הצעה לשדרוג הקו החום (לוד- ראשון לציון)

toto9

Active member
הרבה גלגולים ושינויים עבר הקו החום מאז הצגתו,
ועיקר השינויים היו קיצור תוואי הקו והחלפת רק"ל באוטובוסים,
מרכבת קלה בין ראשון ללוד הפך ל-ART מראשון לציון עד צריפין.

עיקר המבקרים של הקו דורשים את קיצור הקו או אפילו ביטולו,
אבל לא אני, לדעתי צריך להגדיל ולהרחיב, מה זה בעצם אומר ?

ההצעה כוללת הוספה של זרועות לקו, זרוע מערבית וזרוע מזרחית,
למעשה הקו יהיה באותו סגנון של הקו הירוק,
אם כי המקטע המשולב יהיה קצר בהשוואה לזרועות.
הקו-החום.jpg

זרוע מערבית
הזרוע הפשוטה מבין השתיים,
תצא מראשון-לציון מהצומת של רוטשילד-זבוטינסקי,
על רחוב זבוטינסקי צפונה לכיוון מחלף ראשון לציון,
המסילה תעבור את המחלף ותמשיך לכל אורכן של שדרות משה-דיין,
המסילה תעבור את את מחלף משה דיין ותמשיך לכל אורך
שדרות רחבעם זאבי עד לחוף הים.

הקו הקיים במקום לפנות מההסתדרות לרחוב לוי אשכול
יפנה דווקא לרחוב מוטה גור, יעבור בשכונת "חתני פרס היובל",
משם למתחם האלף ויסיים במחלף משה-דיין.
סך הכל פריסת תחנות גדולה יותר במערב ראשון אם כי מפסידים
מעבר ברחוב לוי אשכול.
מערב.PNG

זרוע מזרחית
די ארוכה וייתכן שהתוואי שחלק מהתוואי בעייתי, אבל יש לה הרבה יתרונות.
המסילה תצא מהצומת של רחוב ירושלים ושדרות יעקב (לחילופין אפשר להשתמש בשדרות יגאל אלון)
ומשם לרחוב "המהר"ל מפראג" ורבי עקיבא,
משם הקו ייכנס לבאר יעקב וינוע לאורכן של שדרות האלונים ורבין.

המסילה תפנה מזרחה לכיוון רמלה ותתאחד עם הקו הקו המקורי
אבל האיחוד יהיה קצר, המסילה תתפצל ברחוב דוד רזיאל ותיכנס לקרית האמנים
ומשם לתחנת "רמלה-מזרח" העתידית.

משם המסילה תנוע לכיוון מתחם "טרמינל 6" (טרמינל 6 הוא מתחם עסקים גדול אשר עתיד לקום באזור, תמונה להמחשה בהמשך)
ושכונת אחיסמך, תפנה לכיוון לוד ותחצה את לוד לאורך שדרות הציונות ודוד המלך.

הקו יחלוף על פני המסילה של רכבת ישראל לכיוון שכונת גני אביב,
יש בניינים באזור אבל הם אמורים להיהרס במסגרת של פינוי-בינוי,
בנוסף לכך ייתכן שיהיה כדאי להעתיק את את תחנת לוד של רכבת ישראל
קצת צפונה למיקום המפגש עם הקו החום, פירוט בהמשך.

נחזור לקו, המסילה תעבור בשכונת גני אביב, תחנת הרכבת גני אביב
ומשם לשכונת ניר-צבי עם ואולי אפילו עד צריפין.

שני יתרונות עיקריים לזרוע, חיבור של דרום-מזרח ראשון ובאר יעקב לקו החום,
וחיבור של מספר שכונות ומוקדים (קרית האמנים, גני אביב, ניר צבי, טרמינל 6 והבקו"ם) לקו החום בכלל ולמרכז לוד בפרט.

אפשר לחלק את הזרוע לשתיים, מטרמינל 6 ועד ראשון לציון הקו משמש
כזרוע של הקו החום, ומקרית האמנים עד ניר צבי הקו משמש כסוג של קו בעיר לוד
וייתכן שכך צריכה להיות גישת התפעול של הקו.

מזרח 1.PNG מזרח.PNG
Inkedטרמינל7.jpg טרמינל -6.jpg
לוד-צפון.jpg

העתקת תחנת לוד צפונה (לפי התמונה)
המיקום המוצע יכול להיות עדיף על המיקום הקיים בהיבט של קישוריות לעיר בכלל ולמרכז לוד בפרט,
בנוסף נראה שבמיקום זה קיים יותר שטח לפיתוח סמוך לתחנה.
ניתן לבנות את התחנה בנוסף לתחנת לוד הקיימת חרף המרחק הקטן ביניהן,
זאת אומרת בלי ביטול של תחנת לוד הקיימת, אבל אני לא אכנס לזה.

לוד מרכז.PNG
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה