הפרו-טור - בדיחה עצובה?

הפרו-טור - בדיחה עצובה?

cycling4all מפרסם שה-UCI הודיע על הקבוצות שישתתפו בפרו-טור. פונאק לא קיבלו אישור בגלל פרשיות החומרים האסורים שבהן היו מעורבים רוכביהם. אבל, הרבה יותר משמעותי מזה הם המרוצים שלא משתתפים בסבב. למעשה אלו כל המרוצים ששיכים לחברות שמארגנות את הטורים הגדולים והחברות האלו מתנגדות לפרו-טור בהרכבו הנוכחי. המרוצים החסרים הם: טור דה פראנס ג'ירו ד'איטליה וואלטה אספניה טירנו-אדריאטיקו פריז-ניס מילאנו-סן רמו פריז-רובא פלש ואלון ליאז'-בסטונה-ליאז' פריז-טור ג'ירו דה לומברדיה בקיצור, שלושת הטורים ו-5 מתוך 10 המרוצים של סבב הגביע העולמי.
 

carlos9999

New member
דפקו לעצמם כדור בראש??

תחילת הסוף של ה UCI ?? מארגני המרוצים הגדולים והקבוצות הגדולות יכולים לחבור יחד ולהקים איגוד מתחרה הגיוני??
 

natyh

New member
הם למעשה כבר עשו זאת

התיאבון של הUCI קומם בתחליה את הקבוצות המקומיות נגדו ואח"כ את מארגני הטורים . האיגוד רצה : וולטה בלי קלמה ובלי אותה קבוצה קטנה ומדהימה ששכחתי את שמה שנלחמה כל כך יפה בוולטה האחרונה . כנ"ל לגבי הגירו והטור , והמירוצים בסבב הגביע העולמי הבינו אותו דבר . ולכן אין למארגני הוולטה סיבה לירות לעצמם ברגל ולקדם אינטרסים כלל אירופאים או עולמיים על חשבון אינטרסים פנימיים . כדאי לזכור מה המשמעות של נצחונו של חימנז בצורט דל קאטי . או מה משמעות נצחונו הראשון של סנטי פרז. ללא קשר לפרשת הסמים . על ההצגה הזו של הגיבורים המקומיים אף אחד לא מוכן לוותר , וכולי פליאה שבאיגוד לא הבינו זאת .
 

levinerez

New member
ה- UCI דווקא מבין שצריך להגן על

הספונסורים הגדולים של הספורט כי הם אלו שמעלים את הרף ומשכיבים הרבה כספים לאורך זמן: דויטשה טלקום USPS COFIDIS LOTO ועוד כל חברה משקיעה מליוני יורו/דולר בשנה ספונסור ומקבלת חשיפה חזרה בפרסומות וכולי. על מנת ל- PAYBACK לספונסורים הגדולים ובכדי שאלו יישארו הוצא השינוי הזה בחוקה - ראו כתבה ב-PROCYCLING. זה כמו שבליגת העל בכדורגל הקבוצות ה"שמנות" ארגנו בונוס לקבוצות העליונות מכספי איגוד הכדורגל (כתבה ממעריב) ארז
 
לי זה דוקא נראה כמו הורדת ידיים

בין ה-UCI ובין המנהלים של הטור דה פראנס. לא קראתי את המאמר ב-PROCYCLING אבל באתר שלהם מופיעה היום ידיעה שיש סיכוי טוב שלונדון תזכה בארוח של הפרולוג בטור בשנת 2007. זאת אומרת שראש המועצה המקומית של העיירה הנידחת לונדון יהיה מאושר אם ז'אן מארי לבלאן ירום הודו יואיל בטובו להעביר את הקרקס הנייד שלו לפני בניין המועצה. כשמגיעים למצב כזה - אין פלא שה-UCI רוצה להוריד את הטור ממעמדו הרם והנישא.
 
לדעתי כל ההצהרות כרגע הן

חלק ממו"מ בין הצדדים. כאשר בסתר ליבם ברור גם ל-UCI שהם חייבים את החברות, שמארגנות את שלושת הגרנד טורס. וגם לחברות האלו ברור שהן חייבות את הפרו טור. ההערכה שלי שבסופו של דבר ימצא פיתרון לסוגיה הזו, ושלושת הגרנד טורס יהיו חלק מהפרו טור. לגבי הורדת הטור דה פראנס ממעמדו הרם, אני לא בטוח שזה נכון. הטור לא רק שנשאר המרוץ היוקרתי ביותר בעיני הציבור, הוא הופך להיות רשמית המרוץ החשוב ביותר של העונה. בפרו טור יש הבדל בניקוד בין הטור דה פראנס לג'ירו ולוואלטה, מנצח הטור (והקבוצה המנצחת) יזכו לניקוד גבוה יותר ממנצחי הג'ירו והוואלטה.
 
למעלה