הפרסומת החדשה של משרד התחבורה

מצב
הנושא נעול.
הפרסומת החדשה של משרד התחבורה

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
 

amit1270

New member
מנותקת מהמציאות...

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
מנותקת מהמציאות...
 

Ynhockey

New member
האם יש לך קישור לפרסומת?

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
האם יש לך קישור לפרסומת?
 

25306yosef

New member
ציטוט מהכתבה:

ציטוט מהכתבה:
"בקיצור, תחבורה ציבורית אינה תחלופה ראויה עבור אנשים שמחזיקים כלי רכב פרטיים. לכל היותר הם ישתכנעו לנסוע פעם אחת באוטובוס, אבל כנראה תהיה זו הנסיעה האחרונה שלהם."

ולאחר העריכה שלי, זה נראה כך:

בקיצור, התחבורה הציבורית בישראל אינה תחלופה ראויה עבור מי שיכול להרשות לעצמו את השימוש ברכב הפרטי. במדינת ישראל, השימוש ברכב הפרטי הוא מהיר הרבה יותר, נוח הרבה יותר, וכמובן שגם חסכוני הרבה יותר*.

הערה:

* - לעניין חסכוני הרבה יותר, הכוונה היא כמובן לכל מי שיכול להרשות לעצמו להחזיק ברכב הפרטי, שבמילא מחזיק ברכב פרטי מכיוון שהמציאות הישראלית מחייבת החזקת רכב פרטי, ולכן, במילא הוא כבר משלם את כל התשלומים עבור החזקת הרכב הפרטי. ועם הרכב הפרטי הוא תמיד יכול לנסוע מתי שהוא רוצה, לאן שהוא רוצה, ודרך איפה שהוא רוצה, ולרבות בשעות הלילה ובחגי ובמועדי ישראל שבהם מושבתת התחבורה הציבורית בישראל.

אז מה בדיוק חוסכים כתוצאה מהנסיעה בתחבורה הציבורית אם הנסיעה בה היא איטית ביותר ולוקחת פי 3 זמן מאשר ברכב הפרטי ? (להזכירכם, עם הרכב הפרטי ניתן לנסוע בכבישים מהירים, עוקפים, מנהרות, אוטוסטרדות, ושלל תמריצים שמעודדים את הנסיעה ברכב הפרטי. התחבורה הציבורית לעולם לא תשתמש בתמריצי הלוקסוס הנ"ל, אז מה בכלל הפלא שמשך הנסיעה הוא פי 3 או יותר מאשר ברכב הפרטי ?) למה בכלל לנסוע בתחבורה הציבורית ?


*

ועכשיו החלטתי לספר לכולם מתי נסעתי בפעם האחרונה באוטובוס. אבל אני יודע שנסיעה בחינם עם חברת הסעות פרטית איננה נחשבת בפורום לתחבורה ציבורית, ולכן אני אלך עכשיו לבדוק את פירוט החיובים בכרטיס האשראי על מנת לראות מתי היתה הפעם האחרונה, זה ייקח כמה שניות.........


ובכן ידידים יקרים, מצאתי את פירוט חיובי האשראי. חיוב האשראי האחרון עבור נסיעה באוטובוס היה בתאריך 06/08/2012, וזו היתה הפעם האחרונה שנסעתי באוטובוס תח"צ (בתשלום), וכמובן שמדובר על אוטובוס בקו בינעירוני, אך לצערי לא אוכל למסור פרטים על סוג האוטובוס מכיוון שאינני נוהג לבדוק את סוג האוטובוס וזה ממש לא מעניין אותי, העיקר שיהיה אוטובוס מסוג בינעירוני, וגם אם מדובר באוטובוס בינעירוני שיוצא ביום ראשון בבוקר מהתחנה המרכזית בבאר שבע אל צומת שיזפון......

אין ספק שאם מפעילי התחבורה הציבורית בישראל היו מתייחסים אל הנוסעים באוטובוסים כאל לקוחות, ולא כאל קהל שבוי, השירות שלהם היה טוב הרבה יותר, ואז הייתי נוסע הרבה בתחבורה הציבורית.
 

