והידים ידי עשיו
השאלה יותר טובה מהתשובה, אך עדין יש מקום לנסות לתרץ. יצחק כידוע לא היה במיטבו באותה עת - מסתבר שכל חושיו בגדו בו,. כדי לזהות ולברך, הוא נזקק לכל חמשת החושים. ראיתו היתה פגומה, ונראה שהכתוב מספר על ראיתו הרוחנית לא פחות מאשר הפיזית. הוא איבד את יכולת הראיה מי מבניו צדיק ומי רשע. חוש הטעם נדרש גם הוא, ובכך רבקה הערימה עליו כשעשתה מטעמים כאשר אהב. חוש המישוש הוערם באמצעות בגדי החמודות. הקול באמת היה הזיהוי היחיד שיצחק הסתפק בו, האם זה יעקב או עשיו?... לענ"ד נראה שיעקב פחד לרמות עד הסוף, ולא שינה את קולו ודיבורו, וקיווה שההערמה תצליח למרות זאת. ניתן לקרא זאת גם אם אם מפסקים את הכתוב "אנכי, עשיו בכורך" לגבי חוש הריח, ישנו קוריוז מעניין, והמדרש באמת מתפלא, הרי אין ריח מסריח כריחם של עיזים, מה יצחק אומר ריח השדה, ריח גן עדן? המדרש טוען כי עשיו ירש את בגדי נמרוד, שהיו הבגדים השקב"ה עצמו תפר לאדם וחווה כשגורשו מגן עדן. ולכן ריחם של הבגדים, בגדי עור, הוא ריח גן עדן...