הפרעה ובעיה בנהיגה

Signle2688

New member
הפרעה ובעיה בנהיגה

שלום נהגים שלום רציתי להתייעץ עם נהגים שנוהגים בכביש במחוץ להעיר(באוטוסטרדה-כביש מהיר) האם איזשהו נהג נתקל בתופעה כשהוא יוצא לאוטוסטרדה קורה לו מצב של כביכול הוא לא מצליח להשתלט על האוטו כשהוא מגביר את המהירות למהירות סבירה של 90-100 , התופעה הזאת היא מאוד מפריעה כשחושבים שכאילו עומדים לאבד שליטה וזה מפריע לנהוג במהירות נמוכה באוטוסטרדה של 60-70-80 קמ''ש למה זה מטריד את הנהגים שנוסעים מאחורייך ורציתי לדעת אם למישהו יש את התופעה הזאת ומה הפתרון שיהיה אפשר כדי לפתור את הבעיה הזאת זה מאוד מטריד , זה מצב לא נוח. איך אפשר להתגבר על הדבר הזה אם יש לכם איזשהם עצות איך לפתור את הבעיה הזאת התופעה היא: כשאני למשל באוטוסטרדה אני מאיט את המהירות כל פעם ללא סיבה (זאת אומרת לוחץ על הברקס מבלי סכנה) ומסתכל במראה כל הזמן ולא יכול לא להסתכל. הרי מסתכלים במראה רק שעוקפים רכב... ומפחד כאילו להיכנס במעקה של הבטיחות, או שאני מפחד כאילו איזה אוטו יעקוף אותי במהירות ואני יצטרך מייד לעצור וכל מיני דברים כאלה ובדרך עירונית בכביש חד סיטרי אני שולט הרבה יותר טוב גם במהירויות גבוהות של 80-90 קמ''ש אני מעדיף לנסוע בדרכים עירוניות ויש לי יותר ביטחון מאשר באוטוסטרדה אז מה הדבר הזה? מה פשר הדבר הזה? שאני רוצה להיות כמו כל נהג ולהשתלב למה זה מתסכל מאוד ואני אשמח מאוד לקבל עצה/פתרון ואיך לפתור להתגבר על הבעיה הזאת למי לפנות לרופא מישהו לא יודע מה ... זה יכול להיות איזשהו סוג של טראומה?.... שעברתי ואני לא יודע עלייה אני נהג וותיק נוהג כ35 שנים , נהגתי בצבא על משאית 15 טון ומעלה, ואף פעם זה לא היה .. יש להזכיר שאני בן 55 תודה מראש.
 
בדיקות רפואיות.....

סביר להניח שהגיל עושה את שלו. סביר להניח שיש בעיה בראיה, אולי שדה ראיה. סוכרת יכולה להשפיע לרעה.
 

Signle2688

New member
האמתי שלא, אין לי בכלל סוכר ו...

ואין לי בעיה בראיה מרחוק.. אני רואה מצוין מקרוב יש לי בעיה, אני לובש 2.5 בכל צד... (לקריאה וכו') וזאת בעיה במחשבה.. התנהגותית .. כאילו קורה משהו. משהו בקופסא לא בסדר ולא תקין איתי אני לא יודע עדיין לא מצאתי את התשובה שחיפשתי. ואני אשמח אם תקרא הכל שוב. וכמובן שאני עושה בדיקות רפואיות והכל... ואין בעיה עם זה בעיקרון יש לי כולסטרול גבוהה ואני לוקח סיבקור 80 מ''ג כבר 5 שנים. (בעיה תורשתית) אני בנאדם בריא כמובן בהתאם לנטילת הכדורים, המצב של הכולסטרול הרע יציב.
 
מה שאתה מתאר.....

נשמע כאילו הגוף מגיב למצב מצוקתי במודע או שלא במודע. יכול להיות ממצב גופני או רפואי לא מודע. יכול להיות מתרופות מסוימות. יש השפעה על מצב פסיכולוגי מתרופות מסוימות. שווה לדבר עם רופא המשפחה. תביא בחשבון שרופא חייב לדווח על בעיה שמגבילה את יכולתך לנהוג. (מה שלא קורה בדרך כלל) . בכל מקרה, טוב שאתה מודע למגבלות שלך.
 

בר

New member
ראשית...

בוא נתחיל מכך שאם ואתה חושש מכבישים מהירים,מצא את הכבישים היותר מתאימים לנהיגתך בהתאם לדרכים בהם אתה חולף,לו רק בכדי לא לסכן את עצמך ואת המשתמשים האחרים בדרך. מעבר לזה,ככל הנראה,ביטחונך העצמי נפגע וכנראה שאולי אתה מבקש עזרה,לכל הפחות גופך מאותת לך. בדוק את עצמך רפואית ונפשית,אולי יש משהו שמפריע לך... בהצלחה והמשך נהיגה בטוחה.
 

isra533

New member
מה נראה לך יותר מסוכן

כביש מהיר או כביש דו סטרי- עירוני?
 

דני ג

New member
התשובה מעט מורכבת ובכל זאת

אנסה לענות לך. מנסיון רב שצברתי לאורך השנים בהדרכות נהיגה קבוצתיות ובעיקר אישיות (נהג ומדריך ברכב), נתקלתי לא מעט בתופעה שתארת. נכון שמרבית המקרים מאפיינים דווקא נהגים צעירים (ואף יותר נהגות) אולם יחד עם זאת נראה שבגיל מסוים התופעה עלולה לעלות ולהופיע שוב. מבלי לראות את נהיגתך, קשה לנתח את הסיבות המדויקות לכן אתייחס לנושא על בסיס הנסיון שלי ובאופן כללי. הסיבות הנפוצות לבעיה שתארת הן: א. פסיכולוגי - הערכה שגויה של מצבים והתמודדות שאינה מאפשרת פתרון ע"י הנהג לבדו. ב. נהיגה - טכניקת נהיגה לקויה שמועצמת בעת חוסר נסיון בנהיגה או בעת התחלת דעיכה בחדות החושים ובזמני התגובה. ג. ידע - הבנה לא מספקת של מצבים נקודתיים בכביש בתוך המכלול השלם של התנועה. ד. אישי - השפעות וחרדות אישיות שמקורן בארועים בחיים האישיים. המצב הוא בר פתרון ולרוב מספיקה נסיעה עם מדריך אשר מנוסה הן בהדרכות נהיגה, הן בטיפול במצבים כאלו, והן בחיבור לצד הפסיכולוגי/רגשי של הנהיגה. לידיעתך, לא מעט אנשים בגילאים שציינתי בוחרים שלא לנהוג כלל בשל חששות מהסוג שתארת ולכן אני רוצה לשבח אותך על הרצון שלך למצוא פתרון לבעיה (ויש כזה). בינתיים אני ממליץ לך לנהוג כפי שאתה כבר עושה, דהיינו לבחור בדרכים הפחות מהירות. יחד עם זאת חשוב להזכיר שהתופעה שעליה הצבעת מעידה על בעיה קיימת שעלולה להשפיע גם במקומות ובמצבים שאינך מודע אליהם. בהצלחה ! דני G.
 

arye28

New member
נסיעה בשיירה

נסה לבדוק את הראיה,יכול להיות שאתה מסתקל קרוב בגלל שנוי בראיה.
 

DoubleD

New member
" הרי מסתכלים במראה רק שעוקפים רכב... " ?!

בנאדם, משהו לא בסדר בנהיגה שלך ואתה יודע את זה ! תמכור את האוטו ותעבור לאוטובוסים. דחוף.
 
למעלה