הפרעות קשב

shaar6

New member
הפרעות קשב

אני אם לילד בן שש וחצי ששייך לקבוצת הילדים שצרכו רמדיה צימחית בינקותו. בני אובחן כ- ADHD ומזה שבועיים החל טיפול ברטלין 10 מ"ג בבוקר ולעיתים מקבל עוד 5 מ"ג אחה"צ. למעט בעיות המשמעת בגן (נשאר עוד שנה בגן לאחר התייעצות עם בעלי מקצוע) יש לי בעיה קשה להתמודד איתו בבקרים. רוי מתעורר בבוקר אך מסרב לצאת מהמיטה ואחרי דקות ארוכות של תחנונים ותימרונים הוא מבצע את המטלות הבסיסיות כמו ציחצוח שיניים, ארוחת בוקר ולבישת הבגדים באיטיות מוגזמת תוך התעלמות מוחלטת מבקשותיי. ניסיתי השקמת בוקר כחצי שעה מוקדמת יותר, תמריצים, פרסים ואפילו סנקציות אך ללא הועיל. אני אובדת עצות ולא יודעת כיצדש להתמודד עם המצב. נ.ב הבעיה התחילה עוד לפני הטיפול ברטלין שאותו אני שוקלת להחליף בתרופה אחרת (בעיקר כי איני מרוצה מהתוצאה של הרטלין-בני עדיין לא רגוע). כמו כן הילד אובחן כבר לפני שנים אך נמנעתי מהרטלין והעדפתי להמתין עד אשר יגיע לבי"ס.
 
הבהרת תמונה

שלום רב, אני מתרשמת שאת אימא אכפתית. הילד מאובחן ומטופל מבחינת קשיי הקשב והריכוז האובייקטיבים שלו. אני סבורה שאין קשר בין אלה לבין הקשיים בבוקר. ילדים לא עושים פעולות מיותרות. הם עושים פעולות מניבות? להתנהגותם יש מטרה. נשאלת השאלה " מה רוי משיג בהתנהגותו בבוקר?" מפניתך עולה שהוא משיג הרבה מאוד התייחסות. ילדים משוועים להתיחסות. כל התנהגות המתוגמלת על ידי התיחסות מתחזקת. רוי מצא מכרה זהב הוא מסרב לצאת מהמיטה ואת מתחננת. הוא ממשיך בכל מיני דרכים יצירתיות ללכוד את תשומת ליבך ומצליח. את נותנת פרסים , סנקציות ועוד. אז למה שישנה את התנהגותו? מה את אומרת עד כאן? עינת גבע, מכון אדלר.
 

shaar6

New member
סיוט של בוקר- לעינת גבע

ראשית תודה על ההתייחסות!!! ניסיתי גם את שיטת ההתעלמות. במשך מספר ימים הקדמתי את שעת השינה ובבוקר גם את שעת ההשקמה. למרות זאת הילד נשכב במיטה זמן ארוך עד שאני מאחרת לעבודה. כמובן שגם אחרי שהוא קם הוא מתיישב על המיטה וממאן להתלבש ואח"כ מתחיל התהליך האיטי של ציחצוח אוכל..... לסיכום, שיטת ההתעלמות לא עבדה. כאמור כיום אין לי שום "קלף" לשלוף ע"מ לגרותו ולגרום לו לשתף פעולה. יש לציין שאם אני מעירה אותו ונושאת אותו לכיור ולאחר מכן מלבישה אותו בעצמי אזי אני נתקעת עם ההתבוננות בקערת הדגנים עד בלי סוף. עלי להוסיף שהניסיון האחרון היה בעזרת הגננת. קניתי מספר הפתעות שרוי אמור לקבלן מהגננת כל פעם שישלים רצף של 3 ימים ללא איחור לגן (0815). אשמח לרעיונות נוספים!! ושוב תודה......
 
תוכנית יזומה

שלום רב, ניסיתי להסביר תמונת מצב. לא הצעתי להתעלם. וגם את זה ניסית. ה-מ-ו-ן ניסיונות. את התקופה שלנו מאפיין בלבול . מרצון טוב לפתור בעיה, ניסית כל כך הרבה אפשרויות עד שבלבלת גם את רוי. ילדים זקוקים להורים נחושים ועקביים. רוי בניגוד אלייך נחוש ועקבי. הוא רוצה ומצליח לקבוע ולהחליט איך יתנהל הבוקר. הוא ילד חכם שמצא ומוצא חדשות לבקרים דרכים להעסיק אותך. עד התבוננות בקערת הדגנים בלי סוף. ילדים זקוקים להתייחסות כמו אוויר לנשימה. הם רוצים וצריכים להרגיש קיימים, מורגשים וחשובים. הבוקר היא שעה לחוצה. הבוקר אינה שעה מתאימה לחינוך. אני מציעה להתחיל לבנות יחסים בשעות שקטות. נסי לקבוע עם רוי שעה קבועה בשעות אחר הצהריים- שעה בה תבלו את והוא בשניים. שעה שתקדישו זה לזו. שעה של ביחד, של הנאה ורוגע. רוי יחווה וירגיש אימא שמוכנה לספק מיוזמתה וברצון זמן ותשומת לב. כדי שרוי ישתף פעולה בבקר הוא צריך לדעת שאת מאמינה שהוא יכול. איזה תכונות דרושות לילד משתף פעולה בבוקר? רצון טוב, לעשות פעולות בלי שיבקשו ממנו ועוד. נסי למצוא במהלך היום(לא בבוקר) מקומות בהם רוי מבטא תכונות אלה. ספרי לו על כך. המטרה : א. רוי יקבל הכרה והערכה חיוביים. ב. הוא יחווה עצמו כמסוגל. ג. הוא יקבל התייחסות חיובית. יש סיכוי שהתמדה בדרכים אלה יחזקו אותו מבפנים ויעורר בקרבו מוטיבציה לשתף פעולה גם בבוקר. מה דעתך. עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה