הצביעות ופופוליזם בניסיון האחרון לדחות את סגירת שדה דוב.

הצביעות ופופוליזם בניסיון האחרון לדחות את סגירת שדה דוב.

בחודשים האחרונים עלתה מדרגה הדרישה לדחות את סגירת שדה דוב, בניגוד לכל היגיון בריא.
אז מה אם מדובר בתהליך שהחל עם קידום תכנית תא/3700 מסוף המאה הקודמת.
אז מה אם מדובר באלפי בעלי מגרשים פרטיים שהובטח להם שהאדמה תוחזר להם עם סגירת השדה.
אז מה אם יש תכנית מתאר ארצית/מחוזית ומקומית שהפשירה את הקרקע וקבעה מקדם זכויות במסגרת איחוד וחלוקה כמקובל בכל תכנית דומה.
אז מה אם יפגעו בעלי זכויות הקניין ששמו מבטחם ברשויות התכנון .
אז מה אם התכנית הגדולה ביותר של ת"א בעשרות השנים האחרונות תעוכב שוב.

הצביעות ההפופוליזם הזול של פוליטיקאים וכמובן ראשי עיריות ו...יו"ר ההסתדרות הפיל בפח אלפי אזרחים , הרי כולם ידעו שהפור נפל כבר בשנת 2007, כן...כבר אז ומאז רק דוחים עוד ועוד את רוע הגזירה,פשוט לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורנית שכן מוצו כל ההליכים החוקיים.

כל האמת על התהליכים ולוחות הזמנים :

