הצילו! הצילו! הצילו! - נעול

מצב
הנושא נעול.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אני לומד למבחן בפסיכולוגיה בין-תרבותית ביום שני הקרוב ואני לומד מהטעויות שלי במבחנים הקודמים של הקורס הזה שניגשתי אליהם ואני לא מצליח להבין מה הם רוצים ממני באחת השאלות, במקום התשובה השגויה שנתתי להם.

אני לא יכול להביא את השאלה עצמה כי טופס המבחן חסוי או משהו כזה משום מה, אבל בעיקרון מה שהשאלה הייתה, זה שהיו מלא קוביות או משהו כזה, ונראה לי שבקוביות החיצוניות היו מילים באנגלית או אותיות באנגלית או משהו כזה ובקוביות הפנימיות היו מספרים ושאלו אותי מה המשמעות התיאורטית של הממצאים.

עכשיו, לא היה שום הסבר מילולי בכלל שמסביר מה כתוב בקוביות, אז כתבתי במילים מה כתוב בתוך הקוביות ומה זה אומר, אבל מסתבר שמה שעשיתי זה "חזרה על התוצאות במילים", שמסתבר דרך אגב שזה לא מה שהם רוצים, כי מה שהם רוצים זה את "המשמעות התיאורטית של הממצאים", שזה מה שחשבתי שאני נותן להם, אבל מסתבר שזה כנראה משהו אחר מלחזור על התוצאות במילים אז כאילו...אוקיי?

אבל כאילו...מה עכשיו? מה ההבדל בין שני הדברים? ומה המשמעות התיאורטית של הממצאים?

אין לי את הקוביות בשביל להראות לכם אותן, אבל אני מצרף את התשובה השגויה שנתתי, שהיא מה שהיה כתוב בקוביות, אבל במילים ככה שאפשר להבין.

מה המשמעות התיאורטית? מישהו יודע?

במבחן הבא כמובן תהיה שאלה אחרת, אבל מאותו סוג, אז אם אני רק אצליח להבין את ההבדל ולתרגם ככלל, משמעות מילולית/מעשית לכדי משמעות תיאורטית, אני מאמין שאני אצליח ליישם את זה בשאלה הבאה בסגנון במבחן הבא, ביום שני הקרוב.

__צילום מסך_7-2-2025_15190_.jpeg
 

נדירליאל

Active member
אני לומד למבחן בפסיכולוגיה בין-תרבותית ביום שני הקרוב ואני לומד מהטעויות שלי במבחנים הקודמים של הקורס הזה שניגשתי אליהם ואני לא מצליח להבין מה הם רוצים ממני באחת השאלות, במקום התשובה השגויה שנתתי להם.

אני לא יכול להביא את השאלה עצמה כי טופס המבחן חסוי או משהו כזה משום מה, אבל בעיקרון מה שהשאלה הייתה, זה שהיו מלא קוביות או משהו כזה, ונראה לי שבקוביות החיצוניות היו מילים באנגלית או אותיות באנגלית או משהו כזה ובקוביות הפנימיות היו מספרים ושאלו אותי מה המשמעות התיאורטית של הממצאים.

עכשיו, לא היה שום הסבר מילולי בכלל שמסביר מה כתוב בקוביות, אז כתבתי במילים מה כתוב בתוך הקוביות ומה זה אומר, אבל מסתבר שמה שעשיתי זה "חזרה על התוצאות במילים", שמסתבר דרך אגב שזה לא מה שהם רוצים, כי מה שהם רוצים זה את "המשמעות התיאורטית של הממצאים", שזה מה שחשבתי שאני נותן להם, אבל מסתבר שזה כנראה משהו אחר מלחזור על התוצאות במילים אז כאילו...אוקיי?

אבל כאילו...מה עכשיו? מה ההבדל בין שני הדברים? ומה המשמעות התיאורטית של הממצאים?

אין לי את הקוביות בשביל להראות לכם אותן, אבל אני מצרף את התשובה השגויה שנתתי, שהיא מה שהיה כתוב בקוביות, אבל במילים ככה שאפשר להבין.

מה המשמעות התיאורטית? מישהו יודע?

במבחן הבא כמובן תהיה שאלה אחרת, אבל מאותו סוג, אז אם אני רק אצליח להבין את ההבדל ולתרגם ככלל, משמעות מילולית/מעשית לכדי משמעות תיאורטית, אני מאמין שאני אצליח ליישם את זה בשאלה הבאה בסגנון במבחן הבא, ביום שני הקרוב.

