר מזו של יד לבנים באזור שכיום מתוכנן בו עיקול מסילתי, וכן תחנה נוספת בכפ"ס.
כמי שמכיר את התחתית של לונדון 4 עשורים, כולל 12 שנות מגורים בפרברי העיר - אני מבקש שלא "תסבירו" לי מהו תפקידו של המטרו אלא אם שהיתם בפרברים ולא במרכז העיר. הקווים שמחברים למרכז העיר מחברים גם למרכזי המשנה, דבר שמעשיר את החיים בפרברים כי יש רמה נוספת של מסחר ובילוי בדרך למרכז העיר. כשאפשר לנסוע כמה תחנות במטרו ליעד קרוב יחסית זה מקרב אותו יותר מנסיעה באוטובוס.