בוא נגיד ש...
באופן כללי המלון יאלץ להוציא את מה שהוא יחסוך על עמלות, על פרסום, שיווק, כ"א, עלויות חיוב כרטיסי אשראי וכו'. נכון שעבור מלונות כמו ישרוטל ודן, לפעמים הסוכנים מיותרים משום שהמלונות "מוכרים את עצמם", ולא ממש צריכים את הסוכן לכל הצרכים האלה. העניין של "אצל הסוכנים תמיד יותר זול באופן משמעותי" ממש לא תמיד נכון. לרוב הסוכנים אין אפשרות לשחק על יותר מאשר 5-8 אחוז מהעסקה, ולמלון כמעט תמיד תהיה האפשרות לתת את אותה ההנחה, וגם להבטיח דברים שסוכן יתקשה להבטיח (כמו קומה מסויימת, או חדר עם נוף מסויים). לרשתות הגדולות, ישרוטל, הולידי אין ופתאל, יש מרכזי הזמנות שמתפקדים כסוכני נסיעות לכל דבר (רק של עצמם בלבד) ויכולים לתת את אותן ההנחות כמו הסוכנים. פעם התארחתי בנירוונה ומילאתי טופס חברות במועדון של המלון (שהיה אז מלון עצמאי) - מאז ועד היום אני מקבל בדואר מבצעים בלעדים של המועדון, שכולל גם עוד מלונות של רשת פתאל. בלי שום התחייבות או תשלום, יש לי אפשרות להזמין מלונות כמו מרידיאן במחירים מעולים וחודש מראש ויותר. בכל הפעמים שבדקתי, שום סוכן לא יכול היה להתחרות עם מחירים כאלה. הבעיה היא שלרוב האנשים אין את הזמן והידע למצוא את כל האפשרויות הנסתרות האלה, והם צריכים את הסוכנים. לא מעט פעמים שומעים במדורי האינטרנט השתלחויות בסוכנים, והאמת שזה כבר די נמאס... למי שלא יודע: זכיינים של "דיזל" לדוגמא, מקבלים זוג ג'ינס מהאופנה האחרונה ב-80 ש"ח! הם מוכרים אותו ב-250 ש"ח לפחות! זו עמלה של יותר מ-200 אחוז, ובסוף החודש רוב הזכיינים עדיין נוסעים במאזדה שלכל שכיר יש, ולא במרצדס. אני אישית לא מחפש שום מלון לעבוד אתו, גם משום שיש לי עוד מקורות פרנסה באותו תחום שיווקי, בכל זאת הם מאוד רוצים אותי, בעיקר משום שיש לי גישה לפלחי שוק שלהם אין את המשאבים, היידע והיכולת, למצוא. ישנם מקרים שבהחלט אפשר "לסחוט" מהם עמלה מאוד, מאוד גבוהה, ובחירה האם לשלם, היא שלהם. בכל מקרה הם מרוויחים, וזה בדוק. מי מהם שמפתח כישורים כאלה לבדו, אף פעם לא מעביר את החיסכון ללקוח, אלא שומר אותו לעצמו, כך שבכל מקרה הלקוח לא מרוויח. רשת ישרוטל, לדוגמא, מוכרת חבילות ישירות לתיירים ומצליחה להוציא מהם מחירים שערוריתיים (וראה ביקורו של רוה"מ בצרפת) ללא הוצאת שקל על סוכנים. את מלון ריווירה הם מוכרים לצרפתים באותו מחיר שהמלך שלמה נמכר לישראלים!