הקומבינות של e-net

creo007

New member
הקומבינות של e-net

הקומבינות של e-net החלטתי לפרסם את סיפור הקניית סלולרי מאתר של e-net במלוא ולתת לכם להחליט על אמינותם. תחילה ברצוני לציין כי כבר קיימים ברשותי שני מכשירים חדשים של נוקיה 6230 של סלקום ורציתי לרכוש מכשיר נוסף מדגם זה מחנות פרטית על מנת לחסוך, אני עצמי חובב סלולר, מהנדס אלקטרוניקה ומחשיב את עצמי לבעל יכולת לאבחן מוצר תקין או פגום. בעל עבר של עשרות הזמנות דרך האינטרנט רובם ככולם מאוד מוצלחות, תומך נלהב בשיטה זו וממליץ עליה לכולם אך מזכיר לכולם: חשוב מאוד להכיר את החוק, תקנון החברה ורצוי קצת ניסיון לפני שקונים מוצרים יקרים, הסיפור הבאה ממחיש את הנושא: החלטתי לרכוש מכשיר נוקיה 6230 באחד מהמון חנויות המכוונות באינטרנט תוך כוונה למצוא עסקה כדאית ומשתלמת. בסופו של חיפוש קצר מצאתי הצעה מעניינת באתר של חנות e-net, הפרסומים באתר מבטיחים לספק מוצר חדש לחלוטין באריזה מקורית ואף מזהירים ממתחרים הלא אמינים. טוב, נשמע לי חברה רצינית ומכובדת, החלטתי להזמין דרכם והייתי בטוח כי אקבל את המוצר כפי שהובטח לי בפרסום וכפי שקיבלתי בעשרות הזמנות שונות מאתרי האינטרנט אחרים. לאחר המתנה של כשבוע סוף סוף הגיע המוצר לביתי, כולי קורן מאושר פתחתי את האריזה וחשכו עייני. המוצר הייה ארוז בקופסה ישנה, אומנם של אותו דגם אך בהחלט עברו עליה לא מעט חודשי מדף, טוב אריזה לא ממש חשובה לי, בסופו של דבר התכולה היא הקובעת. פתחתי את הקופסא וגיליתי כי לא רק האריזה ישנה אלה גם תכולת הקופסא בהחלט אינה חדשה, צבעו השחור של המטען חשף שכבה מכובדת של אבק, ניילונים מקומטים הצביעו על אריזה מחודשת וככל הנראה לא פעם אחת, סוללה משנת יצור 2.2004 (כלומר לפני שנה!) הארוזה בניילון ללא מדבקה מקורית המזכירה על חובת טעינה במשך 4 שעות לפחות כפי שבאריזות המקוריות של נוקיה. הפעולה המיידית המתבקשת היית הפעלת המכשיר כדי לבדוק את תקינותו, גם כאן ציפת לי הפתעה לא נעימה, המסך נראה דהוי (אינו בהיר) בהשוואה למכשירי 6230 שברשותי. הורדתי את הפנלים הנשלפים כדי לוודא כי אכן הבעיה במסך ולא בשקיפותו של הפנל, גיליתי לתדהמתי מסך עם סימני השפשוף ואכן אינו בהיר! הצעד המתבקש הבאה זה בדיקת IMEI של המכשיר על מנת לבדוק את חוקיותו. בדיקת זו גילת כי המכשיר אומנם חוקי אך ה-IMEI של המכשיר אינו תואם ל-IMEI שעל גבי האריזה! (וכאן אני מזכיר לכם את הפרסום והבטחה לאריזה מקורית ומכשיר חדש). מייד הבנתי כי נפלתי בפח של חברה לא ממש אמינה (וזה כנראה עוד הגדרה עדינה), אני מכיר היטב את החוקים לשכר מרחוק, החלטתי להחזיר את המוצר לחנות באופן מיידי. ברצוני להזכיר לקוראים כי על פי חוק סימון המוצרים חלה חובה לציין פרטים מזהים מדויקים של המכשיר על אריזתו או על גבי מכשיר עצמו. העובדה כי הסימון על האריזה שונה מסימון על המכשיר מהווה עבירה לכאורה על החוק. בנוסף לכך ברצוני לציין כי המדבקה המודבקת מתחת לכרטיס הזיכרון מסתירה את פרטי היצרן וארץ היצור גם זה בנסיבות המפורטות במקרה שלי מהווה עבירה על החוק. ברמה הנדסית אסור להדביק מדבקות על רכיבים אלקטרוניים מעבר