לוחות זמנים בדרך לסגירת שדה דוב.
בשנת 2007 נחתם הסכם בין המדינה לבעלי השטח, בהם התחייבה המדינה לפנות את שדה דב.
ב-7 בפברואר 2010 החליטו שר התחבורה ושר השיכון לפעול בהקדם לסגירת השדה כדי לפנות מקום לבניית 12,000 יחידות דיור בשטחו, במסגרת תוכנית "מנהטן על הים" של עיריית תל אביב-יפו [בהתבסס על תכנית תא/1700 ]. ההחלטה נתקלה בהתנגדות חברות התעופה הפועלות בשדה, הטוענות לחשיבותו ולתנועת הנוסעים השנתית הערה העוברת דרכו.
ב-28 באוקטובר 2012 אושרה התכנית ע"י ממשלת ישראל. לפי התוכנית, צו רשות שדות התעופה בשדה דב המסתיים ב-30 ביוני 2016 לא יוארך, ופינויו של שדה דב יסתיים עד לשנת 2018.
בהחלטת בג"ץ הוחלט להאריך את רישיון ההפעלה של השדה עד לאפריל 2017. פעילות המטוסים הקלים תועתק לשדה תעופה חדש שיוקם במנחת עין שמר, ואילו פעילות מטוסי החברות המסחריות תועבר לנמל התעופה בן-גוריון. מאז קבלת ההחלטה, פועלות עיריית אילת וחברות התעופה לדחות את רוע הגזירה . ההתנגדות העיקרית נובעת מסיבות לא ענייניות הנובעות מהיות נתב"ג נמל תעופה שמשרת בעיקר טיסות חוץ וזמן הבידוק והנסיעה לת"א [למה ???]
ב-3 ביולי 2016 הועלתה לדיון הצעת חוק פרטית לדחיית פינוי השדה לשנת 2019, הצעה שקיבלה תמיכה של למעלה מ-80 חברי כנסת, אך ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את ההחלטה בנושא בשלושה שבועות. כעבור מספר ימים פורסם כי התקבלה החלטת פשרה מטעם שר האוצר לפיה השדה האזרחי יפונה כמתוכנן ב-2017, ולאחר הריסת המבנים ובדיקת רעילות הקרקע וטיהורה בעת הצורך תופשר הקרקע לבניית כ-4,000 יחידות דיור. אך פעילות התעופה האזרחית לאילת תימשך כשנתיים נוספות מהחלק הצבאי בשדה עד 2019 על ידי הקמת ביתנים זמניים בעלות של כ - 2 מיליון שקלים שישמשו כמבני הטרמינל. לאחר סגירת השדה הצבאי שמתוכננת ליולי 2019 תתאפשר בניית עוד 12,000 דירות במתחם והכנסות המדינה משיווק הקרקע לבנייה תממן פינוי מחנות צבא נוספים ממרכז הארץ לנגב כשבשטחם יש עתודות קרקע לבניית 60,000 יחידות דיור בסך הכל.
בתחילת 2017 הוגשה מטעם המדינה בקשה (בהסכמת עיריית תל אביב) להארכת השימוש בשטח השדה האזרחי עד אוקטובר 2017 במקום לפנותו כמתוכנן באפריל 2017. אך התנגדות בעלי הקרקעות הביאה את בג"ץ להכריע ב-8 במרץ בהתאם לפסיקתו הקודמת כי יש לבצע את הפינוי כמתוכנן באפריל 2017.
עוד בטרם פורסמה פסיקת בג"ץ שבה הכנסת להליך חקיקה של הצעת החוק הפרטית שהועלתה בקיץ 2016 להארכת השימוש בשדה האזרחי עד תחילת 2019, מועד פינויו המתוכנן של הבסיס הצבאי. הצעת החוק הזו אושרה סופית בכנסת במרץ 2017, ולפיכך נקבע שפינוי נמל התעופה האזרחי יתבצע רק עם פינוי הבסיס הצבאי ב-2019 או לפחות לא יבוצע לפני ינואר 2019.
שדה התעופה האזרחי נועד להתפנות עד 1 בדצמבר 2017. אך לאחר שהובהר כי עלות הקמת מבנים זמניים לתפעול טרמינל אזרחי בשטח הבסיס הצבאי תעלה כ-50 מיליון שקלים, וייקח כ-8 חודשים לביצוע מכרז, תכנון והקמה, החליט השר משה כחלון ב-27 בנובמבר 2017, להאריך את פעילות הטרמינל האזרחי לכל הפחות עד חודש יולי 2018. בהמשך הוחלט להצמיד אותו לפינוי הבסיס הצבאי.
ביוני 2018 פורסם כי משרד הביטחון ביקש להאריך את הפעילות הצבאית עד יולי 2019 ובקשה זאת אושרה. בנוסף, החליט ראש עיריית ת"א עצמה להציע אלטרנטיבה תכנונית לפיה שטח השדה יצומצם ויוקם טרמינל חדש סמוך למסלול, אך יוכל להמשיך לפעול כשדה תעופה אזרחי בשנים הבאות ולא להתפנות. כתוצאה מזאת במקום התוכנית לבניית שכונה בצפון תל אביב עם כ-16,000 דירות, תוקם שכונה מצומצמת עם כ-8,000 דירות בלבד. לתוכנית זאת מתנגדים בתוקף בעלי השטח, רשות מקרקעי ישראל, מהנדס עיריית תל אביב והמדינה. התוכנית האלטרנטיבית אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב ב-20 ביוני 2018, בעוד התוכנית לפינוי כולל נידונה כבר בוועדה המחוזית של גוש דן ואושרה להפקדה ב-23 ביולי 2018.
ב-30 בדצמבר 2018 הוחלט בוועדת הפנים בכנסת לתת לשר הביטחון סמכות לבחון מחדש את ההחלטה לפנות את הבסיס הצבאי משדה דב ואת ההשלכות הביטחוניות לכך, החלטה זאת אושרה בכנסת יומיים לאחר מכן.
ב-13 בפברואר 2019 הודיעה רשות שדות התעופה שהשדה ייסגר כמתוכנן ב-1 ביולי 2019, והורתה לכל חברות התעופה הפועלות בו להיערך לפינוי כל המטוסים שלהם בתאריך זה לשדות תעופה חלופיים. אך לשר הביטחון עדיין קיימת האפשרות להחליט על דחיית סגירת השדה או שינוי המתווה לסגירתו הכוללת לטובת שימורו כשדה תעופה פעיל על שטח מצומצם יותר (ללא הבסיס הצבאי ועם טרמינל חלופי) בהתאם להחלטה שאושרה בכנסת בתחילת ינואר 2019.


