הצביעות הציונית

dedicated

New member
הצביעות הציונית

אחת התופעות שהכי מקוממות אותי הם אותם אנשי שמאל שנוחים רק נגד הכיבוש של "השטחים" אבל לא פריע להם לשבת באין מפריע בשטחים הכבושים של ת"א ולמצוא לעצמם איזה צידוק אידיאולוגי ותרוצים למה מותר לשבת שם. כששואלים אותם הם אומרים "ב48 לא הייתה לנו מדינה והייתה שואה ובלה בלה בלה" וכל זה רק כדי לעקר את מחשבתם ולהשקיט את מצפונם. אני לא יודע אם הם מאמינים לעצמם, אבל מבחינתי הם לא שונים בהרבה מהפשיסטים הכובשים שגרים בקריית ארבע. מתישהו נצטרך כולנו להתעמת עם עברינו ולהודות שכל מדינת ישראל והחזון הציוני התבססו על כיבוש חלשים מאיתנו ולידתם בחטא. מתישהו נצטרך לתת דין וחשבון על כל קיבוצי השומר הצעיר אשר יושבים על אדמות כבושות של פלשתינאים שפנו בדרכים "הומאניות". ומשום מה כל אותם כובשים מאשימים תחת כל עץ רענן את כובשי 67, אולי רק כדי להשכיח מעצמם את חטאיהם, כמו הילד חסר הביטחון שתוקף את הילד החלש כדי לבסס את מעמדו וכדי להתיר את היותו לוזר. אין הבדל בין פליטי 67 לפליטי 48. את זה וגם את זה הציונים גירשו. אני פונה אליכם כי אני יודע שזה מקום טוב בו נאספים האנשים הנכונים להנהגת השינוי. אל תתנו יד להמדינה הכובשת הישראלית. היו שותפים למהפכה. היו לוחמי צדק.
 

tookmy

New member
צביעות או לא

ברור שלא תזיז את כל יושבי תל אביב מביתם. הפיתרון של בעיית 48 בעיני הוא יותר פיתרון עקרוני מוסרי התנהגותי מאשר פיתרון מעשי. להכיר בגזילה כן, לקחת אחריות על המעשים ולהודות בפני שכנינו שלא רק אנחנו סבלנו וסובלים אלא גם הם (שמתי לב שמאפיין מספר אחת של הציונות זה"אנחנו סבלנו יותר" או "רק אנחנו סבלנו"). להפסיק להתנשא ולהתחיל להסתכל בגובה העיניים. אולי פיצויים כספיים כלשהם ואולי זכות שיבה סימלית למספר מוגבל של אנשים. פינוי של אנשים מבתיהם לא. לפחות לא באופן גורף. לוחמת צדק היא לא בהכרח להחזיר את הגלגל לאחור, כי זה בלתי אפשרי. הסבל היה , פצע לא מתקנים דווקא ברכוש, אלא בהכרה בכאב , בסבל ובהבנה של העוול שנגרם. אני לא חושבת שלו היו נותנים לסבתי ז"ל בית או את שטחו בעיר טשרנוביץ זה היה מפצה אותה על מות אביה ממחלות במחנה עבודה ועל רציחת אחותה באושוויץ, אני לא חושבת שבית במנהיים היה משכיח מסבתי השניה ז"ל את הבריחה והיחס המשפיל שקיבלה לפני שברחה לארץ , בזמן ומוקדם, אבל מספיק כדי לחוות פחד והשפלה. אני לא חושבת שמאבק לצדק בהכרח כולל החזרת התושבים למקום כמו בעיקר הכרה ולקיחת אחריות והפסקת ההתנשאות מעליהם, בתור התחלה.
 

dedicated

New member
תגובה קצרצרה

אני ממהר למדי אז תגובה מפורטת תבוא בהמשך. אני רק אגיד לך שאתה מזכיר לי חבר שלי שאמר לי "אני הייתי נגד סלילת כביש חוצה ישראל, אבל בגלל שהכביש כבר בנוי למה לא ליסוע בו?" אין לך מושג כמה זה הכעיס אותי... לא להסכים עם הכיבוש אידיאולוגית אבל להכנע למציאות זו תבוסתנות. ולפי דעתך, נניח והיו בשטחים שמחוץ לקו הירוק מיליון יהודים אז זה היה נותן להם לגיטימציה להשאר שם?
 

tookmy

New member
אתה מוזמן לארוז וללכת.

