הפתרון למסילות הרכבת המוזנחות: פארק ציבורי

הפתרון למסילות הרכבת המוזנחות: פארק ציבורי

ynet:

בשנים האחרונות יותר ויותר רשויות מקומיות פונות לאדריכלי נוף בבקשה להסב מפגעים סביבתיים בעיר שאי אפשר לבנות עליהם לפארקים ירוקים ולשבילי הליכה. בי-ם כבר הסבו מסילת רכבת לפארק ובת"א זה יקרה בקרוב. מהיכן ההשראה? ניו-יורק, כמובן

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4301971,00.html
 

easylivin

New member
אבל איפה בדיוק יש "מסילה מוזנחת" בת"א?

כי בתור אחד "שקצת מכיר את התחום", לא ידוע לי על מסילות כאלו.
 

easylivin

New member
הבהרה: מה שכתוב בכתבה על התוואי הטורקי

ממש, אבל ממש ממשי הממשים, לא מתאים להגדרה של "מסילה מוזנחת". זה עשורים שאין בתוואי הזה לא מסילה ולא אדנים. התוואי הפך לרח' הרכבת, חצרות, חניונים ורחובות פנימיים. והמקום ממש לא מוזנח. אז אם במקרה יקימו שם פארק, זה כבר לא יהיה בדיוק קשור למסילה כזאת היסטורית או אחרת.
 
זה אחלה פיתרון גם לעתיד..

בהנחה שיבינו שיש נתיבים לא מספיק מהירים (הקו היש לירושלים למשל) או תחנות שלא צמודות לעיר מספיק (כמו דימונה למשל) שאולי יישקלו להסיט בעתיד וככה המתחמים הישנים יתאימו לפיתוח פארק על התוואי הישן.
 

easylivin

New member
בעתיד הרחוק מאוד הרבה דברים יכולים לקרות,

אלא שלקו הישן לירושלים יהיה אחל'ה שימוש תחבורתי גם בעתיד (אם באמת ישכילו להשתמש בו, ואני לא הייתי בונה על השכל הישר של נבחרי הציבור והפקידים שלנו). אפשר להפעיל עליו רכבות משא: יש תכנית להקים מסוף מכולות במלחה, ומקום לא חסר שם. זה יכול להוריד לא מעט משאיות מהכבישים העמוסים. חוץ מזה, בקו הישן אפשר (וצריך) להפעיל שירות פרברי בין בית שמש לירושלים, שירות הרבה יותר מהיר מאשר כיום תוך שימוש ברכבות רוכנות. גם זה תוכנן ולא בוצע כי התקציבים הופנו לבניית הקו החדש, שיחבר רק בין ירושלים לנתב"ג ולגוש דן, לא ישרת בכלל את בית שמש (עיר לא קטנה בכלל שממשיכה לגדול, ויש ממנה תעבורה גדולה מאוד בינה לבין ירושלים) ואי אפשר להפעיל בו רכבות משא. אפשרות נוספת: הפעלת tram-train בקו שיקח נוסעים מרחובות בית שמש היישר למרכז ירושלים. קו כזה לא יהיה אטרקטיבי אלא סופר אטרקטיבי, מועיל ויעיל.

גם הקו לדימונה לא יעלם אלא יהפוך לחלק מהקו העתידי לאילת, שיוקם על אפו ועל חמתו של הלובי המתנגד לו - זוהי רק שאלה של זמן. חוץ מזה, הוא ימשיך לשמש לתנועה של רכבות המשא בנגב כפי שקורה כבר 50 שנה כמעט.

בקיצור, לפני שמפרקים תשתית יסודית כזו, צריכים לחשוב 1000 פעמים ואז לעצור ולחשוב עוד 10000 פעמים. במקרים רבים מדי בעבר לא חשבו מספיק, או שלא חשבו בכלל.
 
אני לא בעד ביטול קווים..

אבל כן בעד שיפור נתיבים. נניח היתה הבחנה ישנה שבקו הישן לירושלים לירושלים אפשר לבטל חלק מהפיתולים דבר שדורש כמובן פעילות יקרה יחסית בתוואי ההררי אבל אם תתבצע תביא לכך שיהיו מקטעים שיצאו משימוש לאחר שיסללו מחדש בתוואי קצת שונה. גם הסטת מסילות קרוב יותר ללב הערים תביא לכך שהתוואי הנוכחי שהמרוחק מהערים יתייתר וציינתי את דימונה כדוגמה ידועה.
אני גם תומך בקו לאילת ויותר מזה תומך בכך שיהיו מספר קווים לאילת כמו קו בין אילת לים המלח שם הבנתי יש מקטעי מסילה בין מפעלי ים המלח למסילה לבאר שבע (ואגב זה יכול להיות גם קו מאסף דרך ירוחם, דימונה, ערד ואולי גם מצפה רמון, 'ו אילת-באר שבע-תל אביב מהיר וקו מאסף שיתאים גם לרכבות מסע בין נמל אילת-נמל אשדוד שיכול לעבור גם בין ישובי הדרום בקו אשדוד אשקלון שדרות נתיבות אופקים באר שבע
 
למעלה