אלה לא שאלות שאמורות לאתגר, זו יחידת חובה בסיסית לכולם
לא מדובר בהרחבה של 4 או 5 יחידות (למרבה הצער אין חיה כזאת בעברית).
 
שם המספר הוא חלק קטנטן בבגרות (כ-5 נקודות בסה"כ) וכולו תקינות לשונית, אין בו איזשהו אתגר מיוחד וגם לא יכול להיות... אתה יכול לתת להם לכתוב בעברית מספרים גדולים יותר (של 6 ספרות לפחות), לנסות קצת לבלבל אותם... אבל אין הרבה לאן להתקדם, זה תחום קטן וצר.
 
אם המטרה לתרגל איתם חומר ברמה גבוהה מהבגרות, אפשר פשוט להעלות את רמת המשפטים לניתוח בתחביר, למשל משפטים ארוכים יותר, מורכבים יותר (תרתי משמע), משפטים מעורבים (כלומר מחוברים ומורכבים יחד, זה חומר שיצא מתכנית הלימודים) וכו'. לא חייבים לחבר משפטים, אבל לקחת מטקסטים. אפשר לתת להם לשחבר ברמה גבוהה, זה תחום יצירתי יותר.
 
אם המטרה היא לעבוד עם תלמידים מחוננים מעבר לחומר בתכנית הלימודים, צריך לבנות להם תכנית מיוחדת, עם העשרה, עם נושאים בלשניים שהם מעבר למה שנלמד בביה"ס, אולי קצת עם מחקר אישי משלהם וכו'. נדמה לי שבמשרד החינוך יש תכנים ייעודיים לתכניות מחוננים, לא? אני לא מכירה אישית כי זה לא התחום שלי, אבל אני מניחה שמישהו כבר נתן את דעתו לסוגיה.