הקומבינות של בעלי המסעדות

הקומבינות של בעלי המסעדות

בפורום השכן הועלה דיון בעקבות הכתבה שלהלן. אני מניחה שאני לא אפתיע אף אחד אם אספר שאני מכירה את הקטעים האלו מהצד השני, גם אם לא באופן מוגזם ומוחצן כפי שמתואר, אבל זה דבר ידוע. מה שאני לא מכירה זה את הקטע של "לדפוק את הלקוח עם החשבון", הלקוח הישראלי כידוע לא פראייר ולכן במקרים קיצוניים כמו שמתוארים בכתבה, קשה לי להאמין שלא יתנהלו דיונים בנושא שבסופם יורידו את המחיר מהארוחה. בעל מסעדה שלא ינהג ככה הרי יאבד את הלקוחות...

אני הכרתי יותר קומבינות בכיוון של הצעה לתוספות למנה שלא כלולות במחיר, להציע להקרים את המנה בלי לציין שזו תוספת, להציע שתייה גדולה יותר, להציע לחם נוסף וכו' כפי שדיווחו רבים וטובים, ואחר כך מגלים את זה בחשבון, השמטת מחירי הקינוחים והשתייה זו תופעה נפוצה ומוכרת. עוד תופעה קיימת היא להבהיר שהסלטים והתוספות הן ללא עלות, אבל "לשכוח" לציין שזה תופס רק לגבי מי שהזמין מנה עיקרית, כך שמי שהזמין מנות ראשונות בלבד מוצא את עצמו מחוייב על הסלטים והתוספות. במקרים האלו לרוב בונים על כך שללקוח לא יהיה נעים להעיר, או שהוא ירגיש שהוא יצא טמבל, וכנראה שזה משתלם לבעלי המסעדות.

מה לכם יש לספר על קומבינות כאלו? במדינה שלנו זה קיים בעסקים רבים וטובים אחרים. מה אתם מכירים הן מהצד של נותן השירות והן מהצד של הלקוח?
 

nofi1456

New member
מוכר לי משני הצדדים..

כלקוחה -
1. בשישי האחרון יצאתי עם חברים לפאב שדווקא אנחנו תמיד מרוצים ממנו ויש מחירים שמוצגים על התפריט באופן ברור. בסוף קיבלנו את החשבון והרבה מהדברים עלו כמה שקלים יותר ממה שהיו כתובים בתפריט. החלטנו לקרוא למלצר והוא אמר שיתקן לנו..אחרי כמה דקות חזר ואמר שהוא לא יכול לתקן אבל הוריד מהחשבון את אחד המשקאות, אז זה כביכול מתקזז.
מבחינתנו אין בעיה, אבל לחשוב כמה לקוחות לא שמים לב להבדל וכן משלמים על זה! אם הוא "לא יכול לתקן" זה אומר שכל אחד שמזמין את אותם הדברים, זה מה שיופיע לו בחשבון..
בטח מרוויחים על זה אלפי שקלים בערב ><

2.ההורים שלי היו בבית קפה והזמינו קפה ועוגה..ובחשבון הקפה היה איזה 2-3 שקלים יותר מהתפריט..הפעם המלצר לא הסכים לתקן כי לטענתו "המחירים בתפריט לא מעודכנים"..איזו חוצפה! ><
ההורים שלי גם ככה התכוונו להשאיר טיפ אז המלצר נדפק פה כי הכסף שהיה אמור להיות הטיפ שלו הלך לקופה..

3.היינו בחו"ל לפני כמה שנים וישבנו באיזו מסעדה. על ההתחלה כבר הגישו לנו לחם יפה כזה ומפיות מפוארות וצלחות מפוארות וכל מיני כאלה..
אמא שלי כבר שמעה מראש שמסעדות באותו אזור לוקחות כסף על דברים כאלה בלי לבקש מראש, מסתבר שזה היה נכון - היא ביקשה מהמלצר לקחת בחזרה את הלחם אם הוא עולה כסף, והוא לקח.
וגם לקח את המפיות והצלחות והביא לנו משהו פשוט יותר! ממש משעשע חח

בתור מלצרית -
כשעבדתי בסושיה היינו נתקלים במצבים לא נעימים שלקוחות לא יודעים שהם צריכים לשלם על כל מיני תוספות..
בכל רשת שמכינה סושי אופן ההכנה והתשלום מתבצעים באופן שונה..
למשל בחלק מהרשתות משלמים על מעטפת פנקו ובחלק לא.. או למשל בג'פניקה נהוג להרכיב רול של דג ו-2 תוספות ואצלנו זה לא ככה..אז היו מצבים שלקוחות לא הבינו למה יש להם עוד כמה שקלים בחשבון..
 

nofi1456

New member
אם אני לא טועה זה ברומא..

אבל די בטוח שזה היה באיטליה
 

1Shir

New member
בשרשור דיברו גם על הקטע שמים שם עולים כסף

רק אני הייתי הולכת למלא בשירותים במצב כזה?

