הפרעות קשב

תירוש

New member
הפרעות קשב

שלום רב, בתי בת ארבע,ולדברי הגננת במפגשים היא איננה מרוכזת,``היא לא איתנו``,באופן כללי ילדה רגילה ,אבל כשהיא צריכה להתמקד במשהו אחד מתעוררת בעיה..הגננת אומרת לנו תעבדו איתה....אבל אנחנו בסוף יום לא רוצים להכביד..ומשתדלים לתת לה אינפואמציה תוך כדי עיסוק..כמו אמבטיה .. א.איך נדע ממה היא סובלת...אם בכלל.. ב.האם יש להתעקש על יכולתה להיות ממוקדת.. ג.איך מלמדים אותה להפריד בין עיקר לתפל? תודה על תשובתכם
 

sarag

New member
ילדה בת 4 עם בעיות ריכוז.....

שלום תירוש - כאמא ל-3 ילדים עם הפרעת קשב וריכוז - שאובחנו בגילאים 5.5, 4 ו - 15, אנסה לענות לך. גיל 4 זה קצת מוקדם לאבחן הפרעת קשב, אלא אם הוא קיצוני מאד. כי יכול להיות שבתך תפתח יכולת ריכוז טובה בעוד חצי שנה או שנה. אבל אם הגננת בטוחה שיש בעיה - והיא הרי רואה המון ילדים וידעת מה טווח הריכוז הממוצע של ילד בגיל הזה - אפשר לבקש מרופא הילדים הפניה לרופא ילדים התפתחותי לצורך אבחון/הערכה. הוא יפנה אותכם למכון להתפתחות הילד - (או לרופא שעובד לבד ולא במכון - 2 האופציות בסדר). שם יכלו להגיד לכם אם יש בעיה (ואם כן - אז מנסיוני זה באמת טוב לעלות עליה כמה שיותר מוקדם.) ולכוון אותכם לדרכים לעזור לילדה לפתח יכולת ריכוז. עד אז - אני מסכימה איתכם שבסוף היום גם לכם וגם לה אין כוח ``לעבוד``. אבל יש המון דברים שאפשר לעשות דרך משחק. למשל - אבחנה בין עיקר לתפל - אפשר דרך ``מדרש תמונות`` - כשהיא מספרת מה היא רואה בתמונה מורכבת. אפשר לשאול ``מה יותר חשוב בתמונה? הילדה או הדשה? אם במקום הדשא יהיה חול - האם הסיפור ישתנה מאד? ואם במקום הילדה יהיה כלב?`` (כמובן - הילדה פה העיקר, הדשא תפל) אבל יכולתה להבחין בכל פרטי התמונה יפתח גם את יכולת הריכוז. אם היא תאובחן כבעלת הפרעת קשב וריכוז - אז אל תדאגי - יש בזה יתרונות - ויש המון אנשים מאד מוצלחים עם הפרעת קשב וריכוז (כמו שלושת הילדים שלי - וגם אני...) אז בהצלחה ותעדכני אותנו מה קורה! שרה
 

m_katzmann

New member
ל``עבוד`` עם ילד זו הנאה

לתירוש שלום, לא לגמרי הבנתי את הקטע של ל``עבוד`` עם הילדה. הרי מהרגע שאתם נכנסים הביתה אתם עם הילדה, בדרך זו או אחרת. אולי כל הבעיה היא שהגישה הזו של זמן ``עבודה`` עם הילדה עברה אל הילדה וגם היא מרגישה את ה``עבודה`` כמטלה ואז כל ``עבודה`` כזאת כרוכה במשהו לא נעים - במשהו שלא כדאי להתמקד בו. עבודה עם כל ילד ובטח עם הילד שלך צריכה להיות מהנה גם לכם וגם לילדה. הצעתי לכם: אל תעשו לה איבחון. לא בשלב הזה. הכי קל זה להדביק לילד תווית שאותה אחר כך קשה מאוד להסיר. אל תעשו עם הילדה שום דבר שלא בא מקטע שבו אתם נהנים. כי כל התעסקות - היא מיקוד. את צריכה להיות ממוקדת בשטיפת כלים אחרת הצלחת תפול לך מהיד. את צריכה להיות ממוקדת במשחק עם הבובה - אחרת לא תוכלי לשחק איתה. קנסיולוגיה חינוכית עוזרת מאוד בבעיות קשב. זוהי תורה המאחדת גוף-מוח תוך כדי חוויה. תרגיל שמאוד עוזר בבעיות מיקוד: ציירי 8 גדול על הרצפה ותני לילדה ללכת, לרוץ,לדלג... עליו. כשהיא תעשה זאת בחופשיות וללא התמקדות על הריצפה, הניחי תמונה או חפץ שהילדה שלך אוהבת בדיוק באמצע השמונה בגובה העייניים. אמרי לה להמשיך ללכת ולא להזיז את העיניים מהחפץ. יש ילדים שקשה להם עם זה. אל תתני לה שום עצה. תני לה למצוא את הדרך בעצמה. זהו תהליך שלפעמים לוקח קצת זמן. ושוב, אל תעשי זאת תוך לחץ או במטרה שתוך כך וכך זמן היא תעשה זאת. היי איתה, תהני איתה עם כל התקדמות אפילו הקטנה ביותר וכשהיא תעשה זאת תני לה קצת ללכת על השמונה מבלי להזיז את עיניה מהחפץ. מאיה
 
למעלה