הפרעות לתחבורה הציבורית...,

מצב
הנושא נעול.
דווקא באבן גבירול האכיפה רבה

רק שאין אכיפה...,
גם ככה מנסיוני כשוטר מתנדב בזמנו,הבנתי שבמשטרה לא מבינים כמעט חוקים ותקנות שקשורים בתחבורה הציבורית,כך שאין מה לצפות מהם בתחום הזה.
דווקא באבן גבירול האכיפה רבה
באמצעות ניידת פיקוח עירוני קבועה שנוסעת לאורך הציר כולו ורושמת דוחות לנהגים מבלי להניח להם את הדוח על השמשה בכלל (הם גם לא חייבים, רק דוח בדואר רשום לבעל הרכב נחשב מסירה ע"פ חוק), ויש נהגים שלא מודעים בכלל שהם קיבלו דוח בפועל אלא רק חושדים עקב התעקבות הפקח ואם רק הניידת מאחוריהם הם בכלל לא שמים לב לרוב ואז הם מקבלים הפתעה בדואר.
עקב כך הם גם לא מודעים כמעט לאכיפה וממשיכים בהפרעה והם ימנעו מדבר דומה רק בדיעבד עוד מס' שבועות שיקבלו את הדוח בבית.
כמו כן גם הפקחים הרכובים על קטנוע מבצעים פיקוח שוטף פעיל מאוד בעיקר ברח' אבן גבירול וביתר צירים מרכזיים בעיר וגם הם לא מניחים לרוב את הדוח על השמשה. המשטרה לעומת זאת, בפנים הערים ממעטת מאוד מאוד באכיפה וזה רע מאוד. ידוע לי שהמצב מעט טוב יותר בתחום התחנות במרחב הבינעירוני (מחלפי הסירה, כביש החוף וכדומה) עקב נוכחות של משטרת תנועה מקצועית ושנמצאת לרוב במרחב הבינעירוני (משטרת התנועה הארצית).
 

אלון 58

New member
ישבתי שם קרוב לשעה...,

דווקא באבן גבירול האכיפה רבה
באמצעות ניידת פיקוח עירוני קבועה שנוסעת לאורך הציר כולו ורושמת דוחות לנהגים מבלי להניח להם את הדוח על השמשה בכלל (הם גם לא חייבים, רק דוח בדואר רשום לבעל הרכב נחשב מסירה ע"פ חוק), ויש נהגים שלא מודעים בכלל שהם קיבלו דוח בפועל אלא רק חושדים עקב התעקבות הפקח ואם רק הניידת מאחוריהם הם בכלל לא שמים לב לרוב ואז הם מקבלים הפתעה בדואר.
עקב כך הם גם לא מודעים כמעט לאכיפה וממשיכים בהפרעה והם ימנעו מדבר דומה רק בדיעבד עוד מס' שבועות שיקבלו את הדוח בבית.
כמו כן גם הפקחים הרכובים על קטנוע מבצעים פיקוח שוטף פעיל מאוד בעיקר ברח' אבן גבירול וביתר צירים מרכזיים בעיר וגם הם לא מניחים לרוב את הדוח על השמשה. המשטרה לעומת זאת, בפנים הערים ממעטת מאוד מאוד באכיפה וזה רע מאוד. ידוע לי שהמצב מעט טוב יותר בתחום התחנות במרחב הבינעירוני (מחלפי הסירה, כביש החוף וכדומה) עקב נוכחות של משטרת תנועה מקצועית ושנמצאת לרוב במרחב הבינעירוני (משטרת התנועה הארצית).
ישבתי שם קרוב לשעה...,
ולא נראו בקטע הזה שום אנשי-חוק.
 

alonsit1

New member
בוא תראה מה הולך בתחנות האוטובוס בנתניה

רק שאין אכיפה...,
גם ככה מנסיוני כשוטר מתנדב בזמנו,הבנתי שבמשטרה לא מבינים כמעט חוקים ותקנות שקשורים בתחבורה הציבורית,כך שאין מה לצפות מהם בתחום הזה.
בוא תראה מה הולך בתחנות האוטובוס בנתניה
סדום ועמורה ואין פקח אחד לרפואה. כל רח' הרצל תקוע ממרכז העיר עד לקניון השרון, כי כל אחד חייב לעצור ממש רק לרגע כדי לסדר משהו - לו זה תלוי בי, איזה בולדוזר טוב היה כבר מסדר את העניינים חת-שתיים ושלום על ישראל. כל החניות הכפולות היו נפתחות במכה וגם היו קצת פחות מכוניות על הכביש, שזה תמיד רצוי.
 