ולמרות הכל...שדה דוב יסגר הלילה, ומחר תזרח השמש ממזרח ותשקע כרגיל במערב, תושבי אילת שירצו להגיע בטיסה למרכז יסעו מעל 40 דקות לשדה רמון ומשם ימריאו לשדה התעופה בלוד [טרמינל 1]ומשם לכל יעד קרקעי שירצו, ולהיפך.
זריקת תעודות הזיהוי של מס' תושבי/ות אילת היתה בזוייה בעיני ומיותרת, ולעמדתי, הם יכולים לנסות לקבל ת.ז. מירדן ושיעברו לעקבה.

===============================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
ההצגה הגדולה של עיריית אילת שבגינה קיבלה 400 מיליון שקל.

שהרי כל מי ששכל בקודקודו ומכיר את הליכי סגירת השדה במקביל לקידום התב"ע ידי שה"פור נפל" ושאין שום יכול לראש הממשלה או לשר התחבורה "סמוטריץ" לעצור את התהליך, בתי המשפט במהלך השנים כבר קיבעו את מועד הפינוי יחד עם ממשלת ישראל והיום התהליך הגיע לסופו.

וזאת יש לדעת, במידה וממשלת ישראל היתה מפירה את ההסכמים בעניין פינוי שדה דוב זה היה עולה לכולנו כ- 60 מיליארד שקל מהקופה הריקה.

מאמר בדה מרקר.

המאבק על שדה דב מגיע לבית המשפט: היועמ"ש זומן לדיון דחוף
מנהלי הגוש הגדול דוחקים את שר התחבורה סמוטריץ' לבית המשפט: לדרישתם, זימן השופט את מנדלבליט לדיון דחוף מחרתיים באפשרות שהממשלה מפרה את ההסכם שעשתה עם בעלי הקרקעות הפרטיים

גילי מלניצקי, רינה רוזנברג קנדל- 23.06.2019 דה מרקר - https://www.themarker.com/realestate/1.7403199

בית משפט השלום בהרצליה זימן ביום ה-23 יוני 19 את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, או מי מטעמו לדיון דחוף בבית המשפט ביום שלישי שעבר, בעניין סגירת שדה דב והאפשרות שהממשלה מסכלת ומפרה את ההסכם שעשתה עם בעלי הקרקעות בגוש הגדול.
לטענת בעלי הקרקעות, חקיקה שדוחה את סגירת השדה – כמו זו שמקדם שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' - מהווה הפרה חמורה של תנאי ההסכם שאומץ כהחלטת המדינה, ולפיכך היועץ המשפטי צריך להתייצב מחרתיים מול בית המשפט ולמסור את עמדתו בעניין ההפרה הצפויה.

השופט יעקב שקד כתב בהחלטה כי "הנוגעים בדבר ימתינו לדיון זה בבית המשפט ללא יצירת עובדות נוספות עד מועד הדיון". משמעות הדבר היא שבית המשפט מבקש מהיועץ המשפטי שיבטיח שלא תקודם כבר מחר חקיקה שסותרת את סגירת השדה ב-1 ביולי, לפני שיתקיים הדיון בבית המשפט.

נזכיר שהממשלה חתמה ב-2007 על הסכם עם בעלי הקרקעות הפרטיים בגוש הגדול, בשטח שדה התעופה שדה דב ובקרבתו, שלפיו היא מתחייבת לפנות את השדה. החלטות ההסכם אושררו על ידי בג"ץ ואומצו כהחלטה עם תוקף משפטי, ואף עוגנו בחקיקה מתאימה לפינוי שדה דב הצבאי והאזרחי עד ל-1 ביולי, שקודמה על ידי שר האוצר משה כחלון ב-2017. לפיכך, גם נקבע מנגנון המבטיח כי הכנסות המדינה משיווק הקרקע בשדה דב ישמשו כבר ב-2020 את מעבר בסיסי צה"ל לדרום.