טשאפק

New member
כל התשלומים עבור החזקת הרכב הפרטי

ציטוט מהכתבה:
"בקיצור, תחבורה ציבורית אינה תחלופה ראויה עבור אנשים שמחזיקים כלי רכב פרטיים. לכל היותר הם ישתכנעו לנסוע פעם אחת באוטובוס, אבל כנראה תהיה זו הנסיעה האחרונה שלהם."

ולאחר העריכה שלי, זה נראה כך:

בקיצור, התחבורה הציבורית בישראל אינה תחלופה ראויה עבור מי שיכול להרשות לעצמו את השימוש ברכב הפרטי. במדינת ישראל, השימוש ברכב הפרטי הוא מהיר הרבה יותר, נוח הרבה יותר, וכמובן שגם חסכוני הרבה יותר*.

הערה:

* - לעניין חסכוני הרבה יותר, הכוונה היא כמובן לכל מי שיכול להרשות לעצמו להחזיק ברכב הפרטי, שבמילא מחזיק ברכב פרטי מכיוון שהמציאות הישראלית מחייבת החזקת רכב פרטי, ולכן, במילא הוא כבר משלם את כל התשלומים עבור החזקת הרכב הפרטי. ועם הרכב הפרטי הוא תמיד יכול לנסוע מתי שהוא רוצה, לאן שהוא רוצה, ודרך איפה שהוא רוצה, ולרבות בשעות הלילה ובחגי ובמועדי ישראל שבהם מושבתת התחבורה הציבורית בישראל.

אז מה בדיוק חוסכים כתוצאה מהנסיעה בתחבורה הציבורית אם הנסיעה בה היא איטית ביותר ולוקחת פי 3 זמן מאשר ברכב הפרטי ? (להזכירכם, עם הרכב הפרטי ניתן לנסוע בכבישים מהירים, עוקפים, מנהרות, אוטוסטרדות, ושלל תמריצים שמעודדים את הנסיעה ברכב הפרטי. התחבורה הציבורית לעולם לא תשתמש בתמריצי הלוקסוס הנ"ל, אז מה בכלל הפלא שמשך הנסיעה הוא פי 3 או יותר מאשר ברכב הפרטי ?) למה בכלל לנסוע בתחבורה הציבורית ?


*

ועכשיו החלטתי לספר לכולם מתי נסעתי בפעם האחרונה באוטובוס. אבל אני יודע שנסיעה בחינם עם חברת הסעות פרטית איננה נחשבת בפורום לתחבורה ציבורית, ולכן אני אלך עכשיו לבדוק את פירוט החיובים בכרטיס האשראי על מנת לראות מתי היתה הפעם האחרונה, זה ייקח כמה שניות.........


ובכן ידידים יקרים, מצאתי את פירוט חיובי האשראי. חיוב האשראי האחרון עבור נסיעה באוטובוס היה בתאריך 06/08/2012, וזו היתה הפעם האחרונה שנסעתי באוטובוס תח"צ (בתשלום), וכמובן שמדובר על אוטובוס בקו בינעירוני, אך לצערי לא אוכל למסור פרטים על סוג האוטובוס מכיוון שאינני נוהג לבדוק את סוג האוטובוס וזה ממש לא מעניין אותי, העיקר שיהיה אוטובוס מסוג בינעירוני, וגם אם מדובר באוטובוס בינעירוני שיוצא ביום ראשון בבוקר מהתחנה המרכזית בבאר שבע אל צומת שיזפון......

אין ספק שאם מפעילי התחבורה הציבורית בישראל היו מתייחסים אל הנוסעים באוטובוסים כאל לקוחות, ולא כאל קהל שבוי, השירות שלהם היה טוב הרבה יותר, ואז הייתי נוסע הרבה בתחבורה הציבורית.
כל התשלומים עבור החזקת הרכב הפרטי
זה נחמד, אבל נדרשים גם תשלומים כדי להניע אותו ממקום למקום. דלק תמיד, חנייה לפעמים.
 

cwen

New member
אבל אתה לא ממש דוגמה לנוסע ממוצע

ציטוט מהכתבה:
"בקיצור, תחבורה ציבורית אינה תחלופה ראויה עבור אנשים שמחזיקים כלי רכב פרטיים. לכל היותר הם ישתכנעו לנסוע פעם אחת באוטובוס, אבל כנראה תהיה זו הנסיעה האחרונה שלהם."

ולאחר העריכה שלי, זה נראה כך:

בקיצור, התחבורה הציבורית בישראל אינה תחלופה ראויה עבור מי שיכול להרשות לעצמו את השימוש ברכב הפרטי. במדינת ישראל, השימוש ברכב הפרטי הוא מהיר הרבה יותר, נוח הרבה יותר, וכמובן שגם חסכוני הרבה יותר*.

הערה:

* - לעניין חסכוני הרבה יותר, הכוונה היא כמובן לכל מי שיכול להרשות לעצמו להחזיק ברכב הפרטי, שבמילא מחזיק ברכב פרטי מכיוון שהמציאות הישראלית מחייבת החזקת רכב פרטי, ולכן, במילא הוא כבר משלם את כל התשלומים עבור החזקת הרכב הפרטי. ועם הרכב הפרטי הוא תמיד יכול לנסוע מתי שהוא רוצה, לאן שהוא רוצה, ודרך איפה שהוא רוצה, ולרבות בשעות הלילה ובחגי ובמועדי ישראל שבהם מושבתת התחבורה הציבורית בישראל.

אז מה בדיוק חוסכים כתוצאה מהנסיעה בתחבורה הציבורית אם הנסיעה בה היא איטית ביותר ולוקחת פי 3 זמן מאשר ברכב הפרטי ? (להזכירכם, עם הרכב הפרטי ניתן לנסוע בכבישים מהירים, עוקפים, מנהרות, אוטוסטרדות, ושלל תמריצים שמעודדים את הנסיעה ברכב הפרטי. התחבורה הציבורית לעולם לא תשתמש בתמריצי הלוקסוס הנ"ל, אז מה בכלל הפלא שמשך הנסיעה הוא פי 3 או יותר מאשר ברכב הפרטי ?) למה בכלל לנסוע בתחבורה הציבורית ?


*

ועכשיו החלטתי לספר לכולם מתי נסעתי בפעם האחרונה באוטובוס. אבל אני יודע שנסיעה בחינם עם חברת הסעות פרטית איננה נחשבת בפורום לתחבורה ציבורית, ולכן אני אלך עכשיו לבדוק את פירוט החיובים בכרטיס האשראי על מנת לראות מתי היתה הפעם האחרונה, זה ייקח כמה שניות.........


ובכן ידידים יקרים, מצאתי את פירוט חיובי האשראי. חיוב האשראי האחרון עבור נסיעה באוטובוס היה בתאריך 06/08/2012, וזו היתה הפעם האחרונה שנסעתי באוטובוס תח"צ (בתשלום), וכמובן שמדובר על אוטובוס בקו בינעירוני, אך לצערי לא אוכל למסור פרטים על סוג האוטובוס מכיוון שאינני נוהג לבדוק את סוג האוטובוס וזה ממש לא מעניין אותי, העיקר שיהיה אוטובוס מסוג בינעירוני, וגם אם מדובר באוטובוס בינעירוני שיוצא ביום ראשון בבוקר מהתחנה המרכזית בבאר שבע אל צומת שיזפון......

אין ספק שאם מפעילי התחבורה הציבורית בישראל היו מתייחסים אל הנוסעים באוטובוסים כאל לקוחות, ולא כאל קהל שבוי, השירות שלהם היה טוב הרבה יותר, ואז הייתי נוסע הרבה בתחבורה הציבורית.
אבל אתה לא ממש דוגמה לנוסע ממוצע
 

25306yosef

New member
אז מי כן דוגמא לנוסע ממוצע ?

אבל אתה לא ממש דוגמה לנוסע ממוצע
אז מי כן דוגמא לנוסע ממוצע ?
1. אותו קהל שבוי שמשתמש בשרותיה בלית ברירה ?