אני לא חושבת שזה דומה, ואני חושבת שיש הבדל בין מקומות שמעבר לקו הירוק לבין מקומות מ- 48 ולו בשל החלטת האו"ם והעובדה שהיו אז כל כך הרבה פליטים יהודים. זה לא אומר שאין לנו אחריות על הגירושים, ואם אתה משווה לעניין השימוש בחוצה ישראל אז ממש לא הבנת את כוונתי, אבל איזון ופתיחות הם דבר חשוב לשני הכיוונים, לדעתי. שנית, עדיף שתריב ותתווכח עם מי שחושב אחרת מאד ממך ולא עם מי שקרובה לך בחלק מהרעיונות. אתה כמו הטבעונים שבוחרים לריב עם הצמחונים כאשר רוב העולם השבע אוכל בשר כמה פעמים ביום. רק בריאות.
 

dedicated

New member
ואני גם צמחוני...

אבל זה לא קשור... מה שמפריע לי זו הצביעות של אותם "שמלאנים" אותם אנשים שיש בהם החוצפה להלחם נגד כיבוש 67 בעוד הם יושבים בשטחים כבושים.
 

תהילה51

New member
אתה כל כך צודק!!!

מה דעתך לעשות קמפיין בינלאומי למען החזרתם של הכובשים למולדתם המקורית? לא רק הכובשים הציונים אלא כל הכובשים בעולם. קודם כל נחזיר את כל היהודים בפלסטין לארצות המוצא שלהם אחר כך נחזיר את כל האמריקאים הלבנים בחזרה לאירופה נחזיר את המתיישבים הלבנים שחיים עכשיו באוסטרליה ובניו-זילנד בחזרה לבריטניה וכך הלאה... כך יתוקן סוף סוף העוול שניגרם לילידים והכל יבוא על מקומו בשלום!!!
 
בבקשה להרגע מהפאניקה ומהציניות

אף אחד לא דורש ממך להתפנות, גם לא הרדיקלים ביותר שבצד השני. אני שואל את עצמי האם כשאת אומרת את זה, זה באמת מתוך חשש שזה מה שרוצים ממך, או שזו מין טקטיקה שמטרתה לזרוע פחד, שיטרפד פתרון צודק ואנושי. אני אחזור על זה פעם נוספת: זכות השיבה היא הזכות של פליטים שנולדו בארץ כלשהי (וצאצאיהם) לחזור אליה כאזרחים. בדיוק כפי שיהודי מדינות אירופה וצאצאיהם זכאים לקבל אזרחות של מדינת הולדתם, ולשוב אליה.
 
תיקון קטן

סליחה אבל ההשוואה לסבתותיך לא במקום: סבתך ממנהיים, אם היתה רוצה בכך, הייתה יכולה לחזור אחרי מלחה"ע לעירה בגרמניה. איש לא היה מונע זאת ממנה, ואזרחותה הגרמנית היתה מוחזרת לה. לסבתא פלשתינית שגורשה מרמלה או נמלטה בגלל הקרבות משייח' מואנס (רמת אביב) איש לא נתן לחזור, לא אז ולא היום. ברור לכל (וכך גם אומרים סקרים שנעשו), שרב הפליטות והפליטים הפלשתינים לא מעוניניות/ים לממש את השיבה למדינת ישראל, ולחיות כמיעוט לאומי מופלה. אך בכל מקרה, זוהי זכותם של כל פליטה וכל פליט להחליט אם לממש את זכותם או לא. ולא מדובר כאן על החזרת הגלגל לאחור: הרי על החוויות הקשות, כמו שאמרת, רק הכרה בסבל יכולה להקל (וגם היהודים שגרו כאן עברו "חוויות קשות" מערבים), ואף אחד גם לא אמר שצריך להחריב את שיכון ותיקים ברמת גן (ג'רישה), את יבנה (ייבנא) או את קיבוץ סאסא (סאסא). למדינה יש מספיק אדמות בקרבת אותם ישובים הרוסים, שהיא יכולה להקצות לאלה שיעדיפו לחזור, בדרך שלא תפגע בזכויותיהם של היהודים שחיים שם היום. וישנם גם ישובים רבים מ-1948 שעומדים עד היום שוממים, ויכולים לקלוט את בניהם השבים. כל אלה הן שאלות שקשורות ליישום השיבה, ועליהן אפשר לדבר ולהתגמש. אבל מניעת הזכות לחזור לארצם ולקבל דרכון רק בגלל שאינם יהודים, היא מדיניות גזענית שגובלת באפרטהייד.
 

tookmy

New member
האמירה שלך

כבר נשמעת הרבה יותר לעניין והרבה פחות כללית וקיצונית מאשר של פותח השירשור, כמו שאמרת, על הדרך אפשר להתגמש ולדון.
 

