הפתעה למורן

הפתעה למורן../images/Emo13.gif

תמונה של בונו ומייקל סטייפ
רק הרגע ראיתי את השרשור למטה ונזכרתי שיש לי אחת מההקלטות של whats going on אבל הוא כבר לא היה קופץ אם הייתי שמה את התמונה פה.
תהני
וגם אני מאוד אוהבת את REM....
זה ממש נחמד, כל מעריצי יו2 כמעט אוהבים גם את REM!!!
 

Tabasco

New member
יוווו... אני מסמיקה! ../images/Emo9.gif ../images/Emo140.gif../images/Emo108.gif

איזה כיף! הפתעה, בשבילי!
ואיזו תמונה יפה... את צודקת- גם אני הרבה פעמים נתקלת במעריצים של יו2 שגם מאוד אוהבים את REM, לא שאני חושבת שהלהקות דומות או משהו (בכלל לא) אבל יש משהו משותף ביניהן... לא יודעת איך להסביר את זה, אבל זה מעניין איך שקבוצות מסויימות של אנשים אוהבים את אותן הלהקות לגמרי במקרה. גם דרך כלל אוהבים את גריןדיי או רדיוהד ופרל ג´אם... אני ממש אוהבת את השיר What´s going on (אולי זה בגלל שבונו היה אחראי עליו
) והקטעים שבונו שר ממש יפים, אבל אם אני זוכרת נכון מייקל שר ממש מעט, כמה שניות- לא יותר, חבל! את האמת בהתחלה נורא התלבטתי אם לפתוח פורום ליו2 או לREM, כי את שתי הלהקות אני נורא אוהבת אבל בסוף החלטתי לפתוח את הפורום הזה, כי אני פשוט לא מרגישה שאני יודעת מספיק בנושא של REM... ומאז ועד היום אני מצפה בקוצר רוח שמישהו יקח את היוזמה לידיים ויפתח את הפורום המתבקש הזה. נחייה ונראה
 
בכיף.../images/Emo13.gif

וגם אני מאוד אוהבת את רדיוהד.המון המון. (נו, אז קבלי תמונה גם שלהם!
) אגב, בתמונה יש גם את אדג´ וגם את ת´ום יורק! גררר
|מזילה-ריר| פרל ג´אם? יו2? דווקא זה לא נראה לי הגיוני...אני לא מכירה הרבה מעריצי יו2 שמחבבים גראנג´, למרות שאני מאוד (במיוחד אליס אין צ´יינס.) אני שונאת את what´s going on כי בריטני ושות´ שרים שם. אם הם לא היו זה היה יכול להיות חידוש ממש יפה, אני ממש רוצה כבר דואט של מייקל סטייפ ויו2 או רק בונו! למרות שהחידוש של אוטומאטיק בייבי לone נהדר.
ובאמת סתם סקרנות, למה לדעתך יו2 וrem כל כך שונות? אני חושבת שהן מאוד מאוד דומות! בהמון דברים! אבל אני ממש אשמח לדעת!
 

Tabasco

New member
מאיפה להתחיל? ../images/Emo108.gif

הם מאוד לא דומות! יו2 עשו בעבר יותר מוזיקת רוק, דוגמת Sunday bloody sunday וכו´, REM היו פחות או יותר תמיד על אותו הגל של מוזיקה עם אלמנטים של רוק אבל יותר שקטה ולרוב איטית. התדמית שלהם ממש שונה- יו2 היו בעבר ועד היום מאוד ססגוניים, מתבלטים, עם המון רצון להיות ענקיים, REM תמיד היו יותר צנועים, "מופנמים" אם אפשר לקרוא לזה ככה. המילים שלהם שונות מאוד... כאילו- אתה יכול לקרוא שיר ולהגיד- זה בטח של יו2 וזה בטח של REM. ובכלל אני חושבת שהסולנים קצת מכתיבים את האופי של הלהקה, שימו לב כמה יו2 מתאימה לבונו וכמה REM מתאימה למייקל. בסך הכל- אמרתי שקשה לי לעמוד על במה בדיוק הם שונים אבל אפשר לומר בכלליות שלשתי הלהקות אין את אותו הליין. מה את חושבת שדומה בהן? מעניין אותי לשמוע.
 
את צודקת...לא חשבתי על זה.

בסך הכל הרכב חברי הלהקה די אותו דבר כמו שאמרת... שתיהן התחילו כלהקות אלמוניות והייתה להן פריצה גדולה בשלב קצת מאוחר...ואז הן נהפכו למעצמה. בסך הכל שתיהן מדברות די על אותן נושאים. יו2 יותר פוליטית ומדי פעם דתית, אבל בסך הכל שניהם מדברים על נושאים יפהפיים כמו אהבה לדוגמא, והקרבה, וטקסטים כל כך רגישים של בונו וסטייפ. מבחינת צליל rem אכן הרבה יותר ניסיוניים, הרבה יותר איטיים לרוב. מבחינת קריירה הן מאוד דומות לדעתי: משברים בלהקה (אדם היה מסומם, המתופף ביל ברי קרס ועזב את הלהקה) לאחר מכן היו ללהקות אלבומים לא מובנים ולא אהובים על ידי התקשורת שאיכשהו רק אני אוהבת (rem-up, u2-pop) לשתיהן היו את האלבומים הגדולים שלהן שיצאו בערך באותה תקופה- Achtung Baby וגם Automatic for the people (ועם כל אהבתי הרבה באמת לאוטומאטיק, אני עדיין מעדיפה את אכטונג.אבל זה כבר סיפור אחר) הערה אחרונה: מצאתי כבר קווים משותפים בין יצירות שלהם, כתבתי את זה על דף פעם, אני אחפש את זה ואולי אפילו אמצא בכל הבלגאן בחדרי. אמרת שהמילים שלהן שונות מאוד, זה נכון, אבל איכשהו מצאתי פעם קווים משותפים. אולי זו רק אני עם האסוציאציות המוזרות, אבל המון פעמים קרה שהן הזכירו לי אחת את השנייה, שתי הלהקות הנפלאות הללו.
אה, ומי עדיף, בונו או מייקל?
(אז מה עם מייקל הומו..נתעלם מעובדה זו!)
 

Tabasco

New member
ואני שמחה להודיע שגם את צודקת ../images/Emo13.gif

וואלה מצאת הרבה נקודות דומות. אז בסך הכל אפשר לומר ששתי הלהקות מאוד שונות ומאוד דומות, ואם צריך להגדיר למה מעריצי יו2 בדרך כלל גם מעריצים את REM אפשר פשוט להגיד שמי שמאזין ליו2 יש לו טעם טוב, ואם אמרת טעם טוב- אמרת גם REM. איך זה בתור מסקנה?
 
אני מוחה בתוקף!!!

לשירים של REM יש מבנה מוזיקלי קבוע, לעוס וממוחזר. U2 לעומת זאת, מחדשים ומשנים בכל אלבום, אם לטובה (Joshua) ואם לרעה (All That You...). ומי בכלל החליט שכל הגרופים של U2 אוהבים גם את REM? מכירים, אולי. אבל אוהבים?!
 
../images/Emo13.gif

1.תודה מורן ששמת את זה בטאגליין!(הופרדו בלידתם...אהבתי!
) 2.למה להתעצבן ולקלל סתם? אוקיי, זוהי דעתך. אבל גם לאחרים יש דיעות. אפשר לכבד אותן. 3.לא עשינו הכללות. אמרנו הרוב.ואם עשינו סליחה.
 

Tabasco

New member
אש אש מדורה! ../images/Emo117.gif ../images/Emo108.gif

אני אוהבת ויכוחים שכאלה
טוב- לגבי הטאגליין, נושא כזה זועק לטאגליין
ועכשיו לעורב- אני באמת לא חושבת שלREM יש סגנון לעוס שחוזר על עצמו עם כל דיסק, רק תקשיב לדיסק האחרון שלהם- Reveal ותראה כמה הוא שונה משאר האלבומים שלהם. אומנם הקו המוזיקלי דומה (ואחרי הכל אנחנו מדברים על אותה הלהקה!) בין כל האלבומים אבל כל אחד מחדש ומשנה בצורה שונה. ואל תשכח שיו2 זו להקה שהשתנתה ה-מון עם השנים, ובקלות אפשר להצביע על זה. REM לעומת זאת לא עברו מהפך לא נורמלי, הם היו ונשארו REM הטובים. אולי זה גם קשור לזה שיו2 זו להקה שיותר מעורבת פוליטית ובהתאם לכך גם מאוד מושפעת מהפוליטיקה- אז אתה מוצא מלא הבדלים בין POP לבין WAR, שיצאו בתקופות שונות, גם של הלהקה וגם של העולם. REM פחות מושפעים מהעולם וכיוצא בזאת, יותר עסוקים בעצמם, בדמיון שלהם, בחיים שלהם, בתחושות שלהם... מקווה שהצלחתי להסביר את זה מספיק טוב
 
אני לא מסכים

1. את מוזמנת להשוות בין Man On The Moon, Losing My Religion, ו-At My Most Beautiful. תתעלמי שנייה מהמילים, ותשמעי את המקצב הקבוע והממוחזר. שלושה אלבומים שונים, שלושה שירים זהים. 2. Reveal הוא לדעתי אלבום של להקה שבגלל ההצלחה החליטה שהיא כבר לא צריכה להשקיע יותר מדיי. זה התחיל כבר ב-Up, האלבום הקודם, שממש עיצבן אותי. 3. יו2 רק הלכו ונהיו גרועים עם השנים. לדעתי הם היו צריכים לפרוש אחרי זהירות תינוק, מקסימום אחרי זורופה. פופ הוא לדעתי האלבום הכי גרוע שלהם, ואין להשוות בינו ובין מלחמה, שיצא 14 שנים קודם. אני בטוח שאם תשווי בין האלבום האחרון של REM ובין Murmur, תמצאי המון הבדלים. כך לגבי כל להקה ותיקה. 4. את הקשר לפוליטיקה ניתן למצוא במילים, אבל קשה לי להאמין שכשבונו יושב עם אדג´ ומלחין הם מושפעים מפוליטיקה.
 

Tabasco

New member
אוקיי ../images/Emo108.gif

1. אתה מדבר פה על להקה שעובדת ביחד כבר כמה... עשרים שנה? (אולי אני מגזימה) אתה לא יכול אלא לצפות ששלושה או יותר שירים יזכירו אחד את השני, גם לפעמים תופסים גל מתאים שאוהבים ושמתאים לאופי של הלהקה ואז הולכים איתו, לא ממחזרים- פשוט יוצרים! 2. מה אתה מדבר??? Reveal הוא אלבום יפי-פה! שלא דומה במעט לקודמיו, שיש בו המון רגש ויוצר המון הזדהות, זה אלבום פשוט יצירת אמנות. ואני לא חושבת שההצלחה של REM עלתה להם לראש- עובדה שהם היו ונשארו אותה להקה צנועה ושקטה שהם תמיד היו. 3. הגזמת. בתכלס על טעם וריח (אתה יודע מה אומרים) אבל לפרוש אחרי Achtung baby זו ממש הסחפות. כבר אמרתי לא פעם ולא פעמיים (וגם לא חמש עשרה פעמים, אלא הרבה יותר) שאני חולה על פופ, ושלעומת רבים אחרים אני לא חושבת שזה ירידה ברמה של יו2. וחוצמזה- אני משתגעם שאנשים אומרים שהם הלכו ונהיו גרועים, ואני אסביר למה: מה זאת אומרת הלכו ונהיו גרועים?! מה- יו2 התחייבו להיות אותם יו2 שהם היו בימי War לנצח? לא! הם משתנים, כמו כל יצור ודבר בעולם הזה, הם משתנים בהתאם לסביבה שלהם, בהתאם לעצמם, בהתאם למה שהם עוברים. הם לא הלכו ונהיו גרועים- כי הם לא היו "אמורים" להישאר ברמה של Joshua לנצח (כמו שאולי חלק יגידו). ובכלל- מי קבע מה רע ומה טוב? אתה יכול לומר שאתה לא אוהב את הסגנון העכשוי שלהם, אבל אתה לא יכול לומר שהם התדרדרו- הם כולה השתנו והם עדיין יו2- אם אתה חושב שהם פחות טובים, זכותך, אבל איך בכלל אפשר להשוות? אין כזאת אופציה. (הצלחת להבין אותי?
) 4.בדיוק להיפך- הרי כמו שכבר אמרנו פעם בפורום- תנסה לרגע לדמיין את Sunday bloody sunday בגרסא שקטה (ויש כזו גרסא) מוזר, נכון? נו בדיוק- ברוח התקופה והשיר הלחן הולחן גם בקצב חזק, מהיר, עם תופים ברקע וגיטרות רועשות. אז קשור או לא קשור?
 
