הצעה חשובה לעמותה

fazer_1000

New member
אפרופו חלוקות בין לאומיות...

לפני איזה חודשיים ישבתי לקרוא את התקנון של הליגה האמריקאית - GNCC. אם אני לא טועה זה grand national cross country... אחת משתי הליגות המובילות שם. התקנון שלה ארוך כאורך הגלות בערך אבל מעורר השראה. במקור קראתי אותו כדי לבדוק כיצד נעשית המדידה אצלהם, אשר דומה למדידה אצלנו ושונה מהשיטה האירופית של ספיישל טסט. יש שם ענין של ספיישל אבל זה קצת יותר מסובך... בכל אופן- לאחר שקראתי הגעתי למסקנה שאחד הדברים שהעמותה זקוקה לו הוא רענון התקנון, מאחר והוא נכתב בתקופה שונה מהיום, פחות משתתפים, מצב שונה וכו'. וכן, נראה לי שאנו צריכים לשאוף לשינוי התקנון שיהיה בדומה לאחת הליגות המסודרות בעולם, קרי אירופה או אמריקה, וזאת במטרה עתידית שכשאר נציג את ענינינו בפני הועדה למסוד הספורט המוטורי- יהיה לנו בסיס מסודר אשר מושתת על עקרונות מקובלים בעולם. כך גם העמותה, אשר תביא עימה מסמך תקנון רציני תעמוד בצורה יותר רצינית אל מול גופים כמו מ.מ.ס.י אשר מעונינים לקחת את הזיכיון להפעלת הליגה בארץ. אוקצור,מומלץ למי שנוגע בדבר לחפש את אתרי GNCC, HARE SCRAMBEL, והליגה האירופית ולעבור על התקנונים, מתיש אך נותן חומר למחשבה. כולל עניני העונשין ושיטות הניקוד והחוקים שעליהם אין לעבור, אשר נוגעים לבעיות שראינו בעבר במרוצים שונים ואח"כ היו מחלוקות בענין השיפוט. בהקשר לחלוקות- אני חושב שהרעיון הוא נכון, מעבר להתקדמות כלפי הליגות המסודרות בעולם, אלא גם בגלל ההגינות שבדבר. לא יתכן שאופנוע 125 יתחרה באופנוע בנפח 300 סמ"ק, לא רק בדיונות כי אם בסוגים שונים של מירוצים. נכון- הטכניקה מדברת אבל עדיין התחרות אינה הוגנת, וחלוקה של מנועי שתי פעימות מתאימה יותר לעידן טרום הWR והרייסינגים, בהם השתי פעימות היו קצת יותר תחרותיים והיה שוני ניכר בין האוםנועים לשטח. החסרון היחיד- דילול מספר המשתתפים בקטגוריות השונות. כמו במוטוקרוס שבקטגורית 125 ופתוחה יש פחות מתחרים מבמתחילים- שם כל הכלים הולכים ביחד. הרי מספר המשתתפים בתחרות הוא די קבוע, לא יתווספו רוכבים יש מאין. ואני לא מכיר רוכבים שאומרים "וולאק אני נוסע על 125, אין לי סיכוי עם ההוא עם ה250 אז אני לא אשתתף בתחרות בכלל...".
 

fazer_1000

New member
אפרופו חלוקות בין לאומיות...