אלון 58

New member
אני מתחיל לדמיין את זה...,

בוא תראה מה הולך בתחנות האוטובוס בנתניה
סדום ועמורה ואין פקח אחד לרפואה. כל רח' הרצל תקוע ממרכז העיר עד לקניון השרון, כי כל אחד חייב לעצור ממש רק לרגע כדי לסדר משהו - לו זה תלוי בי, איזה בולדוזר טוב היה כבר מסדר את העניינים חת-שתיים ושלום על ישראל. כל החניות הכפולות היו נפתחות במכה וגם היו קצת פחות מכוניות על הכביש, שזה תמיד רצוי.
אני מתחיל לדמיין את זה...,
הייתי לא מזמן בנתניה בשעת ערב מוקדמת,ולא ראיתי משהו חריג.
היו כמה מקרים שהצגתי מה קורה במרכז ראשון-לציון,סדום ועמורה בפני עצמן.
 

alonsit1

New member
השיטה עצמה שגויה מן היסוד

אני מתחיל לדמיין את זה...,
הייתי לא מזמן בנתניה בשעת ערב מוקדמת,ולא ראיתי משהו חריג.
היו כמה מקרים שהצגתי מה קורה במרכז ראשון-לציון,סדום ועמורה בפני עצמן.
השיטה עצמה שגויה מן היסוד
הקנס הכבד כבודו במקומו, אבל מה זה עוזר לי אם הרכב המפריע ממשיך לחסום את שטח התחנה ונתיב הנסיעה באין מפריע? לכן אמרו מהיום: קנס + גרירה למגרש רכב מוחרם + קונצרטים של דוד ד'אור = ענישה אפקטיבית!
 

cwen

New member
גם בכצנלסון בגבעתיים החניה הכפולה היא מכה

השיטה עצמה שגויה מן היסוד
הקנס הכבד כבודו במקומו, אבל מה זה עוזר לי אם הרכב המפריע ממשיך לחסום את שטח התחנה ונתיב הנסיעה באין מפריע? לכן אמרו מהיום: קנס + גרירה למגרש רכב מוחרם + קונצרטים של דוד ד'אור = ענישה אפקטיבית!
גם בכצנלסון בגבעתיים החניה הכפולה היא מכה
הנתיב הימני הפך לנתיב חניה לכל דבר. אנשים פשוט מעמידים את המכוניות חופשי, ולפעמים אפילו לא טורחים להצמד למכוניות החונות כדי להפריע לתנועה כמה שפחות.

לפעמים אני מחכה בתחנת האוטובוס, האוטובוס כבר מתקרב, ואז מישהו מחליט לחנות בתחנה. והוא אפילו לא טורח להצמד למכוניות שנמצאות באחד מהצדדים של התחנה, אלא פשוט נעמד באמצע בדיוק במקום של האוטובוס, ולנהג האוטובוס אין ברירה אלא לאסוף נוסעים מאמצע הכביש.
 

אורי404

New member
אכן בעיה מוכרת בכצנלסון

גם בכצנלסון בגבעתיים החניה הכפולה היא מכה
הנתיב הימני הפך לנתיב חניה לכל דבר. אנשים פשוט מעמידים את המכוניות חופשי, ולפעמים אפילו לא טורחים להצמד למכוניות החונות כדי להפריע לתנועה כמה שפחות.

לפעמים אני מחכה בתחנת האוטובוס, האוטובוס כבר מתקרב, ואז מישהו מחליט לחנות בתחנה. והוא אפילו לא טורח להצמד למכוניות שנמצאות באחד מהצדדים של התחנה, אלא פשוט נעמד באמצע בדיוק במקום של האוטובוס, ולנהג האוטובוס אין ברירה אלא לאסוף נוסעים מאמצע הכביש.
אכן בעיה מוכרת בכצנלסון
 

אלון 58

New member
נשמע יפה...,

השיטה עצמה שגויה מן היסוד
הקנס הכבד כבודו במקומו, אבל מה זה עוזר לי אם הרכב המפריע ממשיך לחסום את שטח התחנה ונתיב הנסיעה באין מפריע? לכן אמרו מהיום: קנס + גרירה למגרש רכב מוחרם + קונצרטים של דוד ד'אור = ענישה אפקטיבית!
נשמע יפה...,
לא הבנתי את ה-
לדוד ד'אור.
 
אפילו בלי קנס רק לשלם על הגרירה.

השיטה עצמה שגויה מן היסוד
הקנס הכבד כבודו במקומו, אבל מה זה עוזר לי אם הרכב המפריע ממשיך לחסום את שטח התחנה ונתיב הנסיעה באין מפריע? לכן אמרו מהיום: קנס + גרירה למגרש רכב מוחרם + קונצרטים של דוד ד'אור = ענישה אפקטיבית!
אפילו בלי קנס רק לשלם על הגרירה.
 