2. כאלה ששונאים לנהוג / לחפש חניה / להחנות ?

3. חובבים נלהבים של אוטובוסים / תח"צ ?

4. כל התשובות נכונות ?

מה שבטוח הוא שסעיף 1 הוא החלק הדומיננטי של משתמשי התחבורה הציבורית (אוטובוסים) בישראל, ולמרביתם אין בכלל כרטיסי אשראי, אז מה בכלל הפלא שלחברות התח"צ בישראל אין בכלל מערכות כירטוס ממוחשבות ?

ובמציאות הישראלית של מדיניות ממשלה המעודדת שימוש ברכב הפרטי, הם אכן צודקים בכך שאין להם כלל מערכות כירטוס ממוחשבות. למה בכלל להשקיע משאבים עבור אותה אוכלוסיה מסעיף 1 לעייל שלרובה אין בכלל כרטיסי אשראי ?
 

cwen

New member
בתור התחלה, מישהו שאין לו סלידה מאוטובוסים

אז מי כן דוגמא לנוסע ממוצע ?
1. אותו קהל שבוי שמשתמש בשרותיה בלית ברירה ?

2. כאלה ששונאים לנהוג / לחפש חניה / להחנות ?

3. חובבים נלהבים של אוטובוסים / תח"צ ?

4. כל התשובות נכונות ?

מה שבטוח הוא שסעיף 1 הוא החלק הדומיננטי של משתמשי התחבורה הציבורית (אוטובוסים) בישראל, ולמרביתם אין בכלל כרטיסי אשראי, אז מה בכלל הפלא שלחברות התח"צ בישראל אין בכלל מערכות כירטוס ממוחשבות ?

ובמציאות הישראלית של מדיניות ממשלה המעודדת שימוש ברכב הפרטי, הם אכן צודקים בכך שאין להם כלל מערכות כירטוס ממוחשבות. למה בכלל להשקיע משאבים עבור אותה אוכלוסיה מסעיף 1 לעייל שלרובה אין בכלל כרטיסי אשראי ?
בתור התחלה, מישהו שאין לו סלידה מאוטובוסים
עירוניים ומוכן להשתמש בכסף מזומן.
 

amit1270

New member
את יש לך דרישות


בתור התחלה, מישהו שאין לו סלידה מאוטובוסים
עירוניים ומוכן להשתמש בכסף מזומן.
את יש לך דרישות
 

טשאפק

New member
פרסומת כשלעצמה לא תעזור הרבה

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
פרסומת כשלעצמה לא תעזור הרבה
אבל במקומות שהתחבורה הציבורית משתפרת, ויש כאלה, שיפור התדמית יכול לעזור.

לגבי איכות הפרסומת הספציפית, קטונתי מלשפוט. כמעט כל הפרסומות נראות לי מטופשות ומנותקות בעליל מן המציאות הממשית של המוצר שמפרסמים (בפרסומות לטמפונים יהיו בחורות שישחקו כדורעף על החוף, בפרסומת לסכין גילוח יהיו מכוניות מירוץ וכדורגל, וכן הלאה) , אבל יש להניח שלא סתם מוציאים כסף על פרסום.

לשאלה האחרונה, אמצעי התחבורה הציבורית שאני משתמש בהם ביום-יום יכולים לקלוט בקלות עוד הרבה נוסעים במצב הקיים. ברכבת יש כ-20% מקומות ישיבה פנויים בדר"כ ובאוטובוס - כ-50%. מובן שזה לא נכון בכל מקום.
 

רב קו 561

New member
בעיקר משעשעת

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
בעיקר משעשעת
כי ההתחלה נראית כמו פרסומת לרכב חדש... וההמשך לא בדיוק מה שקורה בפועל (אוטובוסים חדשים רק בחלקם, אין תמיד מקום ישיבה) אבל גם זה צעד בדרך לתחבורה קצת יותר טובה
 
האוטובוסים הכחולים חולפים על פני המכוניות

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
האוטובוסים הכחולים חולפים על פני המכוניות
בעוד המכוניות תקועות בפקק, חולפים על פניהם האוטובוסים בנתיב מיוחד רק להם. חבל שזו תמונה שאינה משקפת את המציאות. כמה כבר נתצים יש בישראל? מעט מאוד.
 