תגובה....

1. REM פעילה, למיטב זכרוני, מ-80 או 81. 2. בסדר, אז ב-Reveal הם החליטו שבא להם לעשות קצת רומנטיקה בשקל ולהכניס כמה כלי נגינה מיוחדים. זה עדיין לא מוציא את האלבום ממשבצת הלעוס והממוחזר. 3. להקה צנועה ושקטה? אולי זה בגלל שהתקשורת לא רודפת אחריהם כמו שהיא רודפת כמו אחרי כל פלוץ של בונו. 4. זו הבעייה של תעשיית המוזיקה: אמנים לא יודעים לפרוש בזמן. קחי לדוגמה את דיוויד בואי, סטינג או ברוס ספרינגסטין. האלבומים האחרונים שלהם הם יציאות בלתי מובנות של אמנים שהיה להם משעמם באולפן בסלון אז הם החליטו לנסות אותו קצת, ויצא אלבום. ולעומתם, קחי למשל אמנים כמו באדי הולי או להקת הסקס פיסטולס, שהקריירה שלהם הסתיימה באותה מהירות שהיא התחילה, ועד היום יצירותיהם נחשבות לשם דבר במוזיקה. 5. כבר שמעתי מספיק גרסאות ל-Sunday Bloody Sunday, ואפילו כמה גרסאות מעניינות ל-Still Haven´t Found. ביצועים שונים הם בהחלט מעניינים, ולעיתים עולים על המקור, אבל בדרך כלל המקור הוא הטוב ביותר. (וניקח דוגמה, לא עלינו, ממקור שונה לחלוטין- I Love Rock´n´roll של גואן ג´ט, שעיוותה בריטני ספירס. ויש עוד שיר, שלצערי כולנו מכירים- "דרכנו" של דני בסן.) 6. "ברוח התקופה והשיר הלחן הולחן גם בקצב חזק, מהיר..."? נכון חלקית. לדעתי השיר הולחן כך בגלל ש-U2 היו להקה מתחילה, ולא ממש התמחו בכתיבת לחנים, אז הם השתמשו במה שהם הכירו כבר- לחבר חמש אקורדים ושני מקצבים ולעשות מזה לחן. היום U2 נמצאים בעמדה בה הם יכולים לכתוב לחנים שונים ומשונים ולדעת שהם עדיין ימכרו בטונות, ולכן הם לא צריכים להשקיע יותר מדיי. ולראיה האוסף החדש שלהם- מרבית העבודה שם (הרמיקסים) בכלל לא התבצעה ע"י U2, אלא ע"י חבורת דיג´יים שונים ומשונים שבמקרה מכירים את בונו או את בריאן אינו.
 

