הצעה למנהל הפורום

הצעה למנהל הפורום

ירון, ראשית - תודה על לך על הקמת הפורום המוצלח הזה, של הרוקדים והמרקידים. שנית, בעקבות מכתבו של saffavi אלי , קראתי ב - yahoo דעות של מדריכים ורוקדים על הריקודים שהם למדו בהשתלמויות. ובמיוחד חוויות מהרגע ומהמקום שבו נלמד הריקוד. אצלנו גם התחילו חברים להתבטא בענין. זה מוצא חן בעיני. זה יכול להחזיר קצת את הרעיון שניסית בעיתונך. אבל היתרון - שהרשמים הם מיד ממקום וממדריך מסוים - סימולטנית. ומאחר שההערכה תהיה מכמה כיוונים - יהיה ענין לכולנו. אגב, קראתי ביאהו - דעתה של יוני, אחותו של ישראל יעקובי , על הריקוד של שמוליק גוב ארי "בדיעבד" - מהריקודים ששמוליק מריץ קודם בחו"ל ואחר כך מגייר אותם פה בישראל. היא התפעלה מהריקוד ושאלה : למה לא מלמדים אותו בכל מקום. האם לימדת את הריקוד הזה? מה דעתך ?
 
חוויות מידיות לאחר לימוד הריקוד

הן דבר חיובי. מי שרוצה מוזמן לכתוב מיד בסיום החוג על מה שלמד ומה דעתו/ה. אני אופן אישי לא נוהג לברך על ריקוד מיידית, כי לדעתי יש לרקוד אותו לפחות 5-10 פעמים כדי לחוש אותו בצורה אמיתית. לצערי זה הרי לא אפשרי כך שהיום אני בד"כ מסתכל מהצד (הרי ראשי אינו קומפיוטר ובהחלט יש ל דברים רבים וחשובים בהרבה כדי ליגע בהם את מוחי הצר) ועל פי רוב מחליט בכלל לא ללמוד עד שאני רואה שהריקוד נקלט ושווה (לפעמים רק בגלל שנקלט בחוגים) ללמוד אותו. אני לא חושב שיש מישהו המסוגל לעכל את כמויות הואריאציות על אותן צעדות המודבקות למנגינות השונות. אנו בדרך (ואולי כבר במקום) בו הפיצול בין אזורי הארץ הוא רב ובטח בינינו לבין חו"ל. אני מתנגד גדול ללמיו ריקודי ם ישראליים קודם כל בחו"ל, אני מתנגד לחיבור ריקודי עם ישראליים על ידי יושבי ניכר שאינם חשים את ההויה אותה אנו חשים בחיינו כאן. אני מתנגד לחיבור ריקודים לפי ביצוע מסויים שאינו מבדיל בין הלחן והעיבוד המוסיקאלי. בקיצור אני מתנגד גדול (אני לא גאה על כך) ואני יודע שאני במיעוט כך שדעתי בנידון אינה רלוונטית. אני רק מקווה שתחושתי באשר לעתיד ריקודי העם תשארנה בגדל תחושותי שלי בלבד.
 
למעלה