הפקק הקבוע באזור דרך השלום/יגאל אלון בת"א

הפקק הקבוע באזור דרך השלום/יגאל אלון בת"א

האם יש לגולשים כאן רעיונות מועילים לפתרון הפקק הזה? (לדעתי, המקום הפקוק ביותר בת"א בשנים האחרונות, וכמעט בכל שעות היום אפשר לצפות שם לפקק).
 

lirano10

New member
תחבורה ציבורית

עוד חודש מתחילים לצאת שאטלים מתחנות הרכבת של תל אביב אל תוך אזור רוטשילד- מהלך שאמור להוריד כמה מאות רכבים. בהמשך אם הפרויקט יהיה טוב יש תכנון לשתף גם חברות נוספים מתחום הפיננסים והביטוח כך שאפשר להוריד אם הכל יעלה טוב כמה אלפי רכבים מהכביש.
 
אני בספק אם זה יועיל לבאים ממזרח

שאטלים מהרכבת יכולים להקל על מי שבא מאזורים הסמוכים לתחנות (ראשל"צ, ראש העין, כפר סבא...). אבל בציר המזרחי (עם פקקי דרך השלום), אין מסילת רכבת וגם "הרכבת הקלה" לא תגיע לאזור הזה בעתיד הנראה לעין.
 

down under

New member
זה יהיה כמו כוסות רוח למת או לרוקן את הים

עם כוס.
אני, מאוד מאוד מאוד, בעד השאטלים הללו ורואה בהם דבר מבורך.
אבל אני גם לא תמים לחשוב שהם יפתרו או אפילו ייקלו על הפקקים בכניסות לעיר.

לכל היותר, בדיוק כמו רכבות, אשר אינן פותרות את בעיית הפקקים, השאטלים הללו יעזרו למי שישתמש
בהם לנסוע בלי פקקים.
לבוא מחדרה/בנימינה/נתניה/הרצליה/לוד/רחובות/מודיעין/ראש_העין/כפר_סבא/אשדוד לת"א ברכבת ומשם בשאטל למע"ר של אזור רוטשילד-אלנבי-לילנבלום.

בדיוק כפי שהרכבת ממודיעין לת"א לא פתרה את בעיות הפקקים ממודיעין לת"א, כך השאטלים.
מה כן? הרכבת ממודיעין פתרה למי שנוסע בה את בעיית הפקקים בדרך לת"א...

מתי זה לא יהיה כוסות רוח למת? כאשר מעל ל-25% מציבור העובדים יסעו לשם בתח"ץ.
כיום הבאים בהליכה רגלית + הנוסעים באופניים (בין אם אופניהם שלהם או אופני תל אופן) + המגיעים במוניות (ספיישל ושירות) + אוטובוסים למרכז ת"א, להערכתי לא מגיעים ל-15%.
כלומר פחות מ-15% מהיוממים של מרכז/דרום ת"א מגיעים לא בפרייבט שלהם לעבודה.
ברגע שמעל לרבע מהם יעשו זאת באלטרנטיבה לרכב הפרטי (אופניים, ברגל, קטנוע, הסעות, אוטובוס וכו') תהיה ירידה משמעותית בפקקים.
 

אורי404

New member
יש תכנון לנת"צ או מת"צ

קיים תכנון לנתיב תחבורה ציבורית (או מסלול תחבורה ציבורית) לאורך דרך אלוף שדה-השלום-קפלן.
מתי? שאלה טובה. נקווה במהרה בימינו.
 

luckydude

Active member
היה אמור לצאת לפועל מזמן

אבל נתקל בהתנגדות עזה מגורמים שטענו שהתוכנית מזניחה הולכי רגל ובמיוחד רוכבי אופנים.
 

ערן שחר

New member
חלק מהבעיה שם זאת הרחבה בפינה המערבית

של יגאל אלון.
עם כל כבוד לספסלים של שירחיבו את הצומת על חשבון הרחבה הזאת.
 

ערן שחר

New member
שם לפחות יש הסבר לפקק ( רמזורים)

יש מקומות בלי צמתים ישי פקקים קבועים,
כמו מחלף דב הוז בנתיבי איילון, כל יום אחה"צ יש פקק עד שם בלי שיש סיבה נראת לעין
או בכביש גהה יש פקקים כל יום בלי שיש שם צומת או רמזור
 

ron249

New member
יש גם תוכנית למינהור עוד צמצים בדרך השלום

כך שיש תוכניות לשפר את כל הדרך הזו.
הצומת המדובר באמת תעלומה כי רוב הפעמים הצומת יותר פקוק אחר הצהריים ודווקא לכיוון ת"א, בעוד הדרך ההפוכה מאזור עזריאלי למזרח אחר הצהריים פנויה. מה שבדרך כלל הפוך (הפקקים בדרך כלל החוצה מת"א אחר הצהריים), ממה שאני מבין הפרוייקט הזה בצומת של מחלף השלום אמור לעזור הרבה למי שבא ממזרח לכיוון עזריאלי. זה גם מאוד משתנה, לפעמים זה די סבבה. אם כבר מה שמעצבן בחלק הזה הוא החיבור מדרך השלום לרח' הורדצקי, כולם רוצים לנסוע מהרח' הזה ויש נתיב אחד מסכן שמאלה, חלם.

כל איילון פקוק, לכל הכיוונים, הכביש הזה קטסטרופה, ואפשר למצוא הרבה הסברים למה. לא סתם הוא מכונה הכביש הפקוק בישראל. רק לרכבת הקלה יש סיכוי להפחית פקקים.

אגב, מה מוגדר כמע"ר של ת"א? מנחם בגין לא מע"ר? חשמונאים? הארבעה? הרי מתחם דרום הקריה אמור להיות ה-אזור עסקי של ת"א, וכבר עכשיו רוב המגדלים נבנים בקטע של מנחם בגין, הארבעה, המסגר.
 
למעלה