צפה בקובץ המצורף 123464
בהחלט כתב היד, המרובע הזה, שמזכיר לי כתב יד "מצוייר" ולא "טבעי וזורם". אבל זה הרי הפחות חשוב.
לענ"ד, היית צריך להפעיל את המידע שלמדת על הממצאים שלפניך ולנסות לתת להם משמעות "פסיכולוגית בין תרבותית". במלים אחרות, ביקשו ממך לייצר את המערכת התיאורטית, מרכיביה, התניותיה, גבולותיה שתסביר את העובדות שלפניך.
הולך, אהההההההההה
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
בהחלט כתב היד, המרובע הזה, שמזכיר לי כתב יד "מצוייר" ולא "טבעי וזורם". אבל זה הרי הפחות חשוב.
רואים שאתה לא מבין בכתבי יד. כתב היד גלי ומחובר. אין יותר זורם מזה בכתבי יד.
לענ"ד, היית צריך להפעיל את המידע שלמדת על הממצאים שלפניך ולנסות לתת להם משמעות "פסיכולוגית בין תרבותית". במלים אחרות, ביקשו ממך לייצר את המערכת התיאורטית, מרכיביה, התניותיה, גבולותיה שתסביר את העובדות שלפניך.
הולך, אהההההההההה
רב תודות 🙏
 

LeAnnDyIan

Well-known member
סורי אבל כתב היד שלך עשה לי כאב ראש. לא מסוגלת לקרוא את זה בכלל.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אוקי, סיקרנת אותי.
משימה 1: לתרגם את כתב היד שלך.
המשמעות התיאורטית של הממצאים האלו
היא שלבני המעמד הבינוני יותר חשובה ההיבדלות
בבחירות שלהם בהשוואה לבני מעמד הפועלים.
שאלו הבדלים תרבותיים שנובעים ומגיעים על
רקע של פערים חברתיים וסוציו אקונומיים שאותם
כבר ראינו בעבר.

אני חושב שהצלחתי נכון לתרגם את הכל חוץ מהמילים המודגשות. לקח לי במיוחד זמן להבין את המ' הסופית שלך.

משימה 2: לנסות להבין מה הייתה השאלה במבחן.
אני לא מבין איך זה משהו שיכלת לקבל מתוך קוביות עם מילים ומספרים.
במיוחד כי אתה אומר שפשוט כתבת את מה שהיה כתוב בקוביות. אבל גם אמרת שבחלק מהקוביות היו מספרים. איפה המספרים במה שכתבת?

משימה 3: מה הייתה הטעות שלך.
אולי העניין הוא שאתה צריך להסביר למה יש הבדלים תרבותיים שנובעים מרקע של פערים חברתיים ולמה הם משנים את המידה שבה חשובה להם ההיבדלות בבחירות.
כי זה כמו שיגידו לי שמרוקאים יותר קולניים מאשכנזים וישאלו אותי מה המשמעות התיאורטית של זה. אז אם אני אגיד שזה נובע מכך שיש הבדלים של עדות בעצם לא אמרתי כלום. כי זה מה שאמרו בגוף השאלה - שהם מעדות שונות. אבל השאלה היא "למה ההבדל הזה בעדות יוצר את ההבדל הזה?" - אז לומר שההבדל נובע מכך שאלו עדות שונות זה רק חזרה על דברים. משמעות תיאורטית יכולה להיות שבאירופה היה נהוג לשמור על שקט בגלל מזג האוויר הקר בעוד שבמרוקו היה נהוג להיות רועשים בגלל מזג האוויר החם. זה שטות, אבל זה הסבר תיאורטי כלשהו.

*אגב נתתי את הדוגמה הזאת כי אני תמיד צוחק על כך שהגיס המרוקאי שלי בשוק מכמה המשפחה האשכנזית שלי רועשת נורא כשהוא תמיד שמע שאשכנזים שקטים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אוקי, סיקרנת אותי.

כי זה כמו שיגידו לי שמרוקאים יותר קולניים מאשכנזים וישאלו אותי מה המשמעות התיאורטית של זה. אז אם אני אגיד שזה נובע מכך שיש הבדלים של עדות בעצם לא אמרתי כלום. כי זה מה שאמרו בגוף השאלה - שהם מעדות שונות. אבל השאלה היא "למה ההבדל הזה בעדות יוצר את ההבדל הזה?" - אז לומר שההבדל נובע מכך שאלו עדות שונות זה רק חזרה על דברים. משמעות תיאורטית יכולה להיות שבאירופה היה נהוג לשמור על שקט בגלל מזג האוויר הקר בעוד שבמרוקו היה נהוג להיות רועשים בגלל מזג האוויר החם. זה שטות, אבל זה הסבר תיאורטי כלשהו.

*אגב נתתי את הדוגמה הזאת כי אני תמיד צוחק על כך שהגיס המרוקאי שלי בשוק מכמה המשפחה האשכנזית שלי רועשת נורא כשהוא תמיד שמע שאשכנזים שקטים.
אז ההסבר שלך על הרעש שמקימים המרוקאים אינו נכון.
2 אפשרויות נוספות? בבקשה:
1. הגנטיקה של המרוקאים קבעה ששמיעתם ירודה מזו של האשכנזים. לכן הם נאלצים לדבר בקול רם, כדי שישמעו אותם.
הוכחה: יש לי חבר נגר, ששמיעתו נפגמה בשל העבודה המתמשכת ליד מכונות רועשות. כשאני מדבר איתו, אני נאלץ להרים את קולי, כי אחרת הוא לא ישמע. אז התרגלתי לדבר בקול רם גם כשאני נמצא בסביבה שקטה יותר... לכן, היות שאני איני בן לעדה המרוקאית, נאלצתי להתרגל לדבר בקול רם...
2. יתכן שזו תכונה של הלבנט. אז גם המרוקאים שנולדו שם פיתחו את זה, וגם בני משפחתך האשכנזים שחיים בישראל אימצו לעצמם את התכונה הזו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה