הצעה לאיחוד קווי השרון-רשל"צ וירושלים נבון

Ccyclist

Well-known member
עם חישמול קו השרון - רשל"צ אני מציע שרכבות 139 ימשיכו במסלול רכבות 13 מהרצליה ולהיפך. יש כרגע שתי רכבות לשעה בקווים אלו. עריכה: ייצגתי את הקו כקו יחיד בצבע האדום של קו השרון - רשל"צ דיין ובמיספור 139 המכיל את 13 ו 139.

כל קו בשירטוט מייצג רכבת קיימת אחת לשעה באיילון למעט הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון שמייוצג בקו מקווקוו.

התיפעול יהיה בנסיעה רציפה מירושלים להרצליה בקו הראשי, לולאת השרון מרעננה ועד בני ברק, המסילה השלישית באיילון, מסילת חולון, רשל"צ דיין ולהיפך.

מיתוג הקו יכול להיות כקו אחד או כשני קווים תוך פרסום החיבור ביניהם.

בנוסף אני מציע ששתי רכבות הדיזל המסתיימות כיום בהרצליה, 93 מאשקלון ו 96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה ללולאת השרון.

המעבר של רכבות הקו הראשי להרצליה ממסילות 1-2 ל 3-4 יכול להתבצע מצפון לתל אביב מרכז או מצפון לתל אביב האוניברסיטה (תפעולית תל ברוך)

דיור: אני מציע שהרציף השלישי בראש העין צפון ישמר לדיור הרכבת של הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון. אני מציע שרכבות הדיזל מהרצליה דרך רעננה ידויירו בראש העין צפון או דרום. השלמת משולש המסילות בין כפר סבא לראש העין מאפשרת להשתמש במסילות לכיוון תחנת כפר סבא צפון כמיקום נוסף לדיור הן לרכבות הדיזל ממסילת השרון והן לאלו ממסילת הירקון.

ההצעה ברת ביצוע בחודשים הקרובים ללא תוספת תשתית חדשה (למעט השלמת החישמול שכבר בביצוע) ותאפשר לחבר את מסילת השרון ישירות לתל אביב בכיוון הנכון דרך הרצליה.
 

קבצים מצורפים

  • Sharon Loop 4 - extend 139 whiteout.jpg
    Sharon Loop 4 - extend 139 whiteout.jpg
    1 MB · צפיות: 18
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
עם חישמול קו השרון - רשל"צ אני מציע שרכבות 139 ימשיכו במסלול רכבות 13 מהרצליה ולהיפך. יש כרגע שתי רכבות לשעה בקווים אלו.

כל קו בשירטוט מייצג רכבת קיימת אחת לשעה למעט הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון שמייוצג בקו מקווקוו.

התיפעול יהיה בנסיעה רציפה מירושלים להרצליה בקו הראשי, לולאת השרון מרעננה ועד בני ברק, המסילה השלישית באיילון, מסילת חולון, רשל"צ דיין ולהיפך.

מיתוג הקו יכול להיות כקו אחד או כשני קווים תוך פרסום החיבור ביניהם.

בנוסף אני מציע ששתי רכבות הדיזל המסתיימות כיום בהרצליה, 93 מאשקלון ו 96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה ללולאת השרון.

המעבר של רכבות הקו הראשי להרצליה ממסילות 1-2 ל 3-4 יכול להתבצע מצפון לתל אביב מרכז או מצפון לתל אביב האוניברסיטה (תפעולית תל ברוך)

דיור: אני מציע שהרציף השלישי בראש העין צפון ישמר לדיור הרכבת של הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון. אני מציע שרכבות הדיזל מהרצליה דרך רעננה ידויירו בראש העין דרום. השלמת משולש המסילות בין כפר סבא לראש העין מאפשרת להשתמש בתחנת כפר סבא צפון כמיקום נוסף לדיור הן לרכבות הדיזל ממסילת השרון והן לאלו ממסילת הירקון.