seffic

New member
וגם מה שיש, אין כמעט אכיפה- ישראבלוף

האוטובוסים הכחולים חולפים על פני המכוניות
בעוד המכוניות תקועות בפקק, חולפים על פניהם האוטובוסים בנתיב מיוחד רק להם. חבל שזו תמונה שאינה משקפת את המציאות. כמה כבר נתצים יש בישראל? מעט מאוד.
וגם מה שיש, אין כמעט אכיפה- ישראבלוף
 

טשאפק

New member
ממתי פרסומות משקפות את המציאות?

האוטובוסים הכחולים חולפים על פני המכוניות
בעוד המכוניות תקועות בפקק, חולפים על פניהם האוטובוסים בנתיב מיוחד רק להם. חבל שזו תמונה שאינה משקפת את המציאות. כמה כבר נתצים יש בישראל? מעט מאוד.
ממתי פרסומות משקפות את המציאות?
 

אוהד11

New member
היכן האוטובוסים נעים במהירות מבלי להיתקע

הפרסומת החדשה של משרד התחבורה
לתחבורה ציבורית, בטלויזיה.

מה דעתכם עליה?

האם היא תוסיף נוסעים לתחבורה הציבורית?

האם התחבורה הציבורית תוכל לקלוט אותם מבלי לגרום סבל לנוסעים הקבועים?
היכן האוטובוסים נעים במהירות מבלי להיתקע
בפקקים ?
 

amirv

New member
בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב

היכן האוטובוסים נעים במהירות מבלי להיתקע
בפקקים ?
בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
המקום היחידי עם אכיפה איכותית (פרטית כמובן) לאוטובוסים מירושלים, מודיעין, באר שבע (מכיוון כביש 6), בית שמש, שוהם, ולוד.

בין נתניה להרצליה (בלי אכיפה אך עדיין עובד יחסית יפה)
בכביש 44 לאורך אזור והמשכו לאורך דרך חיל השריון עד קיבוץ גלויות (גם עובד די יפה)

בכניסה לירושלים בכביש 1 הן מכיוון סיבוב מוצא ועד גינות סחרוף והן מכיוון מעלה אדומים ועד המחסום.

בתל אביב לאורך בן יהודה ודיזנגוף ואלנבי בכיוון ההופכי לתנועת הרכב הפרטי ולכן עובד טוב.
בתל אביב לאורך דרך נמיר הנת"צ עובד לא רע למרות שאין אכיפה.
בתל אביב צמוד למנהרה של עזריאלי עובד "בסדר"
בפתח תקווה לאורך ציר ז'בוטינסקי (הידוע בכינוי ציר המוות).
מסלול "הקו הכחול" בירושלים (לאורך דרך חברון ואחר כך בתוך מרכז העיר כבר רק לאוטובוסים
גם הרק"ל עקרונית יכולה להיכנס להגדרה הזו למרות שזו רכבת קלה ולא אוטובוסים.
בחיפה מסלולי המטרונית

קיים ולא עובד טוב
בתל אביב לאורך המסגר, ולאורך אבן גבירול
ברמת גן ובני ברק לאורך ציר ז'בוטינסקי

מתוכנן
בירושלים לאורך ציר בר אילן
כביש 4 מאשדוד ועד חולות והמשך לאורך איילון מחולות ועד וולפסון או צומת חולון (ייתכן ויקרה ממש בקרוב).
כביש 2 המשך מהרצליה ועד גלילות
מת"צ "מקדים לרכבת הקלה" לאורך כל ציר ז'בוטינסקי
נתיב מהיר לאורך כביש 5 עם "שפירים חדש" ליד מחלף מורשה
נתיב מהיר לאורך כל הקטע המרכזי של האיילון עם יציאה ייחודית לגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי התל אביבי).
לאורך כביש 443 בתקופת העבודות המסיביות על כביש 1.
לאורך כל דרך נמיר, בגין והמסגר (שדרוג הנת"צ למת"צ אמצעי)

כלומר, לראשונה מזה שנים של עצירה שיש שיפטינג חיובי והרבה פרויקטים מדוברים ובשלבים כאלה ואחרים של הכנת תוכניות וביצוע.

