הקורבן החדש של אגד ומשרד התחבורה: קו 15 בירושלים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
החל מיום שישי האחרון הקו הפך לקו מעגלי, ככה שנוסע שרוצה לעלות בבנייני האומה לכיוון תלפיות צריך לחכות לאוטובוס שמגיע מתלפיות ונתקע בפקקים.
לפי הנתונים של איפהבוס, היום בשעה 08:53-08:56 הגיעו לא פחות מ5 קווים ביחד תוך 3 דקות ולאורך כל היום הייתה תופעה של שני קווים שמגיעים ביחד.
בשלב הבא בטח אנשים יעדיפו לחכות לקווים אחרים עם תדירות אמינה יותר, קו 15 הראשון שיגיע ב"פיק" יהיה צפוף מאוד לצד אוטובוסים ריקים דבר שרק יגרום לאנשים להעדיף קווים אחרים. בהמשך בטח ידללו תדירות כי הביקושים ירדו, הקווים יהיו יותר צפופים ויגיעו בתדירות יותר נמוכה וככה יחסלו את הקו.

1111.PNG
1709586682623.png
 

EHP12

Well-known member
החל מיום שישי האחרון הקו הפך לקו מעגלי, ככה שנוסע שרוצה לעלות בבנייני האומה לכיוון תלפיות צריך לחכות לאוטובוס שמגיע מתלפיות ונתקע בפקקים.
לפי הנתונים של איפהבוס, היום בשעה 08:53-08:56 הגיעו לא פחות מ5 קווים ביחד תוך 3 דקות ולאורך כל היום הייתה תופעה של שני קווים שמגיעים ביחד.
בשלב הבא בטח אנשים יעדיפו לחכות לקווים אחרים עם תדירות אמינה יותר, קו 15 הראשון שיגיע ב"פיק" יהיה צפוף מאוד לצד אוטובוסים ריקים דבר שרק יגרום לאנשים להעדיף קווים אחרים. בהמשך בטח ידללו תדירות כי הביקושים ירדו, הקווים יהיו יותר צפופים ויגיעו בתדירות יותר נמוכה וככה יחסלו את הקו.

צפה בקובץ המצורף 99712
צפה בקובץ המצורף 99713
קודם כל כיום קו 15 הוא הקו הכי עמוס בירושלים שלא עובר בריכוזים חרדיים.

ההיגיון אומר שביטלו את השמאלה מאברהם שפירא לרבין בגלל עבודות הרקל ובניגוד לקווים 18,25 רצו להשאיר את הקישור ש-15 נותן לביטוח לאומי מהרכבת. שאין קווים אחרים שנותנים חוץ מ-50 הצולע. לכן נוצר הפתרון העקום הזה.

בשביל להגיע מחוץ לירושלים למקומות ש-15 מגיע אליהם, ממליץ על קו 490. נסיעה מתלפיות לתל אביב, יותר מהירה איתו מאשר עם 15+רכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
החל מיום שישי האחרון הקו הפך לקו מעגלי, ככה שנוסע שרוצה לעלות בבנייני האומה לכיוון תלפיות צריך לחכות לאוטובוס שמגיע מתלפיות ונתקע בפקקים.
לפי הנתונים של איפהבוס, היום בשעה 08:53-08:56 הגיעו לא פחות מ5 קווים ביחד תוך 3 דקות ולאורך כל היום הייתה תופעה של שני קווים שמגיעים ביחד.
בשלב הבא בטח אנשים יעדיפו לחכות לקווים אחרים עם תדירות אמינה יותר, קו 15 הראשון שיגיע ב"פיק" יהיה צפוף מאוד לצד אוטובוסים ריקים דבר שרק יגרום לאנשים להעדיף קווים אחרים. בהמשך בטח ידללו תדירות כי הביקושים ירדו, הקווים יהיו יותר צפופים ויגיעו בתדירות יותר נמוכה וככה יחסלו את הקו.

צפה בקובץ המצורף 99712
צפה בקובץ המצורף 99713

איזה קווים? האם הכוונה לנסיעות של קו 15?

הפתרון לתופעה של באנצ'ינג (Bunch - מקבץ) הוא תחנות וויסות. במסלול של 15 אפשר למקם מספר תחנות כאלו כדי לשמור על מרווחי זמן בין הנסיעות השונות:

ש"י עגנון - מול המרכז המסחרי
חיים הזז - או בעמק המצלבה או בצומת בצלאל ורבין
שדרות וויצמן / יוסף הרליץ - באזור ביטוח לאומי.

בשיטה של תחנות ויסות אוטובוס ממתין בתחנה דקות ספורות אם הוא מקדים לפי הלו"ז או אם המוקד מבקש ממנו להמתין שם בגלל שהוא צמוד מדי לאוטובוס שלפניו.