ההצעה ברת ביצוע בחודשים הקרובים ללא תוספת תשתית חדשה (למעט השלמת החישמול שכבר בביצוע) ותאפשר לחבר את מסילת השרון ישירות לתל אביב בכיוון הנכון דרך הרצליה.
הצעה מעניינת. רק אציין שכרגע "כפר סבא צפון" לא קיימת, וייקח כמה שנים טובות עד שתוקם.
בהנחה שבראש העין דרום צריך להשאיר לפחות שתי מסילות פנויות כדי לא לחסום לגמרי את תנועת רכבות המשא, אולי יהיה צריך לדייר חלק מהרכבות בבני ברק או הרצליה.

אני מניח שזו גם הסיבה שהיום הרצליה היא תחנת קצה - יותר קל לדייר שם את הרכבות מאשר בתחנות אחרות.

(האתגר הזה של לשלב בלו"ז גם רכבות משא הוא עוד סיבה מצויינת שצריכים להזדרז עם הכפלת המזרחית)
 

Ccyclist

Well-known member
הצעה מעניינת. רק אציין שכרגע "כפר סבא צפון" לא קיימת, וייקח כמה שנים טובות עד שתוקם.
בהנחה שבראש העין דרום צריך להשאיר לפחות שתי מסילות פנויות כדי לא לחסום לגמרי את תנועת רכבות המשא, אולי יהיה צריך לדייר חלק מהרכבות בבני ברק או הרצליה.

אני מניח שזו גם הסיבה שהיום הרצליה היא תחנת קצה - יותר קל לדייר שם את הרכבות מאשר בתחנות אחרות.

(האתגר הזה של לשלב בלו"ז גם רכבות משא הוא עוד סיבה מצויינת שצריכים להזדרז עם הכפלת המזרחית)

ערכתי את הדיאגרמה, בהצעה שלי הרצליה תדייר 2 רכבות לשעה בלבד במקום ה 6 שמסתיימות שם בלו"ז הנוכחי ו 7 אם יממשו את הסלוט השלישי מירושלים.

חיבור רכבות 13 ו 139 לקו יחיד (139 בדיאגרמה החדשה) מבטל 4 דיורים בשעה בהרצליה. ייצגתי את הדיורים של רכבות 93 (אשקלון דרך לוד) ו 96 (בית שמש) וכן את 13* (הסלוט הלא ממומש של קו ירושלים נבון) כמדויירים קודם כל בראש העין צפון וכל שאר האופציות בצורה משנית יותר.
 
עם חישמול קו השרון - רשל"צ אני מציע שרכבות 139 ימשיכו במסלול רכבות 13 מהרצליה ולהיפך. יש כרגע שתי רכבות לשעה בקווים אלו.

כל קו בשירטוט מייצג רכבת קיימת אחת לשעה למעט הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון שמייוצג בקו מקווקוו.

התיפעול יהיה בנסיעה רציפה מירושלים להרצליה בקו הראשי, לולאת השרון מרעננה ועד בני ברק, המסילה השלישית באיילון, מסילת חולון, רשל"צ דיין ולהיפך.

מיתוג הקו יכול להיות כקו אחד או כשני קווים תוך פרסום החיבור ביניהם.

בנוסף אני מציע ששתי רכבות הדיזל המסתיימות כיום בהרצליה, 93 מאשקלון ו 96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה ללולאת השרון.

המעבר של רכבות הקו הראשי להרצליה ממסילות 1-2 ל 3-4 יכול להתבצע מצפון לתל אביב מרכז או מצפון לתל אביב האוניברסיטה (תפעולית תל ברוך)

דיור: אני מציע שהרציף השלישי בראש העין צפון ישמר לדיור הרכבת של הסלוט השמור לרכבת השלישית מירושלים נבון. אני מציע שרכבות הדיזל מהרצליה דרך רעננה ידויירו בראש העין דרום. השלמת משולש המסילות בין כפר סבא לראש העין מאפשרת להשתמש בתחנת כפר סבא צפון כמיקום נוסף לדיור הן לרכבות הדיזל ממסילת השרון והן לאלו ממסילת הירקון.

