ג'ן אני לא מסכימה להפרדה הזו
גם כאשר מדובר בפערים אקדמיים (לימודיים) יש בכל בית ספר במדינת ישראל, כיתות מקדמות, לכיתות אלו יוצאים תלמידים מכיתת האם כדי לקדם אותם בתחומים בהם קיים פער, התלמידים יוצאים למספר שעות שבועיות, ובהתאם לתכנית אישית המותאמת לכל ילד בנפרד. אבל !!!! איני חושבת שזו הבעייה במקרה זה, ואסביר מדוע לא. מפני שהילדים בהם מדובר, הם ילדים שנולדו בישראל ולא הגיעו עם פער כלשהו מארץ מוצאם. וגם אם, ההורים בבית לא יכולים לסייע בשיעורי הבית, או שאין מספיק עידוד וטיפוח בתחום האקדמי, כמו חוגים, ספרייה, קריאה וכיו', גם אז, אנחנו, החברה הקולטת את העולים אמונה ואחראית לטפל בפער הזה. וכפי שציינתי יש כיתות מקדמות, יש גם מתנס"ים ועוד. אבל הנה דוגמא, שתאולי תהייה מייצגת, אבל גם לא תופעה נדירה במקמותינו. חברתי היא מורה/מחנכת בבית ספר יסודי, בכיתת א-ג, ואספר פה מה היא אמרה לי על ילדים שהגיעו מעיר שנחשבת פחות יוקרתית (עכו)? חברתי מחנכת/מלמדת בקריית ביאליק, באזור טוב, בו האוכלוסייה מטפחת ומרבית הילדים ברמה אקדמית טובה, ובכן היא אמרה לי כך "אני במקום ההורים הייתי מפגינה או מרימה קול מחאה ומבקשת שיפרידו בין התלמידים, שיפתחו להם כיתה נפרדת, הם יורידו (בלשון עתידית) את הרמה. והיא אמרה זאת, מפני שהייתה תנופת בנייה, והגיעה כמות גדולה של ילדים לבית הספר, ושילבו אותם בשתי הכיתות שהיו, והיא לא אהבה את זה בלשון המעטה, ואני יודעת שאמנם זה יצא מגרונה, אבל היא הביעה דעתם של חלק מסגל המחנכים באותו בית הספר וגם של חלק מההורים (ואלו לא היו ילדים אתיופים, אבל כן מרביתם ממוצא צפון-אפריקאי וספרדים) אז אם למורה/מחנכת בישראל יש סטיגמה לגבי שכונות ו/או ערים מסוימות בארץ, מה נלין לגבי היחס ו/או יצירת הסטיגמה לילדים ממוצא אתני זה או אחר. קסנדרה