המועצה להורים
New member
הצעת חוק המועצה הלאומית לחינוך - התשס"ח-2008
את החקיקה יזמו חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה), סילבן שלום (ליכוד), דב חנין (חד"ש) ויושב-ראש ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה). מתוך דברי הסבר להצעת החוק: "דבר ידוע הוא שהטמעה של מדיניות חינוכית והשגת יעדים מצריכה תהליך ארוך וממושך. מבנה השלטון בישראל והתנודות הפוליטיות שבצדו, יוצרים שינויים תכופים ומזעזעים את מערכת החינוך. אשר על-כן, המציאות במערכת החינוך אינה יציבה ואין עקביות ביעדיה. מצב זה יוצר גישה ספקנית וצינית בקרב עובדי ההוראה ומביא לכך שבסופו של דבר התלמידים והחברה בכלל יוצאים ניזוקים. כדי להבטיח השגת יעדים חינוכיים וחברתיים, יש צורך ביציבות שלטונית או מנהיגותית אותה ניתן להשיג רק באמצעות גוף לאומי שאינו מושפע מקונסטלציה פוליטית, אשר יגשר על חילופי השלטון והזעזועים המלווים את החילופים. במהלך עשר השנים האחרונות התחלפו במשרד החינוך לא מעט שרים, כאשר כל אחד מהם עיצב ודרש מדיניות משלו, בעודו מפנה משאבים מתוכנית אחת לאחרת. המסרים שניתנו על ידי הממשל החדש לעיתים אף סתרו את המפרט של קודמיו. ועד החינוך שקיים היום, היה מאופיין לאורך הזמן, בהרכב פוליטי שאף הוא התחלף עקב חילופי שלטון וסבל מחוסר יכולת ממשית להשפיע. כך הגענו למציאות עגומה של מערכת במשבר חינוכי, תרבותי וערכי. מערכת החינוך בישראל זקוקה בדחיפות לעוגנים וליציבות ארוכת טווח. רק מועצת חינוך לאומית כמוצע לעיל יכולה להבטיח זאת. הצעת חוק זו גובשה על בסיס דו"ח ועדת דוברת".
את החקיקה יזמו חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה), סילבן שלום (ליכוד), דב חנין (חד"ש) ויושב-ראש ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה). מתוך דברי הסבר להצעת החוק: "דבר ידוע הוא שהטמעה של מדיניות חינוכית והשגת יעדים מצריכה תהליך ארוך וממושך. מבנה השלטון בישראל והתנודות הפוליטיות שבצדו, יוצרים שינויים תכופים ומזעזעים את מערכת החינוך. אשר על-כן, המציאות במערכת החינוך אינה יציבה ואין עקביות ביעדיה. מצב זה יוצר גישה ספקנית וצינית בקרב עובדי ההוראה ומביא לכך שבסופו של דבר התלמידים והחברה בכלל יוצאים ניזוקים. כדי להבטיח השגת יעדים חינוכיים וחברתיים, יש צורך ביציבות שלטונית או מנהיגותית אותה ניתן להשיג רק באמצעות גוף לאומי שאינו מושפע מקונסטלציה פוליטית, אשר יגשר על חילופי השלטון והזעזועים המלווים את החילופים. במהלך עשר השנים האחרונות התחלפו במשרד החינוך לא מעט שרים, כאשר כל אחד מהם עיצב ודרש מדיניות משלו, בעודו מפנה משאבים מתוכנית אחת לאחרת. המסרים שניתנו על ידי הממשל החדש לעיתים אף סתרו את המפרט של קודמיו. ועד החינוך שקיים היום, היה מאופיין לאורך הזמן, בהרכב פוליטי שאף הוא התחלף עקב חילופי שלטון וסבל מחוסר יכולת ממשית להשפיע. כך הגענו למציאות עגומה של מערכת במשבר חינוכי, תרבותי וערכי. מערכת החינוך בישראל זקוקה בדחיפות לעוגנים וליציבות ארוכת טווח. רק מועצת חינוך לאומית כמוצע לעיל יכולה להבטיח זאת. הצעת חוק זו גובשה על בסיס דו"ח ועדת דוברת".