ההצעה ברת ביצוע בחודשים הקרובים ללא תוספת תשתית חדשה (למעט השלמת החישמול שכבר בביצוע) ותאפשר לחבר את מסילת השרון ישירות לתל אביב בכיוון הנכון דרך הרצליה.
לא הבנתי את הצורך? כמות המגיעים מירושלים לרעננה כפר סבא היא של 2 אוטובוסים בשעה בשעות השיא.
אם כבר אז שהקו ימשיך צפונה במסילת החוף
 

Ccyclist

Well-known member
לא הבנתי את הצורך? כמות המגיעים מירושלים לרעננה כפר סבא היא של 2 אוטובוסים בשעה בשעות השיא.
אם כבר אז שהקו ימשיך צפונה במסילת החוף
הצורך הוא בחיבור תדיר מרעננה לתל אביב ב 20 דקות בכיוון הנכון במקום 40 דקות בכיוון ההפוך.

החיבור הטבעי הוא להאריך קווים שמסתיימים בהרצליה אל מסילת השרון. עד לאחרונה היו רק שתי רכבות דיזל שהיה אפשר להאריך לשרון, אך חישמול מסילת השרון מאפשר חיבור חדש, הפעלת הקו החשמלי הקיים והקו החשמלי הבא כישות אחת תוך חיסכון במספר הרכבות במסילת השרון בהשוואה להכנסת רכבות ירושלים למסילת השרון כרכבות נוספות (6-7 בדיאגרמה בהשוואה ל 8-9)

אני מסכים שאין צורך חיוני בקישור ישיר בין ירושלים לרעננה (או בין רעננה לבאר שבע) אבל הרשת הרכבתית מכתיבה אילו חיבורים אפשריים. במערכת עם ציר מרכזי כמו האיילון בר"י החיבור בין הענפים בקצוות יכול להיות מאולץ כי מטרת המערכת היא קווים למרכז המערכת עם יתרון המעבר במקום החסרונות של תחנות הטרמינל.

מנקודת המבט של מסילת השרון מדובר בקישור מהיר יותר לתל אביב והגדלת התדירות לנתב"ג.

לפני שנתיים וחצי הייתי בביקור ברעננה עם נסיבות שלא איפשרו לי לבקר בירושלים. זימנתי קרוב מירושלים שהגיע אלי בשעתיים נסיעה בקו 947 (4 שעות הלוך ושוב) לביקור של כמה שעות. ברכבת זה יכול לקחת כשעה ועשרים - חיסכון של 40 דקות או שעה ועשרים דקות בנסיעת הלוך - חזור עם תנאים של רכבת הכוללים חסינות מפקקים ושירותים. הרכבת תהיה שיפור ניכר גם במקרה הקצה הנדיר הזה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הצעה מעניינת. רק אציין שכרגע "כפר סבא צפון" לא קיימת, וייקח כמה שנים טובות עד שתוקם.
בהנחה שבראש העין דרום צריך להשאיר לפחות שתי מסילות פנויות כדי לא לחסום לגמרי את תנועת רכבות המשא, אולי יהיה צריך לדייר חלק מהרכבות בבני ברק או הרצליה.

אני מניח שזו גם הסיבה שהיום הרצליה היא תחנת קצה - יותר קל לדייר שם את הרכבות מאשר בתחנות אחרות.

(האתגר הזה של לשלב בלו"ז גם רכבות משא הוא עוד סיבה מצויינת שצריכים להזדרז עם הכפלת המזרחית)

מבחינת דיור זמני במהלך היום כל מה שצריך מצפון למשולש החדש זה שתי מסילות ויכולת חיוג, חיבור למערכת טיפה גידור למסילות וקרוואן לצוות.

אני חושב שרציף יחיד בראש העין דרום יכול להספיק לדיור של שתי רכבות בשעה או שבמקרה של צימצום רכבות בשעות השפל אפשר להחזיר רכבות דיזל ללוד.
 
למעלה