הצצה בהיסטוריה הבריטית

הצצה בהיסטוריה הבריטית

מגלה השפעות נוספות, ולא רק את "מלחמת השושנים": כפי שכבר ציינתי בהודעה קודמת, המוטיב של האלים העתיקים מזכיר את האמונות הדרואידיות של האיים הבריטיים (ואף הפרו-דרואידיים), את השתלטות הקלטים על הפיקטים. נקודות ציון נוספות: Stone Age people arrive. 3000 לפנה"ס ילדי היער. 700 Migration of Celtic people from Central Europe ה- First Men 119 לספירה Emperor Hadrian builds a wall on the Scottish Border (מזכיר את החומה?) 350 The Picts and Scots attack the border ה- wildlings. די מתאים, לא? 449 - 550 Arrival of Jutes from Jutland, Angles from South of Denmark and Saxons from Germany . האנדלים. (שימו לב לקרבה בין השם "אנדלים" לשם "אנגלים", שהיה השם של עם גרמאני שפלש לבריטניה). 556 Seven kingdoms are created across Britain 7 ממלכות... נו, ברור מזה יכול להיות? 1066 William of Normandy defeats Harold at the Battle of Hastings with a lucky shot and becomes King of England - Norman Conquest אמנם לא בדיוק, אבל הנה, מישהו שבא מבחוץ כובש את הממלכה. כמובן, שאין פה התאמות אחד לאחד, אבל בהחלט אפשר לראות הכוונה מסויימת על פי גיידליין כללי. קישור מתחת לחתימה.
 

The West Star

New member
מלחמת השושנים

אמרו לי פעם שזה מבוסס על הסיפור הזה שהתרחש במאה ה-14 אם אני לא טועה. אז ברור שהוא יתאים קצת את העולם שלו לאנגליה
 
"סיפור"?

מלחמה של חצי מאה... כן, היא כנראה מהווה מרכיב חשוב בבניית העולם שלו - בית יורק כנגד בית לאנקסטר, אם אני זוכר נכון. השמות קצת חושפים.
 
מרטין עצמו אמר

שהרבה מהסדרה היא בהשראת ההיסטוריה הבריטית. העניין עם שבע המלכויות, יכול להיות שיש קשר, אבל נראה יותר ששבע המלכויות זה דווקא מוטיב של האנדאלים, אחרי הכל, 7 הוא מספר מאוד, מאוד קדוש באמונה החדשה.
 

לגוטל

New member
צדקת בשמות

ואת בית לאנקסטר שהוא היה הבית השולט הנהיגה בתכלס אשתו של המלך הנרי הרביעי (שהיה חלשלוש, לא כמו אבא שלו הנרי החמישי שניצח את הקרב המפורסם נגד הצרפתים במאה השנים באנג'ינקורט) מרגרט מאונג'ו (צרפתיה) שמאוד מזכירה את ההיא מבית לניסטר (קראתי את הסדרה ממזמן, שכחתי חלק מהשמות) ואת בית יורק הנהיג אדוארד, שמזכיר קצת את אדארד (למרות שלא היה תמים כמוהו) , ואדוארד הזה נלחם נגד בית לאנקסטר עם שני בניו, ובקרב מפורסם בווייקפילד הוא הפסיד וגם אחד הבנים שלו היה איתו, לאדוארד הורידו את הראש ושמו את הראש על אחד השער של הכניסה לעיר יורק, והוסיפו תכתובת מלמטה - 'Let York Overlook York' , חביב מצידם ... וגם הבן שלו הוציאו להורג, ולבסוף הבן השלישי נקם בקרב הכי גדול ומזעזע שהיה על אדמת אנגליה, שהיה ליד עיירה בשם Towton שם הוא הביס את הכוחות הלאנקסטריים והשתלט על המלוכה באופן סופי, אבל מלחמת השושנים עדיין לא נסתיימה עד עוד כמה עשרות שנים שבית טיודור הוולשי השתלט על המלוכה והרוחות קצת נרגעו באנגליה.
 

לגוטל

New member
סליחה, הבן השני נקם (היו רק שניים)

שהיה הבן הבכור, שלא השתתף בתבוסה בווייקפילד כי באותו הזמן הוא ניצח קרבות אחרים נגד כוחות של בית לאנקסטר ליד ווילס.
 
למעלה