היוזמות האחרונות של השר סמוטריץ', לקבל מחר את תמיכת הממשלה ולקדם בכנסת חקיקה שתעצור את פינוי שדה דב, מהוות לפי בעלי הקרקעות הפרטיים הפרה של ההסכם שעליו חתמה המדינה. לפיכך פנו עורכי דין המייצגים את בעלי הקרקעות הפרטיות בגוש הגדול בשדה דב אל בית המשפט השלום בהרצליה המטפל בנושא.
המנהלים פנו בימים האחרונים ליועץ המשפטי וביקשו כבר את התערבותו, אולם זה לא נתן הצהרות רשמיות, גם לא בדיון בוועדת הכספים בכנסת - ובינתיים נמשך הליך החקיקה שמקדם סמוטריץ' עם ח"כ יואב קיש. השופט שקד כתב בהחלטה כי "החקיקה ממשיכה לכאורה בניגוד להסכמים שאושרו בהליך ובניגוד לפסקי דין שניתנו בעבר".

מנהלי הגוש הגדול יכלו לפנות לבג"ץ בבקשה לצו מניעה, ובכך לבלום את הליך החקיקה - אולם נראה כי בשלב זה יערבו את בג"ץ רק אם תקודם חקיקה בנושא והיועמ"ש או אנשי הפרקליטות לא יצליחו להגן על עמדתם בבית המשפט.
גורם המקורב לבעלי הקרקעות בגוש הסביר כי "היועץ המשפטי או הפרקליטות הצהירו במשך שנים שיכבדו את החלטות ההסכם, ואף ידעו לדרוש מבעלי הקרקעות בגוש הגדול סכום של כ-20 מיליון שקל כדי לממש את ההכשרה של נתב"ג לקליטת הפעילות של טיסות הפנים שיועברו משדה דב. עכשיו שתגיע המדינה ותסביר איך הממשלה מקדמת חקיקה שסותרת את כל ההבטחות שנתנה לבעלי הקרקע בעשור האחרון".

בתוך כך הסתיימה ישיבה של בכירי משרד האוצר ואנשי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.
אנשי אגף התקציבים הבהירו כי הפרת ההסכם תביא לאובדן מיידי של כ-4 מיליארד שקל להכנסות המדינה בגין ההפרה ותקבולים שהיתה אמורה לקבל מחלקה בגוש הגדול; לאובדן של כ-2 מיליארד שקל משיווקי הקרקע של תוכנית אשכול, שהיו אמורים לשמש את צה"ל למעבר הבסיסים דרומה; ויחשפו את המדינה לתביעות נזיקין בגין הפרות ודמי פיצוי על השימוש בקרקע בשווי של 1.5 מיליארד שקל או יותר.
רמ"י אמרו במהלך הדיון כי "אנו מתנגדים לדחיית הסגירה של שדה דב. אנו מעריכים פגיעה קשה בקופה הציבורית בסך 17 מיליארד שקל, ופגיעה חמורה בהליכי תכנון ארוכים".

נציגי משרד הביטחון לא נכחו בישיבה. לפי החקיקה שמקדם סמוטריץ' המשרד יהיה אחראי להפעלת השדה עד ינואר 2020.

עורכי הדין המייצגים את עיריית אילת, ממשרד מיתר, ליקוורניקף, גבע, לשם ושות', שלחו בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה וליועמ"ש. במכתב צויינה מניעת סגירתו של שדה התעופה בהרצליה באוגוסט 2018, יומיים לפני המועד המתוכנן על ידי המועצה הארצית.
עורכי הדין כתבו כי "שדה התעופה הרצליה פועל עד היום לשמחת מרבית המתנגדים דאז, שהכירו בטעות. ענף התעופה הכללית בישראל ניצל – 7 שנים ללא שדה לתעופה הכללית היו מביאות למות הענף כולו. כולם מבינים שפינוי שדה דב בעת הזאת הוא מיותר כי בעלי הקרקע לא הולכים לבנות בו בשנים הקרובות. כולם מודים שבתרבות ה-Nimby הקיימת בישראל לא ייבנה לו תחליף לעולם, ושוויתור על תשתית לאומית של שדה תעופה הוא חוסר אחריות".