לפני איזה חודשיים ישבתי לקרוא את התקנון של הליגה האמריקאית - GNCC. אם אני לא טועה זה grand national cross country... אחת משתי הליגות המובילות שם. התקנון שלה ארוך כאורך הגלות בערך אבל מעורר השראה. במקור קראתי אותו כדי לבדוק כיצד נעשית המדידה אצלהם, אשר דומה למדידה אצלנו ושונה מהשיטה האירופית של ספיישל טסט. יש שם ענין של ספיישל אבל זה קצת יותר מסובך... בכל אופן- לאחר שקראתי הגעתי למסקנה שאחד הדברים שהעמותה זקוקה לו הוא רענון התקנון, מאחר והוא נכתב בתקופה שונה מהיום, פחות משתתפים, מצב שונה וכו'. וכן, נראה לי שאנו צריכים לשאוף לשינוי התקנון שיהיה בדומה לאחת הליגות המסודרות בעולם, קרי אירופה או אמריקה, וזאת במטרה עתידית שכשאר נציג את ענינינו בפני הועדה למסוד הספורט המוטורי- יהיה לנו בסיס מסודר אשר מושתת על עקרונות מקובלים בעולם. כך גם העמותה, אשר תביא עימה מסמך תקנון רציני תעמוד בצורה יותר רצינית אל מול גופים כמו מ.מ.ס.י אשר מעונינים לקחת את הזיכיון להפעלת הליגה בארץ. אוקצור,מומלץ למי שנוגע בדבר לחפש את אתרי GNCC, HARE SCRAMBEL, והליגה האירופית ולעבור על התקנונים, מתיש אך נותן חומר למחשבה. כולל עניני העונשין ושיטות הניקוד והחוקים שעליהם אין לעבור, אשר נוגעים לבעיות שראינו בעבר במרוצים שונים ואח"כ היו מחלוקות בענין השיפוט. בהקשר לחלוקות- אני חושב שהרעיון הוא נכון, מעבר להתקדמות כלפי הליגות המסודרות בעולם, אלא גם בגלל ההגינות שבדבר. לא יתכן שאופנוע 125 יתחרה באופנוע בנפח 300 סמ"ק, לא רק בדיונות כי אם בסוגים שונים של מירוצים. נכון- הטכניקה מדברת אבל עדיין התחרות אינה הוגנת, וחלוקה של מנועי שתי פעימות מתאימה יותר לעידן טרום הWR והרייסינגים, בהם השתי פעימות היו קצת יותר תחרותיים והיה שוני ניכר בין האוםנועים לשטח. החסרון היחיד- דילול מספר המשתתפים בקטגוריות השונות. כמו במוטוקרוס שבקטגורית 125 ופתוחה יש פחות מתחרים מבמתחילים- שם כל הכלים הולכים ביחד. הרי מספר המשתתפים בתחרות הוא די קבוע, לא יתווספו רוכבים יש מאין. ואני לא מכיר רוכבים שאומרים "וולאק אני נוסע על 125, אין לי סיכוי עם ההוא עם ה250 אז אני לא אשתתף בתחרות בכלל...".
 

fazer_1000

New member
ועכשיו בענין ה-50 סמ"ק...

לא רציתי שזה יבלע בהודאה הקודמת... לדעתי זו קטגוריה סופר חשובה והביטול זה צעד מאוד טיפשי וחסר מחשבה. זה לא נכון שהיה כשלון בנושא, כי כשלון קורה אם מנסים וזה לא מצליח. סליחה, אבל לדעתי העמותה לא ניסתה בכלל לעזור לקטגוריה הזאת. איפה סבסוד ברישום לתחרויות (קטגוריה קטנה ממילא ובה חברים בדר"כ אנשים ללא עבודה או מעוטח אמצעים)? איפה מסלולים טיפה שונים או הקלות במרוץ? איפה ייחוס החשיבות בכלל לקטגוריה עלומת שם זו? יש ים דברים שאפשר לעשות כדי לקדם את דור העתיד של הספורט,צריך רק לחשוב על זה ולפעול. זורק את הכפפה וגם מרים, אם צריך רכז לעניני 50- סמק, אני מוכן להיות הבן אדם. ואם אחרי השנה הזאת הקטגוריה תשאר ריקה, מוכן להודות בכשלון.
 
Bרמן...