rachelb1

New member
זכות השיבה לאיקרית ובירעם

שני כפרים ערבים בצפון הארץ, שתושביהם הידידותיים לישראל (!) התבקשו בשנת 1948 להתפנות לזמן קצר מבתיהם כדי לאפשר לצה"ל להיערך ולהילחם באיזור. הם נענו לבקשה מתוך רצון טוב, והבנה שיורשו לחזור ברגע שיתאפשר. מאז ועד היום הם עדיין מנהלים מאבק משפטי מול רשויות המדינה (באמצעים חוקיים ולא אלימים) כדי לממש את זכות השיבה שלהם. ועד היום הם עדיין לא הורשו לחזור לכפריהם (שנמחקו בינתיים ועל אדמותיהם משגשגים הקיבוצים סאסא וברעם), על אף פסיקות הבג"ץ הרבות המורות לאפשר להם זאת. - סתם דוגמה לעוול זועק ומתמשך, שנזכרתי בה, כי מישהו הזכיר כאן את סאסא...
 

tookmy

New member
סאסא

קיבוץ שמורגל בגזילת אדמות. המקום, כשהיתה לו אפשרות, גם השתלט על האדמות הנטושות של ציבעון, קיבוץ יהודי שהתפרק , מיושבי המקום שרצו לישב אותו מחדש ונאלצו לשלם לסאסא שכירות על מנת לגור שם ולא ניתן להם לעבד את אדמות ציבעון. רק מה, כשמדובר ביהודים, אחרי שנים של משפטים הושגה איזו פשרה (רק כשתושבי צבעון הסכימו לוותר על עקרונותיהם וללכת פי העקרונות המפלים של הסוכנות היהודית, כמובן) ובסופו של דבר סאסא אולץ לתת לשכניהם את השטח.
 

dedicated

New member
האמירה שלי קיצונית?

מה איתך? הרי מליוני אנשים בעולם כולו תומכים בהחזרת השטחים שנכבשו ב 67. ועכשיו עם יד על הלב. שיבוא מישהו שימצא לי את ההבדל בין 67 ל 48. כבר שמעתי את כל הטיעונים ואת כל התירוצים הבלתי משכנעים אבל אני תמיד שמח לשמוע עוד. אהה השואה נכון... הינו מסכנים... זה מקנה לנו כנראה זכות לכבוש המוני פלשתינאים... נכון... איך יכולתי לשכוח? כל מי שאומר שהדרישה שלי מוגזמת שקודם כל יפסיק את ההסתה נגד המתנחלים כי הוא לא שונה מהם ולו במעט. יודעים מה? אני מעדיף את המתנחלים... הם לפחות הולכים עם האמת שלהם ולא מטיפים לאחרים לעשות מה שהם לא עושים.
 

tookmy

New member
מה שקיצוני זה לאו דווקא

האמירה שלך כמו הכלליות שלה. אני מקבלת את הרעיון אבל לא ברור מה אתה מציע, בעוד היתה כאן הצעה יותר ספציפית שיותר קל להתייחס אליה עניינית.
 
בין מרקס להרצל - ציונות וסוציאליזם?

אפשר להיות גם ציוני וגם סוציאליסט? אין סתירה בין השניים? מה חשב לנין על האנטישמיות? מה הקשר בין מרקס ו"השאלה היהודית"? מה חושבים בברית הנוער הקומוניסטי על התנועה הציונית, על הכיבוש ועל זכות השיבה? אם בא לך לקבל תשובות לכמה שאלות, או סתם לשמוע ולהישמע, בנק"י מזמינה אותך לשיחה לרגל 100 שנים למותו של הרצל, ביום שלישי, ה-13 ביולי, ב"הגדה השמאלית", אחד העם 70, תל-אביב-יפו. לפרטים: 052-8330046 - אורי בקרו אותנו גם באינטרנט: http://www.banki-shabiba.org
 

FuturePrimitive

New member
למי שפספס

למי שפספס את הארוע המסעיר של ברית הפיגור על שם לנין החלטתי לספק לפחות חלק מהתשובות לשאלות. אנשים שהולכים בעקבות פאשיסט, יכולים בהחלט גם להיות ציונים. לנין לא היה אנטישמי, הוא הרג את כל מי שלא מצא חן בעיניו. קוראים לזה "דמוקרטיה צנטרליסטית." לגבי השאלה מה חושבים בברית הנועל על..., אז לניניסטים, ומרקסיסטים באופן כללי, לא נוהגים לחשוב. למה להכאיב לראש אם יש לנו אידיולוגיה. ובפגישה הבאה: האם אפשר להוציא את הראש מהתחת? האם אין בכך סתירה? מה חושבים על כך שמאלנים קטנים שמקשיבים יפה יפה לשמאלנים גדולים?
 
למעלה