הפקרות על חשבון חיי אדם ב- BA

Aviation Addict

New member
הפקרות על חשבון חיי אדם ב- BA

בואינג 747 בטיסה טרנס-אטלנטית של חברת British Airways מלוס אנג'לס ללונדון בוצעה על 3 מנועים בלבד! רקע למקרה: מטוס ג'מבו המריא מלוס אנג'לס, מיד אחרי ההמראה קרתה תקלה באחד המנועים, והטייס סירב לחזור ללוס אנג'לס, והמשיך לטוס טיסה של 5000 מייל עד לבריטניה, ובסוף בגלל בעיות הוא ביצע נחיתת חירום במנצ'סטר. וכל זה למה? כדי לחסוך לחברת British Airways סכום של: £100,000. לאחרונה נכנס לתוקף חוק באיחוד האירופי שקובע שחברות תעופה חייבות לפצות נוסעים על איחורים בטיסות מעל 5 שעות, וכדי לחסוך את הסכום הזה של £100,000 הוא העדיף לסכן חיי נוסעים! בהתחלה חברת British Airways טענה שהתקלה קרתה שעה אחרי ההמראה והם היו כבר בדרך, ובסוף הם הודו שזה קרה בשניות הראשונות של ההמראה, אחרי שהפקחים ראו את כל הדרמה מול העיניים, אז הם נאלצו להודות בזה. בושה וחרפה!. מקור: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-1499342,00.html
 

goldengate

New member
שיקול מסחרי לגיטימי של בריטיש

יש דברים הרבה יותר מסוכנים מטיסה על שלושה מנועים מעל האטלנטי.... יש הרבה סיכונים מסחריים שחברות תעופה לוקחות על עצמן,וזה לא החמור ביניהם.הדבר המסריח כאן הוא השקר של החברה.בקיצור,כשר אבל מסריח.
 
אני מאמין....

שההחלטה הזאת לא בעיה ישירות מהטייס, לטייסים לא ממש איכפת מהכסף של החברה כל עוד הם מקבלים את המשכורת שלהם, תאמין לי שלטייס לא הזיז הסכום הזה במיוחד שזה בחברת ענק כמו בריטיש, טייסים עושים פחות או יותר מה בראש שלהם, אני מכיר מקרה באל על לפני כמה חודשים שנכנס חתול לאחד המטוסים לפני המראה ובאו עובדים להוציא אותו והטייס סירב לעזוב את הקוקפיט כי החתול היה שם בסביבה, הוא רק ניסה למשוך זמן כדי להגיע לשעה מסויימת שממנה הוא לא יכול לבצע את הטיסה כי הוא יחרוג משעות טיסה מסויימת ויצטרכו להחליף את הצוות, וזה מה שקרה בסוף... הקיצר הפואנטה שלי בכל הסיפור שלטייס לא מזיז הסכום הזה אלה אם הוא אחד מבכירי הדירקטוריון של בריטיש, ההחלטה הזאת באה מתוך החברה לדעתי...
 

goldengate

New member
מי האשים את הטייס?עם כל הכבוד

זוהי החלטת החברה,הטייס יעשה מה שהחברה תגיד לו,או שיפוטר.לחילופין יוכל לתבוע את החברה שלדעתו גרמה לו לסכן את נוסעיו,מה שלא קרה כאן,או פשוט לחזור לנחיתה,ולתת את הדין אם פעל לא נכון.
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifלדעתי(הצנועה)אך הלא מקובלת

עדיף לסיים טיסה עם 3 מנועים ב 747. באמת חבל על הזמן. 3 מ4 לא בעייתי. אפשר גם לחצות אוקיינוס עם 1 מ2 ב אירבסים או 767/757/777
 

נועם ס

New member
../images/Emo108.gifרק החשש שב 1 מ2 אם תהיה

עוד תקלה אז אין עוד מקור כח. לכן ב 1 מ 2 צריך או לכוון לקרוב ביותר מעל הים או לטוס מעל שדות קרובים עד ליעד לבטחון לך תספר זאת לנוסעים!
 

vitamin P

New member
בושה וחרפהההה.......למרות ש.....

אפשר לטוס ככה אבל עדיין ממש מסוכן, בתור נוסע הייתי תובע את החברה בסיכון המיותר הזה
 

ERJ PILOT

New member
חברים יקרים

אני מבין שאתם מאוד מתעניינים בנעשה,אבל אם אתם לא עובדים בחברה זו או אחרת, ואתם לא יודעים את הליך קבלת ההחלטות בחברה הזאת, יהיה לכם מאוד קשה להבין את החלטות הטייסים ו/או החלטות החברה. זה נראה לכם מאוד פשוט לקבל החלטות מסויימות שנראות מובנות מאליו, אבל לא כך הדבר, BA היא חברה מאוד גדולה, הטייסים שם נבחרים קודם כל כאנשי עסקים, בנוסף ישנם קווים מנחים לטייסים שעוזרים להם להתמודד עם מצבים מסויימים. ואת התשובה הזאת אני כותב כי אני מכיר לפחות טייס אחד מ-BA ועוד שניים שהיו בתוכנית הזרימה של החברה לפני 9/11 . כשאתה שם למעלה וקורה משהו אתה עובד לפי החוקים ושיקול דעתך, ולפעמים שיקול הדעת יהיה באותו קו כמו שיקולי החברה ולפעמים לא.
 