אלא אם כן המים באותה עיר באמת לא טובים ולא בריאים.
בתור ישראלית אני רגילה שהמים מהברז טובים בכל מקום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באיטליה זה נהוג מאוד... לי זה קרה בווינה

במסעדה איטלקית, אז אולי הם אימצו את הפתגם "ברומא התנהג כמו רומאי" (גם אם אתה באוסטריה
). בערב הראשון שלנו בעיר ישבנו במסעדה יקרה יחסית (אבל לא ביחס לארץ... לא ייאמן כמה האוכל פה יקר) וכשהזמנתי כוס מים המלצר לא אמר דבר; גם לא היה כלום בתפריט. רק בסוף הערב הופתעתי לגלות בחשבון שעל כל כוס מים הם גובים 1 אירו!
יצא ששילמנו ארבעה אירו על מי ברז... פשוט לא ייאמן. הייתי מורידה את זה מהטיפ, אבל גם הטיפ כבר היה כלול...
קיללנו אותם בלב ושילמנו בחריקת שיניים.

חשבנו שאולי אם זה לא נאמר ולא כתוב בשום מקום זו מוסכמה מקומית שכולם מודעים אליה ורק אנחנו, תיירים תמימים וטיפשים, לא היינו מודעים לכך. בימים הבאים שאלנו בכל פעם שביקשנו כוס מים אם זה בתשלום, ומיד אמרו לנו "לא, מה פתאום" והסתכלו עלינו במבט מוזר... ביום האחרון בעיר ישבנו במקרה במסעדה שבעליה ישראלי ווידאנו שזה אכן לא מקובל.

בקיצור, יוזמה נקודתית או אולי, כשאני חושבת על זה, נקודתית מאוד רק לגבינו? אני תוהה אם לא ניסו לעשות עלינו קופה כי אנחנו תיירים... (אם כי סביר שרוב הקהל הוא תיירים, זה היה בלב אזור מתויר מאוד).
 

nofi1456

New member
כשהייתי ברודוס

באיזה בית מלון שם, לקחו כסף על מים בחדר אוכל!
כנראה שככה נהוג...אבל...אני הייתי פשוט בשוק.
 
המקרה השני מזכיר לי קטע מתחום אחר

אני למדתי להגיד במספרות מראש שאני לא מעוניינת בפן, אחרי מקרה לא נעים של ספרית שעשתה לי פן על דעת עצמה ומצאתי את עצמי משלמת כסף על משהו שממש מיותר (השיער שלי חלק טבעי ופן זה משהו מאוד לא נדרש. הטענה שלה הייתה שזה סטנדרט כחלק מתספורת...).

בפעם הבאה שהסתפרתי אמרתי שאני לא רוצה פן, ומצאתי את עצמי נשארת עם שיער רטוב אחרי התספורת - אם אין פן ואין תשלום, אז למה לייבש באמת?

לגבי מה שתיארת מהעבודה בסושיה - זה קטע מאוד נפוץ, יש הבדלים בין מקומות שונים ולקוחות לא תמיד חושבים וגם לא תמיד טורחים לקרוא בתפריט (בלא מעט מקרים זה כתוב במפורש), אז מחליטים שאם במקום X מנה מסוימת מגיעה בצורה מסוימת, ככה זה בכל מקום. בזמנו זכור לי קטע מאוד לא ברור בפאסט פוד, של לקוחות שהתפלאו שלא צריך לשלם על הרטבים, אבל במקביל ביקשו עוד לחמניה ריקה כשאמרו להם שזה עולה כסף.
 

Rainbow syrup

New member
מוכר.. זה מזכיר לי חוויה במסעדת קימל.

זו מסעדה שפעם (לפני שנים) אהבנו והיינו אוכלים שם לא מעט. האוכל היה מוצלח בעיננו וכך גם חווית האירוח, שבעיני היא לא פחות חשובה כשהולכים למקום כזה.
חווית אירוח זה מבחינתי לתת קנקן מים לשולחן, וגם לתת מנת לחם בלי חיוב- כחלק מה"אירוח" (כמובן שאני מתייחסת למסעדות מאוד מסויימות, בליגה מסויימת).

בפעמים שהיינו שם בעבר קימל אכן עמדה בסטנדרטים שהיא מציבה..
אבל בפעם האחרונה שהיינו שם, לפני כשנה- ממש התבאסנו..
בכל שולחן ראינו מנת לחם (סוג של פוקאצ'ה שכזאת), הלחם שתמיד מגישים שם (ללא עלות), ואציין שהוא גם לא מופיע בתפריט. משום מה אנחנו לא קיבלנו את הלחם. ולכן כשהגיעה השתייה שאלנו אם נוכל לקבל לחם כמו שאר השולחנות. ואכן המלצר הביא לנו לחם.. ומה רבה הייתה הפתעתנו כשראינו בחשבון חיוב על הלחם.
שילמנו כמובן, אבל נשארנו עם תחושה חמוצה.. הלחם תמיד הוגש שם ללא עלות. הלחם בכלל לא מופיע בתפריט כמנה. אם משהו השתנה, המלצר אפילו לא טרח ליידע אותנו שיש בכל עלות..

אז חרם על ה-11/16 ש"ח שהשארנו שם (מי זוכר כבר כמה זה עלה..), אבל התחושה החמוצה הזו, יחד עם זה שהשירות שם ממש הדרדר והאוכל לא הצדיק את המחיר- גרמה לכך שהפעם ההיא הייתה הפעם האחרונה שדרכנו שם. אם אנחנו כבר יוצאים ומוציאים כמה מאות שקלים על ארוחה טובה, כדאי מאוד שכל החוויה מסביב תהיה לא פחות ממצויינת.

אז בהקשר למה שכתבת מרצי, אני לא מרגישה שהייתה שם קומבינה על הלקוחות.. אלא פשוט שירות גרוע מאוד.
 
למעלה