עוד הם טוענים במכתב כי בניגוד לאיומי מנהלי הגוש הגדול, הם אינם זכאים לדמי שימוש. "מדהים ומצער היום לראות את נציגיה המשפטיים של המדינה ניצבים בראש הטוענים כי אי סגירת שדה דב עלולה להקנות לבעלי הקרקע עילת תביעה לתשלום דמי שימוש רטרואקטיבית, בניגוד מפורש ללשון ההסכם, ובניגוד מפורש לעמדתם בעבר בבית המשפט".
בעיריית אילת טוענים כי "ממשלת ישראל נכנעה ללחץ אדיר שהפעילו עליה מנהלי הגוש הגדול – פעולה שהיא בניגוד מפורש להתחייבותם בהסכם שלא להניע את המדינה לפנות את שדה דב. המדינה פעלה בשקידת יתר לקידום פינוי שדה דב, מבלי לדאוג במקביל להקמת חלופה ותוך התעלמות מוחלטת מצורכי אילת".

בעוד אגף התקציבים מעריך כי למדינה ייגרם נזק של 12 מיליארד שקל, בעיריית אילת טוענים כי חישוב זה אינו סביר. בעירייה סבורים כי האומדן מתעלם מפרמטרים רבים של חיסכון ותועלת למשק כתוצאה מאי פינוי שדה דב - "כמו למשל הפחתת העול על נתב"ג, הקלת תנאי החיים של תושבי אילת, עלות הנזק הבלתי הפיך שייגרם לתושבי אילת, לתיירות לאילת ולמערכת הבריאות של העיר אילת, שתיחסך. התרחיש מתעלם מכל אלו. על פי ההצעה שאנו מבקשים לבחון – תכנון הקרקע יימשך. מדינת ישראל היא הבעלים של כ-50% מן הבעלות בקרקע המתוכננת בתוכנית תא/4444 ואין מניעה להמשיך ולתכנן את התוכנית".

בשיחות סגורות ושלא לציטוט, מביעים גורמים מקצועיים במדינה - לרבות במשרד התחבורה, רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית ועוד - התנגדות לפינוי שדה דב במועד המתוכנן. עם זאת, הם חוששים להתבטא בעניין, ומציינים כי הם "ממלאים פקודות".
 

jsurie

New member
שדה דב

דוד, נעשית גם מבין בתעופה? שדה דב נפתח ב-1938, רק ההרחבה נעשתה אחרי קום המדינה ועל אדמות פרטיות. ניתן היה להשאיר את המסלול ולהעביר את בית הנתיבות לרידינג. לרשות שדות התעופה איכפת רק מנתב"ג, שמספק לחלק מעובדיה משכורות של 50-80 K, ולמרבית עובדיה משכורות בגובה פי 3 מהמשכורת הממוצעת במשק. מאז קום המדינה נסגרו הרבה שדות שהוקמו בימי המנדט, כמו כן רוצים לסגור את שדה הרצליה (יוזמת ראשת העיר לשעבר גרמן), בסיס לימודי התעופה בישראל. (שכחתי לציין את שדה עטרות, שנסגר עם פרוץ האינתיפדה הראשונה ואת שדה אילת. מעניין שתושבי אילת שתקו).
רק לאחרונה הבינו תושבי הרצליה ורעננה שמקודם התנגדו לשדה, עכשיו הם עותרים ביחד עם אגודת התעופה, חברות ומוסכים נגד הסגירה. מספיק להם הפקק היומי במחסום הרכבת בכפר שמריהו וממש לא נחוץ להגדילו.
למען גילוי נאות, אני טייס מזה למעלה מ-50 שנים ומבין קצת בתעופה. הסיפורים על "דיור בר השגה" בת"א ובהרצליה במקום השדות , סיפורי הברון מינכאוזן. בכייה לדורות.
 
שדב דוב נסגר כי הוא היה חייב להסגר. נקודה.