אכן חסרה אכיפה וזה ממש כואב, כי אפשר היה לנצל את האכיפה גם לעידוד רשויות לעשות נת"צים אם הכסף מהקנסות היה הולך אליהם.
 

ציוניסט

New member
המת"צים והנת"צים בירושלים די עלובים

בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
המקום היחידי עם אכיפה איכותית (פרטית כמובן) לאוטובוסים מירושלים, מודיעין, באר שבע (מכיוון כביש 6), בית שמש, שוהם, ולוד.

בין נתניה להרצליה (בלי אכיפה אך עדיין עובד יחסית יפה)
בכביש 44 לאורך אזור והמשכו לאורך דרך חיל השריון עד קיבוץ גלויות (גם עובד די יפה)

בכניסה לירושלים בכביש 1 הן מכיוון סיבוב מוצא ועד גינות סחרוף והן מכיוון מעלה אדומים ועד המחסום.

בתל אביב לאורך בן יהודה ודיזנגוף ואלנבי בכיוון ההופכי לתנועת הרכב הפרטי ולכן עובד טוב.
בתל אביב לאורך דרך נמיר הנת"צ עובד לא רע למרות שאין אכיפה.
בתל אביב צמוד למנהרה של עזריאלי עובד "בסדר"
בפתח תקווה לאורך ציר ז'בוטינסקי (הידוע בכינוי ציר המוות).
מסלול "הקו הכחול" בירושלים (לאורך דרך חברון ואחר כך בתוך מרכז העיר כבר רק לאוטובוסים
גם הרק"ל עקרונית יכולה להיכנס להגדרה הזו למרות שזו רכבת קלה ולא אוטובוסים.
בחיפה מסלולי המטרונית

קיים ולא עובד טוב
בתל אביב לאורך המסגר, ולאורך אבן גבירול
ברמת גן ובני ברק לאורך ציר ז'בוטינסקי

מתוכנן
בירושלים לאורך ציר בר אילן
כביש 4 מאשדוד ועד חולות והמשך לאורך איילון מחולות ועד וולפסון או צומת חולון (ייתכן ויקרה ממש בקרוב).
כביש 2 המשך מהרצליה ועד גלילות
מת"צ "מקדים לרכבת הקלה" לאורך כל ציר ז'בוטינסקי
נתיב מהיר לאורך כביש 5 עם "שפירים חדש" ליד מחלף מורשה
נתיב מהיר לאורך כל הקטע המרכזי של האיילון עם יציאה ייחודית לגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי התל אביבי).
לאורך כביש 443 בתקופת העבודות המסיביות על כביש 1.
לאורך כל דרך נמיר, בגין והמסגר (שדרוג הנת"צ למת"צ אמצעי)

כלומר, לראשונה מזה שנים של עצירה שיש שיפטינג חיובי והרבה פרויקטים מדוברים ובשלבים כאלה ואחרים של הכנת תוכניות וביצוע.

אכן חסרה אכיפה וזה ממש כואב, כי אפשר היה לנצל את האכיפה גם לעידוד רשויות לעשות נת"צים אם הכסף מהקנסות היה הולך אליהם.
המת"צים והנת"צים בירושלים די עלובים
המת"צ בגולדה לא יעיל בעליל, המת"צ בדרך חברון תוקע את האוטובוסים ברמזור עד שכל המכוניות יפנו את הפניות שלהן. באגריפס האוטובוסים עומדים, פשוט עומדים.
רק לנת"צים של מרכז העיר יש אולי איזו יעילות כלשהי שנעלמת עם כל כלי רכב הרבים שחורגים מאוד מההגדרה של תחבורה ציבורית - הסעות, מיניבוסים מוניות וכדו'.
 

אורי404

New member
גינות סחרוב*. לא השם היפה, שכתבת


בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
המקום היחידי עם אכיפה איכותית (פרטית כמובן) לאוטובוסים מירושלים, מודיעין, באר שבע (מכיוון כביש 6), בית שמש, שוהם, ולוד.