Tabasco

New member
והויכוח ממשיך ../images/Emo13.gif ../images/Emo108.gif

1. טוב לדעת (תודה על האינפורמציה)
2. גרר... You´ve gone too far! רומנטיקה עם כלי נגינה מיוחדים ממוחזרת ולעוסה??? אני מתחילה לחשוב שאולי אף פעם לא האזנת בכלל לאלבום הזה...
דבר ראשון- רומנטיקה בשקל?!? I don´t think so. דבר שני-האלבום הזה הוא הרבה יותר מעבר לכמה כלי נגינה מיוחדים! תקשיב לארבעת השירים הראשונים, שהם במקרה ארבעת השירים האהובים עליי באלבום. כל אחד מדבר על נושא אחר, מילים מלאות משמעות, אתה לומד כל כך הרבה מארבעת השירים האלה והם יוצרים הזדהות אדירה! זה לא הכלי נגינה שמביאים אדם לבכות משירים כל כך יפים כמו אלו, זה המילים, זה ההשתקפות שלך במילים שלהם. 3. תעשה טובה, גם יו2 לא כאלה תקשורתיים. זה לא שאני אומרת שלא שומעים עליהם, אבל אם כבר מתעדים כל פלוץ- זה של בריטני, או כל אחד מכוכבי הפופ האלה. יו2 והתקשורת אמנם חברים טובים אבל התיעוד הוא של החיים המוזיקלים שלהם ולא החיים הפרטיים שלהם. (או לפחות לא בעיקר תיעוד החיים הפרטיים שלהם). וכדוגמה: לארי? לארי מי? ובאמת שאני לא חושבת שאתה יכול להגיד שאם לREM הייתה חשיפה בסדר גודל של בריטני נניח הם היו הופכים להיות שואו אופ´ס או מוחצנים, ממש לא! 4. טוב בוא אני אגיד לך מה אני הכי שונאת- אני שונאת את כל הקטע הפוזאי הזה של- "בואו נפרוש בשיא כדי שנזכר לטובה". כל עוד להקה מרגישה טוב ביחד, היא לא מתפוררת או מתאמצת למצוא חומרים לכתוב ולהלחין- למה לה לפרוש?? למי יש זכות להגיד לאמן לשתוק רק כי "הוא הגיע לשיא"?!?! לא, הם צריכים לעבוד ולעבוד עד שהם בעצמם יגיעו למסקנה שאין להם כבר כוחות ליצור ביחד. אף אחד אחר לא יכול לומר מתי זה די חוץ מהלהקה עצמה. ועובדה שהם לא הפסיקו להוציא אלבומים, הם עדיין יוצרים- כי עדיין יש להם את התשוקה לעשות את זה! (ואני מפנה אותך לטאגליין- "U2, still the sweetest thing for Bono"), ולא רק שהם לא הפסיקו- הם מוציאים אלבומים מעולים! ואני רוצה לראות מישהו שיגיד שב-All that you can´t אין אפילו שיר אחד מוצלח. 5. אתה צודק- אבל הנה הוכחתי את טענתי- שהגברת בשינוי אדרת פשוט לא נראת יותר טוב. 6. שטויות! עובדה שבימי Sunday היו גם שירים אחרים ולא כולם נשמעו אותו הדבר, אולי כולם היו בנוים מלחן מתחיל ומחמישה אקורדים, אבל לא אותם חמשת האקורדים בכל השירים. לכל שיר הותאמו חמשת האקורדים המתאימים לו, ולSunday הותאמו אקורדים שיוצרים רעש ומנגינה מהירה. אז הנה לך- לא משנה אם הלחן היה מסכן ומתחיל, הוא עדיין מתאים לשיר מבחינת התוכן שלו! עובדה שלא כל השירים היו רועשים כאלה.
 

Tabasco

New member
ניצחתי? ../images/Emo108.gif

כן.. כנראה שניצחתי! ווהוווו!!!!! PARTY!
 
למעלה