ל"ידידי" האלמוני "jsurie" .
במאמר שפירסמתי [המורכב מלא מעט מאמרים שנכתבו בנדון]השתדלתי לא לומר מה דעתי האישית על סגירת השדה [אני בעד] וציינתי רק עובדות הקשורות להסכמים מורכבים שנעשו בין רשויות התכנון,הועדה המחוזית ת"א, הועדה המקומית ת"א, משרד הבטחון ולבעלי הקרקעות הפרטיות על מנת לאפשר להוציא לאור את תוכנית תא/3700 המעוכבת מזה עשרות שנים, בוא לא נשכח את הרעיון המקורי שנגנז בהמשך להעביר את שדה התעופה לתוך לים ע"י יבוש הים/בניית מסלול ואי בים [מה שנכון להונג קונג ועוד ערים נוספות שסבלו מפיתוח מואץ וחיפשו פתרון מושכל לשדה תעופה בתוך התחום האורבני העירוני מבלי לשבש את הפיתוח.

ו...מה הקשר בין היותך טייס חובב או מקצועי לבין הבנתך בפיתוח עירוני , [אני צנחתי בצעירותי בצה"ל
...האם זה יכול לעזור להבנתי בנדון ?] כן ! אני מבין בנדל"נ ובפיתוח אורבני משולב שרואה בשדות תעופה בעייה הנובעת מבעיות רעש בלתי פוסק, הגבלת רום הבניה בסביבת מסלולי הנחיתה/המראה, פגיעה באיכות האויר באיזור, ופגיעה בעומק הקרקע עקב דליפות דלק, שדות תעופה לא אמורות להבנות בתוך התחום האורבני אלא בסביבתו, ובמקרה של ת"א והתפשטות העיר צפונה היה ברור שיש התנגשות שתגרום ביום בהיר אחד לסגירת שדה התעופה.

במקרה של שדה דוב, נערכו ונחתמו הסכמים מחייבים עם ממשלת ישראל שחייבת לעמוד בהם, קיימת פסיקה של ביהמ"ש העליון בנדון, לא היתה דרך חזרה שמשמעותה לכאורה היתה יכולה להיות ש...במדינת ישראל אין צורך לכבד הסכמים, והחשוב מכל הפרתם היתה עולה למדינה כ- 40 מיליארד שקל שאין בקופתה וכמובן מימון מעבר לשדה אחר ממכירת הקרקע שחלקה הקטן מצוי בבעלות המדינה.

מסלול התעופה מהווה רובו ככולו אדמה פרטית ולא בבעלות המדינה, נכון הוא שבשטח זה לא מתוכננת בניה למגורים בגלל חוק החופים/הקרבה לים, המשמעות העיקרית של סגירת השדה היא האפשרות לבנות לגובה , לפתח בתי מלון ומסחר בקרבת החופים, פארק חופי משוכלל וחופי רחצה עם חניות, שדה התעופה לא איפשר את הפיתוח ולכן הוא היה חייב להיסגר.

מה הקשר בין השכר ברשות שדות התעופה לבין סגירת השדה ?
אגב שדה תעופה הרצליה מאוכלס במטוסים פרטיים של עשירי ישראל , אין משם טיסות סדירות וגם לא יהיו, ואני אחדש לך, גם שדה זה יסגר לבסוף, כי גם בהרצליה השדה מפריע להתפתחות העיר.

"דיור בר השגה" מהיכן לקחת את השטות הזו, כפי שידוע לך רשויות התכנון רוצים לייצר מקומות מגורים גם למי שידם אינה משגת לרכוש דירה במקומות הנחשבים ליקרים בארץ ולכן יזמים חייבים לתכנן אחוז מסויים של דירות קטנות וזולות יותר, אך אני ארגיע אותך הפטנט לא הצליח והיזמים הערימו על רשויות התכנון והנושא כשל באופו מוחלט כמעט בכל מקום שמיישמים אותו.

ומכל הסיבות שמניתי, שדה תעופה דוב נסגר, יערכו בדיקות קרקע סבוכות ותכנית תא/3700 תקרום עור וגידים.