בין נתניה להרצליה (בלי אכיפה אך עדיין עובד יחסית יפה)
בכביש 44 לאורך אזור והמשכו לאורך דרך חיל השריון עד קיבוץ גלויות (גם עובד די יפה)

בכניסה לירושלים בכביש 1 הן מכיוון סיבוב מוצא ועד גינות סחרוף והן מכיוון מעלה אדומים ועד המחסום.

בתל אביב לאורך בן יהודה ודיזנגוף ואלנבי בכיוון ההופכי לתנועת הרכב הפרטי ולכן עובד טוב.
בתל אביב לאורך דרך נמיר הנת"צ עובד לא רע למרות שאין אכיפה.
בתל אביב צמוד למנהרה של עזריאלי עובד "בסדר"
בפתח תקווה לאורך ציר ז'בוטינסקי (הידוע בכינוי ציר המוות).
מסלול "הקו הכחול" בירושלים (לאורך דרך חברון ואחר כך בתוך מרכז העיר כבר רק לאוטובוסים
גם הרק"ל עקרונית יכולה להיכנס להגדרה הזו למרות שזו רכבת קלה ולא אוטובוסים.
בחיפה מסלולי המטרונית

קיים ולא עובד טוב
בתל אביב לאורך המסגר, ולאורך אבן גבירול
ברמת גן ובני ברק לאורך ציר ז'בוטינסקי

מתוכנן
בירושלים לאורך ציר בר אילן
כביש 4 מאשדוד ועד חולות והמשך לאורך איילון מחולות ועד וולפסון או צומת חולון (ייתכן ויקרה ממש בקרוב).
כביש 2 המשך מהרצליה ועד גלילות
מת"צ "מקדים לרכבת הקלה" לאורך כל ציר ז'בוטינסקי
נתיב מהיר לאורך כביש 5 עם "שפירים חדש" ליד מחלף מורשה
נתיב מהיר לאורך כל הקטע המרכזי של האיילון עם יציאה ייחודית לגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי התל אביבי).
לאורך כביש 443 בתקופת העבודות המסיביות על כביש 1.
לאורך כל דרך נמיר, בגין והמסגר (שדרוג הנת"צ למת"צ אמצעי)

כלומר, לראשונה מזה שנים של עצירה שיש שיפטינג חיובי והרבה פרויקטים מדוברים ובשלבים כאלה ואחרים של הכנת תוכניות וביצוע.

אכן חסרה אכיפה וזה ממש כואב, כי אפשר היה לנצל את האכיפה גם לעידוד רשויות לעשות נת"צים אם הכסף מהקנסות היה הולך אליהם.
גינות סחרוב*. לא השם היפה, שכתבת
 

shavitoren

New member
אני אחזור על תגובה שכבר אמרתי בעבר

גינות סחרוב*. לא השם היפה, שכתבת
אני אחזור על תגובה שכבר אמרתי בעבר
אני אתן דוגמא:
אני גר בטבריה ונוסע עם המשפחה פעם בשבועיים לחדרה להורים. יש לי קו אוטובוס מתחת לבית שמגיע עד לחדרה שלכאורה נוח מאד. אבל 2 עובדות מאד קריטיות גורמות לי לוותר על התענוג.

1. קודם כל לנסוע באוטובוס שנחשב ל"ישיר" אבל עובר דרך כל הארץ (עפולה, ואדי ערה וכל הפקקים באזור) שבמקרה הטוב לוקח לו שעתיים נסיעה, לעומת רכב פרטי שתוך שעה גג אני בחדרה.
2. המחיר!!!! נסיעה הלוך ושוב באוטובוס לי אשתי והילדים יכולה להגיע לסכום של מעל 300 ש"ח!!!! לעומת 100 ש"ח בערך על דלק לא נותן לי יותר מדי מקום להתחבט.

עד שהמדינה לא תבין שצריך להפחית דרסטית את המחיר בתחבורה ציבורית אני לא חושב שאנשים יעדיפו אותה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה