הצעת החוק לסיוע ליוצאים בשאלה

הצעת החוק לסיוע ליוצאים בשאלה

בעקבות ההצעה כאן בפורום, וסיוע חשוב במסר מ-NoWay תבוא עליה הברכה, יצרתי קשר עם יאיר שפר - העוזר הפרלמנטרי של ח"כ גלאון שהגישה את הצעת החוק, ובין השאר הוא שלח לי את נוסח הצעת החוק ונייר עמדה שכתב בנושא לפני כשנתיים. יאיר התנדב בעצמו בה.ל.ל. בעבר, ולכן למרות שאינו יוצא ניתח בצורה מלאה ומדוייקת כמעט לחלוטין את הנושא - בעיקר בנייר העמדה, ונתן לי סיבה לחשוב שיש עוד תקווה למדינה הזו, ושאולי יום אחד יבינו כמה אבסורדית הגישה שבמימון השלמת השכלה לחרדים שנשארים חרדים ומניעת סיוע זה ממי שיוצא בשאלה. תחזיקו לו אצבעות...
 

גנדרן

New member
בהחלט חשוב מאוד

רק שזהבה גלאון לא יושבת בקואליציה והשלטון כידוע בידי הליכוד, אם אתם רוצים להעביר ברצינות חוק כזה ולא רק מקדם מכירות לח"כ הנכבדת. אתם צריכים לשכנע כמה פונקציונרים מהקואליצה לתמוך בחוק. עליכם להפגש עם שר החינוך ושר האוצר ולשכנע אותם לתמוך בחוק. אחרת 70 חכ"ים יצביעו נגדו אוטומטית והוא ייגנז
 
לצערי, ההיסטוריה מורה על כך

שהצעות מעין אלו עולות פעם ב-, לקראת פריימריז או כדומה, ונגנזות תוך מספר ימים. אבל אולי זו תתפוץ תאוצה. אולי כוכב קטן יעז.
 
החוק לא יעבור כי מרצ באופוזיציה

לפני פחות מחודש הממשלה הצביעה נגד החוק שאוסר על גזענות בהשכרה ומכירה של דירות. אז על זה, הממשלה הימנית קפיטליסטית וודאי שלא תצביע בעד...
 
ההצעה הזו לא תעבור

אבל היא תהווה צעד נוסף בתהליך להעלאת הנושא למודעות ציבורית, שסופו בחוק או נהלים שישנו את פני המצב.
 
ביום שההצעה תעבור

אני מזמין את כולם למסיבת ענק באילת,חובה לבוא ברכבת !!!!
 

רגל שם

New member
תודה לך

אני הולך ללמוד את הנושא. ואני חושב, שגם אם לא יצליחו להעביר את החוק, העובדה שמניחים הצעת חוק כזו על השולחן, היא צעד גדול לאנושות. מחרתיים מישהו אחר יתפוס טרמפ על הנושא, ואז אולי זה יעבור.
 
ציניות בוטה

זהבה חמודה אבל: הצעת החוק הזו (או דומה לה) כבר הוגשה בעבר. הסיבה היחידה שהיא הניחה אותה השבוע ושלחה הודעה לעיתונות היא כיוון שבמרצ יש היום פריימריס. נו שוין.
 

uri80

New member
אמת. (לא לגבי החמודה)

יש לי רושם שגילאון לא יבחר וחבל. בלי קשר להבדלים הפוליטיים, אדם ראוי.
 
לא היה לאילן גילאון שום סיכוי

הצפונבונים הלבנים של מרצ לא מפסידים הזדמנות לעשות טעויות. הם העדיפו את מר ביילין תוכנית ז'נבה על רן כהן יוזם חוק הדיור הציבורי. אחר כך הם העדיפו את הקיבוצניק החביב ג'ומס על רן כהן ועכשיו הם ממשיכים במסורת. מה שעצוב זה שלמרות כל זה אין לי אפשרות טובה יותר לתת את קולי.
 
הכוח הדומיננטי בוועידת מרצ הם הקיבוצניקים

כנראה שזהבה סגרה אתם איזה דיל, מן הסתם שתבטיח את שיבוצו של אבו וילן במקום ריאלי ברשימה הבאה לכנסת. גילאון הוא כנראה "בוק" שלא מבין בפוליטיקת מסדרונות ולא יודע לסגור דילים.
 

uri80

New member
גילאון אולי כדבריך "בוק שלא מבין בפוליטיקת

מסדרונות" אבל מרץ לא זקוקה לפוליטיקת מסדרונות אלא לעומד בראש שלא ירחיק אנשים בקולו הצווחני ומעורר האנטגוניזם ויצליח לרומם את מרץ מהקרשים. רחוק מאד מהעמדות של מרץ כך שעקרונית לא אמור להיות לי כלל אכפת כשהם יורים לעצמם ברגל, אבל גילאון מעוררת נגדה אנטי מאד חזק בקרב לא מעט אנשים שאני מכיר, שכנראה לפי דבריהם היו מצביעים למרץ אם גילאון היה במקום גלאון. נו שוין, מניח ששלי הרויחה קצת על חשבון מרץ. זה רק לטובה.
 
*ליאור. שאלה והבהרה לפסימיים

הטענה שעלתה פה שכביכול מרצ היא מפלגת אופוזיציה ולכן הצעת החוק שלה לא תאושר ע"י הממשלה וממילא לא תזכה לתמיכה היא לא מדוייקת: לפני כמה ימים הממשלה אשרה הצעת חוק של זהבה (בעניין מענק הסתגלות לנשים מוכות, מי שמתעניין אני יכול לצרף קישור) למרות שזהבה היא אופוזיציונית מוצהרת (היא רצה לפריימריז על ההצהרה שהיא לעולם לא תשב בממשלת נתניהו) - הצעה"ח הזאת כנראה תאושר במליאה. לעומת זאת - הלובי החרדי החזק יחסום את הצעת החוק הזאת, או - גרוע מכך - ינצל אותה לצרכיו המגזריים. ממשלה שלא תישען על כרעי המפלגות החרדיות תהיה חופשית לתת להצעות כאלה להצליח גם אם מפלגה קטנה כמרצ היא המקדמת שלהן. מה שחייבים לומר זה שבכמה וכמה נושאים, שאף אחד מעולם לא העז להתעסק איתם, זהבה גלאון אמרה את דעתה, התעקשה והצליחה - אם הנושא הזה אכן יזכה לטיפולה, היוצאים רק יצאו נשכרים. שאלה - קראתי את הצעה"ח (קיבלתי אותה מהיועץ של זהבה, ובשינויים קלים גם מתחקירן של ערב חדש) ושוחחתי עליה גם עם גלאון עצמה - והשאלה שלי נותרה על כנה: מהו הפורמט. סל קליטה זו בדיחה שהומצאה במשרדי הלל (האמונה על הבדיחה הזאת, אשה מכובדת ורצינית מאד שמתעסקת עם עזרה ליוצאים כבר שנים רבות בעצמה נוטה לזלזל במינוח), גם "מענק יציאה" שיבלע ע"י אותם בטלנים שבאותו זמן גם רשומים בשלושה-ארבעה כוללים נשמע לא ריאלי, וחוץ מהכרה ותמיכה של המדינה בעמותת הלל, שתצטרך להשתנות עכב כך - קשה לי לראות איפה אפשר לעזור כלכלית ליוצאים. *אין לזה דבר עם הגמשת תנאי גבלה לבוגרי החינוך החרדי שזה מאבק מדויק ונכון מאין כמוהו.
 
קרא את נייר העמדה שהעליתי

(ועל הדרך תשים לב שתיקנתי את עצמי לגבי השם), הוא מנתח את האפשרויות בטוב טעם.
 
אני מחזק אותך

ומאחל לכולנו שבאמת זה יזיז משהו בכנסת. אנשים תוהים ומתלוננים מי אמר בכלל שזה יעבור בכנסת, אבל אני אומר (ויש כאלה גם שכתבו את זה) - עצם זה שמתחילים להתעסק בזה ולדבר על זה ובכלל זה שהדיון קם לו מחדש כל פעם ואני מקווה שימשיך לעלות במסדרונות הכנסת כל שנה - זה עושה משהו ומחלחל טיפה אם לא הרבה בתודעה של חברי הממשלה. חבל שיש חברי כנסת שבגלל נאמנותם לדת היהודית יש להם השפעה כה גדולה לציבור למנוע ממנו זכויות בסיסיות!!
 
הגשת החוק ע"י ח"כ מהקואליציה היא תנאי הכרחי

אך ממש לא מספיק להעברתו, חוק כזה לא יעבור בשום קואליציה שחברים בה ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי (המפד"ל), האיחוד הלאומי וקרוב לוודאי שגם הליכוד (בכנסת השש עשרה נהגו במפלגת שינוי לתרץ את כישלונותיהם בכך שהליכוד היא מפלגה דתית-מסורתית ברובה, וכנראה שיש בזה משהו). חוק כזה יכול לעבור למעשה רק בממשלת שמאל נטולת חרדים ודתיים, והפעם היחידה בתולדות המדינה שהייתה בארץ ממשלה כזו הייתה בימי אוסלו העליזים שלא במהרה ישובו.
 
הכותרת שלך לא נכונה

יש מספיק חוקים שעברו מהאופוזיציה אבל הדרך בה זהבה גלאון עשתה את זה היא הדרך הכי פחות נכונה, אם יש כוונה להתעסק בנושא ברצינות (אך ברור שלא זו הייתה כוונתה). במסגרת עבודתי, לקחתי בעבר חלק בהעברת הצעות חוק מהאופוזיציה והפיכתם לחוקים. יש דרכים לעשות זאת אבל במקרה הזה גלאון סימנה V על כל הסעיפים במסמך "איך להכשיל הצעת חוק". בלי להתייחס להצעה הספציפית הזאת, כדי להעביר הצעת חוק מהאופוזיציה לא תוכל פשוט לשרבט אותה על נייר ולשלוח אותה ללשכה המשפטית עם העתק לתא כתבי הכנסת. אפשר ליזום דיון באחת מועדות הכנסת (חינוך, כלכלה, פנים. למעשה אפשר למצוא תירוץ טוב להעלות כל נושא לדיון בכל ועדה), לגשש עם פקידי ממשל לפני ההגשה, לדבר על זה עם ח"כים נוספים, לשתף אותם בניסוח, ולהניח אתהליך ת ההצעה ב-י-ח-ד. יש עוד דברים שניתן לעשות אבל כבר בתהליך פשוט שכזה נוצרת מחיובות של כמה גורמים, שיכולה לפתור מיליון ואחת בעיות בהמשך (דוגמא ראשונית: כל ח"כ יכול להגיש כמה הצעות חוק שי/תרצה אבל קיימת מגבלה נוקשה באשר לכמות ההצעות הניתנות להעלאה ולהצבעה במליאה). בקיצור - זהבה גלאון בסך הכל עשתה עלינו סיבוב וקיבלה כותרת בYNET והארץ שלושה ימים לפני הפריימריס.
 
ואנחנו עשינו סיבוב עליה לא פחות

כי עם כל הכבוד לנו, היא יכולה להשיג עבורנו חשיפה בסדר גודל שונה לגמרי מזה שאנחנו יכולים, וזה בדיוק מה שהיא עשתה.
 
למעלה