הצילו - מה עושים עם ילד עד שיטופל?

רונית58

New member
הצילו - מה עושים עם ילד עד שיטופל?

אני מורה בכתה א´ רגילה לחלוטין. בכתה תלמיד שאובחן לפני ימים מספר כבעל בעיה על רקע נפשי. הוא חסר שקט לאורך כל היום הארוך : משמיע קולות מונוטוניים, זורק את הקלמר, מתופף בעפרונותיו על השולחן ועוד ועוד........ עד שיתחיל בטיפול ונראה תוצאות קשה לכולנו ! מה ניתן לעשות ? להוציא אותו מהכתה - זה פתרון מאד זמני. להושיב את הסייעת לידו במשך רוב היום - הדבר לא מתאפשר. מורת סל שילוב עושה ככל שיכולה . לתלמידי קשה מאד להתעלם מהרעש הסביבתי, ואני מאבדת כוחות .... רונית
 

Diana M

New member
שלום רונית יקרה, צר לי שזה לקח

זמן. אבל אני בטוחה שאת מבינה. ובכן, אכן בעיה קשה הצגת. לצערנו אנו פוגשים יותר ויותר יותר ילדים המאובחנים עם הפרעות פסיכיאטריות כבר בכתה א´ ואפילו בגן. לא יודעת האם לפני כן המצב היה טוב יותר או שפשוט לא ידעו לזהות את התופעות. אין לי ספק כי קשה לכם ובגדול. ומה בכל זאת ניתן לעשות. א. אין מה לעשות, חייבים, אבל חייבים לגייס את ההורים. ללא שיתוף הפעולה שלהם תוכלו לעשות מעט מאוד. כיצד עושים זאת. בעיקר על ידי שיקוף מצבו של הילד בכתה ממקום של שותפים לרצון לקדמו ולא ממקום של "אתם ההורים שלו, תעשו משהו!" אפשר להזמין את האמא/אבא לכתה שתלווה את הילד וכך תלמד מקרוב יותר את מצבו ואולי תראה כי אכן יש בעיה. לדווח על מצבו של הילד באופן תאורי ולא שיפוטי. ובעיקר להבין , כי להורים לעיתים לוקח המון המון זמן לקבל את היות ילדם עם קושי וכאשר מדובר בבעיות פסיכאטריות הקושי גדול עוד יותר שכן אין מדובר בקושי הניתן להגדרה חד משמעית וההתנהגויות ניתנות לפרושים שונים. ב. מה אתם יכולים לעשות בכל זאת, אכן להכניס את מורת השילוב לתמונה (באישור הורים) , לבנות לילד מערכת גמישה, שעות מתוגברות אצל מורת השילוב, מיפוי השיעורים וזיהוי השיעורים שהוא נהנה ומשתפף פעולה בהם לתגבר אותו בשיעורים אלה גם אם זה יהיה בכתות אחרות. לפנות לגורמים חוץ בית ספריים, כגון הפיקוח על החינוך המיוחד, מתי"א, שפ"ח ולבקש סיוע בבנית תוכנית והזרמת משאבים נוספים עבורו לבית הספר. אולי אפשר לשלב אותו חלקית בכתה הקטנה ? (שוב באישור ההורים והגורמים המתאימים) והכי , הכי חשוב, המון סבלנות מצידך. הוא הרי אינו עושה את הדברים על מנת להכעיס אותך (אולי לעיתים כן, אך לכן רצוי וכדאי לא להגיע איתו למשחקי כח), עליך ללמוד את הילד לזהות את הנקודות בהן את יכולה להתחבר אליו ולנסות בדרך זאת לבנות איתו מערכת יחסים חיובית יותר. וכן, אין לי ספק כי את מאבדת כוחות. זה קשה ואני כל כך מבינה אותה. עדכני אותנו, דיאנה
 
למעלה