נראה לי ששבע עשרה קטגוריות ל"חובבנים" יותירו כל קטגוריה עם שני מתחרים בממוצע למרוץ. אתה חייב לקחת בחשבון לאחר חמש שנות פעילות את הכמות המאד ידועה של מתחרים אצלנו (50-90). הכיוון של איחוד שניים וארבע נכון ונעשה מקובל בעולם. מה עם סופר-סניורים?... כמו כן צריך לחשוב היטב על המושג "חובבנים" שנשמע לי מעליב. צריך לחשוב על המעברים המוצעים ממקצוענים לחובבנים, ובמיוחד ירידה מליגה א' לליגה ב' נראית כמו משהו לא קל... השאלה הגדדדדדדולה אם זה לא גדול עלינו?... אני יכול גם לצרף כאן התקנונים של מגוון הליגות המקצועניות בגולה האמריקאית, ומה? נעתיק? מתאים לנוף שלנו? למציאות העגמומית פה? Bרמן, השעה היא 21:00, ואני עדיין לא יכול לדעת כלום, אבל אני מוכן לעשות איתך עסק... נראה כמה אנשים\מתחרים\חברי עמותה יגיעו הערב לאירוע העמותה? אם אכן תחזיותי יתגשמו ויהיה שם ביזיון - אז עצתי לך שתקח את הערת האזהרה שלי ברצינות... בכל מקרה, הכיוון יפה וטוב, צריך חידוד וטיונינג... בהצלחה. אני מצביע B בקלפי! מה עם המצע שלי?...
 
ואפרופו...

כמו בארה"ב אני ממליץ על... קטגוריה A קטגוריה B קטגוריה C ראה את התקנון של ה-ECEA האמריקאי (בלינקים של הפורום..) כמובן עם הנחות והתאמות לציונים...
 

kongfu

New member
המצאת הגלגל שוב!

מתוך תקנון FIM עבור ה-ISDE סעיף 061.41 Class 125 2T Class 250 2T (over 175cc) Class 250 4T Class 400 4T over 300 up to 400 Class +500 4T
 
כמה הערות

חובבנים - לא טוב. עדיף "קטגוריה עממית". הנחת המוצא צריכה להיות שאנשים משתתפים בקטגוריה הזאת פחות בשביל להתחרות ויותר בשביל להתנסות ולהיות חלק מהחוויה. לכן חלוקת המשנה נראית לי מיותרת.יותר מזה - צריך למנוע מאנשים "להתנחל" בראשות הקטיגוריה. לגבי חלוקת המשנה בקטגוריה המקצועית - יש כאן בעיה. לפי החלוקה שלך, ע"פ ממוצע שלושת המירוצים האחרונים של העונה שעברה התחרו בקטגוריה הפתוחה 8 רוכבים, בבינונית 21 ובקטנה רוכב אחד! חלוקה לא טובה. ועוד - האופנועים היחידים בקטגוריה הפתוחה הם של ק.ט.מ. - לא בריא. ההצעה שלי - ליצור קטגוריה מרכזית של 4T/400 + 2T/250 וקטגוריות משנה מעל ומתחת. לדוגמא: קטנים: 2T עד 200/ 4T עד 300 בינוניים: 2T עד 299/ 4T עד 425 גדולים: 2T מ-300/ 4T מ- 426 בחלוקה הזאת יש בכל קטגוריה לפחות שני יצרנים והיא מעודדת רוכבים מתחילים להיכנס לקטגוריה המקצועית על אופנוע בנפח קטן. החלוקה יוצרת, למעשה, קטגוריה מרכזית של 4T/400 + 2T/250
 

ניסן400

New member
שכחת את הקטגוריה החשובה באמת ...

והיא הקטגוריה של הדרוג הכללי. לקטגוריה זו צריכים להקצות יותר משלושה גביעים, והיא זו שתביא למנצחים את ה"כבוד" וה"יוקרה" עליהם הם נלחמים. בתור צופה וודאי שלא מעניין מי מוביל ב "2 פעימות" או מי מוביל ב"עד 400". יש רק דבר אחד שמעניין והוא מי המוביל בכללי. כמובן שלקטגוריה זו יהיה גם ניקוד ליגה, וכך בסוף העונה נוכל לענות על השאלה: "מי רוכב האנדורו הטוב בארץ?" . ניתן ללכת צעד אחד קדימה ולהפוך את כל שאר הקטגוריות לסמליות בלבד, נניח ע"י חלוקת מדליות בלבד למנצחים בהן, ואת כל הגביעים לקטגוריה החשובה באמת (כלומר לכללית). אני בטוח שיש הרבה רוכבים ששוקלים לאיזה קטגוריה להרשם בהתאם לשאר המתחרים בקטגוריה ,אפילו אם הם יהיו יותר מהירים על אופנוע מקטגוריה אחרת. כך כל רוכב יבחר את האופנוע עליו הוא המהיר ביותר, ויראה מה הוא שווה מול כלל הרוכבים.
 

uz123

New member
הצעה מצויינת, אבל...