למה שהיצרן הדביק על מנת למנוע בעיות של פיזור הספק ופגיע באורך חיים של המרכיבים. מייד נקטתי בפעולות הבאות עליהם אני ממליץ גם לכם אם חלילה תקלעו לסיטואציה דומה: בשלב הראשון ביצעתי צילומים של המוצר והאריזה ותיעוד של כל התענות שלי. בשלב השני התקשרתי לחנות הזאת תוך שאני מקליט את השיחה איתם הצגתי את עצמי כלקוח חדש המבקש להזמין סלולרי, הצגתי מספר שאלות בנוגע לאריזה, האם אכן אריזה מקורית ומוצר חדש כפי שמבטיחים ועל כל התשובות נענתי בחיוב, ביקשתי כמובן את שמה של הגברת הנחמדה שדיברה איתי (שמה הוא אולגה) וגיליתי לה כי ככל הנראה אצלם דיבורים לחוד ומעשים לחוד, הסברתי לה את המקרה שלי והיא מייד העבירה אותי לבחור בשם אמיל שככל הנראה מנהל את העסק. הבחור מייד הבין כי הצדק איתי, נשמע עצבני אך יש לציין לזכותו כי לא התווכח ומייד הודיע "תחזיר את המוצר, קבל את כספך בחזרה". שלחתי מייד את המוצר בחזרה, אך אם חשבתם שזה סוף הסיפור-טעיתם בגדול. לאחר שבוע, בבדיקה של חיובים צפויים מול חברת ישראכרט לא התקבל שום ביטול עסקה. התקשרתי שוב ל e-net על מנת לבדוק את הנושא והפקידה שם הבטיחה לי כי היא אישית כבר זיכתה אותי, מוזר למה הזיכוי התקבל בישראכרט רק לאחר יומיים. לאחר שבדקתי את גובה הזיכוי התברר לי שלא הכול חלק, נגבו ממני 5% דמי ביטול!!!! התקשרתי שום לe-net לשאול לפשר העניין. הבחור ענה לי כי זה שקיבלתי אריזה של מוצר אחר זה מצב תקין ולדבריו "תמיד זה ככה". שימו לב שזה בניגוד מוחלט למה שנאמר לי כאשר הצגתי את עצמי כלקוח חדש!!!! אמרתי לבחור שאיתו אני לא אתווכח, כבר העברתי מכתב מפורט בנושא ואני מצפה לזיכוי מלא, ביקשתי ממנו להעביר את הטיפול לידי אמיל (אותו בחור שהבטיח לי זיכוי מלא). כמובן גם כעת כל השיחות שלי איתם הוקלטו ובמקרה הצורך ישמשו בבית המשפט. כעבור שעה קלה חזרה אלי נציגת קשרי הלקוחות שלהם (כך לפחות היא הציגה את עצמה) והתחילה להסביר לי ארוכות למה עלי לשלם דמי ביטול בגובה 5%. ביקשתי ממנה לדבר עם אמיל (הבחור שהבטיח לי החזר) גם הוא סיפר לי ארוכות כי אריזה הלא שייכת למכשיר זה תקין לחלוטין (למרות שלהזכירכם כשהצגתי את עצמי בתור לקוח חדש המתעניין קיבלתי מידע אחר לגמרי, וגם הפרסום באתר אומר דבר הפוך),מסך המכשיר לא בהיר זה גם תקין לחלוטין מבחינתו כי המכשיר עבר בדיקה ב"מעבדה" של רהיטי רנטה (זה שם בית העסק שלהם), ותק של הסוללה (שנה) לא בעיה מבחינתו גם כן. וכך בניגוד מוחלט להבטחתו הוא מסרב להחזיר לי את 5% דמי הביטול. הבחור טען כי אסור שבית העסק יפסיד גם אם הלקוח צודק, לדבריו. אבל מה שאיש עסקים ה"גאוני" הזה לא מבין שרק בגלל קריאת המכתב הזה הוא איבד לפחות כמה לקוחות נוספים. יתרה מזאת, אני מעביר את הנושא הזה גם לפורומים סלולריים וצרכניים נוספים, אולי זה יהווה שיעור קצר בעסקים לאמיל מחנות הרהיטים שהחליט למכור סלולריים ולעשות קומבינות על הלקוחות.
 

creo007

New member
שימו לב!!

למען הגינות (שלא כפי ש e-net נהגו כלפי) מסרתי להם את הקישורים לפרסומים על מנת שימסרו את גרסתם, שימו לב מעכשיו חלק מהמגיבים כאן יכולים להיות עובדי e-net או שליחיהם.
 
למעלה