אגלה לך סוד...בשנת 1982 כששרתתי בפצ"נ [וגרתי בצפת] הייתי מגיע לדיונים במטכ"ל לפחות פעם בשבוע משדה מחניים בצפון ולהיפך במטוסי סצנה 5 מקומות,[ואל תגלה...לעיתים נתנו לי לשבת קדימה ולהחזיק כמה דקות את הגיי המטוס] כך שנהניתי לטוס ולהטיס לכאורה, וגם נהניתי משרותי השדה הצבאי עשרות פעמים

=========================================================
פרל דוד, סלולרי - 052-8964914


 

jsurie

New member
שדה דב

מתוקף היותי טייס מזה למעלה מ-50 שנים, אני מבין היטב מה נחוץ לתעופה האזרחית כדי שיהיה לה עתיד. בניגוד לעבר, רוב טייסי ח"א שמשתחררים אינם פונים לתעופה אזרחית אלא להי-טק. קיים מחסור ענק בטייסים, עד כדי כך שבתפקיד טייס ראשון בחברות הלואו נמצאים בוגרי אקדמיות לתעופה עם ניסיון של 200 שעות טיסה בלבד. בארץ ניתן ללמוד טיסה + לימודים עיוניים שמכשירים אדם להיות טייס מקצועי, אך ורק בהרצליה. להשכלה כללית, בארץ נדרש ניסיון של 1500 שעות טיסה + הגדרים מיוחדים כדי להתקבל לחברה ישראלית. תחסל את הרצליה חיסלת את עתיד התעופה בארץ. עשירי הארץ מחזיקים במטוסי סילון פרטיים בנתב"ג, בהרצליה קיימים 3 בתי ספר + מטוסים פרטיים שלרובם מספר בעלים שמתחלקים בהוצאות. אני מכרתי לאחרונה מטוס דו-מנועי שמיש ומוכן לטיסה ב-60,000 ש"ח. אז תאמין לי שאני יודע היטב מה נחוץ יותר למדינה מאשר דירות יוקרה "ברות השגה" כביכול בת"א ובהרצליה. שים לב למצב בחו"ל, שדות כמו קלוטן בציריך, קנדי וניו-ארק בניו-יורק, סכיפול באמסטרדם ועוד, נמצאים במרכזי הערים. בבג"צ שהוגש בזמנו ע"י תושבי הרצליה נגד השדה, בטענות של סיכון לסביבה, אמרה השופטת אוסטרובסקי כהן: "השדה היה קודם, הבתים נבנו אח"כ, הבתים באו אל השדה לא השדה אל הבתים". כל אחד שקנה דירה סמוך לשדה תעופה ידע בדיוק לקראת מה הוא הולך ושלא יבוא בטענות.צריך היה להשאיר את שדה דב ואת אילת. הערכות של 40 מיליארד עלות פיצויים לבעלי הקרקעות , אחיזת עיניים וזריקת חול בעיני העם. אגב, אני מבין "קצת בנדל"ן" ובעל קרקעות נרחבות ברחובות והסביבה. עיין ב-ה.פ. 636/07 ותדע יותר.
 

ariele1

New member
וזה ימשיך ויתדרדר עם השר החדש

הולך להיות קרקס.
&nbsp
 
אתה צודק בתחילה חשבתי שהשר אקרובט אבל כעת...הוא ליצן


עוד טרם נכנס המינוי לתוקף הוא כבר הצהיר שהשדה ישאר פתוח...בלי בדיקה רצינית ולעומק של משמעויות אמירה מסוג זה ע"י השר הממונה.

אז לכמה דקות הוא קיבל מחיאות כפיים מכמה מתושבי אילת שהפגינו וידעו בתוכם עקב הפסיקה של ביהמ"ש בנדון שסגירתו של השדה היא עובדה ואם ימצא מקור כספי אולי...יקבלו את הכסף שהובטח להם.

אני חייכתי לעצמי כשסמוטריץ יצא בהכרזה ה"מנופחת" ללא בחינתה [אני מניח שכח"כ הוא ידע מעט על המשמעויות] אבל כמי שרצה ורוצה להחזיר את המלוכה וחוקי הדת למדינה חילונית כמדינת ישראל היה ברור שלא מעט פיצוצים לפנינו...ועוד יהיו.

ליצן
כבר אמרתי ?
 
למעלה