יש כמה נקודות במסלול כמו טשרניחובסקי לפני עמק המצלבה שהרחוב צר מדי לתחנת וויסות, או שדרות שז"ר בבנייני האומה שוודאי עמוסות מדי באוטובוסים לקיים בהם תחנה כזו.

עקרונית אני בעד המשך מסילת הרכבת התת קרקעית אל תוך העיר, עד למלחה. אורכן של מנהרות הכביש בעיר (בגין בכניסה לעיר, שרון, שז"ר, הר הצופים) ארוכות יותר - אז זה בהחלט ריאלי. אני תימך גדול בתחנות נוסעים פרבריות ושל הטבעת השניה בבקעה (בריכת ירושלים - צומת אורנים), תלפיות (האומן / ברעם) וסיום הקו בתחנת מלחה. המשך כזה יאפשר פיזור בתוך העיר באמצאות קווים מקומיים במקום מצב של תלות בתחנת נבון ואזור התחנה המרכזית כנקודת גישה מסילתית בינעירונית יחידה.
 
החל מיום שישי האחרון הקו הפך לקו מעגלי, ככה שנוסע שרוצה לעלות בבנייני האומה לכיוון תלפיות צריך לחכות לאוטובוס שמגיע מתלפיות ונתקע בפקקים.
לפי הנתונים של איפהבוס, היום בשעה 08:53-08:56 הגיעו לא פחות מ5 קווים ביחד תוך 3 דקות ולאורך כל היום הייתה תופעה של שני קווים שמגיעים ביחד.
בשלב הבא בטח אנשים יעדיפו לחכות לקווים אחרים עם תדירות אמינה יותר, קו 15 הראשון שיגיע ב"פיק" יהיה צפוף מאוד לצד אוטובוסים ריקים דבר שרק יגרום לאנשים להעדיף קווים אחרים. בהמשך בטח ידללו תדירות כי הביקושים ירדו, הקווים יהיו יותר צפופים ויגיעו בתדירות יותר נמוכה וככה יחסלו את הקו.

משונה, בדיוק כשביטלו את הסיבוביות של הקווים החדשים 90 ו-97 של סופרבוס.
 

מיקלוש77

Well-known member
החל מיום שישי האחרון הקו הפך לקו מעגלי, ככה שנוסע שרוצה לעלות בבנייני האומה לכיוון תלפיות צריך לחכות לאוטובוס שמגיע מתלפיות ונתקע בפקקים.
לפי הנתונים של איפהבוס, היום בשעה 08:53-08:56 הגיעו לא פחות מ5 קווים ביחד תוך 3 דקות ולאורך כל היום הייתה תופעה של שני קווים שמגיעים ביחד.
בשלב הבא בטח אנשים יעדיפו לחכות לקווים אחרים עם תדירות אמינה יותר, קו 15 הראשון שיגיע ב"פיק" יהיה צפוף מאוד לצד אוטובוסים ריקים דבר שרק יגרום לאנשים להעדיף קווים אחרים. בהמשך בטח ידללו תדירות כי הביקושים ירדו, הקווים יהיו יותר צפופים ויגיעו בתדירות יותר נמוכה וככה יחסלו את הקו.

צפה בקובץ המצורף 99712
צפה בקובץ המצורף 99713
ממש חבל! זה קו מעולה ותדיר. למה היו צריכים לפגוע בו? אני נוסע בו באופן קבוע הלוך ושוב בימי שישי ומקווה לא להרגיש בהבדל.
 

מוישי67

Active member
יש לאחרונה בירושלים יותר מדי קווים סיבוביים
גם הקווים החדשים של סופרבוס
וזאת, ללא שום צורך תפעולי (יש מסופים בנקודות הקצה)
חבל מאוד
 

aryeri

Member
תודה על העדכון ממש, לא ראיתי כל עדכון של אגד בנושא וזאת לא פעם ראשונה שהודעות השירות של אגד מסתירות מידע כזה. עד לאחרונה אגד היו הכי טובים בהתראות שירות מכל החברות בארץ שאני עוקב אחריהן בנושא (כלומר כולן חוץ מתנופה, חברות גוש נצרת וחברות מזרח ירושלים). הם היו מפרטים בשפה ברורה את התחנות וגם את שינוי המסלול עצמו, גם אם אין תחנות לאורך מספר רחובות. לאחרונה אגד נהיו אולי הכי גרועים בנושא הזה או בין הכי גרועים. הם עושים את המינימום, ואולי מתחת למינימום ביחס לחברות אחרות.
 

yair480

Active member
יש לאחרונה בירושלים יותר מדי קווים סיבוביים
גם הקווים החדשים של סופרבוס
וזאת, ללא שום צורך תפעולי (יש מסופים בנקודות הקצה)
חבל מאוד
לא רק שהם קווים סיבובים.
השילוט הסטטי בתחנות מטעה ומציין רק את היעד הסופי.
ולא את היעד העיקרי מהתחנה שבו עומדים.
זה מבלבל את מי שלא מכיר והטעיה של נוסעים.
פניתי למשרד התחבורה בעניין אך הם לא ענו לי עדיין על עניין השילוט המטעה בחצי מהתחנות של הקווים הסיבוביים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לאחרונה בירושלים יותר מדי קווים סיבוביים
גם הקווים החדשים של סופרבוס
וזאת, ללא שום צורך תפעולי (יש מסופים בנקודות הקצה)
חבל מאוד

למי שייכים המסופים? למפעילות או למשרד התחבורה?

אם הבעלות מפוצלת - אולי החברות לא מוכנות שנהגים מלברה אחרת יחלקו את אותה התשתית למנוחה / הפסקות
 

EHP12

Well-known member
למי שייכים המסופים? למפעילות או למשרד התחבורה?

אם הבעלות מפוצלת - אולי החברות לא מוכנות שנהגים מלברה אחרת יחלקו את אותה התשתית למנוחה / הפסקות
תלוי במסוף. באופן כללי במסופים שהם לא תחנה מרכזית, ולא חניון לילה, המתקן שייך לרשות המקומית ואין מישהו שמנהל את המסוף. במסופים בגוש דן ממה שאני מכיר נהגים ממפעילות אחרות ״מתארחים״ בלי בעיה במתקנים השייכים לדן. אין להם ברירה אחרת. סיטואציה שיכולה להיות בתחנות קצה בירושלים למשל שאגד מחזיקה במקום סדרן וסופרבוס לא, ואז נהגים של סופרבוס מחנים את האוטובוס בצורה שמפריעה כי אין להם בוס.
 
מדובר בבעיה שעולה בגלל העדר גישה נוחה ומקום במסופים הקיימים באזור תחנה מרכזית/ נבון/ בניני האומה.

קו 15 קיבל תגבור תדירות משמעותי ומעבר לאוטובוסים מפרקיים + יש שינויי תנועה שיצרו בעיה תפעולית להגעה למסוף רלוונטי.

יתגן שהפתרון בטווח הארוך הוא הארכה למסוף צומת רמות החדש שגם יאפשר הקלה על קו 62 + שיפור החיבור למסוף זה.

ביחס לקווים אחרים קו 15 באופן יחסי הכי ישיר וקצר ולכן העיקובים על הנייר אמורים להיות הכי מינורים מבין האפשריות השונות האחרות (הגם שהמסוף התפעולי של הקו הוא בתלפיות לעומת 25/45 למשל).

ספציפית בבוקר יש לקו צוואר בקבוק של פקק באזור טשרנחובסקי. התקבצות האוטובוסים מעיד בנוסף על שימוש רב בקו שנוסע בתדירות גבוהה ולא ההפך.

השאלה שצריכה להשאל היא עד כמה הדבר ישפיע על הנוסעים בכיוון הנגדי ומה באמת הדבר שונה מנוסע שמחכה בעמק המצלבה לנסוע לכיוון תחנת נבון מאשר נוסע מהמרכזית לתלפיות מעבר לתפיסות שהורגלנו אליהם.
אילו קו 15 למשל לא היה מסיים במרכזית אלא ממשיך לצורך העניין לקריית יובל או רמות, הנוסע במרכזית היה פשוט מתמודד עם העניין.
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר בבעיה שעולה בגלל העדר גישה נוחה ומקום במסופים הקיימים באזור תחנה מרכזית/ נבון/ בניני האומה.

קו 15 קיבל תגבור תדירות משמעותי ומעבר לאוטובוסים מפרקיים + יש שינויי תנועה שיצרו בעיה תפעולית להגעה למסוף רלוונטי.

יתגן שהפתרון בטווח הארוך הוא הארכה למסוף צומת רמות החדש שגם יאפשר הקלה על קו 62 + שיפור החיבור למסוף זה.

ביחס לקווים אחרים קו 15 באופן יחסי הכי ישיר וקצר ולכן העיקובים על הנייר אמורים להיות הכי מינורים מבין האפשריות השונות האחרות (הגם שהמסוף התפעולי של הקו הוא בתלפיות לעומת 25/45 למשל).

ספציפית בבוקר יש לקו צוואר בקבוק של פקק באזור טשרנחובסקי. התקבצות האוטובוסים מעיד בנוסף על שימוש רב בקו שנוסע בתדירות גבוהה ולא ההפך.