אי אפשר לגרור רכב עם אדם בפנים

אפילו בלי קנס רק לשלם על הגרירה.
אי אפשר לגרור רכב עם אדם בפנים
ואין חיה כזו "לשלם על גרירה" שלא קיימת.
אסור ע"פ חוק לגרור רכב שיש בו נהג או כל נפש אחרת בתוך הרכב. מרבית העבירות בתחנות אוטובוס מתרחשות כשהנהג בפנים, והוא מבצע עבירה של עצירה בניגוד לחוק, ולא חניה (שהיא עזיבת הרכב העומד). נהג כזה ראוי לקבל דוח, ואם ביצע הפרעה של ממש לתנועה אז יש גם דוח על הפרעה לתנועה שכולל גם נקודות (במשטרה בלבד). בכל אופן, סכום הדוח של 250 שח הוא לא 50 ולא 20 שח, זה היום סכום של יום עבודה ממוצע להרבה אנשים או חלק רב ממנו, ולא היתי מזלזל בזה והסכום מספק. הבעיה היא בהיקף האכיפה, ובחוסר מעורבות של המשטרה שהיא מרתיעה הרבה יותר מפקח עירוני שרושם דוח ואפילו לא שם על השמשה כי הוא חושש (ובצדק) מעימות עם הנהגים, והדוח נשלח בדואר גם ככה ונהגים אחרים רואים שאין דוחות לרכבים אחרים על השמשות וחושבים שאפשר ובכך העיריה לא מונעת את העבירה אלא רק מרוויחה את השמנת שלה בלי לדאוג למניעה של ממש.
 

cwen

New member
הכי גרוע כשיש נכה באוטובוס והתחנה חסומה

עד כאן כמה דוגמאות אלה...,
לְמַעַן יִרְאוּ וְיֵרָאוּ.
הכי גרוע כשיש נכה באוטובוס והתחנה חסומה
אז הנהג חייב להצמד למדרכה כדי שהנכה יוכל להתגלגל במורד הרמפה, ופשוט הוא לא יכול להגיע.
יצא לי להיות פעם באוטובוס כזה, הנהג המסכן עשה תמרונים קדימה ואחורה עד שהצליח להגיע למצב שבו אפשר היה להוריד את הנכה בבטחה.
 

אלון 58

New member
וכמה זמן דרוש למקם אוטובוס...,

הכי גרוע כשיש נכה באוטובוס והתחנה חסומה
אז הנהג חייב להצמד למדרכה כדי שהנכה יוכל להתגלגל במורד הרמפה, ופשוט הוא לא יכול להגיע.
יצא לי להיות פעם באוטובוס כזה, הנהג המסכן עשה תמרונים קדימה ואחורה עד שהצליח להגיע למצב שבו אפשר היה להוריד את הנכה בבטחה.
וכמה זמן דרוש למקם אוטובוס...,
בקטע של תחנה שנחסם ע"י שני כלי-רכב,כמו שנראה לעיל בתמונה מסוימת?
הסיטואציות משתנות,אבל זה גוזל זמן של תפעול הקו וגורם לעיכובים כשיש הפרעות כאלה.
 

Ccyclist

Well-known member
ניתן לייבא פיתרון רווחי לבעיה: קנס של ₪720

הפרעות לתחבורה הציבורית...,
הפעם צולמו בתחנה הראשונה ברחוב אבן-גבירול בתל-אביב לכיוון דרום (צפון העיר),בזמן המתנה לנסיעה מאד מסוימת.
זה היה שלשום,יום ראשון ה-24/03/2013,בשעות אחר-הצהרים המוקדמות.
ניתן לייבא פיתרון רווחי לבעיה: קנס של ₪720

הנה המדבקה הכחולה שנמצאת בצד האחורי של כל אוטובוס לונדוני:

http://1.bp.blogspot.com/-85Azi4j9jLY/TWPoMjMxLkI/AAAAAAAAAFE/jrjzOkozxVY/s1600/23040+back+face.JPG

אם אינני טועה יש באוטובוסים עצמם מצלמות כך שמי שחוסם או משתמש בנת"צ זוכה לקנס גם אם לא בא פקח חנייה (בבריטניה הפריטו את התחום הזה, ע"ע Parking Patowayo) לא חייב לבוא שוטר.

את הקנס אפשר להפנות לתקציב הפיתוח של משרד התחבורה...
 

אלון 58

New member
המצלמה זה רעיון טוב...,

ניתן לייבא פיתרון רווחי לבעיה: קנס של ₪720

הנה המדבקה הכחולה שנמצאת בצד האחורי של כל אוטובוס לונדוני:

http://1.bp.blogspot.com/-85Azi4j9jLY/TWPoMjMxLkI/AAAAAAAAAFE/jrjzOkozxVY/s1600/23040+back+face.JPG

אם אינני טועה יש באוטובוסים עצמם מצלמות כך שמי שחוסם או משתמש בנת"צ זוכה לקנס גם אם לא בא פקח חנייה (בבריטניה הפריטו את התחום הזה, ע"ע Parking Patowayo) לא חייב לבוא שוטר.