לדוגמא 4 האחרונים בקטגוריה הגדולה (מעל 400) שירדו לחובבנים לא משאיר מתחרים בקטגוריה זו... ההצעה הנראית לי ביותר היא כמו של גלעד היועץ המשפטי , תוך הסתייגות לנאמר לעיל.
 

OneForAll

New member
הכל עניין של כסף בסופו של דבר...

סליחה מראש שאני מערב כסף עם תענוג אבל לפי מצב הרוח מאתמול ממסיבת סיום העונה נראה לי כי כל הענף זקוק לזריקת מרץ ודחוף. אתמול הייתי נוכח בדיון של חנן/אוריה/רונן ומי לא בנוגע לקטגוריות וקראתי את התגובות היום ואני מוצא חובה להגיב אף על פי שהותק שלי בעמותה הוא... (סליחה, אפס) ראשית, ככל שיהיו יותר משתתפים כך ירווח לכולם, הרוכבים, העמותה המארגנים כולל ענף האופנועים המסכן הזה (אני מפרנס אותו אני לא שייך אליו, לא להתבלבל) שנית, לחלוקת הקטגוריות המלומדת אני לא נכנס אך אני מצדד בדעה כי צריך להגדיל את מספר הקטגוריות ולא להקטין אותם. בד בבד עם הרחבת הקטגוריות צריך להתאים להם מסלולים נכונים, קרי מסלול אחר ל50סמק/לדו"ש/למתחיל והכל באותו אתר ובאותו יום. שערו בנפשכם קהל שבא לעודד 190 רוכבים ולא רק 90. אפשר לגבות שכ"ד גבוה יותר מהגזלן... שלא לדבר על הנסיונות להפוך את הספורט לחוקי. 90 זה פסיכים משוגעים, 1090 זה כבר נראה יותר כמו ספורט, תחשבו על הלובי. נקודה אחרונה הקרובה לליבי, אני קורא לפתוח קטגוריית דו"ש כבדים (160ק"ג ומעלה. כן כן משקל לא נפח...)עם מסלולים מותאמים ליכולות האופנוע ולהכניס בצל קורת העמותה עוד עשרות רוכבים חדשים. אני מכריז על הקמת תת-ועדה לקידום הכבדים בעמותת הקלים אפילו שאין קטגוריה כזו בחו"ל, כל המעוניין להיתחרות לפנות אליי ע"מ להסדיר רשימה מסודרת.
 

mottacycle

New member
חברה מה עם פרס כספי למנצחים

או שוברי זיכוי לציוד ו/או טיפולים לאופנוע ו/או כל דבר אחר. מאסיף אגרת המרוץ ניתן להקציב סכום לטובת העניין. ו/או פרסום ליבואנים/חניות האופנועים
 

fazer_1000

New member
אם תשים לב, רוב מנצחי קטגוריות

המקצועיים- כבר בעלי ספונסרים שדואגים להם... כך שאין להם צורך בפרסים- מלבד כסף. בנוגע לקטגוריה B- שם זה יכול להיות רעיון טוב... אבל לעמותה אין כסף. העיקר הספורט, עזוב אותך עכשיו מפרסים...
 

mottacycle

New member
הכי חשוב -

שהתקנון יהיה פשוט ומובן וחד משמעי ללא השתמעות לשני פנים זה א' ב' יש לייצר להפיק חוברת/ספר חוקים מסודר ולחלק אותו לכל הרוכבים והרוכבים הפוטנצילים ויותר מזה לחייב כל רוכב לפני שנכנס לתחרות ראשונה בעונה לחתום שקרא, הבין והסכים לכתוב בספר הכללים, ומתחייב לעמוד בהם. ניתן אגב לגבות סכום סמלי על החוברת זה מן הסתם יגרום לאנשים לקרוא בעיון רב יותר, מה ששילמתי בעבורו שווה יותר לא?
 
למעלה