הפרעות קשר פירטיות

הפרעות קשר פירטיות

הפרעות קשר פירטיות הם מסוכנות מאוד בעיקר באי יכולת שליטה על העיתוי בהן הן מופיעות וכן אי היכולת להפסקתן. ישראל אחת המדינות היחידות הנושא מטופל "בעדינות" בכל מקום אחר הפרעה לתדרי קשר אוויריים היא עבירה פלילית ופדרלית בארה"ב לדוגמא. הדבר מסוכן (אולי לא בהרצליה) מאוד וכל קלות ראש בעניין מוטעה. לדוגמא: מטוס נוסעים מבצע ILS למסלול 12 בנתב"ג, בפיינל קצר עולה בטעות מטוס אחר על מסלול 30 יחד עם הפרעת קשר של מאפשרת שידור על ערוץ המגדל......??!! "קישקוש" אני לא חושב
 
למה קישקוש

גם בישראל הפרעות קשר הן עבירה פלילית. אם הנושא היה באמת "נורא מסוכן" הוא היה מטופל, או לחילופין, היו תאונות או כמעט תאונות. בפועל, עם המז"א בישראל, הקשר כמעט אופציונאלי ... דגש על כמעט. ולכן התאור של "נורא מסוכן" הוא קישקוש. יש מספיק דברים מסוכנים אחרים שאינם בטיפול - כגון הפיקוח הלא מקצועי שנותנים בקרי ח"א לתעופה אזרחית, מסוקים צבאיים שמסתובבים איפה שבא להם, ועוד ועוד. אז גם בעית הקשר היא נושא שצריך לטפל בו, ומסכן את התעופה הכללית (אבל לא "נורא מסוכן") ועוד נושא מתוך 1000 שלא מטופל.
 
כן מסוכן - ואפילו נורא!

מיקי, אתה טועה. לו ההפרעות היו רק לקשר, אפשר היה להסתדר. הבעיה היא כי ישנם מצבים שהשידורים משבשים גם את קליטת עזרי הניווט ושם זה כבר "נורא" מסוכן! למזלנו, עדין לא קרה כלום בארץ אבל, בל נפתח פה לשטן! ובמדינת ישראל לא עושים שום דבר נגד התחנות הפירטיות לא בגלל שזה לא מסוכן אלא בגלל שיקולים פוליטיים. וזה הרבה יותר מסוכן!!!!!! אריאל אריאלי
 
קשקוש? - הנה דוגמא

לפני שנתיים, אני מיישר מטוס רוסי מסוג בואינג 737 להמראה על מסלול 30. אני מאשר לו להמריא, כשבאותו זמן מתייצב בפיינל קצר (2 מייל) לאותו מסלול מטוס גרמני כבד, איירבס 340 (שאמור לנחות אחרי המראתו של הבואינג). הרוסי מתמהמה, ואז פורצת לקשר תחנה פירטית ששידרה מוזיקה (די מגעילה לטעמי). הטווח הלך והתקצר, ואין אפשרות לתקן את המצב: אם הרוסי לא ממריא מיד, אלא מתמהמה עוד 30 שניות, הגרמני ילך סביב על ציר מסלול. אם הרוסי בדיוק יחליט אז להמריא - הם לא יראו אחד את השני כי יהיו בדיוק אחד מעל לשני. בסוף לא קראו על זה בעיתון... זה לא קשקוש. אורי אלוני
 
למעלה