Aviation Addict

New member
שאלה לי אליך...

אם אתה יושב בתא הטייס, וקרובי משפחתך ממדרגה ראשונה נמצאים באותו מטוס איתך, מה היית עושה?
 

ERJ PILOT

New member
כמה דברים:

בוא נתחיל בעובדה שאני לא טייס 747 וזה נתון מאוד חשוב, משום שאני לא מכיר את המגבלות של המטוס. שנית אני לא טייס ב-BA שזה נתון נוסף, אני לא מכיר את הנהלים בחברה, אתה צריך להבין שיש הרבה דברים שאולי אנחנו לא יודעים על התקלה שארעה, ועד שלא אדע את כל הפרטים, וכל הנהלים לא אוכל לתת לך תשובה, אל תשכח שמדובר במטוס שרק המריא: כבד, הרבה דלק= הרבה מאוד כסף. מאוד יכל ליהיות שלפי נהלי החברה אפשר להמשיך בטיסה עם 3 מנועים. כמו שכתבתי, מהיכרותי עם טייס אחד ושני חניכים בחברה הנושא הכלכלי עומד בראש סדר העדיפויות, כל עוד הוא לא פוגע בעניין:SAFETY OF FLIGHT. עכשיו תשאל אותי על המטוס שאני טס? בלי ספק, ברגע שאני אאבד מנוע לפי נהלי החברה זהו מקרה חירום, אני משנה את הנתיב וממשיך לשדה בואני יכול לנחות בבטחה-אל תשכח שה-ERJ יכול לנחות מעל משקל הנחיתה, דבר נוסף ל-ERJיש שני מנועים בלבד, אם אני מאבד אחד נשאר לי רק אחד ולא שלושה. שוב אני אומר, צריך לדעת את כל הפרטים. אבל אני מבין אותך, פעם הייתי חושב כמוך, היום כשאני בתוך העסק דברים נראים שונים, עדיין בטחון הנוסעים הוא בעדיפות עליונה, אצלי ובחברה שבה אני טס וגם ב-BA אבל יכול ליהיות שבמקרה הנ"ל היו עוד דברים שהטייסים היו צריכים לחשוב עליהם.
 
שאלה כזו בדיוק שאלו אותי באל-על....

בשנת 2000 הלכתי לראיון לעבודה באל-על כטייס. חילקו אותנו לקבוצות של 6, ושיחקנו תפקידים... בקבוצה שלי היו 3 אזרחים ו-3 טייסי חיל האויר לשעבר. הנתונים היו דומים, ניו-יורק לתל-אביב. הלך מנוע מעל GANDER בקנדה, ואני מתחילים לטוס מעל האוקיאנוס. מה עושים? היינו צריכים להפנות שאלות לחברה תוך עבודת צוות, ולקבל החלטה. בין השאלות שאלנו אם זה מצב חירום. נאמר לנו שלא, רק מצב של תקלה, כמו מיזוג אויר שלא עובד, כי יש עוד 3 מנועים.... אנשי חיל האויר אמרו אם כך אז ממשיכים במשימה לתל-אביב..... האזרחים אמרו לחזור ולנחות בניו יורק או קנדה.... בסוף אנשי אל-על אמרו שאין פתרון בית-ספר, כל מקרה לגופו.... אבל יש לראות את הלך הרוח של טייסים צבאיים לעומת אזרחים, בהתיחס לבטיחות הנוסעים.... שלמה זלקין 0544-204715 0522-206964
 

goldengate

New member
דבר דומה קורה בבתי הספר לטיסה

שבהרצליה. חניך שילמד טיסה אצל מדריך טיסה,בוגר חיל האויר,יחטוף בשלב מסויים תרגול בסחרור. מדריכי טייס,שלא היו בחיל האויר נוטים להסתפק בהזדקרויות מכל הסוגים,בלבד.
 
דווקא תירגול סיחרור זה טוב בעיני.

אני מתרגל טייסים בסיחרורים כל הזמן... אפילו לוקח חניך טייס באוירון לטיסה בדאון ומתרגל סיחרורים אם אסור לסחרר את האוירון.... זה תירגול חשוב מאוד.... הזדקרויות הופכות לקלות ופשוטות לביצוע, אבל סיחרור יכול ממש להרוג.... וכדאי לדעת לצאת ממנו לא רק תיאורטית.... העניין הזה שונה מהענין של בטיחות וטיסה עם 3 מנועים מעל לאוקיאנוס עם 747 והרבה נוסעים.... אני חייב לציין שאני עושה זאת עם הרבה פחות מנועים מעל האוקיאנוס... (ססנה 172 עם מנוע אחד למשל..). אבל ללא הרבה נוסעים בטיסה תובלה מסחרית... שלמה זלקין
 
למעלה