השאלה שצריכה להשאל היא עד כמה הדבר ישפיע על הנוסעים בכיוון הנגדי ומה באמת הדבר שונה מנוסע שמחכה בעמק המצלבה לנסוע לכיוון תחנת נבון מאשר נוסע מהמרכזית לתלפיות מעבר לתפיסות שהורגלנו אליהם.
אילו קו 15 למשל לא היה מסיים במרכזית אלא ממשיך לצורך העניין לקריית יובל או רמות, הנוסע במרכזית היה פשוט מתמודד עם העניין.

מעניין אם לצורך מסוף אפשר להאריך את הקו לגבעת שאול. אזור התעשיה שם יכול להיות רלבנטי לציבור הנוסעים מהמושבה הגרמנית, קטמון ורסקו.

אתה צודק שבימי המערכת ההיסטורית נוסעי קווי הרצל - יפו החזקים כמו 18, 21 ודמיהם נסעו בהם ללא בעיות אף שהתחנה היתה תחנת ביניים באמצע המסלול.
 

EHP12

Well-known member
מעניין אם לצורך מסוף אפשר להאריך את הקו לגבעת שאול. אזור התעשיה שם יכול להיות רלבנטי לציבור הנוסעים מהמושבה הגרמנית, קטמון ורסקו.

אתה צודק שבימי המערכת ההיסטורית נוסעי קווי הרצל - יפו החזקים כמו 18, 21 ודמיהם נסעו בהם ללא בעיות אף שהתחנה היתה תחנת ביניים באמצע המסלול.
כנפי נשרים בגלל עבודות הרק"ל הוא נוראי לאוטובוסים. מספיק יש עליו את כל האוטובוסים להר נוף. להוסיף עליו קו עירוני מפרקי עם 10 נסיעות בשעה זה יפגע יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
כנפי נשרים בגלל עבודות הרק"ל הוא נוראי לאוטובוסים. מספיק יש עליו את כל האוטובוסים להר נוף. להוסיף עליו קו עירוני מפרקי עם 10 נסיעות בשעה זה יפגע יותר.

אז אולי מסוף גבעת רם ? יש לקו סיבוב ממש מול ליד"ה.
 
מדובר בבעיה שעולה בגלל העדר גישה נוחה ומקום במסופים הקיימים באזור תחנה מרכזית/ נבון/ בניני האומה.

קו 15 קיבל תגבור תדירות משמעותי ומעבר לאוטובוסים מפרקיים + יש שינויי תנועה שיצרו בעיה תפעולית להגעה למסוף רלוונטי.

יתגן שהפתרון בטווח הארוך הוא הארכה למסוף צומת רמות החדש שגם יאפשר הקלה על קו 62 + שיפור החיבור למסוף זה.

ביחס לקווים אחרים קו 15 באופן יחסי הכי ישיר וקצר ולכן העיקובים על הנייר אמורים להיות הכי מינוקים מבין האפשריות השונות האחרות (הגם שהמסוף התפעולי של הקו הוא בתלפיות לעומת 25/45 למשל).

ספציפית בבוקר יש לקו צוואר בקבוק באזור טשרנחובסקי. התקבצות האוטובוסים מעיד בנוסף על תדירות גבוהה.

השאלה שצריכה להשאל היא עד כמה הדבר ישפיע על הנוסעים בכיוון הנגדי ומה באמת הדבר שונה מנוסע שמחכה בעמק המצלבה לנסוע לכיוון תחנת נבון מאשר נוסע מהמרכזית לתלפיות מעבר לתפיסות שהורגלנו אליהם.
אילו קו 15 למשל לא היה מסיים במרכזית אלא ממשיך לצורך העניין לקריית יובל, בנוסע במרכזית היה פשוט מתמודד עם העניין.
מעניין אם לצורך מסוף אפשר להאריך את הקו לגבעת שאול. אזור התעשיה שם יכול להיות רלבנטי לציבור הנוסעים מהמושבה הגרמנית, קטמון ורסקו.

אתה צודק שבימי המערכת ההיסטורית נוסעי קווי הרצל - יפו החזקים כמו 18, 21 ודמיהם נסעו בהם ללא בעיות אף שהתחנה היתה תחנת ביניים באמצע המסלול.
כרגע במצב הנוכחי אין מקום לגרגיר בכפר שאול (לכן 505 מעגלי + קו 78 לא מגיע לשם).

פתרון אחד היה שימוש בחניון האוטובוסים בהר המנוחות סמוך לבי"ח הרצוג (90,91).

היה דיבור בעבר על הקמת מסוף תת קרקעי כחלק מפרויקט חניון האומה. נדמה שהרעיון נגנז וריבוי הקווים מהווה בעיה קשה מבחינת מסוף.
 
למעלה