את הקנס אפשר להפנות לתקציב הפיתוח של משרד התחבורה...
המצלמה זה רעיון טוב...,
אם כי יש בעיה אם האוטובוס לא יכול להכנס לתחנה,הצילום לא יקלוט את הרכב המפריע,ובעיה נוספת שאם לא תהיה תחזוקה נאותה,הפיח שמצטבר באחורי האוטובוסים יכסה גם את עדשות המצלמות,וכידוע במקומותנו זה תחום מוזנח למדי.
 

cwen

New member
אבל תהיה הרתעה

המצלמה זה רעיון טוב...,
אם כי יש בעיה אם האוטובוס לא יכול להכנס לתחנה,הצילום לא יקלוט את הרכב המפריע,ובעיה נוספת שאם לא תהיה תחזוקה נאותה,הפיח שמצטבר באחורי האוטובוסים יכסה גם את עדשות המצלמות,וכידוע במקומותנו זה תחום מוזנח למדי.
אבל תהיה הרתעה
כי הנהגים ידעו שכל אוטובוס הוא פקח חניה ויזהרו הרבה יותר לפני שהם "נעמדים רק לרגע". כמובן, מהלך כזה צריך להיות מלווה בפרסום גדול ושילוט נאות ליד הנת"צים. כמו כן המצלמה תמוקם מן הסתם מלפנים בתוך האוטובוס, כך שלא תהיה חשופה לפיח.
 

אלון 58

New member
מנסיון,המיקום בפנים גם לא ממש טוב...,

אבל תהיה הרתעה
כי הנהגים ידעו שכל אוטובוס הוא פקח חניה ויזהרו הרבה יותר לפני שהם "נעמדים רק לרגע". כמובן, מהלך כזה צריך להיות מלווה בפרסום גדול ושילוט נאות ליד הנת"צים. כמו כן המצלמה תמוקם מן הסתם מלפנים בתוך האוטובוס, כך שלא תהיה חשופה לפיח.
מנסיון,המיקום בפנים גם לא ממש טוב...,
כי האבק והפיח שמצטבר על החלון האחורי בעיקר,יצור גם הפרעה ל-
,אבל זה לא אומר שלא צריך ללכת על זה,רצוי בהתחלה כ-PILOT נסיוני בכמה אוטובוסים,ואם זה יצליח,אז לצייד את כל או רוב השאר,בהתאם לשנתונים שלהם.
 

Ccyclist

Well-known member
אם המצלמה מגלמת רווח ינקו אותה.

מנסיון,המיקום בפנים גם לא ממש טוב...,
כי האבק והפיח שמצטבר על החלון האחורי בעיקר,יצור גם הפרעה ל-
,אבל זה לא אומר שלא צריך ללכת על זה,רצוי בהתחלה כ-PILOT נסיוני בכמה אוטובוסים,ואם זה יצליח,אז לצייד את כל או רוב השאר,בהתאם לשנתונים שלהם.
אם המצלמה מגלמת רווח ינקו אותה.
באוטובוס שבדוגמה המצלמה מסתתרת לה במספר (תעשו זום והביטו היטב על הפער בספרה 5) כך שהיא לא קרובה מדי לאגזוז או לפיח.

אני חושב שבימינו לא קשה להשיג מערכות מוכנות באיכות HD שנוצרו עבור המטרה הזו.

האוטובוס ממילא נמצא שם, כך שלהוסיף לו מרכיב אכיפה טכנולוגי זול בהרבה מהבאת שוטרים או פקחים שצריך לשלם להם משכורות.

Parking Patowayo (פארודיית פקח חנייה על בסיס Postman Pat)

http://www.youtube.com/watch?v=RmLczeDLaZU
 

אלון 58

New member
על איזה מהאוטובוסים מדובר?

אם המצלמה מגלמת רווח ינקו אותה.
באוטובוס שבדוגמה המצלמה מסתתרת לה במספר (תעשו זום והביטו היטב על הפער בספרה 5) כך שהיא לא קרובה מדי לאגזוז או לפיח.

אני חושב שבימינו לא קשה להשיג מערכות מוכנות באיכות HD שנוצרו עבור המטרה הזו.

האוטובוס ממילא נמצא שם, כך שלהוסיף לו מרכיב אכיפה טכנולוגי זול בהרבה מהבאת שוטרים או פקחים שצריך לשלם להם משכורות.

Parking Patowayo (פארודיית פקח חנייה על בסיס Postman Pat)

http://www.youtube.com/watch?v=RmLczeDLaZU
על איזה מהאוטובוסים מדובר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה