fazer_1000
New member
אפרופו חלוקות בין לאומיות...
לפני איזה חודשיים ישבתי לקרוא את התקנון של הליגה האמריקאית - GNCC. אם אני לא טועה זה grand national cross country... אחת משתי הליגות המובילות שם. התקנון שלה ארוך כאורך הגלות בערך אבל מעורר השראה. במקור קראתי אותו כדי לבדוק כיצד נעשית המדידה אצלהם, אשר דומה למדידה אצלנו ושונה מהשיטה האירופית של ספיישל טסט. יש שם ענין של ספיישל אבל זה קצת יותר מסובך... בכל אופן- לאחר שקראתי הגעתי למסקנה שאחד הדברים שהעמותה זקוקה לו הוא רענון התקנון, מאחר והוא נכתב בתקופה שונה מהיום, פחות משתתפים, מצב שונה וכו'. וכן, נראה לי שאנו צריכים לשאוף לשינוי התקנון שיהיה בדומה לאחת הליגות המסודרות בעולם, קרי אירופה או אמריקה, וזאת במטרה עתידית שכשאר נציג את ענינינו בפני הועדה למסוד הספורט המוטורי- יהיה לנו בסיס מסודר אשר מושתת על עקרונות מקובלים בעולם. כך גם העמותה, אשר תביא עימה מסמך תקנון רציני תעמוד בצורה יותר רצינית אל מול גופים כמו מ.מ.ס.י אשר מעונינים לקחת את הזיכיון להפעלת הליגה בארץ. אוקצור,מומלץ למי שנוגע בדבר לחפש את אתרי GNCC, HARE SCRAMBEL, והליגה האירופית ולעבור על התקנונים, מתיש אך נותן חומר למחשבה. כולל עניני העונשין ושיטות הניקוד והחוקים שעליהם אין לעבור, אשר נוגעים לבעיות שראינו בעבר במרוצים שונים ואח"כ היו מחלוקות בענין השיפוט. בהקשר לחלוקות- אני חושב שהרעיון הוא נכון, מעבר להתקדמות כלפי הליגות המסודרות בעולם, אלא גם בגלל ההגינות שבדבר. לא יתכן שאופנוע 125 יתחרה באופנוע בנפח 300 סמ"ק, לא רק בדיונות כי אם בסוגים שונים של מירוצים. נכון- הטכניקה מדברת אבל עדיין התחרות אינה הוגנת, וחלוקה של מנועי שתי פעימות מתאימה יותר לעידן טרום הWR והרייסינגים, בהם השתי פעימות היו קצת יותר תחרותיים והיה שוני ניכר בין האוםנועים לשטח. החסרון היחיד- דילול מספר המשתתפים בקטגוריות השונות. כמו במוטוקרוס שבקטגורית 125 ופתוחה יש פחות מתחרים מבמתחילים- שם כל הכלים הולכים ביחד. הרי מספר המשתתפים בתחרות הוא די קבוע, לא יתווספו רוכבים יש מאין. ואני לא מכיר רוכבים שאומרים "וולאק אני נוסע על 125, אין לי סיכוי עם ההוא עם ה250 אז אני לא אשתתף בתחרות בכלל...".
לפני איזה חודשיים ישבתי לקרוא את התקנון של הליגה האמריקאית - GNCC. אם אני לא טועה זה grand national cross country... אחת משתי הליגות המובילות שם. התקנון שלה ארוך כאורך הגלות בערך אבל מעורר השראה. במקור קראתי אותו כדי לבדוק כיצד נעשית המדידה אצלהם, אשר דומה למדידה אצלנו ושונה מהשיטה האירופית של ספיישל טסט. יש שם ענין של ספיישל אבל זה קצת יותר מסובך... בכל אופן- לאחר שקראתי הגעתי למסקנה שאחד הדברים שהעמותה זקוקה לו הוא רענון התקנון, מאחר והוא נכתב בתקופה שונה מהיום, פחות משתתפים, מצב שונה וכו'. וכן, נראה לי שאנו צריכים לשאוף לשינוי התקנון שיהיה בדומה לאחת הליגות המסודרות בעולם, קרי אירופה או אמריקה, וזאת במטרה עתידית שכשאר נציג את ענינינו בפני הועדה למסוד הספורט המוטורי- יהיה לנו בסיס מסודר אשר מושתת על עקרונות מקובלים בעולם. כך גם העמותה, אשר תביא עימה מסמך תקנון רציני תעמוד בצורה יותר רצינית אל מול גופים כמו מ.מ.ס.י אשר מעונינים לקחת את הזיכיון להפעלת הליגה בארץ. אוקצור,מומלץ למי שנוגע בדבר לחפש את אתרי GNCC, HARE SCRAMBEL, והליגה האירופית ולעבור על התקנונים, מתיש אך נותן חומר למחשבה. כולל עניני העונשין ושיטות הניקוד והחוקים שעליהם אין לעבור, אשר נוגעים לבעיות שראינו בעבר במרוצים שונים ואח"כ היו מחלוקות בענין השיפוט. בהקשר לחלוקות- אני חושב שהרעיון הוא נכון, מעבר להתקדמות כלפי הליגות המסודרות בעולם, אלא גם בגלל ההגינות שבדבר. לא יתכן שאופנוע 125 יתחרה באופנוע בנפח 300 סמ"ק, לא רק בדיונות כי אם בסוגים שונים של מירוצים. נכון- הטכניקה מדברת אבל עדיין התחרות אינה הוגנת, וחלוקה של מנועי שתי פעימות מתאימה יותר לעידן טרום הWR והרייסינגים, בהם השתי פעימות היו קצת יותר תחרותיים והיה שוני ניכר בין האוםנועים לשטח. החסרון היחיד- דילול מספר המשתתפים בקטגוריות השונות. כמו במוטוקרוס שבקטגורית 125 ופתוחה יש פחות מתחרים מבמתחילים- שם כל הכלים הולכים ביחד. הרי מספר המשתתפים בתחרות הוא די קבוע, לא יתווספו רוכבים יש מאין. ואני לא מכיר רוכבים שאומרים "וולאק אני נוסע על 125, אין לי סיכוי עם ההוא עם ה250 אז אני לא אשתתף בתחרות בכלל...".