הצעצוע החדש

יזהר BiBi

New member
הצעצוע החדש

החלטתי לנסות אופני נוחות
chainstay ארוך במיוחד כך שבפעם הראשונה היה צריך להוסיף חוליה לשרשרת ולא להוריד כמה חוליות
הברקסים V twin של הופ וכמו שזה נראה זה פעם ראשונה שלוחצים על הברקס של קאמפניולו והאופנים אכן נעצרות אכן שינוי מרענן



 

rubber duck

New member
וועדת פנלים

הברקסים , של מי ? מה זה הדבר הזה , נראה קצת שונה במיוחד המשאבה שממוקמת מתחת לכידון
שאלה נוספת , מה זה המאריך של הסטירר ? דווקא נראה מעניין
ושאלה אחרונה לעכשיו , מה דגם הגלגלים ?

תתחדש ותהנה

שרון
 

tkatzir

New member
מסקנות ועדת פאנלים "האמיתית, היזהרו מחיקויים!"

לקח לנו קצת זמן לאסוף את עצמנו מהרצפה לאחר שהובא בפנינו הספסימן הנ"ל (אולי זה היה בגלל נסיון Chair Traverse כושל...)

לאחר שהתיישבנו שוב, כדרך הטבע, העלינו על הכתב את הממצאים הבאים:

1) נאה בעינינו השימוש במחזיקי בקבוק שמתאימים לעולם האמיתי, ומסוגלים להכיל כל מוטציה.

2) יש פקק למשאבה. למה לא לסגור?
אם לא אכפת לך שייכנס לכלוך, זבובים, דבורים וכיו'ב, תעיף את הרבע גרם שהפקק שוקל, ותבוא על יבבן המשקל הברכה.

3) קשה למצוא אזיקונים שחורים שמתאימים לצבע הצינורית?!?

4) הרי אתה יודע שהשערות של הכלב יהרסו את התמונה, למה לא ניקית אותן???

5) הבלמים האלה של Hope אולי עוצרים טוב, אבל הסיבוך הנוסף מקשה עלינו לקבל את זה.
מה גם שבניגוד למוצרים אחרים של Hope, הם יכלו לספק מחזיק של המנגנון בצבע שיותר יתאים לאופניים.


ובשורה התחתונה:
תרבחו ותסעדו ותרכבו כמה שתרצו ולאן שתרצו, ושתבוא עליכם הנאה רבה בעשותכם זאת.


טל.

 

ItsikH

Member
"איפה ברקסים!" "היו ברקסים?" [הכן רכבך לחורף - תשדיר השירות]
מה שאהבתי זה הצבע של הפדלים
 

יזהר BiBi

New member
תשובות לפי סדר חשיבות יורד

מכיוון שזה תחום די חדש שלא התגבשו בו סטנדרטים עדיין יש הרבה אילתורים שצריך לעשות לדוגמא: הנבות הם של אופני שטח כלומר 135 ממ מאחור. אני בחרתי בנבה 240S בגלל שיש לב לקסטה של קמפניולו והחישוק 440R של DT. לגבי הברקסים אני בהתחלה חשבתי לעשות משהו דומה עם ברקסים לשטח של שימנו אבל בסוף החלטתי על המערכת של hope כי אני עדיין בשלבי ניסוי ונראה איך זה עובד. הדיסק הקידמי צף והאחורי לא. בגדול אלו אופנים לרכיבות ארוכות של מאות קילומטרים בנוחות ולכן לטל לדוגמא הם לא יתאימו
. לגבי האזיקונים לא היו שחורים באזור חדרה אבל ישונו בהמשך. לכלבה קוראים בואי לא על שם הזמר אלה שקוראים לה בשם היא באה.
והכי חשוב להנות מהדרך ולא מלהגיע
 

tkatzir

New member
כן ולא

ראשית, תודה על ההבהרות.
&nbsp
אצלי האמינות קודם, והנוחות אח'כ.
אם יהיה כשל - לא תוכל לסיים את הרכיבה.
אם לא יהיה לך נוח - אולי אם תנוח קצת תוכל לסיים את הרכיבה.
&nbsp
חשבתי להתקין פתרון דומה טכנית (כבל והידראולי,) מתוצרת TRP, אבל דרגת הסיבוך הנוספת הרתיעה אותי.
&nbsp
טל.
 

יזהר BiBi

New member
בהמשך

טל לפי הבנתי אתה עוסק יותר ברכיבות קצרות של לא יותר מ 50 קילומטר כך שלא יתאימו לך בכל מקרה

לגבי הברקסים לי יש את היתרון שאני יכול לבצע שינויים ניכרים במערכת ולכן אני לא חושש אבל אולי הכיוון של סרם עדיף לך אני באופן אישי נמנע מהשימוש בהם בגלל סיבות אישיות שלי אבל אין לי מושג איך זה מתפקד
האופניים נוסעות כמו קדילק ונקווה שרמת האמינות תהייה של טויוטה
 

rubber duck

New member
עם הרכיבים שהתקנת זה נראה יותר כמו אלפא רומיאו

מאחל לך אמינות של סובארו 4X4
 

tkatzir

New member
אכן האה בעיני הרעיון של סראם

שימאנו עדיין לא הגיעו לסטנדרט (כל מערכת משנה את הסטנדרט)
והשיטה האלחוטית של סראם מכילה בתוכה הרבה יתרונות, במיוחד למי שטס עם האופניים - לא צריך לכוון כלום.
&nbsp
כשהסוללה תחזיק כמה אלפי קילומטרים (ולא, גם ה 2000 ק'מ "על הנייר" של שימאנו לא מספיקים לברווט של 1200 ק'מ!) אז יהיה על מה לדבר.
&nbsp
טל.
 

oren_hershco

New member
למה שיהיה כשל?

השמרנות של רוכבי הכביש מדהימה. כבר כמעט 20 שנה שבאופני הרים יש דיסקים הידראוליים. בשטח, באבק, בבוץ, ברעידות. אפילו בחושך....

פעם אחת, בגלל תאונה בתחרות, הבלם הקדמי שלי יצא מכלל פעולה. גם הגלגל כמעט קרס שם. עדיין הגעתי ברכיבה למכונית.

כל האופנועים והקטנועים בעולם עובדים עם דיסקים הידראוליים, פרט לזולים ביותר. אופנועים חוצים את אפריקה עם בלמים הידראוליים; כל רכב קל שנסעת בו אי פעם - עובד עם בלמים הידראוליים. כולם. ישנים, חדשים, בכביש, בשטח.

מה כל כך בעייתי באופני כביש, שמצדיק כזה פחד נורא ונפנוף בנושא ה"אמינות"?

אם כבר יש חלק באמת רגיש במערכות האלה זה הדיסק עצמו. כל פגיעה בדיסק תוציא אותו מכלל פעולה. את הבעיה הזו שום מערכת דיסק מכני לא תפתור לך.
 

tkatzir

New member
רגע רגע

לא מדובר פה על בלמי דיסק ו/או מערכות הידראוליות.
המערכת המדוברת כוללת רכיב שממיר משיכת כבל לבוכנה הידראולית (לא בטוח שהתאור הכי טוב...)
&nbsp
מה שיש פה זה עוד חלק, ועוד מעבר שלא צריך.
כדי לפשט צריך אחד משניים:
או שהמערכת תהיה מכנית (עם כבל) מההתחלה ועד הסוף,
או שהמערכת תהיה הידראולית (ללא כבלים) מההתחלה ועד הסוף.
&nbsp
מה שיש פה זה שעטנז שמאפשר לך להשאיר את הידיות עם הכבל, ושהבלימה תהיה הידראולית.
&nbsp
טל.
 

יזהר BiBi

New member
מחשבה מזווית אחרת

השאלה הכי חשובה בעיני היא כמה אתה יורד לדרופים ולמה? כי כמו שזה נראה אין ממש צורך לרדת לדרופים כאשר אתה רוכב כמה מאות קילמטרים ולכן נשאלת השאלה למה צריך את הכידון הזה ולא כידון ישר או ריזר עם ברקסים של אופני שטח והילוכים בנפרד ואז אין לך את ההתלבטות לגבי המערכת שאגב עובדת נהדר אבל אני עושה בה שינוי לגבי התפיסה של הכבלים כי מה שהם עשו לא נראה לי מוצלח במיוחד אבל לעצור המערכת יודעת וקצת חזק מידי לדעתי
ממתין לדעתך המלומדת
 

tkatzir

New member
שאלה טובה

בעיני, סדר החשיבות של התכונות החשובות בסט-אפ:
1) אמינות (אם יהיו לך תקלות - לא תסיים)
2) נוחות (אם לא יהיה לך נוח - יכל להיות שתסיים)
3) הרחק מאחור: כל השאר (לא משפיע אם תסיים או לא)
&nbsp
נוחות מתבטאת, בין השאר, באפשרות לשנות את מנח הידיים בתדירות גבוהה.
לא ממש משנה אם זה כידון מעוקל (כביש,) או H, או כל דבר שיאפשר יותר ממנח אחד של הידיים.
&nbsp
לדוגמא, בברומפטון היה לי כידון ישר, ואחרי הוספת קרניים ותרגולת קצרה - לא היתה לי בעיה גם לרכוב ברווט של 1600 ק'מ ללא השפעה על הידיים.
&nbsp
&nbsp
לגבי יכולת העצירה של המערכת שלך:
נשמע שהמודולציה לא טובה.
יכול להיות שהרכיב הזה שממיר מהכבל להידראולי לא פועל כשורה?
או שכל הרעיון הזה עוד צריך להבשיל?
&nbsp
קראתי שזו אחת הבעיות של בלמי TRP, שגם שם עושים שימוש בכבל שמפעיל בוכנה הידראולית.
&nbsp
טל.
 

rubber duck

New member
חשוב להפריד בין רכיבת דבוקה לבין רכיבה לבד

הבעיה בבלמי דיסק באופני כביש אינה קשורה כלל לאמינות
הבעיה קשורה לרכיבה בדבוקה
אין מה לעשות , נפילות המוניות הן חלק מעולם מרוצי הכביש
ובנפילו כאלו הופכים בלמי הדיסק לגיליוטינה לאצבעות ויכולים לגרום לפציעות שונות
נכון למה שידוע לי רוכבי הכביש התחרותיים הביעות מחאות לא קטנות לגבי הנושא
הם שמחו מאד לעוצמת הבלימה המשופרת
אלא שהסיכון לפציעות חמורות גדול מן התועלת

שרון
 

יזהר BiBi

New member
וזאת בדיוק הסיבה שבגללה לא השתתפתי השנה בטור

המארגנים לחצו אבל אני לא התפשרתי ואמרתי להם שבגלל הסיכוי שתחתך לי האצבע ואני לא אוכל לחטט באף זה ישגע אותי ולא שווה את הסיכון. בנתיים זה עובד נחמד ומה שנראה לי הרבה יותר בעיתי היא העובדה שלוחצים על הברקסים האופניים עוצרים כמעט על המקום כך שעם יש מישהו מאחורי והוא עם ברקסים רגילים אין סיכוי שהוא יעצור ולא יכנס בי וזה יכול להרוס את היום
תהנו בדרכים
 
למעלה